Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady
Wymiana wiązki nie jest taki trudne tym bardziej że wiązki różnych producentów są podobne.
Jeśli chcesz założyć wypasioną centralkę i do tego założyć blosa to moim zdaniem mija się to z celem. Jak już chcesz mieć dobrą instalację LPG to załóż sekwencję.
Jesli mialbym juz zmieniac sterownik to chcialbym jakis dobry wybrac (z duzymi mozliwosciami regulacji przez komputer) .
Jeśli chcesz założyć wypasioną centralkę i do tego założyć blosa to moim zdaniem mija się to z celem. Jak już chcesz mieć dobrą instalację LPG to załóż sekwencję.
niedzwiadek833 napisał(a):Wymiana wiązki nie jest taki trudne tym bardziej że wiązki różnych producentów są podobne.Jesli mialbym juz zmieniac sterownik to chcialbym jakis dobry wybrac (z duzymi mozliwosciami regulacji przez komputer) .
Jeśli chcesz założyć wypasioną centralkę i do tego założyć blosa to moim zdaniem mija się to z celem. Jak już chcesz mieć dobrą instalację LPG to załóż sekwencję.
Ile kosztuje przerobienie 2 gen na sekwencje ? A ile zmiana centralki i zamontowanie Blos'a ?
Co w ogole myslicie o kupnie uzywanego blos'a ? Jest tam cos co moze sie zepsuc/zuzyc ? Czy nie ma czego sie obawiac ?
Przerobienie pewnie z 1500zł. Nowa centralka i blos pewnie jakieś 600-700 więc połowa ceny. Ceny te są orientacyjne nie znam dokładnie.
Ja kupiłem używanego blosa i nie miałem z nim żadnego problemu. W blosie jest membrana która może pęknąć, no i z tego co wiem niektórzy magicy rozpiłowywali gwizdek w blosie no i potem jest on do wyrzucenia. Na alledrogo można kupić zestawy naprawcze do blosa tak że nie ma problemu z częściami do niego koszt około 130zł.
Co w ogole myslicie o kupnie uzywanego blos'a ? Jest tam cos co moze sie zepsuc/zuzyc ? Czy nie ma czego sie obawiac ?
Ja kupiłem używanego blosa i nie miałem z nim żadnego problemu. W blosie jest membrana która może pęknąć, no i z tego co wiem niektórzy magicy rozpiłowywali gwizdek w blosie no i potem jest on do wyrzucenia. Na alledrogo można kupić zestawy naprawcze do blosa tak że nie ma problemu z częściami do niego koszt około 130zł.
Trzeba zakladac czarny scenariusz, ze zakupiony uzywany Blos bedzie wymagac regeneracji dlatego chyba troche doloze i kupie nowy.
Jesli zamontuje Blos'a na obecnej konfiguracji (al 600i sruba na krokowcu) to
Jaka funkcje pelni wtedy komputer/centralka ?
Zmiana PB/LPG ale co jeszcze ?
Czy mialby on jakikolwiek wplyw na ustalanie wolnych obrotow lub skladu mieszanki ?
Jesli zamontuje Blos'a na obecnej konfiguracji (al 600i sruba na krokowcu) to
Jaka funkcje pelni wtedy komputer/centralka ?
Zmiana PB/LPG ale co jeszcze ?
Czy mialby on jakikolwiek wplyw na ustalanie wolnych obrotow lub skladu mieszanki ?
Centralka moze miec znaczenie w kwestji przerzucania na lpg przy okreslonej ustawionej temperaturze i obrotach.Ponadto mozna ograniczyc gorny pulap obrotow na jakie bedzie wkrecal sie silnik.Podlaczano rownierz blosa aby to chodzila jak 2 generacja.Niewiem natomiast jak sie to sprawowalo
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Czyli sterownik zostaje tylko po to aby regulowac Blos'a – podlaczyc sie do centralki i zczytywac odczyty sondy.
Tylko ja nie mam mozliwosci podlaczenia AL 600 do komputera. Znacie jakis inny sposob na odczytanie pomiarow sondy z AL 600 ?
Tylko ja nie mam mozliwosci podlaczenia AL 600 do komputera. Znacie jakis inny sposob na odczytanie pomiarow sondy z AL 600 ?
Czyli sterownik zostaje tylko po to aby regulowac Blos'a – podlaczyc sie do centralki i zczytywac odczyty sondy.
Jak założysz blosa to sterownik nie będzie regulował blosa. Blos jest regulowany mechanicznie więc mieszanka będziesz regulował 2 śrubami na blosie a sygnał z sondy będzie tylko z czytywany przez sterownik lecz nie będzie to miało żadnego wpływu na skład mieszanki. Centralka będzie tylko odpowiadać za samo przełączenie BP/LPG, obroty przy których przełącza, i ewentualnie za odcięcie przy wysokich obrotach, resztą się zajmie blos.
Chodzilo mi o to ze centralke zostawiam po to abz sie do niej jakos podlaczyc i zczytywac pomiary sondy aby wyregulowac Blosa
Macie jakies pomysly jak sie podlaczyc do tego sterownika ? Ciagle szukam i jedyne co znalazlem to takie cos
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic200117.html
Ale nie wiem gdzie to kupic ablo jak to wykonac ?
Dzisiaj zauwazylem ze czerwona dioda w komputerze LPG ciagle swieci (powinna gasnac gdy sie dotknie pedalu gazu – chyba ze w danym aucie nie ma sensu tego podlaczac)
Czy w mazdzie BG jest sens podlaczenia TPS ? Jesli tak to jak to zrobic ?
Macie jakies pomysly jak sie podlaczyc do tego sterownika ? Ciagle szukam i jedyne co znalazlem to takie cos
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic200117.html
Ale nie wiem gdzie to kupic ablo jak to wykonac ?
Dzisiaj zauwazylem ze czerwona dioda w komputerze LPG ciagle swieci (powinna gasnac gdy sie dotknie pedalu gazu – chyba ze w danym aucie nie ma sensu tego podlaczac)
Czy w mazdzie BG jest sens podlaczenia TPS ? Jesli tak to jak to zrobic ?
Ale nie ta czerwona dioda – w sterowniku AL 600 na plytce drukowanej komputera jest czerwona dioda. W instrukcji jest napisane, ze gdy jest podlaczony TPS to wtedy gdy mamy wcisniety pedal gazu to ona gasnie a jak puscimy to sie zapala. Mi swieci sie caly czas czyli jest to informacja o tym ze TPS jest niepodlaczony.
Jak go podlaczyc ? Czy oplaca sie jego podlaczenie ?
Jak go podlaczyc ? Czy oplaca sie jego podlaczenie ?
W instrukcji jest napisane, ze gdy jest podlaczony TPS to wtedy gdy mamy wcisniety pedal gazu to ona gasnie a jak puscimy to sie zapala.
Może masz podłączony TPS i jest żele ustawiony i będzie wtedy też źle pokazywał.
Jest rowniez napisane, ze gdy swieci ciagle to TPS jest niepodlaczony.
Bardzo faluja mi wolne obroty – jak je wyregulowac ? Mam srube na krokowcu. Nie umiem niestety znalezc testera AT 600 do mojego komputera LPG. Moze ktos ma schemat ?
Bardzo faluja mi wolne obroty – jak je wyregulowac ? Mam srube na krokowcu. Nie umiem niestety znalezc testera AT 600 do mojego komputera LPG. Moze ktos ma schemat ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości