Klimatyzacja – Po jej załączeniu następuje spadek mocy.
ale wentylator powinien chyba sie wlaczyc bo to leketryczna sprawa nie ma nic wspolnego z czynnikiem juz sam nie wiem. ile kosztuje nabicie klimy i czy zanim nabija sprawdzaja szczelnosc jakos zeby po napelnieniu nie uciekl caly freon? czy poprostu nabijaja i dp sie okaze czy jest gdzies dziurka?
- Od: 10 kwi 2010, 21:42
- Posty: 36
- Skąd: Warszawa
- Auto: nie mam auta
slim211 napisał(a):Koledzy mozecie powiedziec czy i jak powinna zachowywac sie klima :
gdy wlacze silnik a nastepnie przycisc a/c nic sie nie dzieje nie ma spadkow mocy ani nie leci zimniejsze powietrze.
Czy od razu po wlaczeniu tego przycisku powinien wlaczyc sie wentylator jak tak to ktory?
czy on wogole sie moze wlaczyc jak klima jest nie nabita? co moge sprawdzic zanim pojade do jakiegos serwisu ktore przekaźniki sa od tej klimatyzacji ktore tez to sa bezpieczniki? moim zdaniem to cos elektrycznego bo ten wentylator powinien sie wlaczyc chyba;/.
Moj ziomek ostatnio kupil 626 i sam naprawil klime okazalo sie ze przyciska A/c jest zwalony i zalozyl inny i klima chlodzi jak ta lala
Już ci mówię więc po włączeniu A/C klima odrazu zaczyna działać czuć obciążenie na silniku oraz słychać jak układ pracuje i chłodzi.
Jak jest nie nabita raczej się nie załącza by nie spalić sprężarki klimy. Musi być gaz i olej.
Wentylator załącza się lewy z tego co pamiętam kiedy chodzi to chłodzi potem na chwilę przestaje i znowu zaczyna chodzić(układ pracuje w tym wentylator) i chłodzić jak lodówka.
Chłodzi przestaje i dalej chłodzi.
Aha i jak nabijesz wylukaj w serwisie czy nie ma wycieków olejku...
Skrzynka bezpieczników w przedziale silnikowym :
4 NAZWA:HEATRE ,40A, ZIELONY, NAGRZEWNICA-KLIMATYZATOR
Skrzynka bezpieczników w lewej części kabiny:
7 NAZWA:M.DEF, 10A, CZERWONY, KLIMATYZATOR PODGRZEWACZ LUSTEREK
13 NAZWA:A/C, 10A, CZERWONY, KLIMATYZATOR
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
a no dzis sie okazalo co to i do konca nie jestem szczesliwy z tego powodu;/ tak wiec pojechalem do znajomego co robi klimy i podlaczyl jakies przewodziki nabil mi 13barów czegos tam i tak stalo z 10min wskazówka pokazywala ciagle ten sam poziom ale po jakims czasie zaczela opadac;/ no to przyniosl jakis tam spryskiwacz z plynem i zaczal po kolei spryskiwac kazdy wezyk sprezarke i chlodnice zeby okreslic gdzie jest wyciek no i najgorsze ucieka z chlodnicy;/ jest kilka dziurek na niej i nie ma sensu jej nabijac w takim razie;/. dzwonilem po firmach ktore lutuja chlodnice powiedziano mi ze chlodnicy od klimatyzacji sie nie lutuje;/. wiec jedyne co to pozostalo mi szukac uzywki albo nowej i tak dzwonie dalej i jest nowka sztuka w warce za 300zl na google sa tez za 280 nowki ale do tego 20-40zl przesylki ;/. doliczyc koszt nabicia ze 100zl to interes kosztowal by ponad 400zl;/. nie wiem czy mnie na to stac jak na razie.
- Od: 10 kwi 2010, 21:42
- Posty: 36
- Skąd: Warszawa
- Auto: nie mam auta
Witam. Sprawdzałem obecność czynnika w przewodzie wciskając zaworek i niestety nie było zupełnie nic. Usłyszałem tylko chwilowe delikatne "syknięcie". Po wciśnięciu przycisku A/C i ustawieniu nawiewu na 1 włącza się tylko zielona lampka , sprężarka nie pracuje. Czeka mnie nabicie klimy i odgrzybienie. Czy jeżeli klimatyzacja nie była w ogóle używana ponad rok czasu może być uszkodzony jeden z elementów klimatyzacji np: sprężarka lub może nastąpić rozszczelnienie klimatyzacji?proszę o odp pozdrawiam : )
- Od: 27 mar 2011, 10:13
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v LE
Luknij latareczką ledową niebieską czy ultrafioletową lub czymś w podobie, ja tak u siebie sprawdzałem. Dzięki tej metodzie wykryłem nieszczelności w okolicach osuszacza klimy i na stykach chłodnicy z przewodem od klimy.
Może i u ciebie duża ilosć gdzieś uciekła bo jest nieszczelność. Zbadaj okolice osprzętu klimatyzacji czy nie ma śladów wycieków (żółtawych lub zielonych olejstych).
Elementy klimy takie jak sprężarka masz napewno sprawne jak nie ma gazu z olejem do sprężarki nie ma co jej smarować to poprostu się nie załącza na sucho..
Może i u ciebie duża ilosć gdzieś uciekła bo jest nieszczelność. Zbadaj okolice osprzętu klimatyzacji czy nie ma śladów wycieków (żółtawych lub zielonych olejstych).
Elementy klimy takie jak sprężarka masz napewno sprawne jak nie ma gazu z olejem do sprężarki nie ma co jej smarować to poprostu się nie załącza na sucho..
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Jeśli czynnika ubyło w krótkim czasie (do 1roku) to na 100% masz nieszczelność. Klimatyzacja w 323 1.5 chłodzi nawet przy 300g czynnika tylko gorzej (przy dużym słońcu i temp 28 stopni nie da rady schłodzić wnętrza do przyjemnego uczucia chłodu). Nieszczelności są najczęściej na skraplaczu (tzw. chłodnica klimy) lub na przewodach od spodu. Mówią, że sprężarki Panasonica miały jedną wadę: po długim postoju puszczały uszczelnienia. Ona musi pracować i wtedy będzie dobrze. Zresztą wszystkie uszczelnienia w klimatyzacji muszą być "mokre" żeby spełniały swoje zadanie. Jak nie ma czynnika to po dłuższym czasie skruszeją od reakcji z powietrzem i wtedy do wymiany. Niestety koszt wymiany skraplacza, osuszacza, uszczelnień + robocizna i napełnienie w dobrym warsztacie mieści się w przedziale ok. 850-1000zł (zamienniki)
Jeśli będziesz wymieniał skraplacz to wymień za jednym razem osuszacz (zamiennik ok.80-90 zł)
Jeśli będziesz wymieniał skraplacz to wymień za jednym razem osuszacz (zamiennik ok.80-90 zł)
Pozdrawiam. Tomek.
- Od: 23 kwi 2009, 12:30
- Posty: 35
- Skąd: Stargard
- Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości