Stuki w układzie kierowniczym
Strona 1 z 1
Moja Premacy przejawia jakieś dziwne stuki w ukł. kierowniczym.Na postoju jak ruszę kierownicą w prawo i puszczę ją,wraca do poprzedniego ustawienia i jednocześnie słychać stuknięcie gdzieś w komorze.Cóż to takiego może być?
- Od: 15 sty 2011, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.
Aha, spoko.Od czegoś trzeba zacząć.Oby to nie było coś poważniejszego.
- Od: 15 sty 2011, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.
Zapewne silnik wyłączony? Jeśli tak, sprawdź na włączonym, gdy nie będzie stuku to, moim zdaniem, nie ma powodu do paniki, pokuszę się nawet o stwierdzenie, że nie ma się czym martwić. Oczywiście sprawdzić nie zaszkodzi czy nie ma luzu na drążkach itp..
Dlaczego tak uważam? Zauważyłem to stuknięcie zaraz po kupnie auta, mechanik to sprawdzał i po zbadaniu sprawy powiedział mi, że bez włączonego wspomagania układ może wydawać z siebie taki dźwięk i wsio jest w porządku (4 lata już z tym jeżdżę). Przy włączonym silniku (działającym wspomaganiu) nie ma takich atrakcji dźwiękowych.
Dlaczego tak uważam? Zauważyłem to stuknięcie zaraz po kupnie auta, mechanik to sprawdzał i po zbadaniu sprawy powiedział mi, że bez włączonego wspomagania układ może wydawać z siebie taki dźwięk i wsio jest w porządku (4 lata już z tym jeżdżę). Przy włączonym silniku (działającym wspomaganiu) nie ma takich atrakcji dźwiękowych.
Pozdrawiam
Przy włączonym chyba też mi stuka.Nie potwierdzę teraz tego na 100% ale raczej tak.
20 mar 2011 20:42 Edit:
Mogę potwierdzić że przy włączonym silniku też stuka.Nie sprawdzałem końcówek jeszcze i nie wiem co to tak mi stuka.
Nie piszemy postu pod własnym postem, edytujemy istniejący.
say
20 mar 2011 20:42 Edit:
Mogę potwierdzić że przy włączonym silniku też stuka.Nie sprawdzałem końcówek jeszcze i nie wiem co to tak mi stuka.
Nie piszemy postu pod własnym postem, edytujemy istniejący.
say
- Od: 15 sty 2011, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.
Zobacz czy to czasem nie są łączniki stabilizatora – ja ostatnio miałem jeden poluzowany i tłukło jak cho..ra, nawet na stacji nie mogli znaleźć, dopiero po 10 minutach na płytach stwierdzono co i jak.
No właśnie muszę wymienić wszystkie łączniki (przód i tył) bo mają delikatne b. delikatne luzy.Sądzisz że to jest to?Mi si wydaje że coś z układem kierowniczym.Delikatny ruch kierownicą w prawo i puszczam ją a ona wraca do poprzedniego ułożenia i wtedy słychać stuknięcie (przy zatrzymaniu się w ostatecznym położeniu).W odwrotną stronę nie ma stuknięcia.
No i już wiem.Maglownica do wyjęcia i 350zł tez do wyjęcia
No i już wiem.Maglownica do wyjęcia i 350zł tez do wyjęcia
- Od: 15 sty 2011, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.
robertlublin napisał(a):No i już wiem.Maglownica do wyjęcia i 350zł tez do wyjęcia
A co jest nie tak z maglownicą? Pytam bo nie dawno też myślałem że mam coś nie tak z układem kierowniczym a okazało się ze to stukał sworzeń wahacza. Masz z niej wyciek, luz (oczywiście na włączonym silniku bo na zgaszonym bez wspomagania luz to normalna rzecz)?
green devil
- Od: 24 mar 2010, 11:39
- Posty: 66
- Skąd: toruń
- Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003
Jest luz na/w maglownicy.Wycieku nie ma.U mnie wahacze akurat oba wymienione tydzień temu.
- Od: 15 sty 2011, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.
Robił ktoś maglownice ? Jeśli tak to gdzie? pewnie mnie też to czeka. Najlepiej żeby autko nie stało za długo. Jakie to koszty? płynu ubywa u mnie od max do minimum w okresie 5-6 mc
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
say napisał(a): Jeśli nie to sprawdź chłodnicę płynu wspomagania, pewnie przerdzewiała.
Tak miałem u siebe ,początkowo myślałem , że to sprężarka klimy ma przeciek ale okazało się że chłodnica wspomagania przerdzewiała a pęd powietrza podczas jazdy płyn kierował na sprężarkę .
green devil
- Od: 24 mar 2010, 11:39
- Posty: 66
- Skąd: toruń
- Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003
Say – szacunek dla Ciebie za podpowiedź, lecz to raczej nie to bo wyciek (niewielka plama oleju?) jest pod autem na prawej stronie w miejscu gdzie z maglownicy wychodzi w stronę prawego koła taka guma (wiem ze mało fachowo opisane) 
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
Ja akurat robiłem regenerację maglownicy.Naprawa trwała 1 dzień.Od rana do wieczora koleś naprawił.Koszt 300 zł,przynajmniej tyle to kosztowało pod Lublinem.
- Od: 15 sty 2011, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.
Say – i bardzo dobrze ze jesteś na tym forum bo nie raz można na Ciebie liczyć. Mimo ze sam pewnie nie wierzysz w to do końca to masz w głowie małą encyklopedie o nazwie Premacy 

[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
Cześć,
Dołączam swoją opinie ponieważ miałem w swojej Mazdzie 6 bardzo podobne objawy tzn przy ruchu kierownicą było słychać stuki i oczywiście pierwsze skojarzenie "maglownica". Pogrzebałem na forum ktoś pisał o smarowaniu wielowypustu lub kolumny kierowniczej. Doradzał mi to również znajomy posiadający taką samą mazde 6 . Niestety po napchaniu smaru gdzie tylko się dało, sytuacja się nie zmieniła. Więc postanowiłem udać się do mechanika a dokładnie do JAKSY pod Warszawą ( nieautoryzowany serwis mazdy). Mechanik wsiadł do samochodu ruszył kierownicą i od razu stwierdził, że trzeba nasmarować kolumnę. Zrobił to jednak inaczej niż ja tzn odkręcił kawałek plastiku przy pedałach, następnie jeszcze jakąś śrubę, która była odpowiedzialna za położenie kierownicy względem kół nasmarował, skręcił i działa rewelacyjnie. Później jeszcze poprawił położenie względem kół. Za całą usługę zapłaciłem 50 PLN .Ponoć jest to typowa usterka w mazdzie 6 ( możliwe, że tez w innych). Być może komuś przyda się jeszcze ta informacja.
pozdrawiam
Dołączam swoją opinie ponieważ miałem w swojej Mazdzie 6 bardzo podobne objawy tzn przy ruchu kierownicą było słychać stuki i oczywiście pierwsze skojarzenie "maglownica". Pogrzebałem na forum ktoś pisał o smarowaniu wielowypustu lub kolumny kierowniczej. Doradzał mi to również znajomy posiadający taką samą mazde 6 . Niestety po napchaniu smaru gdzie tylko się dało, sytuacja się nie zmieniła. Więc postanowiłem udać się do mechanika a dokładnie do JAKSY pod Warszawą ( nieautoryzowany serwis mazdy). Mechanik wsiadł do samochodu ruszył kierownicą i od razu stwierdził, że trzeba nasmarować kolumnę. Zrobił to jednak inaczej niż ja tzn odkręcił kawałek plastiku przy pedałach, następnie jeszcze jakąś śrubę, która była odpowiedzialna za położenie kierownicy względem kół nasmarował, skręcił i działa rewelacyjnie. Później jeszcze poprawił położenie względem kół. Za całą usługę zapłaciłem 50 PLN .Ponoć jest to typowa usterka w mazdzie 6 ( możliwe, że tez w innych). Być może komuś przyda się jeszcze ta informacja.
pozdrawiam
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Warszawa
- Od: 19 wrz 2010, 21:07
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości