Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez cwieta » 22 lut 2011, 17:06

wasylbar napisał(a):
cwieta napisał(a):Gdzieś już wcześniej napisałem, że w moim przypadku problem z kontrolkami rozwiązał się po wymianie przednich tarcz hamulcowych. "orzebrowanie" było strasznie skorodowane.
Tak w wielkim skrócie. Kontrolki zapalały się co 300 – 500 km. Zwróciłem uwagę ,że w momencie hamowania. Teraz jest spokój. Przypadek?



one się zapalały czy świeciły cały czas?


Jak się zapaliły się cały czas to momentu skasowania.
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 13:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez nemo91 » 22 lut 2011, 17:25

67igor1 napisał(a):
nemo91 napisał(a):obydwa w pierwszym rzędzie cylindrów ciężko stwierdzić czego szukać.


...a ilo rzedowy masz silnik? :>

67igor1 napisał(a):Intake Manifold Runner Control Circut


...pod tym pojeciem masz actuator/selenoid <głaszcze>

Jezeli nie masz wiedzy na ten temat, to proponuje tobie, abys zaprowadzil auto do dobrego mechanika *


* – dobry mechanik, to taki ktory naprawia mazdy.


To chyba nie w tym życiu :P bo nasi mechanicy naprawiają tylko VW i wszystko co od nich pochodzi. Reszta samochodów to często psujące się gówna nie ma do nich części i w ogóle są bee

Ale spróbuję może ktoś coś na to zaradzi
Początkujący
 
Od: 19 sty 2011, 19:46
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Station Wagon 2.0 DI 136KM 2004 Exclusive

Postprzez wasylbar » 23 lut 2011, 21:38

Dziś byłem w ASO no i diagnoza :
C1119-ABS/TCS
P0154-FF- PCM – sonda lambda <płacze> <płacze> <płacze>

koszt wymiany ok 2400zł
załamka!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2011, 15:37
Posty: 32
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 Top Kombi 2.0
MZR-CD `06,
Toyota MATRIX.

Postprzez lysy_81 » 23 lut 2011, 23:52

u mnie pomogła naprawa czujnika temperatury gdzieś w nadkolu lewym i był dziurawy wężyk do pompy paliwowej.
Koszt 250 PLN
lysy_81
 

Postprzez nemo91 » 6 mar 2011, 19:22

Widze że nie tylko mnie spędza sen z powiek ten sławny błąd który jak widać ma wiele odsłon. Wybiorę się w tym tygodniu do LB Japo Moto może coś pomogą mam nadzieję. Pojechałbym do ASO Voyagerclub ale chwilowo nie jestem zbyt chojnie obdażony gotówką :P
Początkujący
 
Od: 19 sty 2011, 19:46
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Station Wagon 2.0 DI 136KM 2004 Exclusive

Postprzez wasylbar » 6 mar 2011, 22:26

trzymam kciuki żeby to nie była "sonda"
bo wtedy będzie "Grubo"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2011, 15:37
Posty: 32
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 Top Kombi 2.0
MZR-CD `06,
Toyota MATRIX.

Postprzez Bzyk » 16 mar 2011, 00:11

Przeczytałem wątek, ale nie znalazłem nikogo kto miał ten sam błąd mimo podobnych obrotów.
Posiadam Mazdę 6 z 2003 roku z silnikiem 2.0 diesel 136KM. Mam problem z kontrolką od silnika i kontroli trakcji.
Auto jest mało dynamiczne, a po przekroczeniu 2750 obrotów włącza się jakby tryb awaryjny – zapalają się w/w kontrolki i autko jest troszkę dynamiczniejsze, ale dużo mu brakuje do "normalnych" osiągów. Po podłączeniu kompa pokazuje błąd P0107 czyli CZUJNIK CIŚNIENIA ABSOL. KOLEKTORA/CIŚNIENIA ATMOSFERYCZNEGO-NISKI SYGNAŁ WEJŚCIOWY.

Co zrobić z takim problemem?
Początkujący
 
Od: 24 mar 2010, 23:08
Posty: 13
Skąd: Ząbki - Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0D
Astra GSI C20XE :)

Postprzez Wojtek » 16 mar 2011, 00:21

wyglada to na zwarcie do masy... w kablach do czujnika lub sam czujnik...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Bzyk » 16 mar 2011, 18:39

67igor1 napisał(a):wyglada to na zwarcie do masy... w kablach do czujnika lub sam czujnik...


skoro to zwarcie to dlaczego kontrolki zapalają się po osiągnięciu pewnych obrotów?
i w którym miejscu znajduje się ten czujnik?
Początkujący
 
Od: 24 mar 2010, 23:08
Posty: 13
Skąd: Ząbki - Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0D
Astra GSI C20XE :)

Postprzez Wojtek » 16 mar 2011, 19:27

Bzyk napisał(a):dlaczego kontrolki zapalają się po osiągnięciu pewnych obrotów?


juz bylo, ale powtorze...
przyczyn moze byc wiele (jak czytales ten watek, to wiesz...)
komputer stwierdza jakas nieprawidlowosc i w celu ochrony silnika przed rozwaleniem, przelacza go w stan pracy awaryjnej... czyli ogranicza moc i osiagi... to jest po to aby kierowca mogl dojechac do warsztatu i zdiagnozowac auto...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Finek » 22 mar 2011, 16:30

u mnie dzisiaj znaleziono ten sam problem bład P0107 ale z mechanikiem jestem umówiony dopiero na czwartek i to dopiero jak kolejka zejdzie.
jak się uda naprawić to opiszę co było.
a może ktoś wie czego wogole szukać i gdzie


--------------------

Dodam tylko że mam Mazdę 6 z 2002 roku 2.0 diesel 121 KM
Ostatnio edytowano 22 mar 2011, 16:52 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze nie pisac posta pod swoim postem...
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 16:21
Posty: 7
Skąd: Tomaszó Lubelski
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 121 KM

PostTen post został usunięty przez Gość 22 mar 2011, 16:51.
Powód: post pod postem

Postprzez Wojtek » 22 mar 2011, 16:50

Finek napisał(a):Dodam tylko że mam Mazdę 6 z 2002 roku 2.0 diesel 121 KM


...moze zamiast "dodawac tylko", to kolega wypelni profil z prawej strony... i bedzie spokoj :D
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez danielvlv » 28 mar 2011, 22:10

Najpierw malo mocy powyzej 130km/h, lekkie szarpanie przy przyspieszaniu, ledwo doszedl do 160km/h (miejsce A), potem jezdzilem powoli, przy jezdzie do 120km/h wszystko ok. dojezdam do celu silnik stygnie. odpalam jade, przyspieszam do 180km/h, wszystko ok (miejsce B). ponownie odpalam przyspieszam do 160km/h (znow dzieje sie to w miejscu A) zapalila sie kontrola trakcji i kontrolka silnika. kiedy wciskalem gaz do oporu bylo odejscia na piatce powyzej 130km/h, wrzucilem na luz silnik zgasl przy ok 80km/h, odpalilem w czasie jazdy poprzez wrzucenie czworki. teraz turbina nie zalacza sie, dojechalem do domu zgasilem. odpalilem ponownie ale kontrolki nadal palily sie, zgasilem i odpalilem kontrolki zgasly... wszystko dobrze chodzi,super przyspiesza.
na drugi dzien, wymieniony filtr paliwa (byl stary), przeczyszczony przeplywomierz (byl lekko brudny) wlana verva i dodatek "common rail diesel system clean & protection" pro...tec","thuringen","q-check"diesel particle filter","made in germany" 375 ml. przy podpieciu pokazalo blad PO 0193 Fuel Rail Pressure Sensor High Input", diagnosta powiedzial ze to "czujnik cisnienia paliwa na wejsciu, czujnik pompy tloczacej.
po tych zabiegach wszystko ok, auto osiagnelo pod gorke 190 km/h licznikowo (miejsce A)..ciekawe rzeczy sie dzieja...auto mam drugi dzien :)
Początkujący
 
Od: 13 maja 2008, 21:44
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 121KM, 2003' hatchback

Postprzez chemik82 » 29 mar 2011, 18:22

Problem z kontrolkami dopadł również mnie. W zimie od początku stycznia paliły się cały czas, jak przyszło ocieplenie na kilka dni zgasły. Obecnie raz się pala a raz nie. Zauważyłem że po umyciu auta gasną zawsze, nawet w zimie.
Przy sprawdzaniu turbiny i podłączeniu do kompa wyskoczyły błędy:
P 0610 blok pamięci z identyfikatorem pojazdu uszkodzony/niezaprogramowany
P 2009 regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego – sygnał za niski (Bank1)
Na chwile obecną odpuściłem włóczenie się po mechanikach, byłem już u kilku i ogólnie w Trójmieście ze specjalistami od Mazd jest biednie, albo ja trafiałem pod złe adresy.
Co do mocy to wydaje mi się że auto jest mniej żwawe, szczególnie przy ruszaniu spod świateł, no chyba że depnę do samej podłogi.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 17:09
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.

Postprzez s4v4g3 » 29 mar 2011, 22:30

Może i ja opiszę swoją moim zdaniem "dziwną: sytuację.
Dzisiaj zapaliły mi się kontrolki (check + DSC). Zapaliły się one od tak (na światłach w mieście).
Dosłownie 5 min wcześniej zapaliła mi się rezerwa paliwa (a jeszcze wcześniej kontrolka od małej ilości płynu do spryskiwaczy). Choinkę miałem:)
Oczywiście kontrolek nie powiązałem do siebie (no bo co ma rezerwa/spryskiwacz do check + dsc).
Pojechałem do sklepu, kupiłem płyn, zalałem – 1 kontrolki mniej:) Pozostałe 3 nadal się paliły.
Potem paliwo zatankowałem – odpalam i... szok!!! Kontrolki zniknęły.
Nie mam pojęcia jak, ale choinka zgasła...
Czy to przypadek czy... pozostawiam specom.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Wojtek » 29 mar 2011, 22:50

chemik82 napisał(a):P 0610 blok pamięci z identyfikatorem pojazdu uszkodzony/niezaprogramowany


wyglada na rozprogramowane opcje auta – komputer
jedz do kogas kto ma IDS'a – tam moga sprawdzic/zaprogramowac kompa

chemik82 napisał(a):P 2009 regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego – sygnał za niski (Bank1)

wyglada na zwarcie sygnalu do masy...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez s4v4g3 » 30 mar 2011, 20:31

Heh niedługo cieszyłem się brak kontrolek. Następny dzień (dzisiaj). Rano wszystko wporządku.. 80KM zrobionych (w kilku odstępach czasowych). Po 15 ponownie jazda i... zapaliły się <glupek2> .
Po 2 godzinkach – same zgasły...
Niedługo wybieram się do moich "magików" do RBS, zobaczymy co boli moją Madzię.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Wojtek » 30 mar 2011, 20:42

s4v4g3 napisał(a):Niedługo wybieram się do moich "magików" do RBS, zobaczymy co boli moją Madzię.


jak mozesz, to podaj kody bledow... sam jestem ciekawy "co w trawie piszczy"...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez robi1976 » 1 kwi 2011, 14:59

wczoraj podczas jazdy (mojej żony) zaświeciły się w naszej madzi ww kontrolki
dzisiaj po podpięciu do komputera zgasły...
mam nadzieję, że na stałe i to tylko jakieś spięcie ;)
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 gru 2010, 16:19
Posty: 23
Skąd: RADOM
Auto: MAZDA 6 GY 2005 2.0 Diesel kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6