Bagnet oleju AT – cz też macie ten problem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lukaszgracz » 18 lut 2011, 12:46

Posiadam M3 2.0 z automatem i mam problem z bagnetem do sprawdzania poziomu oleju w automatycznej przekładni.
Mój problem polega na tym że na moim wskaźniku stan oleju jest pokazywany ponad stan na końcówce nieważne czy przy zimnym czy ciepłym silniku. Olej jest bardzo klarowny koloru lekko różowego, nigdy nie był dolewany ani nie było żadnych ubytków, skrzynia też działa bez zarzutu.
Zauważyłem że przy wkładaniu bagnetu w końcowej fazie bagnet lekko blokuje (jakieś załamanie przewodu) trzeba pchnąć trochę mocniej i wchodzi cały – bez skojarzeń erotycznych proszę :)
Wynika z tego ze na tym załamaniu po mocniejszym popchnięciu końcówka bagnetu odbija i chyba uderza z całą siłą w zbiornik z olejem i to jest przyczyna mojego nad stanu oleju.
Czy w waszych AT też macie coś takiego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez Grucha » 21 lut 2011, 16:02

Olej w AT sprawdza sie najczesciej przy temp oleju ok 65stopni i wtedy ma byc stan , na rozgrzanej skrzyni zawsze bedzie ponad bo jest wyzsza temp oleju

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Scotty » 21 lut 2011, 22:51

jutro zobacze bo w sumie to z pol roku nie zagladalem do oleju, jak kiedys patrzylem to na tej miarce cale g... widac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 20:01
Posty: 40
Skąd: lubelskie
Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA

Postprzez Lukaszgracz » 22 lut 2011, 12:35

U mnie końcówka jest dwu strona.
Z jednej strony jest poziom przy temperaturze 20degC – silnik zimny
Z drugiej strony jest poziom przy temperaturze 65degC – silnik rozgrzany
Zarówno przy zimnym i ciepłym silniku na bagnecie mam za każdym razem ponad stan – może właśnie dlatego że blokuje przy końcu i odbijając tapla się w oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez Scotty » 22 lut 2011, 18:24

u mnie mam taki sam bagnet, wchodzi lekko chociaz przy koncu jest maly opor tak jakby ta rurka gdzies byla zakrzywiona, na goracym silniku mialem ponad stan, zreszta tak jak mowie cale g. z tej miarki mozna odczytac i nie ma sie czym przejmowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 20:01
Posty: 40
Skąd: lubelskie
Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA

Postprzez Lukaszgracz » 23 lut 2011, 08:17

u mnie właśnie też przy końcu utyka. W całęj tej miarce chodzi o to aby chyba tylko zobaczyć faktycznie że jest olej a nie jaki jest jego poziom ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323