światła dzienne LED 626; podłączenie
Dobra robota...ładnie wygląda też sobie takie zamówiłem z ebay.....dzięki koledze :–)
bede mial spokój z żarówkami :–) nie będą sie tak palić bo ostatnio kosmos jakiś
tej zimy 3 zestaw philipsów vision plus poszedł się czesać
bede mial spokój z żarówkami :–) nie będą sie tak palić bo ostatnio kosmos jakiś
tej zimy 3 zestaw philipsów vision plus poszedł się czesać

- Od: 23 lut 2011, 13:49
- Posty: 23
- Skąd: Białystok
- Auto: Madzia 6 Exclusive Wagon 2010 2.0 PB + LPG Landi Renzo
maciekcie, aż tyle poszło Ci w ciągu tej zimy?? 3 zestawy = 6 żarówek??
Z ciekawości, jakie są temperatury zimą u Ciebie?
Ja na 3 lata posiadania samochodu żarówki wymieniałem dosłownie RAZ przez ten okres. Spaliła się jedna, ale wymieniłem parami, coby świeciły w miarę równo, bo tamta dobra trochę licha już była.
Z ciekawości, jakie są temperatury zimą u Ciebie?
Ja na 3 lata posiadania samochodu żarówki wymieniałem dosłownie RAZ przez ten okres. Spaliła się jedna, ale wymieniłem parami, coby świeciły w miarę równo, bo tamta dobra trochę licha już była.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
tzn ze jasnosc zarowki np +90% z powietrza sie nie bierze stosuje sie inna mieszanke gazow i sam wolfram (zarnik) jest bardziej obciazony (wysilony) dlatego sie lepiej żarzy ,(nie wiem czy jest krotszy czy cienszy) co przeklada sie na krotsza zywotnosc samej zarowki . tak bardzo ogolnie wytlumaczone
przytocze pare zdan z innego forum dla lepszej rozkminy
Napięcie znamionowe: Napięcie, na jakie została zaprojektowana żarówka. Dla żarówek reflektorowych przeznaczonych do samochodów osobowych wynosi ono 13,2V
Zmiana wartości napięcia tylko o 5% powoduje około dwukrotną zmianę żywotności żarówek. Dlatego ten sam typ żarówki stosowany w różnych samochodach (gdzie napięcie w instalacjach wynosi np. 13,8V i 14,4V) może wykazywać bardzo różną trwałość. Ponadto żywotność żarówek maleje, gdy samochód jest eksploatowany na wyboistych drogach (wstrząsy podczas jazdy). Także strumień świetlny żarówek zależy dość mocno od napięcia, dlatego nawet małe spadki napięcia w instalacji elektrycznej samochodu, np. spowodowane brudnymi, zaśniedziałymi połączeniami (klemy akumulatora, konektory żarówek, połączenia alternatora) mogą osłabiać jasność świecenia reflektorów (zauważalne w nocy).
żarówki dające więcej światła:
Philips Premium +30%
Osram Super +30%
Narva Range Power +30%
Tungsram Mega Light +30%
Philips Vision Plus +50%
Osram Silverstar +50%
Tungsram Mega Light +60%
itd
Żarówki ze skróconym żarnikiem, który powoduje silniejsze skoncentrowanie światła (zwiększenie strumienia odpowiednio o 30, 50 czy 60%) w obszarze ok. 75 m przed samochodem, przy krawężniku jezdni. Sugerowane oznaczeniem zwiększenie całkowitego strumienia świetlnego byłoby oczywiście niezgodne z regulacjami europejskimi. Jednak skrócenie żarnika powoduje znaczne skrócenie żywotności żarówek. Aby temu zaradzić do gazu halogenowego wypełniającego bańki żarówek dodaje się ksenonu. Jednak nie ma on tutaj nic wspólnego ze świeceniem. Praktycznie żarówki tego typu świecą wyraźnie jaśniej niż zwykłe i lepiej oświetlają drogę. Philips Vision Plus posiadają ponadto bańkę pokrytą częściowo niebieskim filtrem, natomiast Osram Silverstar bańkę pokrytą od góry srebrną powłoką, która powoduje że żarówka jest mało widoczna na tle odbłyśnika reflektora. Oba te typy dają ponadto zwiększony o kilkanaście m zasięg światła na drodze.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
żarówki do jazdy w złych warunkach atmosferycznych:
Philips Allweather
Philips Gold
Osram Allseason
Osram Allseason +30%
Narva Azurro
Tungsram All Day
itd
Żarówki posiadające bańkę pokrytą specjalnym filtrem, powodującym emisję żółtawego światła, dającego wyraźnie lepsze oświetlenie drogi w złych warunkach atmosferycznych (mgła, deszcz, śnieg). Philips Allweather emitują żółtawo-fioletowe światło. Philips Gold posiadają gęstszy filtr, niż Allweather, dają bardziej żółte światło, ale i o mniejszym strumieniu. Osram Allseason produkowane są w wersji zwykłej i +30%. Emitują jasnocytrynowe światło.
Żarówki tego rodzaju nadają się doskonale do reflektorów przeciwmgłowych posiadających biały odbłyśnik i szyby. W reflektorach głównych dają natomiast gorsze oświetlenie drogi podczas dobrej przejrzystości powietrza, niż żarówki typu +30%. Jednak filtr żółty osłabia strumień światła i aby temu zaradzić zwiększa się strumień świetlny emitowany przez żarnik, co powoduje znaczne skrócenie żywotności żarówek.
-----------------------
“Blue”; dające białe światło:
Philips Blue Vision
Osram Cool Blue
Narva Range Power Blue 30%
Tungsram Super Blue
itd
Żarówki posiadające bańkę pokrytą specjalnym niebieskim filtrem, powodującym emisję bielszego niż w przypadku zwykłych żarówek światła, dającego lepsze oświetlenie drogi w normalnych warunkach atmosferycznych. Oko ludzkie jest przyzwyczajone do naturalnego światła słonecznego, które jest odbierane jako białe. Oświetlenie żarówkami typu „blue” powoduje lepsze spostrzeganie znaków drogowych i mniej męczy wzrok kierowcy. Jednak filtr niebieski osłabia strumień światła i aby temu zaradzić zwiększa się strumień świetlny emitowany przez żarnik , co powoduje znaczne skrócenie żywotności żarówek. Żarówki BV są także produkowane jako pozycyjne 5W, ponieważ zwykła żarówka wyróżniałaby się żółtawym odcieniem na tle „białej” halogenowej.
przytocze pare zdan z innego forum dla lepszej rozkminy
Napięcie znamionowe: Napięcie, na jakie została zaprojektowana żarówka. Dla żarówek reflektorowych przeznaczonych do samochodów osobowych wynosi ono 13,2V
Zmiana wartości napięcia tylko o 5% powoduje około dwukrotną zmianę żywotności żarówek. Dlatego ten sam typ żarówki stosowany w różnych samochodach (gdzie napięcie w instalacjach wynosi np. 13,8V i 14,4V) może wykazywać bardzo różną trwałość. Ponadto żywotność żarówek maleje, gdy samochód jest eksploatowany na wyboistych drogach (wstrząsy podczas jazdy). Także strumień świetlny żarówek zależy dość mocno od napięcia, dlatego nawet małe spadki napięcia w instalacji elektrycznej samochodu, np. spowodowane brudnymi, zaśniedziałymi połączeniami (klemy akumulatora, konektory żarówek, połączenia alternatora) mogą osłabiać jasność świecenia reflektorów (zauważalne w nocy).
żarówki dające więcej światła:
Philips Premium +30%
Osram Super +30%
Narva Range Power +30%
Tungsram Mega Light +30%
Philips Vision Plus +50%
Osram Silverstar +50%
Tungsram Mega Light +60%
itd
Żarówki ze skróconym żarnikiem, który powoduje silniejsze skoncentrowanie światła (zwiększenie strumienia odpowiednio o 30, 50 czy 60%) w obszarze ok. 75 m przed samochodem, przy krawężniku jezdni. Sugerowane oznaczeniem zwiększenie całkowitego strumienia świetlnego byłoby oczywiście niezgodne z regulacjami europejskimi. Jednak skrócenie żarnika powoduje znaczne skrócenie żywotności żarówek. Aby temu zaradzić do gazu halogenowego wypełniającego bańki żarówek dodaje się ksenonu. Jednak nie ma on tutaj nic wspólnego ze świeceniem. Praktycznie żarówki tego typu świecą wyraźnie jaśniej niż zwykłe i lepiej oświetlają drogę. Philips Vision Plus posiadają ponadto bańkę pokrytą częściowo niebieskim filtrem, natomiast Osram Silverstar bańkę pokrytą od góry srebrną powłoką, która powoduje że żarówka jest mało widoczna na tle odbłyśnika reflektora. Oba te typy dają ponadto zwiększony o kilkanaście m zasięg światła na drodze.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
żarówki do jazdy w złych warunkach atmosferycznych:
Philips Allweather
Philips Gold
Osram Allseason
Osram Allseason +30%
Narva Azurro
Tungsram All Day
itd
Żarówki posiadające bańkę pokrytą specjalnym filtrem, powodującym emisję żółtawego światła, dającego wyraźnie lepsze oświetlenie drogi w złych warunkach atmosferycznych (mgła, deszcz, śnieg). Philips Allweather emitują żółtawo-fioletowe światło. Philips Gold posiadają gęstszy filtr, niż Allweather, dają bardziej żółte światło, ale i o mniejszym strumieniu. Osram Allseason produkowane są w wersji zwykłej i +30%. Emitują jasnocytrynowe światło.
Żarówki tego rodzaju nadają się doskonale do reflektorów przeciwmgłowych posiadających biały odbłyśnik i szyby. W reflektorach głównych dają natomiast gorsze oświetlenie drogi podczas dobrej przejrzystości powietrza, niż żarówki typu +30%. Jednak filtr żółty osłabia strumień światła i aby temu zaradzić zwiększa się strumień świetlny emitowany przez żarnik, co powoduje znaczne skrócenie żywotności żarówek.
-----------------------
“Blue”; dające białe światło:
Philips Blue Vision
Osram Cool Blue
Narva Range Power Blue 30%
Tungsram Super Blue
itd
Żarówki posiadające bańkę pokrytą specjalnym niebieskim filtrem, powodującym emisję bielszego niż w przypadku zwykłych żarówek światła, dającego lepsze oświetlenie drogi w normalnych warunkach atmosferycznych. Oko ludzkie jest przyzwyczajone do naturalnego światła słonecznego, które jest odbierane jako białe. Oświetlenie żarówkami typu „blue” powoduje lepsze spostrzeganie znaków drogowych i mniej męczy wzrok kierowcy. Jednak filtr niebieski osłabia strumień światła i aby temu zaradzić zwiększa się strumień świetlny emitowany przez żarnik , co powoduje znaczne skrócenie żywotności żarówek. Żarówki BV są także produkowane jako pozycyjne 5W, ponieważ zwykła żarówka wyróżniałaby się żółtawym odcieniem na tle „białej” halogenowej.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Tak właśnie myślałem, że Tobie o to chodziło, ale chciałem się upewnić.
Ja używam aktualnie żarówek Philips Premium (+30% więcej światła) i nie mam z nimi absolutnie żadnych problemów, gdyż tak jak pisałem, założyłem je dawno dawno temu przy okazji spalenia się jednej z żarówek. Przeżyły dwie zimy i nadal mają się dobrze
Chociaż niedawno nabrałem ochoty na Philipsy Blue Vision
Kolega maciekcie pisze o Philipsach Vision Plus (+50% więcej światła). To jest teoretycznie 20% różnicy w ilości światła, więc czy ta różnica to aż tak duże obciążenie dla żarówki?
Wydaje mi się, że kolega albo trafił na jakąś wadliwą serię, albo coś może w elektryce jest nie tak? Żeby podczas zimy 3 komplety wymieniać? Nadzwyczaj podejrzane
Pewnie zaraz mi się oberwie od moderatora za OT
Ja używam aktualnie żarówek Philips Premium (+30% więcej światła) i nie mam z nimi absolutnie żadnych problemów, gdyż tak jak pisałem, założyłem je dawno dawno temu przy okazji spalenia się jednej z żarówek. Przeżyły dwie zimy i nadal mają się dobrze
Wydaje mi się, że kolega albo trafił na jakąś wadliwą serię, albo coś może w elektryce jest nie tak? Żeby podczas zimy 3 komplety wymieniać? Nadzwyczaj podejrzane
Pewnie zaraz mi się oberwie od moderatora za OT
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Wczoraj kupiłem światła led do jazdy dziennej. Niebawem będę je instalował. Efekt zamieszczę na stronie mojej mazdy.

Każda lampka posiada 8 mocnych led SMD , które dają bardzo jasne i czyste białe światło.




Każda lampka posiada 8 mocnych led SMD , które dają bardzo jasne i czyste białe światło.



Teraz Mercedes C200 Kompresor 192 KM , 2,0 benzyna/LPG
Ale Mazdę uwielbiam nadal :)
Ale Mazdę uwielbiam nadal :)
- Od: 26 lip 2009, 17:18
- Posty: 179
- Skąd: Puck, Skwierzyna, Gorzów Wielkopolski
- Auto: Honda Accord, 2,0 benzyna, 155KM, 2005
Wiesz co wylicytowałem na tej aukcji
http://allegro.pl/show_item.php?item=1480536717
Wyszło 80+13przesyłka=93zł.
Powinny wejść na tzw styk
W tym tygodniu będą podłączone

Wyszło 80+13przesyłka=93zł.
Powinny wejść na tzw styk
W tym tygodniu będą podłączone
Teraz Mercedes C200 Kompresor 192 KM , 2,0 benzyna/LPG
Ale Mazdę uwielbiam nadal :)
Ale Mazdę uwielbiam nadal :)
- Od: 26 lip 2009, 17:18
- Posty: 179
- Skąd: Puck, Skwierzyna, Gorzów Wielkopolski
- Auto: Honda Accord, 2,0 benzyna, 155KM, 2005
Witam
źle się wyraziłem spaliły sie dwie żarówki czyli jakby komplet. Dostałem
trzy komplety żarówek więc jeszcze w zapasie są. Teraz nowe siedzą i jest
wszystko ok. Pierwsze pewnie były wadliwe a drugie załatwił mi znajomy
zmienialiśmy W5W postojowe na ledy a on sobie wyjął wszystkie żarówki po
koleji i po oglądał i wsadził spoworotem....i to pewnie to było przyczyną spalenia
drugiej....bo przecież kiedy się zamontuje żarówki lepiej ich juz nie ruszać
chyba że się przepali
co do ledów kolegi czekamy na zdjecia jak już będa zamontowane i kilka fotek
mile widziane napewno będzie...cena bardzo przyjemna mi wysżło z przesyłką
103zł więc tragedi niema....
źle się wyraziłem spaliły sie dwie żarówki czyli jakby komplet. Dostałem
trzy komplety żarówek więc jeszcze w zapasie są. Teraz nowe siedzą i jest
wszystko ok. Pierwsze pewnie były wadliwe a drugie załatwił mi znajomy
zmienialiśmy W5W postojowe na ledy a on sobie wyjął wszystkie żarówki po
koleji i po oglądał i wsadził spoworotem....i to pewnie to było przyczyną spalenia
drugiej....bo przecież kiedy się zamontuje żarówki lepiej ich juz nie ruszać
chyba że się przepali

co do ledów kolegi czekamy na zdjecia jak już będa zamontowane i kilka fotek
mile widziane napewno będzie...cena bardzo przyjemna mi wysżło z przesyłką
103zł więc tragedi niema....
- Od: 23 lut 2011, 13:49
- Posty: 23
- Skąd: Białystok
- Auto: Madzia 6 Exclusive Wagon 2010 2.0 PB + LPG Landi Renzo
Wiesz co ja chyba zainstaluję w kwietniu dlatego że w tym miesiącu nie będę już miał finansów. Chyba że Ty zrobisz tak doskonałą fotorelację że nawet taki laik jak ja się kapnie który kabelek gdzie podpiąć 
Teraz Mercedes C200 Kompresor 192 KM , 2,0 benzyna/LPG
Ale Mazdę uwielbiam nadal :)
Ale Mazdę uwielbiam nadal :)
- Od: 26 lip 2009, 17:18
- Posty: 179
- Skąd: Puck, Skwierzyna, Gorzów Wielkopolski
- Auto: Honda Accord, 2,0 benzyna, 155KM, 2005
o fotorelacji zapomni kolego :–) gdyż ja się kompletnie na tym nie znam...wiec wole
oddać to wręce fachowca który wezmie 80zł za robocizne a ja sobie w tym czasie zapale
papieroska i popatrze jak mu idzie
....cykne pare zdjęc jak to wygląda po
zamontowaniu.
oddać to wręce fachowca który wezmie 80zł za robocizne a ja sobie w tym czasie zapale
papieroska i popatrze jak mu idzie
zamontowaniu.
- Od: 23 lut 2011, 13:49
- Posty: 23
- Skąd: Białystok
- Auto: Madzia 6 Exclusive Wagon 2010 2.0 PB + LPG Landi Renzo
Spoko ja nawet zapalić nie mogę bo rzuciłem 9 dni temu 
Ciekaw jestem jak u Ciebie będzie to wyglądało kolego.
Ciekaw jestem jak u Ciebie będzie to wyglądało kolego.
Teraz Mercedes C200 Kompresor 192 KM , 2,0 benzyna/LPG
Ale Mazdę uwielbiam nadal :)
Ale Mazdę uwielbiam nadal :)
- Od: 26 lip 2009, 17:18
- Posty: 179
- Skąd: Puck, Skwierzyna, Gorzów Wielkopolski
- Auto: Honda Accord, 2,0 benzyna, 155KM, 2005
Witam
Treść tej wiadomości kieruje głównie do użytkownika komati a mianowcie
czy musiałeś coś przycinać kombinować ze zderzakiem w miejscu gdzie zamontowałeś
te ledy?? kupiłem takie same z tej samej aukcji ebay....pasowałem je ostatnio troszkę i
jakoś wejść niechcą...prosiłbym o poradę jak u Ciebie to wyglądało....
Treść tej wiadomości kieruje głównie do użytkownika komati a mianowcie
czy musiałeś coś przycinać kombinować ze zderzakiem w miejscu gdzie zamontowałeś
te ledy?? kupiłem takie same z tej samej aukcji ebay....pasowałem je ostatnio troszkę i
jakoś wejść niechcą...prosiłbym o poradę jak u Ciebie to wyglądało....
- Od: 23 lut 2011, 13:49
- Posty: 23
- Skąd: Białystok
- Auto: Madzia 6 Exclusive Wagon 2010 2.0 PB + LPG Landi Renzo
u mnie to mniej wiecej tak wygląda:








The history of my cars:


- Od: 26 lut 2009, 14:30
- Posty: 65
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 626 GF 99'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6