Szum turbiny przy zejściu z obrotów
1, 2
Panowie – jestem po wymianie turbo. nowe garetowskie pachnące cudo za 2150 pln! piękne! ale dzwięk ten sam!
więc ten podły dźwięk daje :
1) cos ze sterowanie z vnt
2) sławny EGR
3) cos w kacie
4) taki urok tych silników
dodam ze stare turbo po teście u gareta okazało się sprawne!!!!
więc ten podły dźwięk daje :
1) cos ze sterowanie z vnt
2) sławny EGR
3) cos w kacie
4) taki urok tych silników
dodam ze stare turbo po teście u gareta okazało się sprawne!!!!
Witam
Ostatnio przy wymianie filtra powietrza wszedłem do kanału i problem chyba jest w szczelności rury która wchodzi od spodu do obudowy filtra powietrza .Przykładając tam rękę czuje się wydmuchiwane powietrze z filtra , a patrząc od góry szczeline między rura a obudowa .na szybko zrobiłem to taśma izolacyjna owijajac klilkukrotnie rure .Po założeniu obudowy filtra szczelina była mniejsza ,a efekt ,dzwięk jest praktycznie niesłyszalny .Moim zdaniem jak uszczelni sie na 100% to chyba będzie po problemie .Nie miałem czasu tego zrobić więc następnym razem .
Uwaga praktyczna .
Przy wyjmowaniu obudowy uważać na gumę z mocowania lewego górnego rogu ,może wyskoczyć upaść na skrzynię i przesrane przez 5 minut .
Ostatnio przy wymianie filtra powietrza wszedłem do kanału i problem chyba jest w szczelności rury która wchodzi od spodu do obudowy filtra powietrza .Przykładając tam rękę czuje się wydmuchiwane powietrze z filtra , a patrząc od góry szczeline między rura a obudowa .na szybko zrobiłem to taśma izolacyjna owijajac klilkukrotnie rure .Po założeniu obudowy filtra szczelina była mniejsza ,a efekt ,dzwięk jest praktycznie niesłyszalny .Moim zdaniem jak uszczelni sie na 100% to chyba będzie po problemie .Nie miałem czasu tego zrobić więc następnym razem .
Uwaga praktyczna .
Przy wyjmowaniu obudowy uważać na gumę z mocowania lewego górnego rogu ,może wyskoczyć upaść na skrzynię i przesrane przez 5 minut .
Pobawię się trochę w archeologa i odkopię temat.
Ostatnio zaobserwowałem coś podobnego w swojej madzi. Dźwięk przypominający ocieranie przy zmianie biegów (sprzęgło wciśnięte + spadek obrotów silnika), do usłyszenia tylko bez radia. Jak to usłyszałem pierwszy raz to miałem czarne myśli. Pierwsze skojarzenie to turbo i ocierające łopatki. Potem na postoju przegazowałem parę razy samochód. Okazało się, że aby zaobserwować ten dźwięk muszę mieć wciśnięte sprzęgło, inaczej cisza przy schodzeniu z obrotów. W ciemno i na logikę obstawiałem luz osiowy na dwumasie. Już zdążyłem się pogodzić z wymianą kompletu sprzęgła i trafiłem ten temat. Po dokładnym obsłuchaniu – dźwięk z turbiny, w sumie nie wiele lepiej, ale widzę, że ten problem to norma w tym modelu. Czy ktoś znalazł sposób skutecznego pozbycia się tego dźwięku ? Auto jeździ jak wcześniej, dla pewności dziś sprawdzę logi z jazdy.
Pozdrawiam.
Ostatnio zaobserwowałem coś podobnego w swojej madzi. Dźwięk przypominający ocieranie przy zmianie biegów (sprzęgło wciśnięte + spadek obrotów silnika), do usłyszenia tylko bez radia. Jak to usłyszałem pierwszy raz to miałem czarne myśli. Pierwsze skojarzenie to turbo i ocierające łopatki. Potem na postoju przegazowałem parę razy samochód. Okazało się, że aby zaobserwować ten dźwięk muszę mieć wciśnięte sprzęgło, inaczej cisza przy schodzeniu z obrotów. W ciemno i na logikę obstawiałem luz osiowy na dwumasie. Już zdążyłem się pogodzić z wymianą kompletu sprzęgła i trafiłem ten temat. Po dokładnym obsłuchaniu – dźwięk z turbiny, w sumie nie wiele lepiej, ale widzę, że ten problem to norma w tym modelu. Czy ktoś znalazł sposób skutecznego pozbycia się tego dźwięku ? Auto jeździ jak wcześniej, dla pewności dziś sprawdzę logi z jazdy.
Pozdrawiam.
Czyli zostaje jeździć i ewentualnie czekać na rozwój wydarzeń. Zrobiłem logi, turbo dmucha jak dawniej ~1,25 bara, błędów brak.
Dzięki!
Dzięki!
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości