Silnik z 323f do Xedosa 9, pasuje?
1, 2
Witam serdecznie !
Posiadam Mazde Xedos 9 2.0 V6 94r . Kupiłem ją z uszkodzonym silnikiem (brak kompresji na dwóch cylindrach, spore kopcenie), mam okazje kupić sprawdzony motor z 323f za dobre pieniądze, moje pytanie brzmi następuJąco, czy silnik będzie pasował?.
Pozdrawiam serdecznie
Posiadam Mazde Xedos 9 2.0 V6 94r . Kupiłem ją z uszkodzonym silnikiem (brak kompresji na dwóch cylindrach, spore kopcenie), mam okazje kupić sprawdzony motor z 323f za dobre pieniądze, moje pytanie brzmi następuJąco, czy silnik będzie pasował?.
Pozdrawiam serdecznie
- Od: 17 lut 2011, 21:24
- Posty: 10
- Skąd: ldz
- Auto: Xedos 9 2.0 KF 94r
A nie lepiej założyć motor KL??Silnik KF wiem że ma ciężko z taką masą lecz takie były montowane tak samo jak w X6 był montowany 1,6 i moim zdaniem silniki trochę za słabe na masę auta.
Jeżeli silnik jest mniejszej pojemności to nie ma to najmniejszego sensu,albo poszukaj silnika KF albo KL,na forum można poszukać w dziale Ogłoszenia,często trafiają się dobre silniki za małą kaskę.Sam sprzedałem KL-a i użytkownik wnioskuję że jest zadowolony.
I uzupełnij profil o potrzebne dane.
Pozdrawiam,
radar88
Jeżeli silnik jest mniejszej pojemności to nie ma to najmniejszego sensu,albo poszukaj silnika KF albo KL,na forum można poszukać w dziale Ogłoszenia,często trafiają się dobre silniki za małą kaskę.Sam sprzedałem KL-a i użytkownik wnioskuję że jest zadowolony.
I uzupełnij profil o potrzebne dane.
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Ok, tylko problem polega na tym, ze cały motor kl (z osprzętem) kosztuje w granicach 2 tys zł, bo sam słupek nie podpasuje do osprzętu z KFa?. Druga sprawa to to, że mam manuala, a dostac KLa od manuala graniczy z cudem. Więc jak, pasuje z 323?
PS: Wiem, ze moze sie wydawać, ze KF jest za słaby na bude X9. Ja twierdze, że jest w sam raz. To idealny kompromis między sprawnym przemieszczaniem sie po mieście, a spalaniem (9,5l w miescie). Mimo mojego wyjechanego motoru (spala ok 1,3-1,4l oleum na 1000km)autko fajnie sie zbiera i mruczy jak trzeba
PS: Wiem, ze moze sie wydawać, ze KF jest za słaby na bude X9. Ja twierdze, że jest w sam raz. To idealny kompromis między sprawnym przemieszczaniem sie po mieście, a spalaniem (9,5l w miescie). Mimo mojego wyjechanego motoru (spala ok 1,3-1,4l oleum na 1000km)autko fajnie sie zbiera i mruczy jak trzeba
- Od: 17 lut 2011, 21:24
- Posty: 10
- Skąd: ldz
- Auto: Xedos 9 2.0 KF 94r
Czy silnik podpasuje to nie wiem,nie wiem jaki i jak mocowany.
Co do KL...rozrusznik zostaje,alternator jak się nie mylę powinien pasować (nie jestem pewien),pompa wspomagania jak się nie mylę również ta sama.W dziale CA KyRy robił swapa z KF-a na KL-a(którego kupił ode mnie) i silnik był wyciągany z TA KL AT,a KyRy miał CA KF MT po swapie ma CA KL MT (skrzynia ta sama) i wszystko działa,nie wiem czy zmieniał alternator i resztę osprzętu.
Pozdrawiam,
radar88
Co do KL...rozrusznik zostaje,alternator jak się nie mylę powinien pasować (nie jestem pewien),pompa wspomagania jak się nie mylę również ta sama.W dziale CA KyRy robił swapa z KF-a na KL-a(którego kupił ode mnie) i silnik był wyciągany z TA KL AT,a KyRy miał CA KF MT po swapie ma CA KL MT (skrzynia ta sama) i wszystko działa,nie wiem czy zmieniał alternator i resztę osprzętu.
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
A ja piszę że nie wiem jaki to silnik i jak jest mocowany...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Rozumiem że chcesz przełożyć sobie silnik,tylko wiadomo że nie każdy silnik wszędzie wejdzie,wystarczy że jedna poducha będzie inaczej mocowana i przeróbka.Wodzu ma rację zadzwoń do Wieśka i jego zapytaj.
Gorzej jak nie wiesz jaki to jest silnik a wiesz tylko że jest on z 323 to chyba nikt nie pomoże.
Pozdrawiam
Gorzej jak nie wiesz jaki to jest silnik a wiesz tylko że jest on z 323 to chyba nikt nie pomoże.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
silnik z 323 będzie pasował tak jak ori. Zostaje cały osprzęt z x9. Alternator jest taki sam, ale sprężarka klimy może być inna nieco jak i pompa wspomagania. Do wymiany również kolektor dolotowy z przepustnicą (czyli zostaje z ori silnika X9)
Jeśli masz KFa z 323 w dobrym stanie i dobrych pieniądzach to bierz. Ja jeżdzę z KFem i jest wystarczający do X9, ale "wystarczający" a nie "brawurowy". Silnik daje sobie spokojnie radę z autem, ale nie zdziw się jeśli wiele pierdzipędów zostawi Cię na światłach. Nie licz również na spalanie mniejsze niż w KLu. Jeśli chodzi o ekonomię to jednak KL bije KFa choć ma większą pojemność. Wiem bo miałem KLa a teraz jeżdże KFem. W rodzinie jest jeszcze jeden X9KL więc mam porównanie na całej linni.
Zejść na mieście poniżej 10 też nie problem, ale trzeba poćwiczyć. Na trasie potrafi zejść poniżej 7l. Jednak wszystkie te wyniki osiąga również bez problemu KL.
Nie wiem o co Ci chodzi z tym KLem, że jest trudny do znalezienia. Czy z automatu czy z manuala silnik jest taki sam
Tyle że przy swapie na KL dodatkowo trzeba mieć rurę elastyczną od KLa, przepływomierz i komputra. Poza tym plug & play
Jeśli masz KFa z 323 w dobrym stanie i dobrych pieniądzach to bierz. Ja jeżdzę z KFem i jest wystarczający do X9, ale "wystarczający" a nie "brawurowy". Silnik daje sobie spokojnie radę z autem, ale nie zdziw się jeśli wiele pierdzipędów zostawi Cię na światłach. Nie licz również na spalanie mniejsze niż w KLu. Jeśli chodzi o ekonomię to jednak KL bije KFa choć ma większą pojemność. Wiem bo miałem KLa a teraz jeżdże KFem. W rodzinie jest jeszcze jeden X9KL więc mam porównanie na całej linni.
Zejść na mieście poniżej 10 też nie problem, ale trzeba poćwiczyć. Na trasie potrafi zejść poniżej 7l. Jednak wszystkie te wyniki osiąga również bez problemu KL.
Nie wiem o co Ci chodzi z tym KLem, że jest trudny do znalezienia. Czy z automatu czy z manuala silnik jest taki sam
Tyle że przy swapie na KL dodatkowo trzeba mieć rurę elastyczną od KLa, przepływomierz i komputra. Poza tym plug & play

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
rafik67 napisał(a):Wielkie dzięki Panowie
Niestety silnik z 323f sie sprzedał, ale znalazłem od X6. Teraz moje pytanie, tamten posiada aparat zapłonowy kf01, a ja mam kf34, czy to robi róznice? bede mógł przełozyc ?
Pozdrawiam
Silnik pasuje (tak jak pisałem parę postów wyżej). Jednak aparat zapłonowy musi być taki sam lub K834, tego nie przeskoczysz. Są magicy którzy to potrafią uruchomić na innym aparacie, ale jest to już rzeźba czyli niewskazane.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Raczej nie,aparat podaje iskrę na świece, więc nie powinno być problemu, co najwyżej że możesz mieć problem z wytykami (podłączenie), więc chyba będziesz musiał przełożyć swój do silnika.
EDIT: heh miałem sposobność widzieć KL-a z aparatem KF, nawet Dawid był zdziwiony jak do niego zadzwoniłem.
Pozdrawiam,
radar88
EDIT: heh miałem sposobność widzieć KL-a z aparatem KF, nawet Dawid był zdziwiony jak do niego zadzwoniłem.
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Raczej nie,aparat podaje iskrę na świece, więc nie powinno być problemu, co najwyżej że możesz mieć problem z wytykami (podłączenie), więc chyba będziesz musiał przełożyć swój do silnika.
EDIT: heh miałem sposobność widzieć KL-a z aparatem KF, nawet Dawid był zdziwiony jak do niego zadzwoniłem.
Pozdrawiam,
radar88
Oczywiście, w X9 w KLu montowane były KF34. W X9KF również (ja taki mam). Były też KL z K834. Wszystko jest kwestią instalacji jaka jest w aucie, a to ma związek pojejżewam z rocznikiem. Cały czas coś zmieniano i ulepszano.
W silnikach bez czujnika wału był inny aparat i w tych z czujnikiem inny (mowa o KLu). Nie wiem jak z KFami.
Całe to ustrojstwo jest wzajemnie zamienne, kwestia tylko w umiejętnościach ludków rzeźbieniu elektryki.
A widziałem też aparat zapłonowy który był złożony z połowy od KLa, połowy od KFa, a założony do K8

i działało. Jeno trzeba było nieco obudowę w paru miejscach podszlifować

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Powiedz gościowi żeby Ci dorzucił aparat albo żeby podał Ci kod aparatu. Jeżeli to jest silnik z CA KF a Ty masz TA KF to przypuszczam że aparat nie podejdzie. Ja do TA KL '93 przekładałem aparat z TA KL '98 i działa, lecz próba wpięcia czujki do pilocika centralki się nie powiodła, przez co straciłem całkowicie centralny zamek (sugerowałem się kolorami kabli lecz nie pomyślałem, że roczniki inne i inne kolory kabli)
No chyba, że wtyk nie będzie pasował...to czeka Cię rzeźba.
Pozdrawiam,
radar88
No chyba, że wtyk nie będzie pasował...to czeka Cię rzeźba.
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Czy śmigać będzie...nie wiem, ze względu na to jakie jest podłączenie aparatu (wtyczka) jeżeli jest taka sama to nie powinno być problemu. Porównanie: z CA KF do TA KL nie pasuje. Z TA są dwie wtyczki a w CA tylko jedna, z TA KF nie miałem przyjemności rozmawiać i nie wiedziałem komory, kto nie próbuje te nie wie.
Jak masz okazję kupna naprawdę dobrego silnika to nie zastanawiaj się tylko bierz, resztę zawsze się znajdzie, czy na forum czy na allegro. Żeby wszystko pasowało to byś musiał znaleźć KF-a z X9 '94 to na 99% wszystko by pasowało.
Pozdrawiam,
radar88
Jak masz okazję kupna naprawdę dobrego silnika to nie zastanawiaj się tylko bierz, resztę zawsze się znajdzie, czy na forum czy na allegro. Żeby wszystko pasowało to byś musiał znaleźć KF-a z X9 '94 to na 99% wszystko by pasowało.
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Się pogubiłem...
Może mi umkło, ale dlaczego nie przełożysz silnika zostawiając swojego aparatu?
Przecież masz tylko silkik do przełożenia, cała reszta zostaje i koniec kombinacji.
Może mi umkło, ale dlaczego nie przełożysz silnika zostawiając swojego aparatu?
Przecież masz tylko silkik do przełożenia, cała reszta zostaje i koniec kombinacji.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Ale gafę strzeliłem, nie wiem czemu przez cały czas myślę o KL
jakoś nie mogę przestawić się że kolega rafik67 ma KF a nie KL...
Kolega bazyl wspaniały ma rację w 100%, kupuj silnik i zamieniaj, aparat przekładaj ze swojego silnika i resztę gratów...Aparat będzie pasował w 100%.
Jeszcze bym się targował o cenę, bo jeżeli gościu tylko wymieniał pasek, to pasek można kupić najtańszym kosztem za 77zł a to nie jest rozrząd tylko pasek (napinacz + rolki + pasek = rozrząd) no i polecam zrobić pompę wody, jak masz silnik na wierzchu to roboty masz na 30 minut
Pozdrawiam,
radar888

Kolega bazyl wspaniały ma rację w 100%, kupuj silnik i zamieniaj, aparat przekładaj ze swojego silnika i resztę gratów...Aparat będzie pasował w 100%.
Jeszcze bym się targował o cenę, bo jeżeli gościu tylko wymieniał pasek, to pasek można kupić najtańszym kosztem za 77zł a to nie jest rozrząd tylko pasek (napinacz + rolki + pasek = rozrząd) no i polecam zrobić pompę wody, jak masz silnik na wierzchu to roboty masz na 30 minut
Pozdrawiam,
radar888
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości