Witam.
Stałem się szczęsliwym posiadaczem Mazdy 323 F BG z roku 1992,niestety poprzedni właściciel pisząc delikatnie trochę ją zaniedbał.
Na początku chciałbym w niej podmienić manualne lusterka,na elektryczne takie zdobyłem wraz z kostką sterującą.
Niestety nie bardzo wiem jak podłaczyć sterowanie,dodam tu że kostka w raz z lusterkami pochodzi od Mazdy 323 BF,i tutaj na kostce jest 7 pinów,znalazłem na forum schemat podłaczenia koski:
viewtopic.php?f=116&t=100361
lecz jest to kostka 10 pinowa,moja ma 7 pinów
Proszę o podpowiedź.Z góry dzięki.Pozdrawiam.
Podłączenie elektycznych lusterek
Strona 1 z 1
będziesz musiał kombinować trzeba było za parę groszy kupić oryginalne elektryczne od bg niedawno kolega z forum chciał mi 2 za 40 pogonić wiec to nie jakaś wielka cena a takowe podłączysz bez problemu pod deska będzie oryginalna kostka pod sterowanie lusterek o ile masz samochód na wtrysku bo niestety w gaźnikowcu nie ma tej kostki pod deska oraz w drzwiach będziesz miał wtyczkę do samego lusterka o ile masz elektryczne szyby jeśli nie masz elektrycznych szyb w drzwiach to i nie masz wiązki całej w której jest kostka do lusterka 
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Tak się skałada,że lusterka które mam od BF idealnie pasują w mocowanie,otwór na kostke sterowania po lewej stronie w kokpicie jest zaślepiony,po zdjęciu zaślepki sterownik,który posiadam od BF,też idealnie tam pasuje.Problem w tym,iż nie ma tam kostki.
W drzwiach jest jakiaś kostka 3 żyłowa....ale nie wiadomo do czego
Mazda jest na wtrysku,nie posiada też elektrycznych szyb.
W drzwiach jest jakiaś kostka 3 żyłowa....ale nie wiadomo do czego
Mazda jest na wtrysku,nie posiada też elektrycznych szyb.
- Od: 28 wrz 2010, 12:13
- Posty: 48
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994
Witam ponownie.
Metodą prób,na stole w domu
udało mi się rozpracować sterowanie pod lusterka,teraz pytanie zasadnicze jak sprytnie przeprowadzić wiązke kabli z drzwi pod kokpit....jest miedzy dzwiami,a karoserią przewód łaczacy,teraz jak go wyjąć z karoseri i czy tak dam radę???
Do kolegi Mazdaxxx@
Proszę podpowiedz w jaki sposób zamontować sterowanie centralnego z pilota???
w drzwiach kierowcy siłownika brak.
Z góry dzięki.Pozdrawiam.
Metodą prób,na stole w domu
Do kolegi Mazdaxxx@
Proszę podpowiedz w jaki sposób zamontować sterowanie centralnego z pilota???
Z góry dzięki.Pozdrawiam.
- Od: 28 wrz 2010, 12:13
- Posty: 48
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994
zależy jeżeli masz centralny zamek z kluczyka czyli że otwierasz/zamykasz drzwi i reszta drzwi robi to samo tzn że masz oryginał tzn 3 siłowniki w 2 tylnych drzwiach i w drzwiach pasażera a w drzwiach kierowcy tylko stycznik (takie dwie blaszki pod wkładka zamka ) która po przekręceniu kluczyka dają impuls i zamykają resztę drzwi aby to przerobić tak aby zamykało się z pilota nic trudnego montujesz alarm z wyjściem na centralny zamek (ze sterowanie na siłowniki + – ) lub kupujesz jeden siłownik za około 20 zł jeśli już posiadasz taki alarm zakładasz go na cięgno od rygla w drzwiach kierowcy są do tego specjalne druciki i śrubki dostaniesz je kupując alarm lub sam siłownik i montujesz to w drzwiach tak aby przy zamknięciu alarmu rygiel szedł an dół czyli zamykał drzwi kierowcy a reszta standardowej instalacji zrobi swoje tzn stycznik od oryginalnej in stalki zamknie resztę drzwi...
jeśli okaże się że w ogóle nie posiadasz centralnego zamka to robisz to samo alarm montujesz tylko że kupujesz cały zestaw uniwersalny do centralnego zamka czyli sterownik który podpinasz po alarm i 4 siłowniki na każde drzwi rozprowadzasz instalacje i spinasz wedle instrukcji dołączonej do tego
co do przejścia miedzy drzwiami a kokpitem,,,, najlepiej ściągnąć ogranicznik otwierania drzwi aby było prościej z dostępem.. ściągasz gumowa osłonę na kable i zaślepki plastikowe i w drzwiach i w słupku karoserii i upychasz tam kable z drzwiami będzie ok gorzej ze słupkiem bo jest tam wtyczka przygotowana pod wtyczkę z elektrycznymi lusterkami szybami centralnym głośnikiem lampką... ale jest tam trochę miejsca żeby zrobić w tej wtyczce otwór i przeciągnąć instalacje tamtędy.. rozbierzesz to zobaczysz
dasz rade
jeśli okaże się że w ogóle nie posiadasz centralnego zamka to robisz to samo alarm montujesz tylko że kupujesz cały zestaw uniwersalny do centralnego zamka czyli sterownik który podpinasz po alarm i 4 siłowniki na każde drzwi rozprowadzasz instalacje i spinasz wedle instrukcji dołączonej do tego
co do przejścia miedzy drzwiami a kokpitem,,,, najlepiej ściągnąć ogranicznik otwierania drzwi aby było prościej z dostępem.. ściągasz gumowa osłonę na kable i zaślepki plastikowe i w drzwiach i w słupku karoserii i upychasz tam kable z drzwiami będzie ok gorzej ze słupkiem bo jest tam wtyczka przygotowana pod wtyczkę z elektrycznymi lusterkami szybami centralnym głośnikiem lampką... ale jest tam trochę miejsca żeby zrobić w tej wtyczce otwór i przeciągnąć instalacje tamtędy.. rozbierzesz to zobaczysz
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
pod kierownicą, po lewej stronie za skrzynką bezpieczników
Witam podlacze się do tematu czy kos się orientuje czy w "PN"ie tez jest kostka pod deska czy nie.
Auto posiada elektryczne szyby oraz centralny jeśli to ważne. Zastanawiam się nad zainstalowaniem elektrycznych orginalnych od bg bo koszt manualnych oraz elek jest porównywalny
Auto posiada elektryczne szyby oraz centralny jeśli to ważne. Zastanawiam się nad zainstalowaniem elektrycznych orginalnych od bg bo koszt manualnych oraz elek jest porównywalny
skoro masz dwie zalepki bo w sedanach tak bywa ze czasem dolny plastik jest tez z zaslepka a czasem nie to sprawdz za obydwoma i powinno byc w zasiegu palców jak nie to odkrec dolny plastik i wtedy bedziesz miał wszystko na wierzchu i nie powinno być problemu ze znalezieniem
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
no roznei to bywa powiem ci ze mialem mazde 323f z 90r na gażniku z 4 oryginalnymi el szybami el szyberdachem o dziwo bez wspomagania i wejscia na lusterka w drzwiach byly bo kazda wiazka od szyb ma ja ale przekopałem wszystko pod deska cala wiazke i kostki do serownika lusterek juz nie było tak wiec odkrec dolny plastik i szukaj wolnej kostki
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość