Le Mans 24h a RE
Strona 1 z 1
Założyłem ten wątek, ponieważ chciałbym się dowiedzieć jak to jest z wyścigami 24 godzinnymi a naszą Mazdą? Dlaczego w ogóle zakazano startować bolidom napedzanym silnikiem Wankla. I dlaczego ostatnio ciągle wygrywa Diesel? Czy przepisy faworyzują Diesla? Nie mogę ogarnąć nigdzie odpowiedzi na te pytania. Mam nadzieję, że tutaj się dowiem 
Żeby odpowiedzieć na to pytanie, potrzeba speca, który regulamin FIA wraz z wszystkimi załącznikami ma w jednym palcu, a do tego potrafi przywołać wszystkie zmiany z ostatnich 12 lat oraz podać dokładne daty ich wprowadzenia. Dopiero wtedy można próbować czytać między wierszami.
Pewne jest jedno – od dawna regulamin dla silników opartych o licencję NSU/Wankla jest niekorzystny.
Pewne jest jedno – od dawna regulamin dla silników opartych o licencję NSU/Wankla jest niekorzystny.
the right man in the wrong place...
Trochę znalazłem, ale to i tak mało:
Diesel może mieć 5,5 litrów pojemności, natomiast benzyna tylko 4,0. Oczywiście mowa o silnikach doładowanych (benzyna atmosferyczna może mieć 6,0). Pomimo większej pojemności Diesla, może on również być wyposażony w mocniejszą turbinę.
Dzięki temu mieliśmy w 2010 r.:
-Audi R15 TDI
V10 5,5 600 km i 1050 Nm ON
-Lola-Aston Martin B09/60
V12 6,0 600 km i 700 Nm PB
-Ginetta-Zytek GZ09S
V8 4,5 635km 583Nm PB
Do tego należy oczywiście dodać, że Diesel spala mniej paliwa, dlatego żadziej tankuje
Mam nadzieję, że nigdzie nie popełniłem błędu.
Diesel może mieć 5,5 litrów pojemności, natomiast benzyna tylko 4,0. Oczywiście mowa o silnikach doładowanych (benzyna atmosferyczna może mieć 6,0). Pomimo większej pojemności Diesla, może on również być wyposażony w mocniejszą turbinę.
Dzięki temu mieliśmy w 2010 r.:
-Audi R15 TDI
V10 5,5 600 km i 1050 Nm ON
-Lola-Aston Martin B09/60
V12 6,0 600 km i 700 Nm PB
-Ginetta-Zytek GZ09S
V8 4,5 635km 583Nm PB
Do tego należy oczywiście dodać, że Diesel spala mniej paliwa, dlatego żadziej tankuje
Mam nadzieję, że nigdzie nie popełniłem błędu.
Ostatnio edytowano 9 mar 2011, 12:09 przez Renesis, łącznie edytowano 1 raz
Renesis napisał(a):Do tego należy oczywiście dodać, że Diesel spala mniej paliwa, dlatego rzadziej tankuje
Przy wyścigach na dystans to jest najważniejsza zaleta diesla.
Ostatnio edytowano 9 mar 2011, 12:04 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Renesis napisał(a):Do tego należy oczywiście dodać, że Diesel spala mniej paliwa, dlatego rzadziej tankuje
Coś mi świta, że przepisy określają również ilość paliwa zabieranego na "pokład". Żeby szanse były wyrównane – auto z silnikiem wysokoprężnym ma mniejszy zbiornik.
Chciałbym zaznaczyć, że jest to wiedza z jakichś forumowych dyskusji gdzieś w czeluściach internetu, więc nic pewnego
Też gdzieś czytałem o pojemnościach baku, ale dotyczyło to raczej poszczególnych klas. Z różnych relacji z ostatniego Le Mans wynika, że Diesel nie ma wcale mniejszego baku
Szkoda, że na ten temat jest tak mało info 
Diesel ma jeśli się nie mylę o 10l mniejszą pojemność baku i w transmisji dziś mówili, że wprowadzono jakieś dłuższe tankowanie.
I niestety diesle na prowadzeniu.
I niestety diesle na prowadzeniu.

pioterbezkitu napisał(a):niestety diesle na prowadzeniu.
Nie od dziś wiadomo jaki silnik jest stworzony do bicia długich dystansów......
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości