Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)

Postprzez Mariusz_Tychy » 1 mar 2011, 22:35

Do obrotów służy śrubka zaznaczona strzałką, a to czarne to czujnik położenia przepustnicy. Acha obroty regulujesz wprowadzając tryb awaryjny
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 19:29
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998

Postprzez Lantis 89 » 1 mar 2011, 23:25

A ja regulowałem troszke ta drugą....to do czego ona jest???
Lantis 89
 

Postprzez Mariusz_Tychy » 1 mar 2011, 23:35

Ty masz przepustnice Z4 a ja Z9 i nie jestem pewien czy to do regulacji zaworu EGR . Nie bardzo teraz z tego ujęcia poznaje :| . Chociaż EGR i tak voltomierzem się chyba reguluje w Z5
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 19:29
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998

Postprzez Lantis 89 » 1 mar 2011, 23:44

Nie chcę cie skłamać ale dzisiaj ją wyciągałem i chyba jest Z9 <oczko>
A o tą śrubę opiera sie kółko od linki :) wkrecajac ja dodaje sie gazu :D i dlatego myślałem ze tu sie obroty zwieksza...ale teraz odwaliłem :)
Lantis 89
 

Postprzez Mariusz_Tychy » 1 mar 2011, 23:53

A bo na tym zdjęciu jest Z4 i się zasugerowałem. U mnie ta śrubka nic nie dotyka i jest OK :)
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 19:29
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998

Postprzez Lantis 89 » 1 mar 2011, 23:58

No to jutro postaram sie zmienic jej pozycje na wczesnijsza :)
To obroty ma regulować do druga która znajduję sie w takim wysokim kołnierzu i bedzie ok????
A masz może zjawisko falujących obrotów,niewielkie ruch wskaźnika z zakresie 100 do 200obr/min????
Lantis 89
 

Postprzez Harnas19 » 2 mar 2011, 00:44

Śróbka do ustawiania wolnych obrotów a ten czujnik to czujnik położenia przepustnicy i jak go ruszyłeś to masz pozamiatane bo wystroic go spowrotem to czarna magia :/ wiem sam po sobie :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Lantis 89 » 2 mar 2011, 10:40

Tego czujnika nie ruszałem bo zauważyłem ze ma on pewien zakres regulacji,wiec zdrowy rozsądek podpowiedział mi:nie ruszaj bo sie spier..... :D
Dzisiaj wkrece ta śrubę na swoje miejsce,wejdę tryb servis i po bawię sie tą drugą,oczywiscie na rozgrzanym silniku.

Edit:
Wszedłem w tryb serwisowy ustawiłem sobie obroty na ok 800 a po wyjściu z servis spadły na 500,co może być grane????
I nadal mam lekkie falowanie obrotów,możliwe że coś z przepływomierzem,rozbiera sie go i czyści??????
Lantis 89
 

Postprzez Pioteq25 » 2 mar 2011, 18:19

Moja rada, to ustaw sobie najpierw zapłon na '10-'11 w trybie serwisowym, przy obrotach 750-800. Później sprawdziłbym TPS miernikiem elektronicznym i na końcu zacznij coś robić z przepustnicą.
Po każdym resecie ECU trzeba zrobić min 100km, aż wszystko się ułoży :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez kosa1061 » 6 mar 2011, 21:05

Witam serdecznie!! Jestem po czyszczeniu korkowca i obniżeniu obrotów w zimie :) Mam jednak problem falowanie obrotów po włączeniu jakiś odbiorników elekt. nie lecą w dół zostało mi tylko ze obroty na chwile zostają na 1000obr i po chwili spadają do 750obr. nie rozciągałem sprężynek anie nie kręciłem śrubą od regulacji! Mam jeszcze takie wrażenie ze jak wcisnę gwałtownie do końca pedał gazu i puszczam wtedy czuje przyspieszenie! Co to może być? pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 12:06
Posty: 52
Skąd: Zarszyn
Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95

Postprzez Silverlynx » 2 kwi 2011, 18:43

"4. odkręcić dwie śruby od elektrozaworu torx security (z otworem) i wyjąć go
na zewnątrz... " – orientuje się ktoś, jaki jest rozmiar tego torxa?
Początkujący
 
Od: 7 gru 2010, 15:23
Posty: 8
Skąd: Katowice

Postprzez Mariusz_Tychy » 2 kwi 2011, 21:51

Silverlynx napisał(a):"4. odkręcić dwie śruby od elektrozaworu torx security (z otworem) i wyjąć go
na zewnątrz... " – orientuje się ktoś, jaki jest rozmiar tego torxa?
Jutro mogę podać jak podjade do garażu bo nie pamiętam
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 19:29
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998

Postprzez Silverlynx » 3 kwi 2011, 11:32

Jeśli to nie kłopot, to super :)
Początkujący
 
Od: 7 gru 2010, 15:23
Posty: 8
Skąd: Katowice

Postprzez Mariusz_Tychy » 4 kwi 2011, 00:28

no zaden kłopot ale zapomniałem :D rano w poniedziałek zapodam <glupek2>
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 19:29
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998

Postprzez Mariusz_Tychy » 5 kwi 2011, 08:35

S2 T25
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 19:29
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998

Postprzez Silverlynx » 5 kwi 2011, 17:32

Dzięki :)
Początkujący
 
Od: 7 gru 2010, 15:23
Posty: 8
Skąd: Katowice

Postprzez BrG » 9 wrz 2011, 21:31

zdjęcia wygasły ,jaki re upload ? :(
BrG
 

Postprzez yogi99925 » 16 wrz 2011, 10:04

Witam forumowicze ja po czyszczeniu przepustnicy mam problem odpalania na zimnym silniku ponieważ ciężko mi odpala i nie ma wolnych obrotów tylko gaśnie jak nie dodam gazu dopiera aż się silnik rozgrzeje wtedy można powiedzieć że jest dobrze co to może być za przyczyna
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 21:40
Posty: 28
Skąd: Ostrołęka
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez lesiux » 16 wrz 2011, 12:50

może wtyczka od krokowca Ci nie łączy, wygląda to jakbyś w ogóle ssania nie miał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez seband1976 » 15 paź 2011, 10:30

Najlepszym sposobem na sprawdzenie zaworu wolnych obrotów "na sucho" jest użycie zasilacza regulowanego 0-12V.
Przy płynnym zwiększaniu/zmniejszaniu napięcia zaworek powinien poruszać się płynnie, bez zacięć, od pełnego zamknięcia do pełnego otwarcia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sie 2009, 11:58
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Auto: Było: 323F BA 1,5 edition 1998
Jest: Honda Accord

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323