Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Raver » 20 lut 2011, 22:24

O kase ;P Wątpię żeby mu ktoś tyle dał za 95r. A co do tej z 98r to cena przyzwoita :)

Jak szukasz mazdy to tu załóż sobie temat viewforum.php?f=35

Przy okazji jak już to szukaj 1.8 albo 2.0.. 1.5 to według mnie za mały silnik do tej budy ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Postprzez Magnez » 20 lut 2011, 22:57

Już korzystałem z tego tematu ;) ogólnie oglądałem już jakieś 7-8 mazd 323f. Kilka wniosków:
– komisy omijać szerokim łukiem (w większości drogie i złom)
– silnik 1.8 cechuje większa kultura pracy niż 1.5. Ogólnie chciałbym 1.8 ale ciężko znaleźć.
– rdza troche lubi chrupnąć nadkola (na bodaj 8 egzemplarzy tylko 2 miały je zdrowe).
– Wnętrze w tych samochodach trzyma się całkiem dobrze. We wszystkich mazdach jakie oglądałem nie było większych oznak zużycia.

Myślę, że będę szukał 1.8 ale jak znajdę zdrowe 1.5 to wezmę ;)
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez sly » 22 lut 2011, 20:09

Magnez napisał(a):Myślę, że będę szukał 1.8 ale jak znajdę zdrowe 1.5 to wezmę ;)


Poszukaj V6. Cenna nie wiele wyższa, a ten silnik by Ci się szybko nie znudził. Jest w co jechać i nie pali wcale więcej jak 1,5 czy 2,0. Po za tym lepsza zawiecha jak w 1,5 czy 1,8. I chyba najważniejsze jest w co jechać. Jak znajdziesz zadbany egzemplarz pojeździsz dłużej.
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez Magnez » 22 lut 2011, 20:50

powiedział ten co jeździ 1.5 :P wiesz, to ma być moje pierwsze auto, nie mam stałej pracy. Kocham V6 ale muszę też być troche rozsądny ;)
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez Leszek » 22 lut 2011, 23:56

sly180 napisał(a):Jest w co jechać i nie pali wcale więcej jak 1,5 czy 2,0.


V6 to jest 2.0...
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez sly » 23 lut 2011, 01:59

Magnez napisał(a):powiedział ten co jeździ 1.5 :P

Dla tego Ci odradzam ten silnik;p
Na pewno będziesz miał z mniej miej problemu jak jak z5.
A jak szukasz samochodu do jazdy aby się toczył ale był bez awaryjny i mało palił. To Corse C z jakimś silnikiem isuzu ropniaka. Albo jakoś Hondę są wytrzymalsz od mazd;/

Leszek napisał(a):
sly180 napisał(a):Jest w co jechać i nie pali wcale więcej jak 1,5 czy 2,0.


V6 to jest 2.0...


mój mały błąd chodziło mi oczywiście o 1.8
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez Magnez » 23 lut 2011, 08:16

Ale chyba po ostatnim liftingu poprawili nieco Z5 prawda?
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez sly » 23 lut 2011, 14:12

Magnez napisał(a):Ale chyba po ostatnim liftingu poprawili nieco Z5 prawda?


nie potwierdzona informacja ale ludzie z silnikiem po lifcie mniej narzekają na z5
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez jaaco » 23 lut 2011, 17:20

sly180 napisał(a):
Magnez napisał(a):Ale chyba po ostatnim liftingu poprawili nieco Z5 prawda?


nie potwierdzona informacja ale ludzie z silnikiem po lifcie mniej narzekają na z5


Może po prostu dlatego że są rocznikowo młodsze :) no ale coś tam może popoprawiali...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez rafał88 » 24 lut 2011, 09:45

NIe po lificie jest deko inaczej pod maska, ale od strony elektroniczej, jesli chodzi o machnike nie rozebieralem silnika:/ ale jest chyba cos inaczej jesli sie przysluchac silnikowi po "lifcie" ladniej pracuje jakby rowniej i ciszej, sprawdzalismy dwie niby z takimi samymi przebigami. Ja nie moglem mam 246tys choc i tak bylo slychac inna prace silnika, tamte dwie mialy 140 tys. jedna miala udekumentowany faktura a druga podobno.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jaaco » 24 lut 2011, 20:27

arafal21 napisał(a):NIe po lificie jest deko inaczej pod maska, ale od strony elektroniczej, jesli chodzi o machnike nie rozebieralem silnika:/ ale jest chyba cos inaczej jesli sie przysluchac silnikowi po "lifcie" ladniej pracuje jakby rowniej i ciszej, sprawdzalismy dwie niby z takimi samymi przebigami. Ja nie moglem mam 246tys choc i tak bylo slychac inna prace silnika, tamte dwie mialy 140 tys. jedna miala udekumentowany faktura a druga podobno.


W tym przypadku brak łańcuszka spinającego wałki to kluczowa różnica jeśli chodzi o cichszą pracę jednostki poliftowej tak mi się wydaje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez flywin » 26 lut 2011, 23:46

owszem nie ma łańcuszka , co do budowy jest trochę inaczej zrobiony kolektor ,gdzie indziej wkręcona jest sonda Lambda, przepustnice , kody błędów 4-cyfrowe , elektryka inna , podobno coś konstrukcyjnie?,
inny rozrząd coś jak w ZL czy BP,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Magnez » 27 lut 2011, 20:00

Te zmiany były po liftungu w 97r czy po liftingu gdzie zmieniali znaczek mazdy? ;)
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez flywin » 28 lut 2011, 13:01

tam gdzie były już znaczki nowe :p na kluczykach, kierownicy i na aucie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Magnez » 28 lut 2011, 19:53

A to wtedy nie zmienili tylko znaczka i kierownicy?
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez flywin » 28 lut 2011, 23:03

raczej chyba nie bo widziałem takie ze znaczkami na zderzaku i bledzie a w środku na kierownicy już nie miały znaczka i silnik przed liftowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Magnez » 1 mar 2011, 12:05

Rzeczywiście, przecież nawet lampy zmienili na bosha dopiero razem ze znaczkiem w 98r prawda? No nic, udało mi się kupić bardzo zdrową mazdę 323F 1.5 z 97r po lifcie ;) Dziękuję wszystkim za pomoc
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez mystek » 4 mar 2011, 13:07

Witam wszystkich. Jestem tu nowy i chciałem zadać kilka pytań odnośnie 323f BA 2.0 V6. Może krótki wstęp :)

Otóż póki co jeżdżę Mitsubishi Coltem CJ4A od ponad roku i jest to mój pierwszy samochód, natomiast zawsze "marzyła" mi się taka właśnie Mazda 323f z w/w silnikiem. Myślę nad kupnem ów Mazdy dopiero gdzieś późnym latem, nawet jesienią (zależy, czy trafi się coś godnego uwagi), tak więc bez pośpiechu. Chciałem zapytać o częste usterki tego samochodu. Może pytania po kolei, będzie składniej :P:

1. Co w tym modelu najczęściej rdzewieje i na co zwracać szczególną uwagę (podłużnice/tylne nadkola etc.)?

2. Jakie są wady silnika 2.0 V6 (nie pisać nic o spalaniu, to mnie nie interesuje :) )? Jakieś częste dolegliwości, jakie opinie chodzą na temat tego silnika (awaryjny/bezawaryjny)? Ile oleju lubi zjeść (pewnie zależnie od ciężkości nogi ;) )?

3. Jakie są inne, mniejsze usterki w tym modelu (silniczki wycieraczek/nie działające zegary itp, etc)?

Wiem, że pewnie jest to gdzieś tutaj napisane wśród tych 40 stron tematu i mam sporo czasu do wakacji by to przeczytać, ale może ktoś w 2minuty, jednym zamachem potrafi napisać z grubsza conieco o tych mazdach :). Będę bardzo wdzięczny.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2011, 12:52
Posty: 39
Skąd: Kraków
Auto: Mitsubishi Mirage Turbo '88

Postprzez Magnez » 4 mar 2011, 20:36

Ja mam 323F BA od tygodnia, tyle, że z silnikiem 1.5 ;) Mogę ci powiedzieć coś na temat rdzy. Oglądałem podczas kupna wiele egzemplarzy i zauważyłem, że te modele są bardzo wrażliwe na rdzę w okolicach nadkoli. Prawie wszystkie coś miały. Reszta miejsc to raczej sporadyczne przypadki. O usterkach ci nic nie powiem, bo mam mazdę krótko i nic się jeszcze nie zepsuło ;)
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez mystek » 4 mar 2011, 23:56

#Magnez – a jak tam podłoga? Patrzyłeś od dołu na nią już? Jak podłużnice itp?

#Wszyscy – no i czekam dalej na jakieś info odnośnie silnika 2.0 :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2011, 12:52
Posty: 39
Skąd: Kraków
Auto: Mitsubishi Mirage Turbo '88

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323