Płyn w układzie chłodzenia – temat ogólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez uszatyy » 5 gru 2010, 12:13

emilioestewez napisał(a):Zdecydowanie bez sensu bo okres pomiędzy wymianami FL22 wynosi 10 lat lub 200tyś...
PS. W Odyssey sprzedają na litry jak nie chcesz kupować całego baniaka.


5 lat lub 100tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez emilioestewez » 5 gru 2010, 16:42

uszatyy napisał(a):5 lat lub 100tys.

"FL22 type
Replace at first 192,000 km (120,000 miles) or 10 years;
after that, every 96,000 km (60,000 miles) or 5 years"
No ale może w benzynie mam inaczej.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez uszatyy » 5 gru 2010, 22:17

dane wg. instrukcji M3 PL:

"Płyn chłodzący – wymienić po 100 000 km lub 48 miesiącach, potem co 24 miesiące"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez emilioestewez » 6 gru 2010, 01:05

uszatyy napisał(a):dane wg. instrukcji M3 PL:
"Płyn chłodzący – wymienić po 100 000 km lub 48 miesiącach, potem co 24 miesiące"

Czyli manual z obamowa jest bardziej optymistyczny hehe :)
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez ZOOMik » 6 gru 2010, 13:56

Nie. Po prostu stosowano różne płyny…
FL22 to płyn do chłodnic nowszej generacji o ekstremalnie długiej żywotności – pierwsza wymiana dopiero po 10 latach lub 192 000 km, kolejne co 5 lat lub 96 000 km. Gdy taki mamy w swoim aucie informuje o tym stosowna naklejka. Płyn ten miesza się z każdym innym na bazie glikolu etylowego, więc jeśli zachodzi potrzeba uzupełnienia to można w ostateczności dolać innego producenta.
Kolega uszatyy, zważywszy na rocznik jego „trójki”, ma ją fabrycznie zalaną jeszcze płynem „poprzedniej generacji” o krótszej żywotności, stąd i zalecana pierwsza wymiana po 4 latach lub 96000 km a kolejne co 2 lata, więc, jeśli nie był jeszcze zmieniany to…już najwyższy czas. Możesz przejść na FL22 i wtedy będziesz go zmieniał co 5 lat lub 96 000 km lub ewentualnie zastosować inny, tańszy, ale równie dobry płyn typu „Long Life”, np. wspomniany Prestone.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez uszatyy » 7 gru 2010, 18:00

a musze plukac uklad czy wystarczy ze spuszcze i naleje nowego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez ZOOMik » 7 gru 2010, 20:03

Nie ma potrzeby płukania układu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez uszatyy » 7 gru 2010, 23:52

e samo plukanie to koszt 10zl i troche zabawy ale mozna to samemu zrobic, zaszalalem i kupilem full zestaw na allegro plukanka + plyn chlodzacy, niech tylko mrozy puszcza i bedzie zabawa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez krosiek » 6 mar 2011, 13:39

podbilem do warsztatu-wszystko 90zl.(czyszczenie ,plyn,robocizna) :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2010, 10:01
Posty: 19
Skąd: Wroclaw/München
Auto: 323 ba 2,0gt

Postprzez bouoz » 6 mar 2011, 13:47

jak ostatnio rozmawiałem z mechanikami to stwierdzili, że tak naprawdę nie ma sensu wymieniać płynu jeżeli ma on nadal dobre parametry – a jeżeli temperatura zamarzania spadnie to można ulać ok. 1l i dolać koncentratu – nadmienię że u nich chciałem to wymieniać, więc mogli to zrobić i zarobić. Co o tym sądzicie?
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez Blumek » 6 mar 2011, 21:09

Ja osobiście zawsze pobieram próbkę i wrzucam do zamrażarki, jak nie zamarznie i/lub za mocno nie zgęstnieje to robię jeszcze próbę specjalnymi urządzeniami.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez krosiek » 7 mar 2011, 10:23

Płyn chłodniczy benzynowego silnika 50 000 km diesla 100 000 i w obu silnikach co 4 – 5 lat .Nie jest to zabieg drogi wiec lepiej czesciej wymieniac.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2010, 10:01
Posty: 19
Skąd: Wroclaw/München
Auto: 323 ba 2,0gt

Postprzez talk_about85 » 30 kwi 2011, 20:15

U mnie zaczyna brakowac plynu chlodniczego i doradzcie jaki kupic. Dzisiaj sprawdzilem i ani na korku ani w poblizu korka systemu chlodzenia nie ma napisu "FL22". Nie planuje plukac ukladu wiec chcialbym wymienic na jakis tradycyjny. Z tego co tutaj przeczytalem Mazda oprocz wspomnianego przeze mnie wyzej ma jeszcze jeden tylko nie wiem jaka ma nazwe. Prosze o podpowiedz :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marcin255 » 1 maja 2011, 15:03

Ja zmieniałem na Prestone – wymiana co 5 lat
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... odnic.html
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez talk_about85 » 1 maja 2011, 15:16

Dzieki <spoko>! Jak napisalem tutaj posta z zapytaniem o plyn chlodniczy przeszukalem dokladniej niz wczesniej forum i znalazlem posta nawet Twojego marcin255 :). Pisales tam o plynie firmy Prestone. Zainteresowalem sie nia i na prawde marka z dluga historia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marcin255 » 1 maja 2011, 15:17

spoko , mam rok zalany i jest Ok
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez talk_about85 » 7 maja 2011, 14:11

Zadzwonilem dzisiaj do serwisu Boscha zeby umowic sie na przeplukanie ukladu chlodzenia i wymiane plynu. Pomijajac to ze nie bylo zadnego wolnego terminu w najblizszym tygodniu to co uslyszalem od goscia mnie prawie zszokowalo. Cytuje: "Po co Pan chce plukac uklad?", "Dzieje sie cos z samochodem" i najlepsze "Takich rzeczy sie nie robi wystarczy wymien plyn chlodniczy". Nie wiem co mam o tym myslec ale skutecznie zniechecil mnie do odwiedzenia podobno najlepszego serwisu w mojej okolicy. Kupilem juz wszystko co potrzebne aby jak najlepiej zadbac o uklad chlodzenia a tu nie ma za bardzo do kogo sie udac aby to solidnie zrobil.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marcin255 » 7 maja 2011, 14:57

ja płukałem ,płukanką prestone, zalanie destylką i zalanie płynem Prestone, po zabiegu temp. na rozgrzanym silniku
obniżyła się o 2 kreski , wiem nie ma to różnicy ale jednak coś tam było.
Może i nie pomogło ale śpię spokojniej. :D
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez talk_about85 » 7 maja 2011, 15:45

Rozumiem. Dla mnie teksty ktorej wyzej napisalem swiadcza o lekcewazeniu klienta. Problem mam taki ze chyba musze szukac innego zakladu co w malym miasteczku jest bardzo ciezkie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marcin255 » 7 maja 2011, 16:09

każdy warsztat takie coś zrobi ,nie jest to jakiś szczyt mechaniki
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323