Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)
Do obrotów służy śrubka zaznaczona strzałką, a to czarne to czujnik położenia przepustnicy. Acha obroty regulujesz wprowadzając tryb awaryjny
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
Ty masz przepustnice Z4 a ja Z9 i nie jestem pewien czy to do regulacji zaworu EGR . Nie bardzo teraz z tego ujęcia poznaje
. Chociaż EGR i tak voltomierzem się chyba reguluje w Z5
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
Nie chcę cie skłamać ale dzisiaj ją wyciągałem i chyba jest Z9
A o tą śrubę opiera sie kółko od linki
wkrecajac ja dodaje sie gazu
i dlatego myślałem ze tu sie obroty zwieksza...ale teraz odwaliłem 
A o tą śrubę opiera sie kółko od linki
-
Lantis 89
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
No to jutro postaram sie zmienic jej pozycje na wczesnijsza
To obroty ma regulować do druga która znajduję sie w takim wysokim kołnierzu i bedzie ok????
A masz może zjawisko falujących obrotów,niewielkie ruch wskaźnika z zakresie 100 do 200obr/min????
To obroty ma regulować do druga która znajduję sie w takim wysokim kołnierzu i bedzie ok????
A masz może zjawisko falujących obrotów,niewielkie ruch wskaźnika z zakresie 100 do 200obr/min????
-
Lantis 89
Śróbka do ustawiania wolnych obrotów a ten czujnik to czujnik położenia przepustnicy i jak go ruszyłeś to masz pozamiatane bo wystroic go spowrotem to czarna magia :/ wiem sam po sobie :/
Tego czujnika nie ruszałem bo zauważyłem ze ma on pewien zakres regulacji,wiec zdrowy rozsądek podpowiedział mi:nie ruszaj bo sie spier.....
Dzisiaj wkrece ta śrubę na swoje miejsce,wejdę tryb servis i po bawię sie tą drugą,oczywiscie na rozgrzanym silniku.
Edit:
Wszedłem w tryb serwisowy ustawiłem sobie obroty na ok 800 a po wyjściu z servis spadły na 500,co może być grane????
I nadal mam lekkie falowanie obrotów,możliwe że coś z przepływomierzem,rozbiera sie go i czyści??????
Dzisiaj wkrece ta śrubę na swoje miejsce,wejdę tryb servis i po bawię sie tą drugą,oczywiscie na rozgrzanym silniku.
Edit:
Wszedłem w tryb serwisowy ustawiłem sobie obroty na ok 800 a po wyjściu z servis spadły na 500,co może być grane????
I nadal mam lekkie falowanie obrotów,możliwe że coś z przepływomierzem,rozbiera sie go i czyści??????
-
Lantis 89
Moja rada, to ustaw sobie najpierw zapłon na '10-'11 w trybie serwisowym, przy obrotach 750-800. Później sprawdziłbym TPS miernikiem elektronicznym i na końcu zacznij coś robić z przepustnicą.
Po każdym resecie ECU trzeba zrobić min 100km, aż wszystko się ułoży
Po każdym resecie ECU trzeba zrobić min 100km, aż wszystko się ułoży
Witam serdecznie!! Jestem po czyszczeniu korkowca i obniżeniu obrotów w zimie
Mam jednak problem falowanie obrotów po włączeniu jakiś odbiorników elekt. nie lecą w dół zostało mi tylko ze obroty na chwile zostają na 1000obr i po chwili spadają do 750obr. nie rozciągałem sprężynek anie nie kręciłem śrubą od regulacji! Mam jeszcze takie wrażenie ze jak wcisnę gwałtownie do końca pedał gazu i puszczam wtedy czuje przyspieszenie! Co to może być? pozdrawiam
- Od: 15 sie 2010, 12:06
- Posty: 52
- Skąd: Zarszyn
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95
"4. odkręcić dwie śruby od elektrozaworu torx security (z otworem) i wyjąć go
na zewnątrz... " – orientuje się ktoś, jaki jest rozmiar tego torxa?
na zewnątrz... " – orientuje się ktoś, jaki jest rozmiar tego torxa?
- Od: 7 gru 2010, 15:23
- Posty: 8
- Skąd: Katowice
Jutro mogę podać jak podjade do garażu bo nie pamiętamSilverlynx napisał(a):"4. odkręcić dwie śruby od elektrozaworu torx security (z otworem) i wyjąć go
na zewnątrz... " – orientuje się ktoś, jaki jest rozmiar tego torxa?
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
Witam forumowicze ja po czyszczeniu przepustnicy mam problem odpalania na zimnym silniku ponieważ ciężko mi odpala i nie ma wolnych obrotów tylko gaśnie jak nie dodam gazu dopiera aż się silnik rozgrzeje wtedy można powiedzieć że jest dobrze co to może być za przyczyna
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE 
- Od: 23 sie 2009, 21:40
- Posty: 28
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: MAZDA 323F 1,5 16V
Najlepszym sposobem na sprawdzenie zaworu wolnych obrotów "na sucho" jest użycie zasilacza regulowanego 0-12V.
Przy płynnym zwiększaniu/zmniejszaniu napięcia zaworek powinien poruszać się płynnie, bez zacięć, od pełnego zamknięcia do pełnego otwarcia.
Przy płynnym zwiększaniu/zmniejszaniu napięcia zaworek powinien poruszać się płynnie, bez zacięć, od pełnego zamknięcia do pełnego otwarcia.
- Od: 9 sie 2009, 11:58
- Posty: 15
- Skąd: Szczecin
- Auto: Było: 323F BA 1,5 edition 1998
Jest: Honda Accord
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości