Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez M6_marcin » 21 lut 2011, 19:51

DawidToms napisał(a):W weekend rozmawiałem ze znajomum, który handluje samochodami. Powiedział mi tyle ciekawą co niepokojącą rzecz nt Mazdy. Mianowicie, że są z nią problemy jeżeli chodzi o elektronikę, która rzekomo nadwyraz często daje o sobie znać. Najczęściej po 100 tys km. Czy ktoś może to potwierdzić?


Nie potwierdzam, akurat Japończyki bardzo pozytywnie wypadają pod względem awaryjności elektroniki, elektryki, co wielu użytkowników potwierdzi. U mnie miałem problem z kontrolka air bag'a ale okazało się że to wina niedopiętego kabelka, który został naruszony podczas naprawy fotela.

Chyba znajomy, z całym szacunkiem, nie miał styczności z samochodami francuskimi, czy np. oplem gdzie elektronika siada naprawdę często, a byle co może spowodować awarię w trasie i koniec jazdy – i to bzdet.

Odnośnie silnika benzynowego, miałem okazję widzieć 2.0 wersję z poprzedniej mazdy 6 ( nie wiem na ile jest podobna do obecnie produkowanej wersji, ale sądzę że to są bardzo podobne silniki ) po 200 tyś km rozebraną do ostatniej śrubki – na silniku nie było widać JAKICHKOLWIEK oznak zużycia, a luzy i temu podobne rzeczy, mieściły się w tolerancji DLA NOWYCH silników <spoko> . Jeśli były robione podstawowe rzeczy przy silniku – a zarówno w 1.8 jak i 2.0 to to są naprawdę czynności ograniczone do minimum ( bo więcej nie potrzeba ) to bym się w ogóle nie przejmował o dalszą eks. takiej 6-tki ;)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez DawidToms » 22 lut 2011, 10:56

Przepraszam za być może trywialne pytanie, ale jakie auta nazywanie 'poliftem'? Chodzi o Mazdę od 2008 roku czy były jeszcze jakieś nowsze? Oraz kolejne głupie pytanie, naprawde wybaczcie bo jestem technicznym ignorantem, co to jest DPF i czy wystepuje on również w silnikach benzynowych? CO sądzicie o jednostce 2.0 (147 km)? Zastanawiam się nad kupnem Mazdy ale Wasze wcześniejsze wpisy lekko mnie niepokoją..
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 12:38
Posty: 10

Postprzez glowasiek » 22 lut 2011, 11:20

zgadzam sie z przedmowca :) Prawie wszyscy odwiedzaja fora tylko gdy maja jakis problem, a nikt nie mowi zaletach danego auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez mazgh » 22 lut 2011, 12:40

Też mówię to samo zawsze i zgadzam się z waszymi wpisami.
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez polak900 » 22 lut 2011, 22:00

spoko wolę sobie pokręcić i 2 l więcej spalić niż użerać się z DPF
artykuł do poczytania: http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9148367,F ... logia.html
Ostatnio edytowano 11 kwi 2015, 00:27 przez Danmazda, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie cytujemy całych postów
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez tombien » 23 lut 2011, 10:20

spoko wolę sobie pokręcić i 2 l więcej spalić niż użerać się z DPF
artykuł do poczytania: http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9148367,F ... logia.html

Każdy wybiera to co mu pasuje, ale odnośnie DPF cytat użytkowika z wątku o tym właśnie filtrze:
"Z ciekawości zapytałem w Księżynie, jak z trwałością tych silników (w kontekście filtrów) i usłyszałem, że ich regularnie serwisowany klient-rekordzista zapiął 400tys. empiątką, cały czas na jednym i tym samym filtrze DPF. A przebiegi rzędu 200-250tkm to codzienna normalka."
Czyli w większości przypadków nie ma problemu z tym podzespołem.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez glowasiek » 23 lut 2011, 10:45

dokladnie :) zalezy tez kto i jak uzytkuje auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez polak900 » 23 lut 2011, 21:31

napisane jest wyraźnie że jak robisz długie przebiegi dzienne lub tygodniowe to można kupowac auto z DPF
jak krótkie i miasto to sobie lepiej darować bo się wyjdzie jak zabłocki na mydle :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Cantore » 25 lut 2011, 11:07

Tomek6 napisał(a):Benzynowe motory mazdy cieszą się długą żywotnością. Mamy gdzieś na forum temat w stylu "kto ma największy przebieg"

A jak sprawują się silniki benzynowe M6, ale te 2.5l? Zapewne nie jest to jednostka Mazdy tylko Forda – mylę się?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez glowasiek » 25 lut 2011, 14:44

hmmm.... ja zgadzam sie z palczakiem, dotychczas jezdze tylko po Londynie plus jeden wypad do polski przez 8 miesiecy i ani razu nie mialem najmniejszego problemu z DPF'em – nie mowie, ze pozniej nie bedzie ale jezeli sie wie co i jak uzytkowac to nie powinno sprawiac klopotow. A ze niektorzy maja to moze byc wina uzytkownika, podobnie jak BMW przeprowadzilo ankiete i ponad 60% posiadaczy tej marki myslalo ze te auta maja naped na przod :) Jezeli servisujesz auto na czas to nie powinno byc problemow i nie mowie dlatego, ze mam mazde bo to moja pierwsza wiec jakims manniakiem tej marki nie jestem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

PostTen post został usunięty przez Gość 26 lut 2011, 15:53.
Powód: porzadki w watku

Postprzez Tomek6 » 25 lut 2011, 23:36

Igor, dobrze, że jesteś :D Brakowało nam tu w GH kogoś kto wprowadzi porządek i trochę posprząta <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez DawidToms » 4 mar 2011, 09:50

Nadal robię rozeznanie jeżeli chodzi o Mazde 6 i już po raz 2 czy 3 natknąłem sie na opinię że Mazda – tak, ale tylko do 100 tyś km, potem trzeba z niej uciekać. Czy ktos to może potwierdzić? Przekroczył ktoś tą 'magiczną barierę'?:–)
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 12:38
Posty: 10

Postprzez polak900 » 4 mar 2011, 16:15

a jaka diesel czy benzin?
ja mam zamiar użytkować do 100000 później coś trzeba zmienić
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez piotrandrzej » 4 mar 2011, 18:28

DawidToms napisał(a):Nadal robię rozeznanie jeżeli chodzi o Mazde 6 i już po raz 2 czy 3 natknąłem sie na opinię że Mazda – tak, ale tylko do 100 tyś km, potem trzeba z niej uciekać. Czy ktos to może potwierdzić? Przekroczył ktoś tą 'magiczną barierę'?:–)

Przy produkcji samochodów decydujący głos mają księgowi i dzisiejsze samochody obliczane są na 100kkm bezawaryjnej jazdy ... a później ma się psuć bo trzeba zarobić na częściach zamiennych, serwisie i sprzedaży nowych samochodów. Dlarego jak wchodzi nowy model samochodu to jest przeważnie w cenie poprzedniego modelu.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 19:52
Posty: 18
Skąd: Kielce
Auto: była Mazda 6 GH MZR-CD 2.0; jest Mazda 3 BN 120 KM SkyPassion HB

Postprzez DawidToms » 8 mar 2011, 09:44

Mam na myśli silnik benzynowy. Obawiam się, że jest w tym stwierdzeniu niestety pewna dola prawdy. Pytanie tylko czy faktycznie są one tak uciażliwe po 100 tyś km?
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 12:38
Posty: 10

Postprzez polak900 » 8 mar 2011, 15:58

sądząc po rankingach niezawodności to mazda nieźle wypada więc ja się nie przejmuje
trzeba wziąć pod uwagę również to, że obecne auta są robione nie na jakość i trwałość tylko na ilość, to dotyczy wszystkich marek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez kkaczor » 12 mar 2011, 23:44

Ale benzyny ze skora sedana nie bylo (przynajmniej w oficjalnej polskiej dystrybucji)...

...chyba, ze salon w Wawie zrobil mnie w ...


--------------------
Ostatnio edytowano 13 mar 2011, 00:00 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Prosze nie mieszac dzialow... przenosze do opinii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez miro81 » 15 mar 2011, 11:04

Ehhh przeciez ten samochod to srednia klasa za male pieniadze! To, że kosztuje fortune w Polsce nie oznacza, ze bedzie sluzyc lata. Z reszta w Polsce taki absurd to normalka. Ja kupilem mazde 6 w pelnej wersji w normalnym kraju za 65K po przeliczeniu na zlotowki i wiem, ze ten samochod nie pojezdzi dlugo. Nie ma co sie oszukiwac – sredniej klasy samochod dla sredniej klasy ludzi – nie dotyczy Polski gdzie srednio zarabiajacy Polak moze pozwolic sobie jedynie na 10-latka z niemieckiego szrotu.

---------------
Ostatnio edytowano 15 mar 2011, 11:10 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat nie byl na temat... przenioslem do opinii
mazda 6 ultra
2.5L full option
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 18:18
Posty: 59
Skąd: UAE
Auto: mazda 6 Ultra 2.5L

Postprzez adamb » 15 mar 2011, 11:16

A co w samochodach z wyzszej klasy to sie skora nie niszczy?
widzialem roczne RR i astony z tak dojechana skora ze az bylo zal patrzec.
Pytalem sie czy dbaja o tapicerke, to jak dotad nikt mi nie odpowiedzial.
Ja tez ma skore i ja co pare miesiecy impregnuje po czyszczeni i jest "jak prawie nowka", a mam psa ktory im wiecej blota i syfu zrobi na tylnych siedzeniach tym szczesliwszy
:P
Ostatnio edytowano 15 mar 2011, 11:26 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ja go przenioslem :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6