Metaliczne dzwonienie przy przyspieszaniu na wyższych biegach po wymianie rozrządu.
Jestem już z miesiąc po wymianie rozrządu i od tamtego momentu nie zrobiłem zbyt wiele kilosów. Tankuję cały czas Pb98. Wczoraj zalałem Pb95 na BP i już na dobrze zagrzanym aucie przy wyprzedzaniu usłyszałem metaliczne dzwonienie przy mocnym dodaniu gazu na 3, 4 i 5 biegu. Przed wymianą rozrządu tak nie było. Jak zatankuje Pb98 słychać mniej lub wogóle i jakoś nie zwracałem na to uwagi. Czy to zawory czy spalanie stukowe?
Czy coś popieprzyli przy robieniu rozrządu? Co robić? Jechać na reklamacje?
Z góry dzięki za pomoc.
________________________________________
323C BA Z5 1,5i 1.489ccm 16v DOHC 88KM 132Nm
Czy coś popieprzyli przy robieniu rozrządu? Co robić? Jechać na reklamacje?
Z góry dzięki za pomoc.
________________________________________
323C BA Z5 1,5i 1.489ccm 16v DOHC 88KM 132Nm
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
Miałem podobną sprawę ale w Diesel'u. Nie miało to jednak związku z tankowaniem, ale po prostu po odpaleniu zaczynało coś metalicznie cicho dzwonić w dolnej części miski (jak jakaś blaszka albo śrubka) silnika. Na początku zanikało przy wyższych obrotach, ale potem nawet na wysokich dzwoniło. Wkurzyłem się i pojechałem do mechanika tym bardziej, że miałem przy okazji wymienić końcówki wtrysków. Niestety nie mogłem mechanikowi wytłumaczyć, co jest z tym dzwonieniem, bo w drodze do niego cholerstwo ustało. Od tej pory zrobiłem już 5kkm i jest cicho. Oby trwało jak najdłużej.
Pewnie Ci to nie pomogło, ale przynajmniej miej nadzieję
.
Pewnie Ci to nie pomogło, ale przynajmniej miej nadzieję
- Od: 1 wrz 2005, 09:16
- Posty: 4
- Skąd: Staszów
- Auto: mazda 323 BG 1.7D 92'
Witam.KosteK napisał(a):na dobrze zagrzanym aucie przy wyprzedzaniu usłyszałem metaliczne dzwonienie przy mocnym dodaniu gazu na 3, 4 i 5 biegu. Przed wymianą rozrządu tak nie było
Potwierdzam, miałem i mam (w 323C 1,5) nadal dokładnie tak samo z tym, że dzwonienie wystąpiło zaraz po wymianie rozrządu (1-2 dni). Szczególnie na 5 w trakcie przyspieszania. Też usłyszałem, że to... owa benzyna, lecz przed wymianą rozrządu zrobiłem w Polsce kilkanaście tysięcy km i nie dzwoniło. Jakoś do tej pory mam przeświadczenie, że te dzwonki są z ową wymianą związane. W związku z tym właśnie przymierzam się kontrolnie do m.in. sprawdzenia i regulacji zaworów, ale tu niestety kłania się nowa uszczelka pokrywy zaworów + robota
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
- Od: 31 paź 2004, 11:50
- Posty: 140
- Skąd: Kraków
- Auto: 323
Byłem wczoraj w ASO gdzie robiłem rozrząd. Mechanicy posprawdzali zapłon, pojeździli... i nadal to samo – stwierdzili spalanie stukowe. Kazali jeszcze raz jechać np na Shella i zalać Pb95. Jak nadal będzie dzwonić mam przyjechać, zostawić auto i będą szukać – trochę się tego obawiam (koszty). Szef ASO na koniec stwierdził, że skoro u nich niedawno robiłem rozrząd to koniecznie mam przyjechać, jeżeli po powyższej próbie będzie nadal dzwonić.
Kurde no czego to dzwonienie jeszcze może być przyczyną
Kurde no czego to dzwonienie jeszcze może być przyczyną
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
Hehz...
Wymień (no chyba, że masz nowe – pod pojęciem nowe, rozumiem NGK z przebiegiem poniżej 35kkm) kable WN i świece...
No i jeszcze jedno...TYLKO i wyłącznie NGK (jak dobrze poszukasz... kable + świece powinny zamknąć się w około 230zł) do tego dobrze byłoby wymienić kopułkę zapłonową (tylko oryginalną Mazdy).
Pozdrawiam.
Wymień (no chyba, że masz nowe – pod pojęciem nowe, rozumiem NGK z przebiegiem poniżej 35kkm) kable WN i świece...
No i jeszcze jedno...TYLKO i wyłącznie NGK (jak dobrze poszukasz... kable + świece powinny zamknąć się w około 230zł) do tego dobrze byłoby wymienić kopułkę zapłonową (tylko oryginalną Mazdy).
Pozdrawiam.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
- Od: 22 wrz 2004, 11:07
- Posty: 41
- Skąd: Toruń
- Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3
W lipcu wymieniałem świece (oczywiście na NGK), przewody były nowe, w sierpniu wymieniłem kopułkę i palec na oryginały Mazdy w ASO!xsiondz napisał(a):Hehz...
Wymień (no chyba, że masz nowe – pod pojęciem nowe, rozumiem NGK z przebiegiem poniżej 35kkm) kable WN i świece...
No i jeszcze jedno...TYLKO i wyłącznie NGK (jak dobrze poszukasz... kable + świece powinny zamknąć się w około 230zł) do tego dobrze byłoby wymienić kopułkę zapłonową (tylko oryginalną Mazdy).
Trochę mnię to drażni...
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
Nie wiem, odstawiłem auto na wymianę rozrządu do ASO Mazdy. To chyba oni powinni wiedzieć... Wczoraj zaproponowali, że jeśli po tej próbie zmiany paliwka (mam teraz zatankować z Shell'a, do tej pory "wlewałem" na BP, Slovnaft, raz może dwa na Orlenie) nadal tak będzie, to muszę odstawić do nich autko na dzień, może dwa i będą sprawdzać (pewnie rozrząd).tomekrvf napisał(a):Czy po wymianie rozrządu był sprawdzany punkt zapłonu?
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
Coś mi jeszcze przyszło do głowy... Nie wiem, czy to ma znaczenie, otóż kiedyś wyczytałem w cenniku InterCars (niestety już po wymianie rozrządu), że do numeru nadwozia BA1......605120 jest pasek z 125 ząbkami (1.000mm), a później z 123 ząbkami (i około 15 mm mniej na długości) Ja powinienem mieć tą wersję z 125 ząbkami, ale nie mam pewności, co tam meches włożył (ale to sprawdzę, bo gdzieś mam opakowanie po moim nowym pasku Mitsuboshi) i czy to może mieć wpływ na dzwonienie. Wiem, że punkt zapłonu nie był sprawdzany po wymianie.
LUP
LUP
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
- Od: 31 paź 2004, 11:50
- Posty: 140
- Skąd: Kraków
- Auto: 323
Za brak konkretnej odpowiedzi na Twoje pytanie możesz częściowo winić siebie, gdyż nie podałeś roku produkcji Twojego pojazdu a ona właście gra tu znaczącą rolę.KosteK napisał(a):który akurat powienienem mieć? Ten ze 123 czy 125 ząbkami?
Otóż:
- • do 12.1996r. – szerokość: 22mm, ilość ząbków: 125, długość: 1.001mm,
• od 01.1997r. – szerokość: 22mm, ilość ząbków: 123, długość: 983mm.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam
Mam takie jedno pytanie. Czy zauważyłeś może, że auto jest słabsze? i czy odcina Ci paliwo we właściwym przedziale np. na 2 albo 3 biegu? Nie wiem, jak jest u Ciebie, bo ja mam w sumie 323F BA i czerwone zaczyna się od 6,5 tys. i mniej więcej w tym przedziale mi zaczyna "zdychać". Pytam dlatego, ponieważ miałem podobną sytuacje, dzwoniło mi tak metalicznie przy mocnym wciśnięciu pedału gazu, auto nie rozwijało maksymalnej prędkości i nie dochodziło do czerwonego na niższych biegach, a na 5 biegu to w ogóle powyżej 4,5 tys. nie wchodziło. Przyczyną był źle ustawiony rozrząd o 2 ząbki! Przypuszczam, że jeśli jest podobnie, to ASO nie przyzna się do tego błędu i może dlatego szef kazał przyjechać z tym znowu do nich, po to, aby np. inny mechanik nie stwierdził tego i udowodnił, że "dali plamy".
Pozdrawiam.
Mam takie jedno pytanie. Czy zauważyłeś może, że auto jest słabsze? i czy odcina Ci paliwo we właściwym przedziale np. na 2 albo 3 biegu? Nie wiem, jak jest u Ciebie, bo ja mam w sumie 323F BA i czerwone zaczyna się od 6,5 tys. i mniej więcej w tym przedziale mi zaczyna "zdychać". Pytam dlatego, ponieważ miałem podobną sytuacje, dzwoniło mi tak metalicznie przy mocnym wciśnięciu pedału gazu, auto nie rozwijało maksymalnej prędkości i nie dochodziło do czerwonego na niższych biegach, a na 5 biegu to w ogóle powyżej 4,5 tys. nie wchodziło. Przyczyną był źle ustawiony rozrząd o 2 ząbki! Przypuszczam, że jeśli jest podobnie, to ASO nie przyzna się do tego błędu i może dlatego szef kazał przyjechać z tym znowu do nich, po to, aby np. inny mechanik nie stwierdził tego i udowodnił, że "dali plamy".
Pozdrawiam.
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Auto jest z przedziału do 12.1996r. a na pasku wyczytałem z numeracji (ostatnie 3 cyfry na pudełku to 125) więc sądze, że jest właściwy. Zresztą dobierałem go po numerze nadwozia.GofNet napisał(a):Za brak konkretnej odpowiedzi na Twoje pytanie możesz częściowo winić siebie, gdyż nie podałeś roku produkcji Twojego pojazdu a ona właście gra tu znaczącą rolę.KosteK napisał(a):który akurat powienienem mieć? Ten ze 123 czy 125 ząbkami?
Otóż:• do 12.1996r. – szerokość: 22mm, ilość ząbków: 125, długość: 1.001mm,
Pozdrawiam.
• od 01.1997r. – szerokość: 22mm, ilość ząbków: 123, długość: 983mm.
@Blastar: Od 6,5tys to normalne, że zdycha (komputer w tym miejscu odcina zapłon) żeby nie przekręcić silnika.
Narazie wyjeździłem do zera stare paliwo i jeżdżę obecnie na bardzo dobrym paliwie z Shell'a. Jestem w fazie testów od wczoraj. Jak do jutra będzie jakiś syndrom stukowego spalania – odstawiam auto spowrotem do ASO.
Wczoraj po południu testowałem samochód – dokręca się do 6 tys. na każdym biegu (nie miałem gdzie sprawdzić 5-tki
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
Witam mam taki sam problem jak Ty
U mnie metaliczne dzwonienie wyszło po wymianie uszczelki pod głowica a wtedy tez rozbiera się rozrząd. Też leje paliwo z Shella. Wcześniej nie miałem takich problemów. Dodam ze na wolnych obrotach słychać stukanie (cykanie). Jak dojdziesz co to jest daj znać będę wdzieczny
Brak jedynie przerywania bo idzie jak burza. Ale niepokoi mnie ten dzwiek 

Witam wszystkich! Ja także mam takie metaliczne brzmienie!Ale wymieniałem pasek rozrządu na samym początku po sprowadzeniu z Niemiec i też brzęczało wcześniej, więc nie wiem?!? nawet jak testowałem auto prezd zakupem to pomyślalem że to tłumik jest dziurawy ale okazało się że to nie to! W sumie to już się di tego przyzwyczaiłem, a tu czytam na forum o sprawie i skojarzylem że u mnie to na 5 biegu nigdy nie przekroczyłem 4,5 tyś obrotów. Czy to normalne? Moja Madzie osiąga przy tym prędkość 175km/h(czasem nawet 180). Co o tym sądzić? 
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
?????
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
- Od: 1 sie 2006, 22:06
- Posty: 41
- Skąd: Gliwice
- Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości