Muli podczas jazdy ze stała prędkością

Postprzez Malina » 8 mar 2011, 19:05

Kable NGK
Luz w lipcu ustawiony.
Właśnie ponownie rozkręcam aparat zapłonowy do regeneracji "kompletnej"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez meziu_23 » 8 mar 2011, 19:23

Mam prawie identyczna sytuacje bo czasem sie zdazry na zimnym silniku ale to aprawde bardzo rzado raz w tyg a jezdze codziennie po 150 km. jak sie nagrzeje to samo zwalnia poczym po dodaniu gazu to auto jedzie juz normalnie . aparat nie bo kupiłem drugi i wymieniłem a dzieje sie o samo swiece sa w eleganckim stanie ok 5 tys km temu zmienione rozrzad odpada bo miałem tydz temu generalke całego silnika a działo sie to przed remontami i aktualnie. Co do przepływki.... a wiec jeźdze autem nagrzewam je az mi sie zaczyna owa sytuacja samowolnego hamowania zatrzymuje sie ii sprawadzam odpinajac wtyke od przepływki i auto chodzi ale troche nierówniej jak podpinam to sie poleprza trzasac silnikei mprzez ok 2 sek i pracuje ta jak po nagrzaniu wczesniej. co do tego czujnika to nie wiem czy pomoze od tej tem pow. mam zamówiniony jak pomoze to napisze musze szukac dalej mozliwe ze pompka paliwowa pada... tylko nieiwem gdzie sie mierzy cisnienie bo przewaznie jest na listwie tryskowej zaworek a ja w madzi nie widze tego jak ktos wie niech pomze w tej kwestii. sondy nie sprawdzałem jeszcze.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 13:45
Posty: 38
Skąd: Sieniawa
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v

Postprzez sebas0026 » 8 mar 2011, 22:36

uzupelnij profil, jaki silnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Malina » 9 mar 2011, 09:55

MAŁE PODSUMOWANIE:

Samochód mulił w mieście przy jeździe ze stała prędkością np.60km/h oraz przy ruszaniu na 1 biegu. Tak jakby chciał jechać, ale coś go blokowało(dusiło) i po chwili normalnie zaczynał przyspieszać. Występowało to często nawet jeśli silnik nie był rozgrzany – na zimnym było i jest ok.
Poczytałem i zrobiłem:
1. Uszczelniłem dolot (była dziura) i zauważyłem znaczną poprawę .
2. Wymieniłem świece na Denso(na starych miałem 30tyś. przejechane).
3. Sprawdziłem sonde Lambde miernikiem: (0,2V-0,7V) więc nie wymieniałem. Zastanawiam się czy jednak nie kupić nowej bo znów mam błąd 1170. LPG wyregulowałem więc nie wiem czy to od LPG czy sonda faktycznie jest walnięta. Miernikiem nie można dobrze jej chyba sprawdzić.
4. Wymieniłem kopułkę i palec oraz zrobiłem regenerację jak w fotorelacji. Zauważyłem, że po delikatnym przekręceniu aparatu w prawo (2mm) samochód dużo lepiej wkręca się na obroty. O tym pisali również inni, którzy robili regenerację – polecam bo różnica ogromna.
5. Sprawdziłem czujnik temp. z obudowy filtra powietrza. Temp w domu przy 22st. 2,2k Ohma a przy 80st. 300 Ohmów więc jest ok.
6. Czujnik w bloku silnika na gorącym silniku około 400 Ohmów na zimnym ponad 2 kOhmy więc ok.
7. Przepływomierz jest czyściutki i blaszka jest w środku oraz 2 druciki łączące tą blaszkę z układem więc jest chyba dobry.

Zmiany jakie zauważyłem:
1. Mulenie jeszcze występuje, ale rzadko, sporadycznie i na bardzo nagrzanym silniku po dłuższej jeździe po mieście (trwa krócej).

2. Samochód dużo lepiej jeździ – dużo szybciej wkręca się na obroty.


MACIE JESZCZE JAKIEŚ POMYSŁY???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez lesiux » 9 mar 2011, 16:05

skoro masz błąd lambdy to ją wymień, a co do przyspieszania zapłonu – to świadczy to o kończącym się aparacie zapłonowym, nacieszysz się ale nie na długo. Ja dałem na max w prawo i z auta była rakieta ale po 2 tygodniach wróciło do stanu pierwotnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez bobinho » 9 mar 2011, 16:52

To ze skacze Ci napięcie od 0,2 do 0,7 na sondzie ma mało wspólnego ze sprawnością sondy. Po prostu ją wymień u mnie tez był ten błąd wskazania na zwykłym mierniku były takie jak u Ciebie, mimo to sonda była uszkodzona z tym ze u mnie akurat auto było strasznie zamulone na zimnym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez Malina » 10 mar 2011, 14:46

Zapłon teraz mam ustawiony na 10 a wcześniej miałem 8 stopni więc chyba teraz mam dobrze.
Teraz kupuję sonde bo byłem u elektronika i po sprawdzeniu na testerze wyszło, że jednak nie działa do końca dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez lesiux » 10 mar 2011, 15:46

kup nowa uniwersalna i po problemie, nie baw się w żadne używki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez meziu_23 » 10 mar 2011, 18:54

Witam. dzis wymieniłem czujnik pow dolotowego (tego przed filtrem powietrza) i nie ma zadnej róznicy takze w tej chwili mam 2 sprawne :) ale problem pozostaje nierozwiazany... pytam jeszcze raz gdzie sie sprawadza cisnienie paliwa w mazdzie 323 f 1.5 dzieki za odp.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 13:45
Posty: 38
Skąd: Sieniawa
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v

Postprzez Malina » 11 mar 2011, 01:22

Kupiłem i założyłem nową uniwersalną sondę
INDEKS: OZA624-E4 1952
NGK S4 sonda lambda uniwersalna 4 przewodowa podgrzewana, masa izolowana

Po krótkich testach wydaje się być ok, ale żeby się upewnić muszę pojeździć dużo więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez lesiux » 11 mar 2011, 14:02

rozumiem, że błędy sobie skasowałeś w razie czego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Malina » 11 mar 2011, 15:44

Tak błedy skasowane.
Dzięki za cenne wskazówki lesiux
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez meziu_23 » 11 mar 2011, 20:18

Witam dzis podpiałem do kompa i wykasowałewm błedy takie jak sonda i czujnik tem powietrza dolotowego. czunik nowy to tylko bład po nim był, została sonda i kasowanie błedu bo raczej bład wyskoczy dalej jak sonda jest padnieta . juz nie muli podczas jazdy na rozgrzanym silniku, ale obroty spadaja momentami na biegu jałowym.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 13:45
Posty: 38
Skąd: Sieniawa
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v

Postprzez Bakoma4 » 12 mar 2011, 01:02

meziu_23 a nie lepiej by Ci było tak jak ja zrobiłem.
podpiołem sobie krótki przewód paliwowy do filtra paliwa i między przewodem który podpiołem a przewód idący dalej do wtrysków ciśnieniomierz i tak sprawdziłem :)
doradził mi to elektryk samochodowy :)
mi powiedział że mam ciśnienie jak w książce :)
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2010, 21:48
Posty: 12
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 323f 1.5 BA 1996 Lpg.

Postprzez meziu_23 » 12 mar 2011, 13:30

aha :) ok dzieki za pomoc
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 13:45
Posty: 38
Skąd: Sieniawa
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v

Postprzez Malina » 14 mar 2011, 17:15

Mulenie już nie występuje – oby się to nie zmieniło <jupi>
Zrobiłem po wymianie sondy już 300km na LPG i błąd 1170 już nie występuje.
Wniosek z tego taki że dobrze wyregulowana istalacja nie generuje błedu sondy lambda.
Moja stara sonda lambda podczas sprawdzania na testerze zachowywała się prawidłowo na wyszych obrotach( napięcie szybko 'pływało' od 0V do 0,7V) natomiat na wolnych obrotach napięcie stało w miejscu lub zawieszało się na 0,4V. Po jej demontażu widać było że jest pokryta sadzą. To pewnie dlatego że często jeżdżę na odcinkach 3km i samochód się nie nagrzewa a sonda lamba czyści się właśnie przy odpowiednio wysokiej temperaturze.
Chyba nie potrzebnie wymieniałem kupułkę, palec i świece – ale napewnie nie zaszkodziło.

Jedyna rzecz, kóra nadal mnie drażni to często opadające obroty po nagrzaniu przy dojeżdżaniu do skrzyżowania do 500obr./min i lekkie falowanie. Po kilku sekundach obroty 'wstają' do 750.
Po resecie ECU było ok przez dzień a potem znowu to samo – ECU coś koryguje i dziwnie zmienia czy jak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez meziu_23 » 16 mar 2011, 11:35

Witam no problem z obrotami to mysle ze wtrysk sie wiesza tak jak u mnie :) wczoraj padł całkowicie i wymieniam całą listwe bo pewnie beda padac pokolei jeden za drugim.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 13:45
Posty: 38
Skąd: Sieniawa
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v

Postprzez Malina » 16 mar 2011, 12:37

U mnie wtryskiwacze nie padają bo obroty mi 'padały' na LPG i PB.

Podkręciłem sobie w trybie serwisowowym obroty wolne śrubą na przepustnicy. Silnik był nagrzany, światła włączone, nawiew i radio i wtedy ustawiłem na 750-800obr./min i teraz jest super.
Pomału opadają sobie w dół przy dojeżdzaniu do skrzyżowania, nie zawieszają się. Nawet jeśli opadaną to tylko troszeczkę i na sekundę a nie tak jak wcześniej padały do 500 na 3 sekundy i telepało silnikiem.

Nie wiem czy obroty właśnie tak powinny być ustawiane pod obciążeniem, ale właśnie najcześciej w takich warunkach się jeździ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez bobinho » 16 mar 2011, 13:22

Przeciez w autach z komputerem na wtrysku obroty reguluje ECU, tzn wiem napewno ze samemu nie powinno sie tego robic bo rozregulowywuje sie mieszankę, bez analizatora ani rusz w tym temacie moim zdaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez Malina » 19 mar 2011, 12:02

bobinho napisał(a):Przeciez w autach z komputerem na wtrysku obroty reguluje ECU, tzn wiem napewno ze samemu nie powinno sie tego robic bo rozregulowywuje sie mieszankę, bez analizatora ani rusz w tym temacie moim zdaniem.


Może i tak ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323