Witam!
Chciałem się dowiedzieć jakie firmy polecacie odnośnie części do zawieszenia? Mówię oczywiście o zamiennikach, żeby ich cena była niższa od ceny oryginalnych. Które z elementów zawieszenia można by wymienić na odpowiedniki z focusa?
Byłbym również wdzięczny jakbyście podali jakieś namiary gdzie mogę znaleźć te elementy i ich cenę.
Tak na wszelki wypadek:
Mazda 3 silnik 1.4 84KM, 2004r, hatchback, 5 drzwi.
Dzięki i pozdrawiam.
Mateusz.
Zawieszenie części
Strona 1 z 1
W mojej Mazdzie jeszcze nie wymieniałem elementów zawieszenia ale w poprzednim aucie fordzie focusie to tak.
Zawieszenie prawie identyczne jak w Mazdzie. Po przebiegu prawie 180 tys km wymieniony byl prawy stabilizator przedni (ten aluminiowy) bylo to firma TRW. Na tylnej osi dwa tzw. cukierki rownez TRW oraz poprzeczny wahacze firmy FEBI pozostałe simbloki były kupowane na sztuki nieznanej firmy
(tyl z montażem koszt 800zł)
Z tańszych zamienników polecam firmy TEKNOROT DENCKERMANN
Zawieszenie prawie identyczne jak w Mazdzie. Po przebiegu prawie 180 tys km wymieniony byl prawy stabilizator przedni (ten aluminiowy) bylo to firma TRW. Na tylnej osi dwa tzw. cukierki rownez TRW oraz poprzeczny wahacze firmy FEBI pozostałe simbloki były kupowane na sztuki nieznanej firmy
(tyl z montażem koszt 800zł)
Z tańszych zamienników polecam firmy TEKNOROT DENCKERMANN
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
A to może jakie elementy w M3 najszybciej się "zużywają", ponieważ stoję przed zakupem tego modelu, a słyszę wśród znajomych opinie, że auto drogie w eksploatacji (chodzi głównie o części) co mnie trochę zniechęca. Może bylibyście w stanie trochę pomóc w tej sytuacji?;D
Tak więc jakie elementy najszybciej ulegają "zmęczeniu" i jakie firmy polecacie do tych części?
Dzięki i pozdrawiam.
Tak więc jakie elementy najszybciej ulegają "zmęczeniu" i jakie firmy polecacie do tych części?
Dzięki i pozdrawiam.
trawel napisał(a):słyszę wśród znajomych opinie, że auto drogie w eksploatacji
Jak rozumiem znajomi mają Mazdy 3 i znają to z autopsji? Czy też powtarzają znaną opinię, że japończyk to musi być drogi w eksploatacji.
Ja mam mazdę 3 z 2004 i prawie 195 000 km przebiegu. Wcale nie jest drogo. Filtry, olej, tarcze, czy klocki w przyzwoitych cenach. Rozrząd może trochę droższy, ale tego nie robi się co 3 miesiące.
W kwestii zawieszenia to wymieniony przedni wahacz (bodajże 430pln) i cukierki z tyłu (coś koło 200pln).
Generalnie zasada jest prosta Jak dbasz tak masz i owszem mazda 3 może być droga w "eksploatacji" tak samo jak każdy inny samochód.
A co rozumiesz pod pojęciem dbasz? Tzn czy mazda wymaga jakiejś specjalnej uwagi, czy muszę jakoś zwracać na nią większą uwagę niż na inne auta?
Co do tych znajomych to jest tak, że skoro Mazda jest produkowana w Japonii to części też będą drogie, zresztą auto nie jest aż tak popularne (jak np Passat) co również jest przyczyną droższych części.
Może jeszcze takie pytanie, czy znacie jakieś warsztaty w Łodzi lub okolicach, które polecilibyście, gdzie mógłbym w razie co pojechać, wymienić uszkodzony/zużyty element i byłoby to zrobione w fachowy sposób i części też byłyby dobrane dobrej firmy (tzn nie jakiejś firmy krzak, co się rozleci po 5tys km), bo jak mniemam w Autoryzowanym serwisie nie zgodzą się, żeby montować do auta jakieś zamienniki, nie oryginalne części, tylko będą chcieli swoje o wiele droższe elementy i do tego będą chcieli wymieniać od razu całość zamiast np jednego elementu, który jest uszkodzony?
Dzięki i pozdrawiam.
Co do tych znajomych to jest tak, że skoro Mazda jest produkowana w Japonii to części też będą drogie, zresztą auto nie jest aż tak popularne (jak np Passat) co również jest przyczyną droższych części.
Może jeszcze takie pytanie, czy znacie jakieś warsztaty w Łodzi lub okolicach, które polecilibyście, gdzie mógłbym w razie co pojechać, wymienić uszkodzony/zużyty element i byłoby to zrobione w fachowy sposób i części też byłyby dobrane dobrej firmy (tzn nie jakiejś firmy krzak, co się rozleci po 5tys km), bo jak mniemam w Autoryzowanym serwisie nie zgodzą się, żeby montować do auta jakieś zamienniki, nie oryginalne części, tylko będą chcieli swoje o wiele droższe elementy i do tego będą chcieli wymieniać od razu całość zamiast np jednego elementu, który jest uszkodzony?
Dzięki i pozdrawiam.
trawel napisał(a):A co rozumiesz pod pojęciem dbasz?
Zmieniam regularnie olej i filtry. Jak coś zaczyna stukać w zawieszeniu to nie czekam aż koło odpadnie. Zimnego silnika nie katuje, chłodzę turbinę. Jak widać żadne specjalne traktowanie i samochód mi odpłaca. Jak na razie tylko rzeczy eksploatacyjne, no może z wyjątkiem alternatora.
Co do cen części czy ja wiem. Mam porównanie z 4 markami (ford, renault, opel i toyota) wcale nie jest jakoś wyraźnie drożej.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość