Witam
Mam mazde 323F BJ 1,5 + LPG
Od dłuższego czasu zauważyłem brak mocy lecz ostatnio gaśnie jak jest zimny tzn. Jak wyłącza się sanie to gaśnie a jak się już rozgrzeje po ok 10km to już nie gaśnie tylko dziwnie pracuje.
Mam wrażenie jak by nie palił na jeden gar.
Mierzyłem kompresje to najsłabszy gar ma 10.
Wymieniłem świece na nowe DENSO .
Zamieniałem cewki na inne testowo, nic nie pomaga.
Mechanik powiedział mi że może to być problem mechaniczny silnika Zawory lub coś podobnego.
Co to może być??? Bo przeczyłem już prawie całe forum i sam nie wiem.
Gaśnie na zimnym silniku [BJ 1.5]
Strona 1 z 1
10 to chyba minimalna, dopuszczalna kompresja dla Twojego silnika, więc raczej zawory są okej, ale może niech ktoś inny się wypowie na ten temat mechaniki silnika. Napisałeś też, że jeździsz na gazie, czy te objawy występują tez podczas jazdy na benzynie?
To może pomyślmy:
– zakładam że kompresję masz dobrą i to nie jest uszkodzenie mechaniczne silnika
– cewki masz dobre bo po zamianie na testowe nic się nie poprawiło
– świece masz nowe
– zakładam że objawy są też na benzynie
to co pozostaje?
– sprawdzić/wymienić kable zapłonowe – może mają przebicie? Nie świecą Ci przypadkiem jak jest ciemno?
Iskra na wszystkich świecach jest?
– sprawdzić przepływomierz – jak masz uszkodzony to silnik będzie odpalał ale będzie ciężko wkręcić go na obroty (3 tyś to maks), będzie ci nawet gasł. Pisałem w jakimś wątku że kiedyś przypadkowo odłączyłem wtyczkę od przepływki u mnie i zaobserwowałem że na ssaniu zanim się rozgrzał to chodzil jakby normalnie, po rozgrzaniu zaczął wariować, gasł mi jak wciskałem sprzęgło podczas jazdy itp.
– sprawdzić czy paliwo dochodzi do wszystkich cylindrów (może masz usyfiony filtr paliwa albo np. walnięty przekaźnik pompy?)
– sprawdzić filtr powietrza – może masz tak brudny, że silnik się dusi, ale to raczej odpada
Więcej pomysłów na chwilę obecną nie mam. Życzę szybkiego rozwiązania problemu

To może pomyślmy:
– zakładam że kompresję masz dobrą i to nie jest uszkodzenie mechaniczne silnika
– cewki masz dobre bo po zamianie na testowe nic się nie poprawiło
– świece masz nowe
– zakładam że objawy są też na benzynie
to co pozostaje?
– sprawdzić/wymienić kable zapłonowe – może mają przebicie? Nie świecą Ci przypadkiem jak jest ciemno?
– sprawdzić przepływomierz – jak masz uszkodzony to silnik będzie odpalał ale będzie ciężko wkręcić go na obroty (3 tyś to maks), będzie ci nawet gasł. Pisałem w jakimś wątku że kiedyś przypadkowo odłączyłem wtyczkę od przepływki u mnie i zaobserwowałem że na ssaniu zanim się rozgrzał to chodzil jakby normalnie, po rozgrzaniu zaczął wariować, gasł mi jak wciskałem sprzęgło podczas jazdy itp.
– sprawdzić czy paliwo dochodzi do wszystkich cylindrów (może masz usyfiony filtr paliwa albo np. walnięty przekaźnik pompy?)
– sprawdzić filtr powietrza – może masz tak brudny, że silnik się dusi, ale to raczej odpada
Więcej pomysłów na chwilę obecną nie mam. Życzę szybkiego rozwiązania problemu

- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
I na benzynie i na gazie jest taki sam efekt. Wiec przekaźnik pompy i filtr paliwa odpada.
W poniedziałek chce zamówić nowe cewki i przewody wysokiego napięcia przystosowane do Gazu z Firmy Janmor Mam nadzieje ze nie jest to chwyt reklamowy.
Cewki
http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p= ... mnosc=#ccw
Przewody
http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p= ... sc=1.5#ccw
Warto??
W poniedziałek chce zamówić nowe cewki i przewody wysokiego napięcia przystosowane do Gazu z Firmy Janmor Mam nadzieje ze nie jest to chwyt reklamowy.
Cewki
http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p= ... mnosc=#ccw
Przewody
http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p= ... sc=1.5#ccw
Warto??
- Od: 23 wrz 2008, 21:05
- Posty: 19
- Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 Benz 2000rok
Cewki warto, mam takie u siebie i jest okej (za taką cenę mogę je nawet co rok zmieniać hehe
). Co do przewodów Janmora to słyszałem niepochlebne opinie, więc ja bym kupił NGK albo ori. U siebie mam ori i nie narzekam.
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
Ok spróbujemy te cewki. A nad przewodami to zobacze jakie sa ceny.
Edit:
Już mam potwierdzona diagnoze .
Wypalone gniazda zaworów.
Ile moze kosztować taki remont??
Bo Mechanik powiedział mi ze ok 2000zł jest realna cena??
Edit2:
Mam pytanie czy ktoś słyszał o utwardzanie gniazd zaworów??
Edit:
Już mam potwierdzona diagnoze .
Wypalone gniazda zaworów.
Ile moze kosztować taki remont??
Bo Mechanik powiedział mi ze ok 2000zł jest realna cena??
Edit2:
Mam pytanie czy ktoś słyszał o utwardzanie gniazd zaworów??
- Od: 23 wrz 2008, 21:05
- Posty: 19
- Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 Benz 2000rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość