Migająca kontrolka oleju

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pankuba » 16 mar 2011, 14:37

serbian23 napisał(a):Wczoraj rano na zimnym silniku sprawdziłem stan oleju i okazało się, że brakuje ok. 1litra!!! A przecież olej wymieniałem jakieś 3 miesiące temu(przejechałem ok. 5 tys. km)!

A byłeś przy wymianie, ew. masz zaufanie do tego, który olej wymieniał? Sprawdziłeś samodzielnie stan na bagnecie po wymianie? ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez serbian23 » 16 mar 2011, 14:43

Byłem przy wymianie i spuszczonego oleju było niewiele ponad 3,5litra!
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:03
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 147KM + Stag Qubox

Postprzez adamb » 16 mar 2011, 14:49

przy wymianie z filtrwem jest 4.3l ja u siebie (1.8) jak wleje po wymianie 4l to mam fula, a i tak mazda kasuje za 5litrow.
:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez Pankuba » 16 mar 2011, 14:55

serbian23 napisał(a):Byłem przy wymianie i spuszczonego oleju było niewiele ponad 3,5litra!

OK, ale chodziło mi o tę wymianę Dexelii, 5 tyś. km temu.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez serbian23 » 16 mar 2011, 15:15

Przy poprzedniej wymianie też byłem. Wlał mi 4,3 litra oczywiście z wymianą filtra.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:03
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 147KM + Stag Qubox

Postprzez adamb » 16 mar 2011, 15:31

serbian23 napisał(a):Byłem przy wymianie i spuszczonego oleju było niewiele ponad 3,5litra!

to ty wymieniles olej na nowy a nie uzupelniles? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez serbian23 » 16 mar 2011, 15:34

Właśnie tak zrobiłem. Uznałem, że olej kupiony na allegro może nie być z pewnego źródła i wolałem nie ryzykować. Zobaczymy jak teraz będzie się zmieniał poziom.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:03
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 147KM + Stag Qubox

Postprzez adamb » 16 mar 2011, 15:41

tak jak juz wczesniej ktos wspomnial musisz czesciej kontrolowac poziom olej, ja sprawdzam raz w tygodniu po nocy jak sobie scieknie i wsio ok <jupi>
Ostatnio edytowano 16 mar 2011, 17:31 przez adamb, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez Pankuba » 16 mar 2011, 17:15

serbian23 napisał(a):Właśnie tak zrobiłem. Uznałem, że olej kupiony na allegro może nie być z pewnego źródła i wolałem nie ryzykować.

Skoro miałeś takie podejrzenie, a mechanik stwierdził, że silnik nie daje innych niepokojących objawów, to trzeba było IMO zmienić na niechrzczony olej o lepkości zalecanej przez producenta, a nie na Castrola 10W40 :). Chodzi o to, żeby porównać, czy niechrzczony 5W30 też będzie szybko znikał.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez agnostyk » 16 mar 2011, 20:01

serbian23 napisał(a):Doradził mi, żebym zalał Castrol Magnatec 10W40.


ooo, to widzę jeden z tych magików od wszystkich silników, szczególnie VAG – jak coś nie gra, to najlepiej półsyntetyk Castrola albo Mobila.

Zmień tzw mechanika.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez serbian23 » 16 mar 2011, 20:44

A czy można wrócić z powrotem przy następnej wymianie do oleju syntetycznego? Bo tutaj słyszałem różne opinie. I czy oprócz zalecanej Dexelii jaki jeszcze olej można zastosowac?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:03
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 147KM + Stag Qubox

Postprzez kristoferson1 » 16 mar 2011, 21:10

Możesz wrócić i masz to zrobić :]
A tematów o olejach to masz od chol... dużo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Wojtek » 16 mar 2011, 21:13

kristoferson1 napisał(a):Możesz wrócić i masz to zrobić
A tematów o olejach to masz od chol... dużo

dokladnie... lepiej bym tego nie ujal :D
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kamilos19852 » 8 mar 2013, 11:51

Wita,Jak w tytule mruga mi kontrolka oleju Madzia 6 2002r 136Km.przy zimnym silniku raz sie zapa raz nie Przy obrotach 2500 gaśnie ,stan oleju prawidłowy.Dodam że po lewej stronie w okolicach filtru powietrza jest mase oleju cały akumulator brudny od oleju ,klapa cała osłona takze brudna od oleju,obroty praca silnika prawidłowa zaczoł lekko dymic i minimalny spadek mocy, od czego zaczac prosze o pomoc!!! <płacze>
Początkujący
 
Od: 8 mar 2013, 10:05
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2002 136Km Diesel

Postprzez dobrzyn22 » 8 mar 2013, 14:30

kamilos19852 napisał(a):od czego zaczac prosze o pomoc!!! <płacze>

laweta i do warsztatu.
Może być padnięta pompa, może być zatkany smok olejowy. Generalnie kontrolka nie wskazuje niskiego poziomu oleju, a problemy z ciśnieniem.
Najbardziej optymistyczna prognoza-padający czujnik(ale na to bym nie liczył)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kamilos19852 » 8 mar 2013, 22:03

Witam, Jutro wszystko zaczne sprawdzac ,prosze mi napisac,czy wymiana pompy oleju jest skopmplikowana ,co trzeba rozebrac zeby sie do niej dostac???
Początkujący
 
Od: 8 mar 2013, 10:05
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2002 136Km Diesel

Postprzez Pioteq25 » 9 mar 2013, 08:42

Zacznij od przeczytania tego tematu viewtopic.php?t=45789
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 9 mar 2013, 12:48

dokładnie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Leoo » 14 kwi 2013, 22:14

kamilos19852 napisał(a):Dodam że po lewej stronie w okolicach filtru powietrza jest mase oleju cały akumulator brudny od oleju ,klapa cała osłona takze brudna od oleju

W tym miejscu jest pompa podciśnienia i pompa wspomagania. Żeby zalać akumulator olej musi dosłownie sikać, może to olej wspomagania skoro nie ubywa silnikowego? Proszę zamieścić fotkę.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6