Bezproblemowa instalacja
Komputer pokładowy "Touring Computer" – montaż, kalibracja [BJ benz., '98-'00]
Potwierdzam, Właśnie zamontowałem i testowałem owy komputerek w mojej 1.5 lecz muszę korektę zrobić, gdyż spalanie absolutnie nie pokrywa się z prawdziwym
(ok 2 litry za mało wskazuje).
Bezproblemowa instalacja
Bezproblemowa instalacja
Moja Mazda lśni na wietrze
Gdyż z łatwością tnie powietrze
Zła pogoda jej nie ima,
Gdyż ma Mazda to benzyna
To nie diesel że Ci zgaśnie,
Wręcz przeciwnie ryczy właśnie,
Każdy ścigać się próbuje,
Lecz nic z tego tępe ####
Gdyż z łatwością tnie powietrze
Zła pogoda jej nie ima,
Gdyż ma Mazda to benzyna
To nie diesel że Ci zgaśnie,
Wręcz przeciwnie ryczy właśnie,
Każdy ścigać się próbuje,
Lecz nic z tego tępe ####
- Od: 21 lut 2010, 17:18
- Posty: 25
- Skąd: Stargard Szczec
- Auto: Mazda 323 Bj 1.5 sedan
A dla posiadaczy bj w dieslu po lifcie mam pocieszenie polecam wyjęcie z zegarka zielonego filtra i pomalowanie żarówki na żądany kolor. Ja wyjąłem i pomalowałem na czerwo pod kolor podświetlenia, wyszło zajedwabiście i dosłownie 5 min roboty z zerowym wkładem finansowym.
To nie to samo co komputer ale jakaś zmian
To nie to samo co komputer ale jakaś zmian

ja mam wersję po lifcie. I u mnie wyświetlacz komputera znajduje się pod obrotomierzem. Przyciski znajdują się w małej konsoli przy drzwiach kierowcy. Wie ktoś może jak skalibrować ten komputer? dodam, że mam tylko przyciski SET i INFO.
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
Nie wiem co masz na myśli skalibrować
Obsługa jest prosta jednym zmieniasz co się wyświetla drugi wciskasz i przytrzymujesz to zeruje wyniki i liczy od nowa i tyle.
Obsługa jest prosta jednym zmieniasz co się wyświetla drugi wciskasz i przytrzymujesz to zeruje wyniki i liczy od nowa i tyle.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Podłączyłeś komputer pod radiem? Wiele osób już mnie pytało czy wiązka po lifcie jest kompletna skoro fabrycznie kompa przeniesiono na obrotomierz.
Do kalibracji najlepiej podejść przy tankowaniu do pełna. Obliczamy sobie jakie powinno być i kalibrujemy w komputerze, tak by było najbliższe. Średnie spalanie z komputera automatycznie będzie nam się przeliczać o korektę. ja dla FP mam kalibrację +5 i wskazuje mi dokładnie to co dystrybutor.
Do kalibracji najlepiej podejść przy tankowaniu do pełna. Obliczamy sobie jakie powinno być i kalibrujemy w komputerze, tak by było najbliższe. Średnie spalanie z komputera automatycznie będzie nam się przeliczać o korektę. ja dla FP mam kalibrację +5 i wskazuje mi dokładnie to co dystrybutor.
Sprawdziłem i mogę potwierdzić że wersje po fejsie nie mają wyprowadzonych przewodów we wtyczce od zegarka. Teraz to mi pozostaje podpiąć komputerek chyba do rowera
i kupić nowy licznik z komputerem 
Orientuje się ktoś czy przebieg samochodu zapisany jest w liczniku czy w komputerze?
Orientuje się ktoś czy przebieg samochodu zapisany jest w liczniku czy w komputerze?
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
raczej w liczniku, bo jak wypniesz licznik to przbieg dzienny się kasuje
P.S Skoro tobie komputer nie pasuje, to ja bym bo chętnie kupił napisz tylko na PW ile byś chciał za niego
P.S Skoro tobie komputer nie pasuje, to ja bym bo chętnie kupił napisz tylko na PW ile byś chciał za niego
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Ja u siebie wymieniałem licznik. Po zamontowaniu nowy miał o 30 000 km więcej niż stary, więc przebieg jest raczej na pewno zapisany w liczniku.
Ale mam problem z nowo zakupionym komputerem..., mianowicie nie mogę go skalibrować.
Komputer działa, średnie spalanie z prawie 500 km w porównaniu z dystrybutorem pokazał o ok o 1 litr za małe. Chciałem to ustawić, ale w żaden sposób nie mogę wprowadzić tej opcji. Wytłumaczcie mi:
– przyciski reset + select trzeba nacisnąć jednocześnie czy jeden po drugim? A może trzeba je dłużej przytrzymać?
– reset + select trzeba naciskać przy stacyjce na ON? czy pierw przyciskać i później stacyjkę na ON?
– te opcje -15... +15 mają się gdzieś wyświetlić i dopiero zmianiamy je selectem?
Kombinowałem na wiele sposobów i albo mi się kasują wszystkie wyliczenia na kompie, albo komputer przeskakuje na inne wskazania (ilość km, temperatura itd)
Zgłupiałem już...
Ale mam problem z nowo zakupionym komputerem..., mianowicie nie mogę go skalibrować.
Komputer działa, średnie spalanie z prawie 500 km w porównaniu z dystrybutorem pokazał o ok o 1 litr za małe. Chciałem to ustawić, ale w żaden sposób nie mogę wprowadzić tej opcji. Wytłumaczcie mi:
– przyciski reset + select trzeba nacisnąć jednocześnie czy jeden po drugim? A może trzeba je dłużej przytrzymać?
– reset + select trzeba naciskać przy stacyjce na ON? czy pierw przyciskać i później stacyjkę na ON?
– te opcje -15... +15 mają się gdzieś wyświetlić i dopiero zmianiamy je selectem?
Kombinowałem na wiele sposobów i albo mi się kasują wszystkie wyliczenia na kompie, albo komputer przeskakuje na inne wskazania (ilość km, temperatura itd)
Zgłupiałem już...
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Źle mnie zrozumiałeś. To średnie spalanie/100 km różni się o jeden litr w porównaniu ze spalaniem z dystybutora. 500 km to dystans jaki przejeździełem od tankowania do tankowania. Komp pokazuje średnie w litrach/100 km
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
No i teraz jasne.
Ale dalej coś mi nie bangla. Ustawiam korektę spalania np na +5, naciskam set i średnie spalanie mam dalej na tym samym poziomie. Próbowałem też ekstremelanie -15 oraz +15 i żadnych efektów. Wszystko to już przy kluczyku na ON.
Chyba jestem za tępy do tego urządzenia
Ale dalej coś mi nie bangla. Ustawiam korektę spalania np na +5, naciskam set i średnie spalanie mam dalej na tym samym poziomie. Próbowałem też ekstremelanie -15 oraz +15 i żadnych efektów. Wszystko to już przy kluczyku na ON.
Chyba jestem za tępy do tego urządzenia

Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Ustawiasz korektę, zerujesz średnie spalanie i jeździsz, komputer będzie wyliczał spalanie uwzględniając ustawioną przez Ciebie korektę.
U mnie zmiana korekty nie powodowała od razu zmiany wartość średniego spalania.
Pozdrawiam
U mnie zmiana korekty nie powodowała od razu zmiany wartość średniego spalania.
Pozdrawiam
- Od: 7 kwi 2009, 07:49
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BJ 1,5 16V 1999 + LPG
Dzięki o to własnie mi chodziło. A wiecie może jeszcze co oznaczają te korekty? -15, -10, -5, 0, 5, 10, 15? Nie są to może zmiany procentowe?
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
zamontwałem właśnie komuter, usatwiłem godzine ale nie moge zmienić ocji wyświetlania tzn cały czas wyświelta mi się tylko opcja AMB. I tu pytanie czy dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu można dopiero zmienić na inną opcje czy może coś nie tak z komputerkiem, a może to że mam około 1/4 baku paliwa ma jakiś wpływ?
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości