Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna
No powiedzmy ze jak jade spokojnie na dwojeczce i trzymam lekko gaz w tej samej pozycji to tak jak by zwalnial i pozniej znowu jechach i zwalnia albo powiedzmy jade se na 5 biegu i chce wyprzedzac to dopiero po kilku sekundach jest reakcja na gaz a pedal mam juz dawno wcisniety cos takiego masz jakis pomysl??
- Od: 10 lut 2011, 20:07
- Posty: 17
- Skąd: NIDZICA
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r
u mnie problem "delikatnie" sie poprawil.
przypomne ze nie chcial odpalac po probie przyspieszenia zaplonu...
wymienilem aparat zaplonowy na inny, ustawiony jest na lampe. Chodzil świetnie lecz po jakichs 30km zaczal szarpac , falujace obroty zero wkrecania na obroty. swiece nowe dolot uszczelniony , kable bez przebicia, na luzie schodza do 500.. na jalowym dodalem mu mocno gazu i byl delikatny strzal tak jakby z filtra powitrza ale sprawdzalem i zero dziur ani pekniec ( jest sekwencja wiec strasznie mnie ten strzal zdziwil) na lpg jak i pb dzieje sie to samo. co robic??
czy zmiana odleglosci na swiecach na 0.9 cos pomoze??
czyszczenie krokowego i przepustnicy cos da??
przepływomierz by h** strzelil??( tylko ze szarpal zarowno przed tym "wybuchem" )
przypomne ze nie chcial odpalac po probie przyspieszenia zaplonu...
wymienilem aparat zaplonowy na inny, ustawiony jest na lampe. Chodzil świetnie lecz po jakichs 30km zaczal szarpac , falujace obroty zero wkrecania na obroty. swiece nowe dolot uszczelniony , kable bez przebicia, na luzie schodza do 500.. na jalowym dodalem mu mocno gazu i byl delikatny strzal tak jakby z filtra powitrza ale sprawdzalem i zero dziur ani pekniec ( jest sekwencja wiec strasznie mnie ten strzal zdziwil) na lpg jak i pb dzieje sie to samo. co robic??
czy zmiana odleglosci na swiecach na 0.9 cos pomoze??
czyszczenie krokowego i przepustnicy cos da??
przepływomierz by h** strzelil??( tylko ze szarpal zarowno przed tym "wybuchem" )
- Od: 3 sie 2010, 21:02
- Posty: 57
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r
Robi 25 napisał(a):No powiedzmy ze jak jade spokojnie na dwojeczce i trzymam lekko gaz w tej samej pozycji to tak jak by zwalnial i pozniej znowu jechach i zwalnia albo powiedzmy jade se na 5 biegu i chce wyprzedzac to dopiero po kilku sekundach jest reakcja na gaz a pedal mam juz dawno wcisniety cos takiego masz jakis pomysl??
Przplywomierz wg mnie albo sonda, ale bardziej przeplywomierz. Jak masz jak sprawdz sobie bledy albo jedz na kompa.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No wlasnie bylem na kompie i nie ma bledow bynajmnie tak powiedzial czyli powinno byc wszystko oki ale nie jest wiec nie wiem co tu robic moze aparat bym gdzies zalapal i podmienil i zobaczyl co ty nato???a i sonda tez byla wymieniana nie dawno
a przeplywomierz jak odloncze to juz calkie dostaje jobla na tych obrotach a po ponownym podlonczeniu gasnie silnik czyli jest raczej dobry
- Od: 10 lut 2011, 20:07
- Posty: 17
- Skąd: NIDZICA
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r
Nie powinien zgasnac po podlaczeniu przeplywomierza, ja jak tak zrobie silnik znow wskakuje na obroty. ale aparat jakbys mial wlaniety to by ci przerywal i to konkretnie.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ja niedawno rozebrałem u siebie przepustnice i za wiele to nie pomogło.
Planuje zamówić porządne przewody i świece (NGK) i jeszcze raz rozebrać przepustnice.
Może to pomoże w falujących obrotach.
Może mi ktoś powiedzieć jak wypolerować przepustnicę?????Tam jest taki straszny osad ze benzyną nie dałem rady,po rozebraniu zostawię wszystko na noc w benzynie.
Panowie mam jeszcze jedno pytanie,pojechałem do ASO mazdy(myślę sobie w końcu to oni sie tam znają na naszych autkach) Pytam sie gości czy jest możliwośc ustwienia wolnych obrotów oraz usuniecia falowania i diagnostyka silnika a on mi odpowiada ze nie maja takiej kostki do odłączenia kompa,ale jaja myślałem ze tam padnę...wiec zawróciłem sie i nara
Co możemy zrobic takim zestawem:
http://moto.allegro.pl/euroscan-2011-el ... 51857.html
Pozdrawiam
Planuje zamówić porządne przewody i świece (NGK) i jeszcze raz rozebrać przepustnice.
Może to pomoże w falujących obrotach.
Może mi ktoś powiedzieć jak wypolerować przepustnicę?????Tam jest taki straszny osad ze benzyną nie dałem rady,po rozebraniu zostawię wszystko na noc w benzynie.
Panowie mam jeszcze jedno pytanie,pojechałem do ASO mazdy(myślę sobie w końcu to oni sie tam znają na naszych autkach) Pytam sie gości czy jest możliwośc ustwienia wolnych obrotów oraz usuniecia falowania i diagnostyka silnika a on mi odpowiada ze nie maja takiej kostki do odłączenia kompa,ale jaja myślałem ze tam padnę...wiec zawróciłem sie i nara


Co możemy zrobic takim zestawem:

Pozdrawiam
-
Lantis 89
Ten zestaw po ewentualnym zakupie będziesz mógl co najwyżej odsprzedać komuś, bo nasze złącza diagnostyczne to OBD 1 a nie OBD2 
Acha .... i jeszcze jedno. Popraw swój profil, bo masz malą niezgodność odnośnie rocznika Twojej Mazdeczki. W 99 nie wychodził już BA tylko BJ
A co do Twoich problemów to kłanią się te wątki:
viewtopic.php?f=116&t=1527&hilit=regulacja+tps
viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=czyszczenie+przepustnicy
Acha .... i jeszcze jedno. Popraw swój profil, bo masz malą niezgodność odnośnie rocznika Twojej Mazdeczki. W 99 nie wychodził już BA tylko BJ
A co do Twoich problemów to kłanią się te wątki:
viewtopic.php?f=116&t=1527&hilit=regulacja+tps
viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=czyszczenie+przepustnicy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
W papierach mam datę produkcji 1999,powtarzam produkcji nie rejestracji....
Gdybym dokupił złącze OBD1 to było by to przydatne????
Tematy czytałem a czujnika położenia przepustnicy wole nie ruszać.....
Gdybym dokupił złącze OBD1 to było by to przydatne????

Tematy czytałem a czujnika położenia przepustnicy wole nie ruszać.....
-
Lantis 89
przez arafal21 » wczoraj, 14:23
Nie powinien zgasnac po podlaczeniu przeplywomierza, ja jak tak zrobie silnik znow wskakuje na obroty. ale aparat jakbys mial wlaniety to by ci przerywal i to konkretnie.
czyli twoim zdaniem bedzie to przeplywomierz tak a moze podjechal bym gdzies i sprawdzil parametry przeplywomierza co
Nie powinien zgasnac po podlaczeniu przeplywomierza, ja jak tak zrobie silnik znow wskakuje na obroty. ale aparat jakbys mial wlaniety to by ci przerywal i to konkretnie.
czyli twoim zdaniem bedzie to przeplywomierz tak a moze podjechal bym gdzies i sprawdzil parametry przeplywomierza co
- Od: 10 lut 2011, 20:07
- Posty: 17
- Skąd: NIDZICA
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r
Panowie falowanie na luzie w przedziale 1000-500 obrotów i szarpanie oraz wkrecanie podczas jazdy moze zalezec od czujnika halla??
on jest w aparacie czy w silniku?
wymienilem aparat na inny i szarpanie nie przestalo wiec zastanawiam sie co jest tego powodem...
kable ok swiece nowe aparat zmieniony, dolot szczelny zaplon ustawiony wiec juz glupieje...
To ze zalezy to wiem tylko gdzie on sie znajduje bo jezeli w zaplonie to skonczyly mi sie pomysly co do usterki i jak tro zrobic;/
on jest w aparacie czy w silniku?
wymienilem aparat na inny i szarpanie nie przestalo wiec zastanawiam sie co jest tego powodem...
kable ok swiece nowe aparat zmieniony, dolot szczelny zaplon ustawiony wiec juz glupieje...
To ze zalezy to wiem tylko gdzie on sie znajduje bo jezeli w zaplonie to skonczyly mi sie pomysly co do usterki i jak tro zrobic;/
- Od: 3 sie 2010, 21:02
- Posty: 57
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r
Pseudo00000 napisał(a):Panowie falowanie na luzie w przedziale 1000-500 obrotów i szarpanie oraz wkrecanie podczas jazdy moze zalezec od czujnika halla??
on jest w aparacie czy w silniku?
wymienilem aparat na inny i szarpanie nie przestalo wiec zastanawiam sie co jest tego powodem...
kable ok swiece nowe aparat zmieniony, dolot szczelny zaplon ustawiony wiec juz glupieje...
To ze zalezy to wiem tylko gdzie on sie znajduje bo jezeli w zaplonie to skonczyly mi sie pomysly co do usterki i jak tro zrobic;/
A krokowy czysciles?? przewaznie to jest przyczyna.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Pseudo00000 napisał(a):Panowie falowanie na luzie w przedziale 1000-500 obrotów i szarpanie oraz wkrecanie podczas jazdy moze zalezec od czujnika halla??
on jest w aparacie czy w silniku?
wymienilem aparat na inny i szarpanie nie przestalo wiec zastanawiam sie co jest tego powodem...
kable ok swiece nowe aparat zmieniony, dolot szczelny zaplon ustawiony wiec juz glupieje...
To ze zalezy to wiem tylko gdzie on sie znajduje bo jezeli w zaplonie to skonczyly mi sie pomysly co do usterki i jak tro zrobic;/
witam gdzies na naszym forum byl temacik w ktorym sporo ludzi pisalo ze problem lezy w aparacie zaplonowym z oznaczeniem P5 problemy mialo na tyle duzo ludzi ze wygladalo to tak jakby te P5 mialy jakas wade fabryczna i szybko klekaja, forumowicze suberowali wymienic na P9 ktory jest duzo mniej awaryjny. moze akurat wymieniles na taki P5 ktory tez byl kiepski i dlatego nie widac poprawy??
- Od: 4 cze 2010, 02:57
- Posty: 9
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6 02'
Daniels napisał(a):Pseudo00000 napisał(a):Panowie falowanie na luzie w przedziale 1000-500 obrotów i szarpanie oraz wkrecanie podczas jazdy moze zalezec od czujnika halla??
on jest w aparacie czy w silniku?
wymienilem aparat na inny i szarpanie nie przestalo wiec zastanawiam sie co jest tego powodem...
kable ok swiece nowe aparat zmieniony, dolot szczelny zaplon ustawiony wiec juz glupieje...
To ze zalezy to wiem tylko gdzie on sie znajduje bo jezeli w zaplonie to skonczyly mi sie pomysly co do usterki i jak tro zrobic;/
witam gdzies na naszym forum byl temacik w ktorym sporo ludzi pisalo ze problem lezy w aparacie zaplonowym z oznaczeniem P5 problemy mialo na tyle duzo ludzi ze wygladalo to tak jakby te P5 mialy jakas wade fabryczna i szybko klekaja, forumowicze suberowali wymienic na P9 ktory jest duzo mniej awaryjny. moze akurat wymieniles na taki P5 ktory tez byl kiepski i dlatego nie widac poprawy??
Kolega ma silnik 1.8 a nie 1.5
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość