Opel astra F – problem z ASB i dziwnymi dźwiękami

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez szym » 12 mar 2011, 23:16

Mam wyjątkowo trudny do rozwiązania problem z Astrą F. Chciałbym ją sprzedać i zakupić Mazdę, ale dwie dziwne sprawy zniechęcają kupców. Jest to egzemplarz w bardzo rzadkiej wersji z 1993r. z silnikiem 1.6 8v o lekko zwiększonej mocy i z automatyczną skrzynią biegów :) Proszę o pomoc, gdyż nikt nie wie, co może dolegać pojazdowi:
1) Automatyczna skrzynia często, a prawie zawsze na nierozgrzanym silniku, szarpie z biegu 1 na 2, a niekiedy z 2 na 3. Skrzyni nie da się wyjąć, bo jest połączona trwale z jakimś dziwnym mechanizmem kończącym się wystającą plastikowo – gumową antenką, kończącą się tuż obok akumulatora, a diagnostyka nie wykazała błędów. Olej w przekładni jest niewymienny, nie posiada ona filtra, a jedynym sposobem na dolanie oleju jest wlanie go przez bagnet. Problem nie występuje w trybie zimowym, chyba dlatego, że skrzynia rozpoczyna wtedy jazdę z trójki. W trybie sportowym występuje natomiast drobne szarpnięcie przy włączniu nadbiegu. Mechanicy od skrzyń pierwszy raz widzą taki wynalazek, ale jeden stwierdził, że może to mieć związek z przewodami wysokiego napięcia <co?> lub sterownikiem, wg. ASO Opla, skrzynia jest prawdopodobnie produkcji firmy Aisin-Werner.
2) Po wciśnięciu pedału gazu do więcej niż 1/3 słychać z lewej strony auta dziwny turkot podobny do przewijania jakiegoś paska, dochodzący z komory silnika ale po tej stronie nie ma paska rozrządu, ani klinowego. Znajduje się tam wszelka elektronika i elektryka oraz bliżej niezidentyfikowany spory metalowy blok, nie będący silnikiem, ani kolektorem wydechowym. Problem występuje tylko podczas jazdy i nie wpływa na parametry silnika. Automatyczna Astra rozpędza się nawet lepiej od manuala :D ,choż trochę dużo pali.
Nikt do tej pory nie potrafił mi pomóc :( , ale liczę na jakichś specjalistów.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 18:28
Posty: 7

Postprzez Jasiu19 » 13 mar 2011, 00:24

Miałem vectrę A w automacie :P.Nie wiem czy to ta sama skrzynia ale powiem tak.U mnie były podobne objawy a winą tego był jakiś przekaźnik na skrzyni.Niestety nikt nie potrafił go wymienić bo trzeba co do mm to wszystko zgrać niestety.Spróbowałem sam i po wymianie było gorzej.Skrzynia oczywiście jest wymienna :P,sam taką wymieniałem w mojej vectrze :P.Nic nie poradzisz niestety raczej na to bo te skrzynie z tego co wiem od mechanika dobrego to są jednorazowe jak się *** to już krzyżyk :P
Szkoda mi ją było sprzedawać bo to był naprawdę super samochód.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez szym » 13 mar 2011, 00:37

Skrzynia oczywiście jest wymienna ,sam taką wymieniałem w mojej vectrze
Mój egzemplarz jest prototypem i skrzynia została połączona z kilkoma dziwnymi elementami, które nie występowały w serynym modelu np. jednostką sterującą wielkości PC (chyba jest zespawana <czarodziej> ), a w podwoziu nie ma tak dużej dziury, by ten mechanizm mógł przez nie przejść. Oprócz tego ze skrzyni wychodzą antenopodobne plastikowe wytwory nieznanego przeznaczenia. Seryjna skrzynia podobno delikatnie różni się od mojej. :(
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 18:28
Posty: 7

Postprzez Jasiu19 » 13 mar 2011, 00:46

No to ciężka sprawa ;/ raczej nie naprawisz jej niestety.Ale jedno jest pewne jakoś skrzynie musi się dać wyjąć :)
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Grzyby » 13 mar 2011, 01:55

Wszystko jest do naprawienia. Kontaktowałeś się z SAMKO? http://www.samko.pl/
Jak oni Ci nie pomogą to wtedy można będzie powiedzieć że masz problem :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez szym » 13 mar 2011, 13:22

Nie kontaktowałem się z Samko, mam tam dość daleko, ale obawiam się, że ewentualne koszty robienia czegokolwiek z tą skrzynią mogą być dość wysokie, a chciałbym sprzedać astrę z jakimś, nawet drobnym zyskiem. Wydałem już dosyć sporo na wszelkich specjalistów, którzy nie zrobili nic. Części potrzebne do naprawy mogą być niedostępne. Może jednak to tylko jakiś problem elektroniki? Może są jakieś pomysły na rozwiązanie sprawy dziwnych dźwięków? :)
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 18:28
Posty: 7

Postprzez Paweł » 13 mar 2011, 19:14

Wstaw zdjęcia i nagranie dziwnych dźwięków. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez szym » 13 mar 2011, 22:09

Dodaję w takim razie grafikę. Na pierwszym zdjęciu widać dźwignię skrzyni biegów. Jest ona ustawiona w pozycji D, ale lekko przesunięta w stronę "3" po wizycie u elektryka sporo czasu temu. Czy to może być powodem błędnego działania skrzyni? Zauważyłem też, że jej kontrolka gaśnie ostatnio ok. 2 sekundy po innych.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Na tym zdjęciu widać fragment komory silnika. Na czerwono zaznaczyłem tajemniczy element połączony ze skrzynią, który uniemożliwa jej wymontowanie. Ten element daje się wcisnąć i czasami delikatnie się przesuwa. Nikt nie wie, co to jest, inne, nawet automatyczne astry, tego nie mają. Każdy zbiorniczeć płynu chłodzącego w oplach posiada jednak wgłębienie na "to". W masce nie ma żadnych przewodów idących do dziwnego elmentu, ale jest tam wgłębienie. Samochód nie miał nigdy instalacji gazowej, ani niczego podobnego. Na zielono, natomiast, oznaczyłem miejsce, pod którym znajduje się jednostka sterująca automatu. Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Na tym zdjęciu widać komorę silnika od strony, z której wydobywają się dziwne dźwięki. Jeszcze raz oznaczyłem na czerwono dziwny element. Postaram się wstawić jutro jakiś film. Dźwięków tych prawie nie słychać na zimnym silniku <nie>
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Proszę o wyrozumiałość. Nie jestem najlepszy w dodawaniu zdjęć ;)

Postarałem się też nagrać dziwne dźwięki, ale jakość nagrania jest marna ;) Jest to dziwny szum i pogłos podobny do kręcenia się jakiegoś paska, który występuje podczas jazdy podczas wciskania pedału gazu. Dodatkowo dochodzi on gdzieś z okolic dziwnego elementu oznaczonego na czerwono
http://www.youtube.com/watch?v=gdI6wQjD_dA
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 18:28
Posty: 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

Moderator

Moderatorzy Moto