Kolektor wydechowy 6-2-1 – silniki K8, KF, KL

Postprzez DrGhost » 18 lut 2011, 11:48

Z przenoszeniem sondy niżej co oczywiscie jest mozliwe to gra niewarta świeczki... Te kolektory potrzebują akurat czego innego do pełni szczęścia ;)

xXx Więc co jest potrzebne ?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 01:27
Posty: 139
Skąd: Brzeg
Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning

Postprzez xXx » 18 lut 2011, 15:35

...to o co Ty juz nie musisz sie martwic ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez DrGhost » 18 lut 2011, 16:05

aaa <lol> i taka odp mi się podoba :D krótko i na temat
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 01:27
Posty: 139
Skąd: Brzeg
Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning

Postprzez HKSze » 19 lut 2011, 13:29

xXx napisał(a):
w v-ce sterowanie dawką paliwa jest niezależne na jedna i druga listwę.



Z przenoszeniem sondy niżej co oczywiscie jest mozliwe to gra niewarta świeczki... Te kolektory potrzebują akurat czego innego do pełni szczęścia ;)



pewnie chodzi ci o bandarze... ale miejsce na sonde tez pasowalo przeniesc co by serwisowanie bylo dokladniejsze...
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez DamianMX6 » 19 lut 2011, 15:27

Te kolektory z USA nie są takie złe. Ja ma taki (z tych tańszych) od co najmniej dwóch lat i jestem bardzo zadowolony. Słaby punkt to łącznik elastyczny który musiałem wymienić po 1,5 roku, ale to jest akurat łatwe do zdobycia i wymienienia. Konieczne natomiast jest owinięcie ich bandażami do izolacji kolektorów bo bez nich żar pod maską jest nie do wytrzymania i ciężko się nawet nachylić nad takim silnikiem. Koszt z przesyłką z USA można zamknąć w 600zł przy normalnym kursie dolara i jeśli mamy sprzedawcę, który nam tak wyśle że nie doliczą cła i VAT. Jeśli ktoś chce z wyższej półki powinien szukać kolektorów np. OBX – 300-400$ za sztukę nie licząc wysyłki. Co do otworu na sondę to myślę że mądrzejsi od nas tam go zaprojektowali i pewnie wiedzieli co robią. Zresztą we wszystkich typach kolektorów do MX-6 2,5 V6 "tuningowych" z tych co znam, otwory na sondę są w ten sam sposób umiejscowione. Oto przykład:
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez hopek » 19 lut 2011, 15:47

A ja myśle że jeśli fabryka zaprojektowała i zrobiła gniazdo sondy w miejscu gdzie wszystkie kanały sie sumuja to tak powinno byc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Neonixos666 » 19 lut 2011, 16:31

Mi też się wydaje że sonda powinna być na połączeniu wszystkich kanałów a nie na jednym. Dajmy na to coś nie gra w tym cylindrze i już psuje wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez DamianMX6 » 19 lut 2011, 17:22

hopek napisał(a):A ja myśle że jeśli fabryka zaprojektowała i zrobiła gniazdo sondy w miejscu gdzie wszystkie kanały sie sumuja to tak powinno byc


Neonixos666 napisał(a):Mi też się wydaje że sonda powinna być na połączeniu wszystkich kanałów a nie na jednym. Dajmy na to coś nie gra w tym cylindrze i już psuje wszystko.



Ja jako użytkownik tych kolektorów piszę że sprawdzają się w 100% i jak dotąd nie słyszałem aby ktoś kto je ma narzekał na odczyty z sondy. Za to wiele głosów przeciw jest od osób które ich nigdy nie miały u siebie zamontowanych ;)
Po to jest tuning aby rozwijać/modyfikować to co fabryka zrobiła. Nie zawsze są to udane próby ale w tym przypadku kolektory sprawdzają się, również w MX-6, tak samo jak grubszy stabilizator na tył, podkładki termoizolujące pod kolektor ssący, zaciski z M6 i wiele innych. Nie wiem jak wy ale ja w tym dziale najbardziej poszukuję opinii od użytkowników różnych modyfikacji. Tylko w ten sposób możemy się czegoś dowiedzieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez MIRU » 20 lut 2011, 15:47

Kiedys miałem w z5 kolektor 4-2-1 robiony na zamówienie i własnie sonde wspawali mi na wylocie jednego gara... silnik był przelany i wiecej palił. Nawet na hamowni zwrócił mi koles uwage na to jak po pomiarze zrobiło sie ciemno na hali <lol> i nie był to spalony olej :P silnik igła do dzisiaj <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez MariuS » 20 lut 2011, 16:31

kupiłem kolektory wydechowe tzw barany używki i nie miałem do nich uszczelek...
zrobiłem to przy SWAP-ie na pastę uszczelniającą do wydechów bo ori uszczelki od kolektor seryjnych nie pasują (tzn przy bloku oczywiście pasują ale potrzebuję te przy łączeniu 3-rurek a te są inne właśnie)

Myślę co z tym fantem zrobić, bo ostatnio wydmuchało pastę i jest nieszczelność, pierdzi i moc spadła. Kumpel poradził dorobić uszczelkę z blaszki miedzianej 1mm. Co o tym sadzicie?

http://allegro.pl/1-0-mm-blaszka-blacha ... 40395.html

Czy może ma ktoś niezałożone barany do probe albo mx-6 i ma takie uszczelki i mógłby mi np odrysować ich szablon?

Wszelkie opinie zwłaszcza osób które miały podobny problem mile widziane
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Hazu » 20 lut 2011, 19:20

Jeżeli odbił byś szablon to mysle że bez problemu w sklepie z tłumikami coś dobierzesz i będziesz miał spokój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez MRk » 23 lut 2011, 14:48

na mtuning.pl mieli jakiś czas temu te chińskie kolektory. fakt ,że na stronie w ofercie ich obecnie nie ma, ale może są w stanie to ściągnąć bezproblemowo lub mają jakiś pojedynczy komplet na stanie. warto zapytać
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez xXx » 23 lut 2011, 15:30

MRK...


Jesli chcesz komplecik to wal na PW, został jeszcze jeden... Moge zamowic dowolną ilość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jacek176 » 23 lut 2011, 18:12

Neonixos666 napisał(a):Mi też się wydaje że sonda powinna być na połączeniu wszystkich kanałów a nie na jednym.

Oczywiście, że powinna. Na zagramanicznych forach można znaleźć wiele tematów na ten temat.
Jackkpl z forum robił kiedyś testy z dwiema sondami szerokopasmowymi. Jedna była wkręcona w fabryczne miejsce w kolektorze (to było w silniku BP a tam jest ona już za połączeniem wylotów z wszystkich garów czyli tak jak powinno być) a druga wsadzona z tyłu w wydech. Na początku wskazania kompletnie się rozbiegały. Dopiero po zatkaniu jednej rurki w tłumiku (była podwójna końcówka) i zostawieniu tylko tej w której siedziała sonda wskazania zaczęly się pokrywać.
To jest też wytłumaczenie dlaczego fachowiec ze strojenia.pl tak mi sp...ył strojenie i na wysokich obrotach AFR spadał mi do 9.1 – wsadzał sondę tylko w jedną rurkę i przez to miał zakłamane odczyty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez xXx » 24 lut 2011, 10:31

Jacek...


Tylko, że Lambda od szerokopasmówki trochę się rózni, nie sądzisz ? To, ze do strojenia swojego samochodu wybrałeś sobie ludzi, którzy robią to na masę to juz inna sprawa...


Generalnie ten temat to jedno wielkie błędne koło, ponieważ trzeba by ustalić stałe i na podstawie ich rozpatrywać dane przypadki, a nie za każdym razem ktoś coś dopowie, gdzie następny ustosunkuje się do jego wypowiedzi... Błędne koło... Koniec O/T z mojej strony <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez BILONIS » 20 mar 2011, 14:26

kup sobie w jakims aso kartke uszczelniajaca wymiary 10 na 20 cm i wycinasz ile chcesz ja placiłem w mazdzie we wrocławiu 34żł pozdro
Początkujący
 
Od: 30 sty 2011, 11:38
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323 Sedan 1.6 16v 92r.

Postprzez mlody1921 » 20 mar 2011, 15:50

Ano też jestem ciekawy takiej blaszki miedzianej mi potrzeba dwie uszczelki pod WG
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez xXx » 21 mar 2011, 10:04

U mnie komplet takich uszczelek 60 PLN, 20 PLN za sztukę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Basilius » 6 sie 2011, 01:18

Witam,
mam pytanie:
w jednym z kolektorów jest taka zagięta rurka z miejscem na wkręcenie tam czegoś. W zestawie jest do tego taka fajka, można ją dokręcić jedynie do jakiegoś dyngsa z tyłu silnika. Czy kto wie po co to jest? i czy aby na pewno trzeba to wkrecic w to cóś z tłu silnika? Będę zobowiązany za szybką pomoc :)

pozdrawuam
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez MIRU » 6 sie 2011, 01:26

egr :) ale podobno w kl-ze tego nie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje