Szarpanie i brak mocy (Mazda 626 FS GE 96)

Postprzez Modo_EG » 23 lip 2010, 18:02

Witam wszystkich użytkowników Forum.
To jest mój pierwszy post tutaj. Fajnie jest się znaleźć w jakże zacnym gronie posiadaczy Mazd :D

Podepne się pod ten topic bo mam podobny problem.

Mazda 626 2.0 benzyna 93 r. Wymieniali mi rozrząd (bez pompy wody). jak mi oddawali moją Mazdhalię okazało się że nie chodzi na jeden gar i moc drastycznie spadła. Mechaniorzy pogrzebali i powiedzieli że ustawią dobrze zapłon i będzie ok. No i faktycznie, teraz wszystkie gary palą ale spadek mocy jest baaardzo wyraźny. jutro albo po niedzieli pojade na komputer sprawdzić błędy. Moje pytanie – czy spotkaliście się już z takim spadkiem mocy po wymianie rozrządu?

z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość i od razu przepraszam jeżeli odgrzewam stary wątek
Modo_EG
 

Postprzez roccomistrz » 25 lip 2010, 18:04

zmień mechaników!!! prawdopodobnie przeskoczył im pasek rozrządu przy wymianie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez kme » 19 sie 2010, 22:36

Hej!

Mam problem z 626 GE. Brak mocy w zakresie niskich obrotów. Przy gwałtownym dodaniu gazu na jałowym występuję chwilowe zamulenie silnika po czym wkręca sie na obroty.

Sprawdziłem zapłon jest 15 st, zamiast 12st. Po ustawieniu zapłonu na 12 st. w trybie serwisowym, bardzo dobrze wkręca sie na obroty. Po wyjeciu zwory zapłon wraca do poprzedniego ustawienia tj. na 15st. Nie ma znaczenia czy zdejmę zworkę na wyłączonym silniku czy podczas pracy. Moze to dlatego, ze po wyjsciu z trybu serwisowego minimalnie spadają wolne obroty?

A jeśli to nie to, to czy macie jakies pomysly dlaczego sterownik na silę przyspiesza zapłon?

Co do odczytu blędów, to tez jest problem, dioda wogole nie błyska, a jest sprawna i dobrze podlączona. Jak dorwę jakis schemat połączenia złącza ze sterownikiem to sprawdzę ciagłosc przewodów.

pozdrawiam
łukasz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 17:00
Posty: 17
Skąd: Lublin
Auto: Galant 6A13

Postprzez MadWlad » 26 sie 2010, 03:34

Mi iskra szła na lewo (przewody zapłonowe do wymiany) przy takim gwałtownym dodawaniu gazu. Kompletny bak przyspieszenia czyli spadku mocy. Było wtedy słychać nierówną pracę silnika.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2010, 19:19
Posty: 15

Postprzez kme » 6 lut 2011, 22:20

Odnawiam temat.

Po wymianie kabli WN i świec dalej to samo, nie można trwale ustawić właściwego kąta zapłonu.
Jakieś pomysły? Wymiana kopułki i palca? Chyba to nie to, skoro po ustawieniu zapłonu do momentu zdjęcia zwory silnik bardzo dobrze wkręca się na obroty.

Można założyć uszkodzenie ECU?
Czy w roczniku 1997 montowano tablice wskaźników bez kontrolki CheckEngine?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 17:00
Posty: 17
Skąd: Lublin
Auto: Galant 6A13

Postprzez yaro626 » 28 lut 2011, 11:16

kme napisał(a):Odnawiam temat.

Po wymianie kabli WN i świec dalej to samo, nie można trwale ustawić właściwego kąta zapłonu.
Jakieś pomysły? Wymiana kopułki i palca? Chyba to nie to, skoro po ustawieniu zapłonu do momentu zdjęcia zwory silnik bardzo dobrze wkręca się na obroty.

Można założyć uszkodzenie ECU?
Czy w roczniku 1997 montowano tablice wskaźników bez kontrolki CheckEngine?

A gdzie ustawialeś zapłon,bo u mnie po wymianie swieć Denso i kabli NGK mam szarpanie w czasie jazdy.Na Pb jak i na LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez zibi626 » 28 lut 2011, 12:17

Swego czasu u mnie pomogło czyszczenie aparatu zapłonowego – też miałem brak mocy na niskich obrotach..teraz lepiej,ale komp wywala błędy 8 i 17 – czyli przepływka i sonda lambda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez junak13 » 4 mar 2011, 11:58

Tu masz wszystko pięknie opisane:

http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd

witam, wyskakuje error!!! <co?>
PATRZ W LUSTERKA, ZA TOBĄ JEDZIE MOTOCYKLISTA moze i 'wariat/dawca nerek', ale też chce żyć ;)
(więcej motocyklistów ginie przez 'niewidomych' CARSiarzy niż z własnej brawury, ale są też CLLASICzni 'NIEWIDZIALNI' motocykliści, top speed 60-80km/h)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 10:50
Posty: 16
Skąd: szczecin
Auto: mazda 626 '93 hatchback

Postprzez pjaros » 24 wrz 2012, 18:41

Też mam ten problem. Oddałem Madzie do mechanika żeby wymienił mi olej i uszczelkę pod pokrywą zaworów.... i co... i spadła moc. Strzelała na gazie, a na benzynie rozpędzała się jak stary polonez (nie ujmując polonezom:)) Wróciłem do mechaniora i stwierdził, że jak była wadliwa uszczelka to świece były od góry zalane olejem i nie było przebicia,a po wymianie wyczyścił wszystko i pojawiło się przebicie... stąd problem... Ale świece już mam nowe i jak narazie na gazie nie strzela, ale dynamika jazdy odbiega od tego co było przed "naprawą". Na gazie "jak cię mogę", ale na benzynie problem nie zniknął. Co to może być...? Co "boli" moją Madzię? Pomóżcie......please........ Dodam, że chyba temperatura troszkę wzrosła na wskaźniku podczas jazdy....
pjaros
 

Postprzez MARSELUSS82 » 6 paź 2012, 23:52

Zmień kable WN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez szumki44 » 7 paź 2012, 13:44

zeby tak swiece utopic na konektorach to bys zauwazyl basen w gniedzie kabla w pokrywie zaworowej :P A jak bedziesz zakladac swiece i kable to kup sobie paste przewodzaca prad i nawkladaj w styki :) wtedy bedziesz mial 200% "przebicie"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 7 paź 2012, 13:59

szumki44 napisał(a):paste przewodzaca prad i nawkladaj w styki

wystarczy zwykłay spray miedziowy. mam porobione wszystkie polaczenia masowe w samochodzie na to i jest ok. Nie ma mowy o przygasaniu jednego odbiornika po załaczeniu drugiego. Fakt faktem w gniazdach świec ma nie być oleju bo będzie łapać przebicie i będzie walić w dolot. Na Pb powinna pracować nawet z przebiciem.
Skoro na gazie jest ok, a na Pb nie, to n ie wina zaplonu. Precyzyjny zapłon wymagany jest do gazu w benzynie "dopuszczalne są pewne minusy"
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez MARSELUSS82 » 8 paź 2012, 00:51

Siemka pjaros co do "dziwnej" pracy silnika luknik tu
viewtopic.php?f=126&t=620
jak coś wybłyskasz daj znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6