Awaria skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Nastek » 18 gru 2008, 21:51

skrzynia kupiona i założona. Znalazłem taką jak potrzebowałem choć było bardzo ciężko. Ale Madzia już jeździ :) ( wracam do życia!!!!)

dzięki za wszystkie posty!
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2008, 20:55
Posty: 21
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda 323F BJ, 1.8 FP 2000r.

Postprzez Raf08 » 25 paź 2010, 18:23

witam . mam pytanko : przy jakich przebiegach padały Wam te skrzynie ?? bo ja mam dopiero 156tys i mam podobny problem mianowicie z mojej skrzyni wydobywają się jakieś dziwne dźwięki niezależnie od biegu , nawet wciśnięcie sprzęgła nie pomaga . natomiast podczas pracy na postoju jest ok czy może to być mechanizm różnicowy ? dodam że poziom oleju ok, biegi wchodza lekko , łożyska w kołach wymienione , nie wymieniałem jeszcze łożyska podtrzymującego półośkę.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Postprzez Nastek » 25 paź 2010, 23:34

WITAM
Moja padła przy około220-230 tyś km. ale objawy miałem identyczne z tymi które opisujesz. U mnie najlepiej słyszalny był ten dźwięk podczas odpuszczenia gazu w czasie jazdy przy hamowaniu silnikiem. Odgłosy te narastały i koniec był nagły tak że musisz być przygotowany na remont lub wymianę.

Pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2008, 20:55
Posty: 21
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda 323F BJ, 1.8 FP 2000r.

Postprzez Jocker » 26 paź 2010, 12:58

Jeśli można wiedzieć... co ten odgłos przypominał?
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez Raf08 » 26 paź 2010, 18:50

u mnie jest to takie rytmiczne urgotanie z częstotliwością zbliżoną do obrotu kół
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Postprzez Raf08 » 26 paź 2010, 18:54

Nastek można wiedzieć ile wyniosła Cię naprawa ???
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Postprzez Nastek » 27 paź 2010, 21:33

Witam
Chłopaki u mnie odgłos ten przypominał jakby delikatny terkot(częstotliwości zbliżonej do obrotu kół :D) głośniejszy przy odjęciu gazu z czasem dźwięk narastał ale nie stawał się zbyt głośny. Co do kosztów to wyniosło mnie to ok. 600zł( 550zł druga skrzynia i 50zł bratu na paliwko). Z tym że do mojej bardzo ciężko mi było znaleźć.Wymiana własnymi siłami robiłem to sam w ok. 4 godz.

Pozdro.

Ps. szkoda że dopiero teraz mogę pomóc bo już od prawie roku nie mam madzi ale miło ją wspominam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2008, 20:55
Posty: 21
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda 323F BJ, 1.8 FP 2000r.

Postprzez Raf08 » 28 paź 2010, 18:51

a może wiesz co trzeba wymienić aby zapobiec awarii i uratować skrzynię ??? jakieś łożyska może w mechanizmie różnicowym ??? <co?>
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Postprzez Jocker » 28 paź 2010, 21:45

Nastek napisał(a):Witam
Chłopaki u mnie odgłos ten przypominał jakby delikatny terkot(częstotliwości zbliżonej do obrotu kół :D) głośniejszy przy odjęciu gazu z czasem dźwięk narastał ale nie stawał się zbyt głośny. Co do kosztów to wyniosło mnie to ok. 600zł( 550zł druga skrzynia i 50zł bratu na paliwko). Z tym że do mojej bardzo ciężko mi było znaleźć.Wymiana własnymi siłami robiłem to sam w ok. 4 godz.




Raf08 napisał(a):u mnie jest to takie rytmiczne urgotanie z częstotliwością zbliżoną do obrotu kół


No to się "pocieszyłem" :/ Mam nadzieję, że to co u mnie słychać to jednak nie to samo choć ciężko mi ten odgłos nazwać. Brzmi jak wspomniane terkotanie, niknie przy gazowaniu oraz przy wciśnięciu sprzęgła – to może być ta sama przypadłość? U was też przy sprzęgle cichło (pytanie do kolegów wyżej)?

Dziwna sprawa ogólnie bo moja skrzynia prócz tego, że drążek lubi wibrować działa sprawnie i przy zmianie biegu cicho. Nie mam najmniejszych problemów przy zmianie biegów i nie czuję luzów.

Wie może ktoś co jest przyczyną takiego terkotania (np "zamulanie" autka na niskich obrotach) i jaka część to powoduje?
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez Raf08 » 29 paź 2010, 18:14

u mnie nie ma żadnej różnicy czy ze sprzęgłem czy bez
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Postprzez Raf08 » 4 mar 2011, 19:14

witam wszystkich .
mam problem ze skrzynią biegów , wszystkie biegi wchodza prawidłowo i stan oleju jest ok ale pracuje mi co raz to głośniej , dzisiaj zauważyłem że spod lewego przegubu wewnętrznego tj z mechanizmu różnicowego zaczął wyciekać olej. kiedy ruszam za przegub ma on spory luz. można powiedzieć że lata w góre i w dół.podejrzewam że jeśli jeszcze zrobię kilka setek km to rozpadnie mi się skrzynia podobnie jak u kolegi Nastek. jeden mechanik powiedział mi że to prawdopodobnie łożyska mechanizmu różnicowego mają duży luz i rozbił się przez to uszczelniacz , trzeba je wymienić ale on sie tego nie podejmie . drugi powiedział ze te skrzynie są jednorazowe i się ich nie naprawia ... :( miał ktoś może taki przypadek i może coś doradzić???
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Postprzez Nastek » 5 mar 2011, 19:50

Witam
Co do remontu to niestety to twój mechanior ma rację po prostu się to nie opłaca same koszty robocizny będą większe niż zakup drugiej skrzyni. Jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie o mechanice to radzę ci kup drugą i sam ją wymień. ktoś znajomy ci trochę pomoże i masz kilka stówek w kieszeni. W sumie to nic skomplikowanego tylko kilkanaście śrubek musisz odkręcić wymienić skrzynię na dobrą i z powrotem te śrubki przykręcić. Pamiętaj żeby w tej "nowej" skrzyni wymienić olej.
Tu masz gotową propozycję : http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow- ... 62410.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2008, 20:55
Posty: 21
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda 323F BJ, 1.8 FP 2000r.

Postprzez decadent » 6 mar 2011, 01:25

Najpierw to zaprowadź auto do mechanika, bo może masz do wymiany (poza olejem) tylko uszczelniacze przy wejściu półosi do skrzyni. Niestety może być już za późno, ale przyczyna mogła być prozaiczna.
Napisałeś o przegubach, ale pewnie chodziło Ci o połączenie półosi ze skrzynią. Przeguby wewnętrzne mają smar stały i jak się coś z nimi stanie to raczej nic nie leci, a one się zacierają i nie ma jazdy.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Raf08 » 9 mar 2011, 19:48

wymiana uszczelniaczy nie ma sensu bo w miejscu gdzie przegub wchodzi w skrzynie ma on ok 3;4 mm luzu ( mówię o stronie prawej) więc i tak pewnie będzie ciekło, a do tego dochodzi jeszcze ta głośna praca i wycie przy większych predkościach , póki co jeżdżę ale rozglądam się już za skrzynią . z wymianą myślę że sobie poradzę ;)
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 9 mar 2011, 19:56

Masz rację kup skrzynie ale z wymianą na pewno sam bym tego nie robił bo to nie tak jak kolega opisuje że parę śrubek i już tylko to grubsza robota jest no chyba że się na tym znasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez john80 » 10 mar 2011, 20:08

Kurcze, tak czytam te historie i współczuje jak komuś padła skrzynia...
Przy okazji mam sam pytanie, czy w Waszych madziach biegi 1 i 2 chodzą ciężej od pozostałych? Pytam bo nie wiem czy to specyfika tych skrzyń czy coś u mnie. Najciężej biegi wchodzą jak jest zimno lub na wysokich obrotach (np. przy 4500 obrotów z 1 na 2, lub w korku redukcja z 2 na 1). Pozostałe wchodzą w zasadzie bez większych przeszkód. Drążek lekko drga, ale nie jest to mocno wyczuwalne, podobne wibracje ma też kierownica i myślę, że to od włączonego silnika.

Znajomy mi mówił, że to kwestia jakiejś kulki (?) przy drążku zmiany biegów... Czy to są objawy padającej skrzyni biegów? Nic nie charczy, nie rzęzi, biegi nie wypadają i nigdy nie było problemu z ruszeniem na którymś biegu... Mam też nadzieję, że to nie wina sprzęgła :D
Why so serious?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 04:14
Posty: 50
Skąd: Toruń/Warszawa
Auto: Mazda 323F, 2001 rok, silnik 2.0 benzyna, 131KM

Postprzez Raf08 » 10 mar 2011, 22:29

wymieniałem kiedyś z kolegą sprzęgło w puncie to myślę że teraz tez damy radę :) u mnie aby zredukować na 1 bieg trzeba się niemalże zatrzymać ale to chyba normalne
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Postprzez john80 » 10 mar 2011, 23:01

u mnie aby zredukować na 1 bieg trzeba się niemalże zatrzymać ale to chyba normalne


@Raf, rozumiem, że to to odpowiedź do mnie? <czarodziej>
Czyli mam rozumieć, że przy większych prędkościach to normalne, że w Madzi ciężko wchodzą 1 i 2 :)
Why so serious?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 04:14
Posty: 50
Skąd: Toruń/Warszawa
Auto: Mazda 323F, 2001 rok, silnik 2.0 benzyna, 131KM

Postprzez Interceptor » 10 mar 2011, 23:45

john80 napisał(a):Najciężej biegi wchodzą jak jest zimno lub na wysokich obrotach (np. przy 4500 obrotów z 1 na 2, lub w korku redukcja z 2 na 1).


Ja jeżdżę wg starej szkoły czyli tak, że 1 biegu używam tylko do ruszenia, żadko redukuję z 2 na 1. Pomimo, że te skrzynie są w pełni zsynchronizowane. Nawet jak się toczę bardzo powoli to zazwyczaj rozpędzam się z 2 i nie redukuję na 1(nawyki z malucha). No chyba że muszę szybko uciec z pod świateł :D ale jedynka faktycznie wchodzi wtedy z lekkim oporem

A jak szeleję przy rozpędzaniu to też się zdarza, że dwójka po jedynce nie wejdzie i jest..... "zgrzyt"
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2009, 18:17
Posty: 128
Skąd: Unieście, Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r

Postprzez Neonixos666 » 10 mar 2011, 23:57

no denerwuje mnie to że jak trochę szybciej z 1 na 2 to czasem nie wchodzi i lipa pod światłami :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323