Stukanie przy hamowaniu i skręcaniu 323BA?????
1, 2
Witajcie mam problem w madzi:) Przy hamowaniu i jednoczesnym skręcaniu nawet minimalnym skręcie w kole przednim po wewnętrznej skrętu pojawia się stuknięcie lub takie chrupnięcie. Analogicznie przy skręcie w drugą stronę. Dodam od razu że wszystkie tuleje, łączniki a nawet łożyska amortyzatorów już są wymienione, a stukanie dalej jak było tak jest(:. powoli kończą się już pomysły, mechanik mówi, że to może być maglownica, ale oprócz niewielkiego luzu na lewej stronie nie ma żadnych wycieków. Może ktoś ma jakiś pomysł????
- Od: 14 mar 2011, 20:29
- Posty: 6
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 323 BA 1,5 16V
LPG- miasto 10-11 litrów
trasa około 7,5-8 litra
Moze stabilizator, kolega tak ze jak hamulce to mu stabilizator wali o sanki(mocowanie silnika i skrzyni) toyota corolla 2002. takze moze byc to albo laczniki choc laczniki stukaja na nierownosciach.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Najprawdopodobniej bedzie to wahacz. zazwyczaj stuki przy skrecaniu oraz ruszaniu czy hamowaniu oznajmmia juz wybity wahacz. ewentualnie mozliwe beda końcówki drazków kierowniczych co wątpie. na 90 proc wahacz sprawdz na warsztacie jakims 'dobrym znanym Tobie juz' zeby Ci połowy zawieszenia nie kazali wymienic jak to bywa a bo pan tu ma luzy na drazku a to amortyzator juz słabo trzyma a to stabilizatory juz pukaja to pasuje wymienic a prawda taka ze to wszystko jest ok. 
- Od: 6 lut 2011, 13:45
- Posty: 38
- Skąd: Sieniawa
- Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v
A jeżeli już wszystko będzie sprawdzone i dalej będzie stukać tylko przy hamowaniu na skręcie (stuk na prostej może się pojawić przy porządnym depnięciu na pedał hamulca) to rozbierz zaciski hamulcowe i przesmaruj prowadnice oraz tył klocków i przekładki smarem ceramicznym lub innym bezkwasowym do hamulców. To dość irytujące dźwięki bo niby wszystko jest ok a stuka. Ja u siebie też to miałem. Zrobiłem konkretny przegląd hamulców i jest cisza. Zwłaszcza, że to nie stuka na prostej, nie stuka na zakrętach bez hamowania, nie stuka przy ruszaniu, tylko przyhamowanie na zakręcie powoduje stuk.
Można się też pokusić przy okazji o zakup zestawu ATE (sworznie, sprężynki) i wymienić.
Można się też pokusić przy okazji o zakup zestawu ATE (sworznie, sprężynki) i wymienić.
Pozdrawiam. Tomek.
- Od: 23 kwi 2009, 12:30
- Posty: 35
- Skąd: Stargard
- Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r
tomek247 napisał(a):Można się też pokusić przy okazji o zakup zestawu ATE (sworznie, sprężynki) i wymienić.
Sprężynki trzymające klocki hamulcowe? Poka poka, gdzie to dostac.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Nazywa się to zestaw akcesoriów lub zestaw instalacyjny klocków hamulcowych do 323BA 1.5 i ma numerki:
przód ATE –> 13.0460-0339.2 ok.40zł ,
Quick Brake –> QB1209 ok. 30zł a Intercars pokazuje w promocji niecałe 19 zł
TRW –> TRW-PFK286 ok.33 zł w innych sklepach internetowych
ewentualnie tył tarcze: Quick Brake Aps –> QB1207 ok.40zł
Dostać można np. w Intercarsie lub Fota, w sklepach internetowych też widziałem.
Zawiera 2 sprężyny rozpierające, 2 sprężyny zabezpieczające i 4 kołki ustalające (sworznie)

przód ATE –> 13.0460-0339.2 ok.40zł ,
Quick Brake –> QB1209 ok. 30zł a Intercars pokazuje w promocji niecałe 19 zł
TRW –> TRW-PFK286 ok.33 zł w innych sklepach internetowych
ewentualnie tył tarcze: Quick Brake Aps –> QB1207 ok.40zł
Dostać można np. w Intercarsie lub Fota, w sklepach internetowych też widziałem.
Zawiera 2 sprężyny rozpierające, 2 sprężyny zabezpieczające i 4 kołki ustalające (sworznie)
Ostatnio edytowano 19 sty 2024, 09:02 przez tomek247, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 23 kwi 2009, 12:30
- Posty: 35
- Skąd: Stargard
- Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r
ja miałem podobne stuki
zaczęło się od ruszania i puszczania gazu tak jakbyś z górki jechał na biegu takie puk puk ciągle i przy hamowaniu. to zmieniłem przegub i to nie było to . sprawdziłem sobie na kanale i okazało się że półośka na łączeniu mi stukała ta dłuższa po stronie pasażera i wszystko jest ok
sprawdź sobie to jeszcze... ale możliwe że wahacz w Twoim przypadku
zaczęło się od ruszania i puszczania gazu tak jakbyś z górki jechał na biegu takie puk puk ciągle i przy hamowaniu. to zmieniłem przegub i to nie było to . sprawdziłem sobie na kanale i okazało się że półośka na łączeniu mi stukała ta dłuższa po stronie pasażera i wszystko jest ok
- Od: 4 wrz 2010, 21:48
- Posty: 12
- Skąd: Wieliczka
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA 1996 Lpg.
generalnie miałem to samo. Stukanie przy skręcaniu itd.
Sprawdziłem sprężynki i wszytko było OK.
Klocki jeszcze grube wiec nie klocki, ale sprawdziłem tarcze czujnikiem zegarowym i tu był problem.....
Tarcze się powichrowały.
Dlatego wymieniam tarcze i klocki
Sprawdziłem sprężynki i wszytko było OK.
Klocki jeszcze grube wiec nie klocki, ale sprawdziłem tarcze czujnikiem zegarowym i tu był problem.....
Tarcze się powichrowały.
Dlatego wymieniam tarcze i klocki
- Od: 13 cze 2008, 11:51
- Posty: 22
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 323 F (BA) 1,5 16V 1998r
Tu napisze , pisane bylo na ten temat to tak te spinki klockow hamulcowych kosztuja roznie, zamawialem po raz drugi bo mi wypala z jedenej strony i 21 plnow mnie to kosztowalo, a co jest najsmieszniejsze te zestaw do zaciskow
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zaci ... 27992.html , kosztuje tyle na alledrogo plus tam koszta wysylki. Ja dzis zamowilem tak zestaw tych kondonow za 11plnow, smiech na sali normlanie.

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
dzięki za sugestie, co do tarcz i hamulców to wszystko w zeszłym roku nowe założone, co do wahacza również wymienione wszystkie tuleje+ swożnie, łącznik też w zeszłym roku nowy, ale musze go sam sprawdzić.
zastanawia mnie jednak sugestia odnośnie hamulców może to te prowadnice zacisku jakoś hałasują, w weekend sprawdzę i napisze jak coś ustalę>
zastanawia mnie jednak sugestia odnośnie hamulców może to te prowadnice zacisku jakoś hałasują, w weekend sprawdzę i napisze jak coś ustalę>
- Od: 14 mar 2011, 20:29
- Posty: 6
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 323 BA 1,5 16V
LPG- miasto 10-11 litrów
trasa około 7,5-8 litra
więc wczoraj się okazało co i jak
Problem tkwił w prowadnikach zacisków hamulcowych. Wprawdzie w zeszłym roku były smarowane, ale teraz ponownie były zapieczone, do tego stopnia, że trzeba je było młotkiem wybijać. po ich wyczyszczeniu i nasmarowaniu wszystko wróciło do normy, nic juz nie stuka przy skrętach nawet przy mocnym hamowaniu.
Na marginesie mechanicy stawiali na maglownicę, dobrze że się za to nie brałem, bo zamiast 50zł kosztowałoby z 1000zł
Także jesli ktoś słyszy dziwne chrupanie i stukanie przy skrętach i hamowaniu macie już rozwiązanie.
Problem tkwił w prowadnikach zacisków hamulcowych. Wprawdzie w zeszłym roku były smarowane, ale teraz ponownie były zapieczone, do tego stopnia, że trzeba je było młotkiem wybijać. po ich wyczyszczeniu i nasmarowaniu wszystko wróciło do normy, nic juz nie stuka przy skrętach nawet przy mocnym hamowaniu.
Na marginesie mechanicy stawiali na maglownicę, dobrze że się za to nie brałem, bo zamiast 50zł kosztowałoby z 1000zł
Także jesli ktoś słyszy dziwne chrupanie i stukanie przy skrętach i hamowaniu macie już rozwiązanie.
- Od: 14 mar 2011, 20:29
- Posty: 6
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 323 BA 1,5 16V
LPG- miasto 10-11 litrów
trasa około 7,5-8 litra
Podepnę się pod temat. Mianowicie na zakrętach szczególnie po nierównej drodze (czyli standard w PL) stuka coś pod nogami pasażera. Byłem na stacji diagnostycznej ale facet powiedział, że nic nie widzie, że wszystko jest OK. Czy to może być przegub czy coś innego? Możliwe jest aby nie zauważył zużytego/zepsutego przegubu?
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
- Od: 5 wrz 2010, 11:53
- Posty: 253
- Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
- Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r
Nie kolami nic nie ruszasz, tylko skrec kolami tak zebys go widzial czyli w prawo lesli chcesz zobaczyc lacznik z lewej strony a w lewa jesli ten z prawej:) ja tak sprawdzalem i okazalo sie trafne:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości