Przerywa na wysokich obrotach

Postprzez mxx_rs » 21 lut 2011, 10:57

Witam.

Od jakiegoś czasu w mojej BA Z5 zauważyłem następujące objawy:

Przy normalnym ruszaniu na chwilę się dławi po czym skacze do przodu i jedzie dalej (tak jak na nauce jazdy).
Od 4 tysięcy obrotów zaczyna przerywać, dławić się i szarpać.
Ale... Zapala od pierwszego razu, poziom benzyny powyżej 1/2 baku (wiem, że jest wrażliwa na niski stan) i na każdym biegu do wspomnianych 4000 obrotów jedzie bez problemu – bez żadnego przerywania – dopiero przekraczając 4-4200 zaczyna się szarpanie.

Wymieniłem kable (Seiwa) i świece (Denso) ale niestety nie pomogło. Przy okazji była zdejmowana kopułka – wydaje się ok.
Ostatnio edytowano 26 lut 2011, 17:55 przez mxx_rs, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez bzzyczek » 21 lut 2011, 11:49

mxx_rs napisał(a):Ale... Zapala od pierwszego razu, poziom benzyny powyżej 1/2 baku (wiem, że jest wrażliwa na niski stan) i na każdym biegu do wspomnianych 4000 obrotów jedzie bez problemu – bez żadnego przerywania – dopiero przekraczając 4-4200 zaczyna się szarpanie.


Objawy wskazują na układ paliwowy, przy wiekszym zapotrzebowaniu brakuje paliwa do sprwdzenia filtr paliwa, pompka, syf w baku.

Uszkodzony aparat raczej powoduje szarpanie przy niskich obrotach podczas przyspieszania.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez mxx_rs » 21 lut 2011, 12:27

A jak sprawdzić pompkę ? Bo to nie takie łatwe chyba będzie <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez HOGUM » 21 lut 2011, 19:20

Wydaje mi się że nie nastręczy ci to jakis problemów. Wymontowujesz tylną kanapę i i masz dojście do pompki. Żeby zmniejszyć ciśnienie w układzie paliwowym uruchamiasz silnik, podczas jego pracy wypinasz wtyczkę zasilającą od pompki i jak tylko silnik zacznie przerywać z braku paliwa wyłączasz go.
Odkręcasz wszystkie śrubki i powolutku wyciągniesz pompke z baku .Przed wypieciem w/w kostki posłuchaj czy przy włączonym silniku pompka podaje paliwo tzn.silniczek pompki pracuje.Jak wyciągniesz pompke obejrzyj ją i wnętrze baku.
Jezeli pompka będzie brudna tzn.takie sitko ,przemyj benzyną ekstrakcyjną
Powinno być dobrze.
Jeżeli coś nie tak napisałem prosze szanownych kolegów o poprawienie
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez mxx_rs » 21 lut 2011, 22:46

A kupować od razu drugą (tak na wszelki wypadek) czy tylko wyjąć i sprawdzić starą ? <co?>
Iii gdzie ona dokładnie jest ? Jak zdjąć tylną kanapę ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez HOGUM » 21 lut 2011, 23:55

Tylna kanapa jest chyba na takie 2 zatrzaski, "wymacaj" :> są pod kanapą.
Moim zdaniem najpierw musisz wykluczyć wszystkie inne mozliwości i dobrze by było zebys zaopatrzył sie w jakąś poglądową instrukcje do mazdy.
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez mxx_rs » 26 lut 2011, 17:58

A więc... kupiłem drugą pompkę na allegro – zmieniłem dzisiaj i niestety nadal jest to samo.
Powoli mi opadają ręce bo już nie wiem co jej może być a nie za bardzo mi się uśmiecha wymiana po kolei połowy samochodu.
Jeżeli coś to zmieni to zauważyłem, że przy delikatnym dodawaniu gazu mogę się rozpędzać w całym zakresie obrotów bez przerywania – dopiero przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu zaczyna się szarpanie.
Czy macie jeszcze jakieś pomysły co jej może dolegać ? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez -Cinek- » 26 lut 2011, 19:53

wymień filtr paliwa , jeżeli to nie pomoże to umów się z kimś na podmiankę części tzn aparat zapłonowy , przepływomierz
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 08:01
Posty: 63
Skąd: podlasie
Auto: z5 ba

Postprzez HOGUM » 26 lut 2011, 21:50

Kolego, nie ma co szukać na ślepo co jest nie tak bo kota dostaniesz.
Wyszukaj dział "Poradniki" i tam temat "Diagnostyka ECU".Zrób tester diodowy i sprawdź czy komputer wyrzuci jakieś błędy.Moim zdaniem od tego trzeba zacząć.
Potem będziemy się zastanawiać
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323