Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez antek303 » 15 mar 2011, 22:32

Witam jestem tu nowy. Mam podobny problem. Mianowicie kupulem uderzona delikatnie mazde 5 2007r. Świeca sie 3 kontrolki (silnika, mruga DPF i to autko w poślizgu), pozatym autko niema mocy. W aucie jest wyrwany kabel z czujnika w chłodnicy interkulera. Czy to jest przyczyną?????? Auto pali i jeżdi jak zegarek, po odkrecenu korka od oleju, olej nie pryska i motor dalej chodzi normalnie. Jak wymienie ten czujnik i go podłacze to bedzie okey??? Odlaczenie klem po wymianie czujnika pomoze???? Moge ewentualnie z tymi kontrolkami jechac jakies 170 kilomertrów do domu????? Prosze o pilna pomoc
Początkujący
 
Od: 15 mar 2011, 22:24
Posty: 4

Postprzez wasylbar » 16 mar 2011, 11:47

Jeżeli to te kabelki to podłącz ! i odłączenie aku powinno pomóc.
Myślęmę że możesz jechać , jak ci się zapalą – to zn. że to nie to !
Autem w trybie serwisowym możesz jeździć { trochę jest to uciążliwe}
Proponuje najbliższy serwis i odczytanie błędów !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2011, 15:37
Posty: 32
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 Top Kombi 2.0
MZR-CD `06,
Toyota MATRIX.

Postprzez antek303 » 16 mar 2011, 22:41

Moze ktoś jeszcze by odpowiedzial, w piatek jade odebrac auto i nieweim co robi a chce wracac na kołach.
Początkujący
 
Od: 15 mar 2011, 22:24
Posty: 4

Postprzez tommmeekk » 17 mar 2011, 22:10

tez kiedys kupilem z podobnym uszkodzeniem mazde zlutowałem kable i kontrolki same znikły nie musialem odlaczac akumlatora
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 22:01
Posty: 11
Skąd: pmi międzychód
Auto: mazda6 2007 105kw

Postprzez antek303 » 17 mar 2011, 22:42

okey wielkie dzieki za odpowiec. W sobote jade po auto, poskladam Madzie i dam zanc czy to było to.
Początkujący
 
Od: 15 mar 2011, 22:24
Posty: 4

Postprzez tommmeekk » 17 mar 2011, 23:12

sprawdz jeszcze kierunki bo blisko jest przewod odnich i tez czesto jest uszkodzony a ty masz wyrwane styki od czujnika naprawa jest prosta i jeszcze sprawdz obudowe filtra powierza od spodu lubi peknac jak to posprawdzasz kontrolki same znikna
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 22:01
Posty: 11
Skąd: pmi międzychód
Auto: mazda6 2007 105kw

Postprzez antek303 » 17 mar 2011, 23:16

a poweiedz mi jeszcze jak jest podłaczony ten czujnik jakie kolory gdzie (sa swa kable) bo nie mam wtyczki na kablach i musze je podłaczyc bezposrednio pod piny w czujniku. Tylko niewiem czy jest jakaś róznica ktory kabel gdzie podłacze
Początkujący
 
Od: 15 mar 2011, 22:24
Posty: 4

Postprzez zielu72 » 19 mar 2011, 20:04

Witam ponownie forumowiczów.No i po spokojnej bezproblemowej jeździe po mieście z Dpf (4000km) wybrałem się w 100 km trasę.Po kilkudziesięciu kilometrach odczułem przydławienia po zmianie biegu na wyższy.
Natomiast w drodze powrotnej zapalił się Dpf ale żółty !nie czerwony i na stałe a nie migający,
więc postanowiłem zwolnić do 80 km/h i obrać obroty ok 3000 obr/min, o dziwo po ok 10 min takiej jazdy kontrolka zgasła!czy mam się znów zacząć martwić czy taka jest procedura podobno nie zauważalnego wypalania jest ok ???
Dzięki za podpowiedzi <oczy>
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 16:40
Posty: 6
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 diesel 143KM

Postprzez wasylbar » 19 mar 2011, 21:53

to normalna reakcja! Zapalił ci się (nie ma czerwonego jest tylko żółty) ! wypaliłeś i jest ok!
nie ma co się martwić !

<jupi> <spoko>

PS. poczytaj cały wątek będziesz wszystko wiedział !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2011, 15:37
Posty: 32
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 Top Kombi 2.0
MZR-CD `06,
Toyota MATRIX.

Postprzez lola » 11 kwi 2011, 18:55

chcialem spytac szczesliwych włascicieli 2,2mzr-cd czy maja problemy z przybywaniem oleju z powodu dpf i czy podobnie jak w cx7 muszą dolewac ad blue? i czy zauwazaja w ogole wypalania dpf i jak czesto?
dziekuje.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez nightfly24 » 11 kwi 2011, 23:49

Witam
Chciałbym się zapytać czy przy przekręceniu kluczyka powinna zaświecić się na chwilkę kontrolka DPFu?
Pytam ponieważ ani razu jej nie widziałem świecącej :) i nawet nie bardzo wiem pomiędzy którymi kontrolkami może ona być:)
Generalnie wszystko sprawuje się ok, nawet nie bardzo czuję wypalania. No czasami jest troszkę tak jakby "przymulony" – czy to wtedy?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez cristow » 12 kwi 2011, 07:59

Witam.

Tak kontrolka po przekreceniu kluczyka zapala sie potem gaśnie.

Uspokoje Cie – ja tez nigdy nie widzialem zapalonej lampki DPF w trakcie jazdy – pewnie dlatego, że głównie robie trasy a nie jazdy po miescie wiec nawet nie zauważamy kiedy sie wypala :–)

Pozdr
Cristow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez wasylbar » 12 kwi 2011, 09:49

nightfly24 napisał(a):Witam
Chciałbym się zapytać czy przy przekręceniu kluczyka powinna zaświecić się na chwilkę kontrolka DPFu?
Pytam ponieważ ani razu jej nie widziałem świecącej :) i nawet nie bardzo wiem pomiędzy którymi kontrolkami może ona być:)
Generalnie wszystko sprawuje się ok, nawet nie bardzo czuję wypalania. No czasami jest troszkę tak jakby "przymulony" – czy to wtedy?

Pozdrawiam


Ta kontrolka jest między zegarami w środkowej części konsoli ( między strzałkami kierunków)
jeżeli masz DPF to powinna się zaświecić na ok 2s po przekręceniu kluczyka .

p/s podaj rocznik samochodu w profilu będzie można więcej coś powiedzieć. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2011, 15:37
Posty: 32
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 Top Kombi 2.0
MZR-CD `06,
Toyota MATRIX.

Postprzez nightfly24 » 12 kwi 2011, 12:21

Witam ponownie :)
No to ta kontrolka nie zapala się po przkręceniu kluczyka :(
Rok M5 to 2006. – chyba przedliftowa bo nie mam np. kompa co pokazuje spalanie.
DPF jest bo widziałem go jak wymieniałem oleje – wygląda OK.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez nightfly24 » 12 kwi 2011, 14:10

OK macie rację z kontrolką DPF.
Dzwoniłem do kilku serwisów Mazdy i potwierdzili, że powinna się zapalić przy przekręceniu kluczyka.
Więc mam albo spaloną albo odłączoną :(
Tyle, że wszystko chodzi OK i nawet nie czuje kiedy wypala...???
Jak wogóle sprawdzić czy działa ten DPF???
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez nightfly24 » 15 kwi 2011, 23:13

OKi problem DPFu rozwiązany :)
Ponieważ najbliższy serwis Mazdy mam oddalony o 130 km wieć pojechałem do znajomego mechanika elektryka :)
Wyjeliśmy licznik, wyglądał ok, żadnych śladów przeróbek czy ingerencji.
Ale przy okazji mechanik przeczyścił trochę piny i złącza i ku naszemu zaskoczeniu DPF zaświcił przy przekręceniu kluczyka :)
Tyle, że po kilku sek. zaczął mrugać :(
Więc przejechałem się zgodnie z zaleceniami do wypalania DPFu, ale nic to nie dało.
Wróciłem do niego i podłączył swojego super kompa :) (ponoć kosztuje 20 tysi :) i nawet niektóre serwisy nie mają takich ) i faktycznie był błąd DPFu i trzeba było zrobić wypalanie serwisowe.
Wg kompa max. czas wypalania to ok 80 min :) i min. temp. do rozpoczęcia procedury to 70 st C na DPFie.
Temperaturka była wyższa więc zaczeliśmy wypalanie.
Auto samo weszło na obroty ok. 2000 i tak trzymało, silnik zaczął inaczej pracować, a z rury zaczął lecieć czarny dymek pyk pyk pyk... :)
Po kilku minutach dymu nie było, a silnik zaczął pracować równiej trzymając cały czas obroty. Spaliny były śmierdzące i gryzące jak nigdy i w dodatku tak gorące, że parzyły a przy DPFie zaczeła parować wilgotna ziemia :)
I znowu po paru min silnik zaczął inaczej pracować i zaczęło pykać z rury i unormowało się i procedura zakończyła się po 30 min. :)
Następnie gość skasował błąd, ale kontrolka dalej mrugała i błąd pojawiał się. Przypomniałem sobie, że trza inspekcje olejową skasować i faktycznie błąd zniknął, a kontrolka przestała mrugać.
Gość stwierdził, że pierwszy raz miał do czynienia z takim przypadkiem w Maździe. A na placu stały 3 Audi z rozwalonymi DPFami i stwierdził, że japońce mają lepiej dopracowaną tą technologie...

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez LostShadow » 21 kwi 2011, 21:20

Witam.
Czytając wasze problemy z Mazda 6 i DPF-em stwierdziłem że podzielę się też swoim. Otóż moja historia z Mazda 6 zaczęła się w listopadzie ubiegłego roku. Kupiłem ją w Holandii. Stan bardzo dobry, na liczniku 182tys. km. Wyglądało, że jest ok. Po zakupie i przyjechaniu do Polski, zapaliła się kontrolka DPF. Niby na chwile. Potem pojawiła się na dłużej i zaczęła migać. Jako że nie znałem się na tym systemie, pojechałem do Gulcza, żeby powiedział mi o co chodzi z tym całym DPF-em. Okazało się, że ponoć auto wymaga wypalenia. Więc pojechałem do ASO Mazdowskiego, wypalili ją, zresetowali kompa – powiedzieli że będzie wszystko ok. Faktycznie, przez jakiś czas było ok. Po nie całym dniu felerna kontrolka znowu się zapaliła! W dodatku auto zdecydowanie nie miało mocy, jechało jakby chciało, a nie mogło. Zadzwoniłem znowu do ASO i przemiły pan polecił mi serwis V-Tech w Kosakowie. Ponoć oni mieli coś poradzić. Pojechałem. Co do mocy, Panowie wymienili czujnik kąta nachylenia turbiny. Samochód ożył, w dodatku przestała palić się kontrolka DPF-u. Byłem wniebowzięty! Pojechałem do Holandii do Dongen, do pracy. Z Dongen jeżdże 60km do zakładu pracy w jedną stronę. Po około 400km zaczęła znowu migać kontrola DPF. Załamałem się szczerze mówiąc. Ale że byłem za granicą, nie chciałem z tym nic robić. Około półtora tygodnia temu, kontrolka DPF zapaliła się na stałe w kolorze pomarańczowym. No nic, nie zareagowałem. 3 dni później miałem jechać do domu. Przejechałem z Dongen 250km i zapaliła się na pomarańczowo kontrolka silnika. Wystraszyłem się i nie bardzo wiedziałem co robić. Dodałem nawet w tamtej chwili posta na forum, żeby mi chociaż ktoś cokolwiek podpowiedział. Panowie mi doradzali, za co jestem wdzięczny. Teraz wróciłem do kraju. Dzisiaj postanowiłem jechać znowu do V-tech'u na hamownię. Wyskoczyły mi 4 błędy, takie jak: P0299, P2428, P2458, P242F. Pan powiedział, ze auto definitywnie nie może już jeździć. Do wymiany powiedział, że jest filtr cząstek stałych. Załamałem się totalnie. Teraz właśnie siedzę, czytam wasze posty, szukam kogoś kto regeneruje DPF i doprowadza je do stanu używalności.
Czy ktoś z Was wie może, gdzie na Pomorzu znajdę takową pomoc? Czy znajdę kogoś kompetentnego, kto mi na 100% powie co mogę z tym problemem zrobić?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam Leszek.
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 12:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez Myjk » 21 kwi 2011, 22:01

Czy serwis poza wypalaniem sprawdzał stan innych podzespołów? IC, turbina (szczelność olejowa), dolot (szczelność powietrzna), czujniki (lambda), etc. ? Olej był wymieniony na prawidłowy przeznaczony do DPFu?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 22 kwi 2011, 00:09

Michas, kazdy "dobry"serwis powinien wszystko sprawdzic z pozycji IDS , po kodach widze ze to typowe dla zapchanego filtra , sprawdzic trzeba ilosc nagromadzonej w nim sadzy – podstawa działania przy tej usterce ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez LostShadow » 22 kwi 2011, 07:51

Wszystko było prawidłowo. Komputery na poczatku nic nie pokazywały. Dopiero po zapaleniu się kontrolki silnika, wyskoczyły takie błędy jak napisałem...
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 12:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6