Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez Robi 25 » 2 mar 2011, 14:17

Sprawczalem ta rure i ja nawed okleilem nie tasma izolacyja i nic sie nie zmienilo wsumie juz posprawdzlaem co jest mozliwe i co wyczytalem na forum a czy to moze bys przyczyna aparatu zaplonowego??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2011, 20:07
Posty: 17
Skąd: NIDZICA
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez rafał88 » 2 mar 2011, 14:23

No nie wiem, ja mialem tak ze oborty chodzily jak chcialy ale mi przerywal. A ty jak tam masz w trakcie jazdy??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Robi 25 » 2 mar 2011, 14:29

No powiedzmy ze jak jade spokojnie na dwojeczce i trzymam lekko gaz w tej samej pozycji to tak jak by zwalnial i pozniej znowu jechach i zwalnia albo powiedzmy jade se na 5 biegu i chce wyprzedzac to dopiero po kilku sekundach jest reakcja na gaz a pedal mam juz dawno wcisniety cos takiego masz jakis pomysl??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2011, 20:07
Posty: 17
Skąd: NIDZICA
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez Pseudo00000 » 2 mar 2011, 16:16

u mnie problem "delikatnie" sie poprawil.
przypomne ze nie chcial odpalac po probie przyspieszenia zaplonu...
wymienilem aparat zaplonowy na inny, ustawiony jest na lampe. Chodzil świetnie lecz po jakichs 30km zaczal szarpac , falujace obroty zero wkrecania na obroty. swiece nowe dolot uszczelniony , kable bez przebicia, na luzie schodza do 500.. na jalowym dodalem mu mocno gazu i byl delikatny strzal tak jakby z filtra powitrza ale sprawdzalem i zero dziur ani pekniec ( jest sekwencja wiec strasznie mnie ten strzal zdziwil) na lpg jak i pb dzieje sie to samo. co robic??
czy zmiana odleglosci na swiecach na 0.9 cos pomoze??
czyszczenie krokowego i przepustnicy cos da??
przepływomierz by h** strzelil??( tylko ze szarpal zarowno przed tym "wybuchem" )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez rafał88 » 2 mar 2011, 17:48

Robi 25 napisał(a):No powiedzmy ze jak jade spokojnie na dwojeczce i trzymam lekko gaz w tej samej pozycji to tak jak by zwalnial i pozniej znowu jechach i zwalnia albo powiedzmy jade se na 5 biegu i chce wyprzedzac to dopiero po kilku sekundach jest reakcja na gaz a pedal mam juz dawno wcisniety cos takiego masz jakis pomysl??


Przplywomierz wg mnie albo sonda, ale bardziej przeplywomierz. Jak masz jak sprawdz sobie bledy albo jedz na kompa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Robi 25 » 3 mar 2011, 14:10

No wlasnie bylem na kompie i nie ma bledow bynajmnie tak powiedzial czyli powinno byc wszystko oki ale nie jest wiec nie wiem co tu robic moze aparat bym gdzies zalapal i podmienil i zobaczyl co ty nato???a i sonda tez byla wymieniana nie dawno :( a przeplywomierz jak odloncze to juz calkie dostaje jobla na tych obrotach a po ponownym podlonczeniu gasnie silnik czyli jest raczej dobry
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2011, 20:07
Posty: 17
Skąd: NIDZICA
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez rafał88 » 3 mar 2011, 15:23

Nie powinien zgasnac po podlaczeniu przeplywomierza, ja jak tak zrobie silnik znow wskakuje na obroty. ale aparat jakbys mial wlaniety to by ci przerywal i to konkretnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Lantis 89 » 3 mar 2011, 19:31

Ja niedawno rozebrałem u siebie przepustnice i za wiele to nie pomogło.
Planuje zamówić porządne przewody i świece (NGK) i jeszcze raz rozebrać przepustnice.
Może to pomoże w falujących obrotach.
Może mi ktoś powiedzieć jak wypolerować przepustnicę?????Tam jest taki straszny osad ze benzyną nie dałem rady,po rozebraniu zostawię wszystko na noc w benzynie.
Panowie mam jeszcze jedno pytanie,pojechałem do ASO mazdy(myślę sobie w końcu to oni sie tam znają na naszych autkach) Pytam sie gości czy jest możliwośc ustwienia wolnych obrotów oraz usuniecia falowania i diagnostyka silnika a on mi odpowiada ze nie maja takiej kostki do odłączenia kompa,ale jaja myślałem ze tam padnę...wiec zawróciłem sie i nara <dupa> <dupa>
Co możemy zrobic takim zestawem: http://moto.allegro.pl/euroscan-2011-el ... 51857.html

Pozdrawiam
Lantis 89
 

Postprzez farciarz » 4 mar 2011, 02:25

Ten zestaw po ewentualnym zakupie będziesz mógl co najwyżej odsprzedać komuś, bo nasze złącza diagnostyczne to OBD 1 a nie OBD2 :P

Acha .... i jeszcze jedno. Popraw swój profil, bo masz malą niezgodność odnośnie rocznika Twojej Mazdeczki. W 99 nie wychodził już BA tylko BJ :P

A co do Twoich problemów to kłanią się te wątki:

viewtopic.php?f=116&t=1527&hilit=regulacja+tps

viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=czyszczenie+przepustnicy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Lantis 89 » 4 mar 2011, 10:17

W papierach mam datę produkcji 1999,powtarzam produkcji nie rejestracji.... :P
Gdybym dokupił złącze OBD1 to było by to przydatne???? <co?>
Tematy czytałem a czujnika położenia przepustnicy wole nie ruszać.....
Lantis 89
 

Postprzez Robi 25 » 4 mar 2011, 14:12

przez arafal21 » wczoraj, 14:23

Nie powinien zgasnac po podlaczeniu przeplywomierza, ja jak tak zrobie silnik znow wskakuje na obroty. ale aparat jakbys mial wlaniety to by ci przerywal i to konkretnie.



czyli twoim zdaniem bedzie to przeplywomierz tak a moze podjechal bym gdzies i sprawdzil parametry przeplywomierza co ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2011, 20:07
Posty: 17
Skąd: NIDZICA
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez rafał88 » 4 mar 2011, 15:00

Ja na Twoim miejscu podmienilbym z kim i wtedy bedzie wiadomo. a nie wiem jak sprawdzic opornosc czy cos w przeplywomierzu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Robi 25 » 5 mar 2011, 11:25

Aha oki pogadam z jakims kolesiem co ma taka sama mazde i moze sie zgodzi a jeszcze jedno pytanko te przed liftem maja takie same przeplywki co po lifcie i czy bedzie pasowala ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2011, 20:07
Posty: 17
Skąd: NIDZICA
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez rafał88 » 5 mar 2011, 11:46

Raczej tak, z5 to z5 i raczej w elekt nie ma roznic.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Robi 25 » 5 mar 2011, 11:52

Dzieki jak zrobie przekladkie to napisze czy cos sie zmienilo :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2011, 20:07
Posty: 17
Skąd: NIDZICA
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez Pseudo00000 » 5 mar 2011, 12:54

Panowie falowanie na luzie w przedziale 1000-500 obrotów i szarpanie oraz wkrecanie podczas jazdy moze zalezec od czujnika halla??
on jest w aparacie czy w silniku?
wymienilem aparat na inny i szarpanie nie przestalo wiec zastanawiam sie co jest tego powodem...
kable ok swiece nowe aparat zmieniony, dolot szczelny zaplon ustawiony wiec juz glupieje... :(

To ze zalezy to wiem tylko gdzie on sie znajduje bo jezeli w zaplonie to skonczyly mi sie pomysly co do usterki i jak tro zrobic;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez bzzyczek » 5 mar 2011, 16:16

Czujnik halla jest w aparacie zapłonowym...
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez rafał88 » 5 mar 2011, 20:14

Pseudo00000 napisał(a):Panowie falowanie na luzie w przedziale 1000-500 obrotów i szarpanie oraz wkrecanie podczas jazdy moze zalezec od czujnika halla??
on jest w aparacie czy w silniku?
wymienilem aparat na inny i szarpanie nie przestalo wiec zastanawiam sie co jest tego powodem...
kable ok swiece nowe aparat zmieniony, dolot szczelny zaplon ustawiony wiec juz glupieje... :(

To ze zalezy to wiem tylko gdzie on sie znajduje bo jezeli w zaplonie to skonczyly mi sie pomysly co do usterki i jak tro zrobic;/



A krokowy czysciles?? przewaznie to jest przyczyna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Daniels » 8 kwi 2011, 22:41

Pseudo00000 napisał(a):Panowie falowanie na luzie w przedziale 1000-500 obrotów i szarpanie oraz wkrecanie podczas jazdy moze zalezec od czujnika halla??
on jest w aparacie czy w silniku?
wymienilem aparat na inny i szarpanie nie przestalo wiec zastanawiam sie co jest tego powodem...
kable ok swiece nowe aparat zmieniony, dolot szczelny zaplon ustawiony wiec juz glupieje... :(

To ze zalezy to wiem tylko gdzie on sie znajduje bo jezeli w zaplonie to skonczyly mi sie pomysly co do usterki i jak tro zrobic;/


witam gdzies na naszym forum byl temacik w ktorym sporo ludzi pisalo ze problem lezy w aparacie zaplonowym z oznaczeniem P5 problemy mialo na tyle duzo ludzi ze wygladalo to tak jakby te P5 mialy jakas wade fabryczna i szybko klekaja, forumowicze suberowali wymienic na P9 ktory jest duzo mniej awaryjny. moze akurat wymieniles na taki P5 ktory tez byl kiepski i dlatego nie widac poprawy??
Obrazek
Mazda 323F BA 1.8 16v
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2010, 02:57
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 02'

Postprzez farciarz » 9 kwi 2011, 00:35

Daniels napisał(a):
Pseudo00000 napisał(a):Panowie falowanie na luzie w przedziale 1000-500 obrotów i szarpanie oraz wkrecanie podczas jazdy moze zalezec od czujnika halla??
on jest w aparacie czy w silniku?
wymienilem aparat na inny i szarpanie nie przestalo wiec zastanawiam sie co jest tego powodem...
kable ok swiece nowe aparat zmieniony, dolot szczelny zaplon ustawiony wiec juz glupieje... :(

To ze zalezy to wiem tylko gdzie on sie znajduje bo jezeli w zaplonie to skonczyly mi sie pomysly co do usterki i jak tro zrobic;/


witam gdzies na naszym forum byl temacik w ktorym sporo ludzi pisalo ze problem lezy w aparacie zaplonowym z oznaczeniem P5 problemy mialo na tyle duzo ludzi ze wygladalo to tak jakby te P5 mialy jakas wade fabryczna i szybko klekaja, forumowicze suberowali wymienic na P9 ktory jest duzo mniej awaryjny. moze akurat wymieniles na taki P5 ktory tez byl kiepski i dlatego nie widac poprawy??


Kolega ma silnik 1.8 a nie 1.5 :P więc tematyka aparatu P5 i P9 go nie dotyczy :P:P .... chyba
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323