Mam pytanie dotyczące ustawienia wału i wałka rozrządu-czy ich położenie dla odczytu przez czujniki jest takie same czy może jest jakiś kąt wyprzedzenia względem siebie?
Problem mój wziął się z tego,że po remoncie silnika(szlif wału)-silnik RF7J nie odpalił.Rozrząd sprawdzony,paliwo dochodzi do szyny i idzie na przelew a silnik ani nie mruknie.Sprawdzenie "komputerem" wini czujnik położenia wału-wymiana-i dalej nic.Sprawdzałem kiedy odczytują sygnał czujniki-to nie jest to w tym samym czasie-kolejne pytanie czy można źle założyć koło zamachowe?
Ustawienie znaków(?) czujników położenia wału i wałka
Strona 1 z 1
Andre2828 napisał(a):1.... ustawienia wału i wałka rozrządu-czy ich położenie dla odczytu przez czujniki jest takie same czy może jest jakiś kąt wyprzedzenia względem siebie?
Problem mój wziął się z tego,że po remoncie silnika(szlif wału)-silnik RF7J nie odpalił.Rozrząd sprawdzony,2..paliwo dochodzi do szyny i idzie na przelew a silnik ani nie mruknie.Sprawdzenie "komputerem" wini czujnik położenia wału-wymiana-i dalej nic.3... czy można źle założyć koło zamachowe?
ad1. ustawienie wynika ze znaków które dość precyzyjnie pokazują miejsca (no z wyjątkiem znaku na kole wałka rozrządu)
ad2. to świadzczy o problemie z paskiem rozrządu, niepoprawnym zamontowaniu lub uszkodzeniu /braku kontakt czujników na skrzyni lub wałku
ad3. nie można bo bolec wału ustala pozycje dwumasy (jeśli zamontowałeś to samo co uprzednio było w aucie, no ale jesli je wymieniłeś na inne, to mogłeś zamontować niepasujące co sprawia problem z odpaleniem silnika
pozdr.Enduro
Ostatnio edytowano 7 mar 2011, 11:57 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ad1.Chodzi mi o miejsce odczytu impulsu dla czujnika wałka i wału głównego.
ad2.Pasek rozrządu sprawdzany na znakach pięciokrotnie-jest O.K.
ad3.Koło zamachowe,jak i inne części są te same,za wyjątkiem uszczelniaczy,panewek,podkładek pod wtryskiwaczami,a tak nawiasem czy wtryskiwacze nie mogły się rozkodować ponieważ przez chwilę były na nie swoich miejscach,ale wróciły do pozycji jak przed remontem?
A co do błędów zczytanych komputerem to na początku był:za małe ciśnienie na szynie,teraz czujnik położenia wału.
ad2.Pasek rozrządu sprawdzany na znakach pięciokrotnie-jest O.K.
ad3.Koło zamachowe,jak i inne części są te same,za wyjątkiem uszczelniaczy,panewek,podkładek pod wtryskiwaczami,a tak nawiasem czy wtryskiwacze nie mogły się rozkodować ponieważ przez chwilę były na nie swoich miejscach,ale wróciły do pozycji jak przed remontem?
A co do błędów zczytanych komputerem to na początku był:za małe ciśnienie na szynie,teraz czujnik położenia wału.
- Od: 29 lis 2010, 11:27
- Posty: 43
- Skąd: Bieszczady
- Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4
Andre2828 napisał(a):...1. czy wtryskiwacze nie mogły się rozkodować ponieważ przez chwilę były na nie swoich miejscach,ale wróciły do pozycji jak przed remontem?
2. na początku był: za małe ciśnienie na szynie, teraz czujnik położenia wału.
ad1. nie, jeśli są sprawe, to auto musi odpalić ,absolutnie!
ad2. świadczy raczej o defekcie SCVa, i czujnika
albo źle zamontowanym pasku (o innej ilości zębów)
lub uszkodzonych czujnikach położenia wału głównego lub rozrządu...
pozdr.E
Ostatnio edytowano 23 mar 2011, 21:53 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości