Dzisiaj zmieniałem płyn w chłodnicy bo stary był brudny. W poradniku jest napisane, że:
Plyn chłodzący:
– wymiana co 2 lata
– pojemność: 6,0l (1.3i, 1.5i); 7,5l (1.8i); 9,0l (2.0 DiTD)
Wylałem stary płyn korkiem spustowym na spodzie chłodnicy, do chłodnicy wlałem środek do czyszczenia całego układu i dolałem wody destylowanej + odrobina do zbiorniczka wyrównawczego, ale nie weszło tam więcej jak 3 litry! Gdzie tu myśleć o 6 czy 7...
Włączyłem zgodnie z instrukcją silnik na 10 minut i dałem ogrzewanie na max. Po tej czynności znowu wylałem cały płyn do wiaderka i tym razem wlałem do chłodnicy już właściwy płyn + do zbiorniczka wyrównawczego odrobinę ponad max. Myślę, że weszło tam nie więcej jak 3 litry, oczywiście odkręciłem korek od chłodnicy, żeby silnik chwilę popracował i odpowietrzył układ. Po przejechaniu 20 km – NIC nie ubyło ze zbiorniczka, zatem pytam się – czy ten układ jest zapowietrzony? Jak niby miałbym wlać te 6 litrów?