Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez benek8000 » 4 lut 2011, 21:28

zmieniałem tylko swiece na inna ale nadal to samo .zprawdzałem czy daje iskre i dawalo
KTO MA JAPOŃCA JEZDZI DO KOŃCA !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 19:06
Posty: 36
Skąd: DĘBNO
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V ROK96

Postprzez Yellowmen » 4 lut 2011, 22:09

sprawdź aparat i kabelki...miałeś robione regulacje zaworów??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez rafał88 » 5 lut 2011, 01:12

benek8000 napisał(a):zmieniałem tylko swiece na inna ale nadal to samo .zprawdzałem czy daje iskre i dawalo



Ja tez tak mialem ze dawawala ale co z tego jak nie dzialal normalnie jak sie wszytsko pozakladalo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bokken » 19 lut 2011, 15:10

Witam

Odgrzebuje temat bo mam problem z 323F 2.0 (KF-ZE) z 96r.
Problem jest następujący, po wymianie pompy paliwa auto nie chce zapalić. Raczej nie jest to wina pompy gdyż słyszę, że ta działa. Uznałem, że trzeba skasować komputer i tak też uczyniłem. Jednak po tym auto dalej nie odpala. chciałem sprawdzić kody błędów i zauważyłem, że kontrolka check engine nie świeci (bo to chyba ta pomarańczowa z kluczykiem? czy to immobilizer? ). Tak czy inaczej auto kręci a nie odpala. Ktoś mi powie co dalej mam sprawdzić?


Pozdrawiam.
Bokken
 

Postprzez Marcin24r » 23 lut 2011, 14:22

Witam. Mam madzie 323f 1994r 1.5 B.A. Mój kłopot polega na tym że, gdy jest zimno silnik ma trudności z odpaleniem-odpala za 3-6 razem, im zimniej tym jest gorzej. Świece, przewody, kopułka, palec, filtr paliwa wymieniony. Co może być przyczyną POMOCY dodam że, jak już odpali po nocy to nie ma z nią problemu pali za pierwszym razem
Marcin24r
 

Postprzez rafał88 » 23 lut 2011, 15:24

Cisnienie sobie sprawdz na cylindrach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Don Gregorio » 23 lut 2011, 15:54

A może już akumulator nie daje rady? Przy takich temperaturach to całkiem możliwe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez TonSiL » 23 lut 2011, 15:58

Może paliwo zamarza?
Don Gregorio na ten silnik nie ma mrozów. On nawet z baterii od pilota odpali :P <glupek2>
TonSiL
 

Postprzez rafał88 » 23 lut 2011, 16:56

TonSiL napisał(a):Może paliwo zamarza?
Don Gregorio na ten silnik nie ma mrozów. On nawet z baterii od pilota odpali :P <glupek2>


Nie no kurde ma racje, ja mialem taki akumulator wydymany i nawet w powyzej -25 C odpalal, czasem ledwo obracal i tez zapalal. ja sprawdzilbym cisnienie skoro po odpaleniu pozniej juz normalnie pali to cos jest na rzeczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez TonSiL » 23 lut 2011, 17:48

arafal21 napisał(a):Nie no kurde ma racje, ja mialem taki akumulator wydymany i nawet w powyzej -25 C odpalal, czasem ledwo obracal i tez zapalal. ja sprawdzilbym cisnienie skoro po odpaleniu pozniej juz normalnie pali to cos jest na rzeczy.

Ja właśnie mam taki aku <ok>
Marcin24r śprawdź ciśnienie. Nic nie szkodzi a będziesz wiedział czy to coś z silnikiem czy z osprzętem.
Takie drobne pytanie. Jak już odpali to rzuca silnikiem jakby się dławił czy od razu wchodzi na obroty?
A przy tankowaniu wlej sobie denaturatu. Zbierze Ci wodę z baku (to tak profilaktycznie)... <oczko>
TonSiL
 

Postprzez luki_92_92 » 23 lut 2011, 17:49

A benzynę masz? :P U mnie jak się świeci rezerwa to też trzeba albo dłużej kręcić albo za 2-3 razem odpala, a jak mam więcej paliwka to odpala na dotyk
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez levis119 » 23 lut 2011, 19:47

witam ja mam podobny problem z odpalaniem zimnego silnika, sprawdzalem cisnienie na cylindrach i nie wiem czy mechanik dobrze sprawdzil czy nie ale mialem od 7 do 9 barów czy jakos tam to sie zwie, no ale nic juz umówilem sie z moim dobrym mechanikiem i bede robil remont silnika czyli uszczelniacze pierscienie itp zobaczymy co z tego wyjdzie:P pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:04
Posty: 123
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v

Postprzez sly » 23 lut 2011, 20:01

Prawidłowe ciśnienie dla z5 to około 13 barów
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez bobinho » 23 lut 2011, 22:17

Też mam podobny problem przy dużych mrozach, ale u mnie wygląda to tak ze gdy odpalam to wyraźnie czuć jakby silnik miał opory i nie ma różnicy czy jest np -5 czy – 20 silnik zachowuje się mniej więcej tak samo opornie. Dodam jeszcze ze odpala zawsze i po zgaszeniu go po kilku minutach od pierwszego odpalenia, drugie odpalanie przebiega już normalnie.
Z tym ze u mnie to mogą być kable WN bo z tego co widzę te najprawdopodobniej są jeszcze fabryczne i czasami mówią już ze maja dość :D A jeśli chodzi o ciśnienie to miałem 13,5 na każdym, oprócz jednego na którym było 13.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez Yellowmen » 23 lut 2011, 22:27

levis119 napisał(a):wiem czy mechanik dobrze sprawdzil czy nie ale mialem od 7 do 9 barów

Sprawdź dokładnie jeszcze w innym punkcie bo ta kompresja dziwnie wygląda ;/
Ja miałem także pomierzyłem i pokazało tak że silnik nadawał się do remontu...i wcale nie powinien jeździć...a śmiga normalnie....po zmierzeniu w innym punkcie okazało się że wszystko jest OK i nie w myśli mi jakiekolwiek remonty.

bobinho napisał(a):ciśnienie to miałem 13,5 na każdym, oprócz jednego na którym było 13.


podobno może być różnica między garami do 1Bara (??)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez Majki88 » 24 lut 2011, 03:21

Dopuszczalna różnica to 2 bary więc jest ok
a może to problem rozrusznika zatarte tulejki
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez bobinho » 24 lut 2011, 08:23

jeśli chodzi o mój przypadek to też brałem je pod uwagę. Ale za zimno mam teraz w grazu zeby wyjmowac ten nieszczesny rozrusznik, wyjmowalem go w tamtym roku i nie było za ciekawie... ale źle też nie jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez apocalips » 24 lut 2011, 22:00

U mnie na zimnym silniku, szczególnie po tych ostatnich wielkich mrozach, też ciężko odpalić. Rozrusznik ledwo ledwo kręci, tak z 3 razy zakręci i potem od razu odpala i leci na 2 – 2,3 tyś. obrotów. Jak już się rozgrzeje to jest luz. Na wiosnę rozbiorę rozrusznik to może coś pomoże :)
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2010, 20:53
Posty: 30
Skąd: Poznań // Inowrocław
Auto: Mazda 323f BA '96 1.5 11R

Postprzez rafał88 » 25 lut 2011, 10:46

lesiux napisał(a):
luki_92_92 napisał(a):Ale kolego, po co remontować zdrowy silnik?


Zdrowy silnik to raczej nie jest skoro ma 7-9 barów i bierze olej.


Moze ma luzy na zaworach i dlatego mu tak cisnienie ucieka, ja na sam poczatek to sugeruje zrobic wiem jak mialem jeszcze fiata, koles "zrobil" glwoice , ze wlasnie takie mialem cisnienie jak kolega pojechalem do mojego mechanika mechanika wyregulowal luzy zaworowe silnik odpalal zawsze po tyknieciu a nie czasem az rzucalo silnikiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez B4r7 » 27 lut 2011, 11:54

mi kiedyś mazda zgasła w trakcie jazdy i rozrząd poszedł;/ -nie było iskry i błąd położenia wału. Kreatywnie myśląc doszedłem do tego sam. więc sprawdź se jeszcze iskre kody trzeba było sprawdzić przed skasowaniem. sprawdz przekaźnki, kostki, mase, kompresje jak nie chcesz wydać na fachowca to musisz myśleć. problemem może być nawet odłączona głupia wtyczka którą mogłeś np zapomnieć podłączyć przy robieniu czegoś...
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323