Odgłosy (pisk) z dmuchawy nawiewu/problemy z nadmuchem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez budzik27 » 14 lut 2011, 21:46

Witam serdecznie forumowiczów.

Spotkał się już ktoś z piszczącym wiatrakiem nawiewu. Szukałem na forum i niestety nie znalazłem. <rotfl>
Niedawno nabyta Mazda 6 Kombi 2006 r. posiada małą wadę a mianowicie delikatnie piszczy wiatrak nawiewu (im większe obroty wiatraka tym pisk mocniejszy), dźwięk dochodzi z okolicy schowka pasażera :| .

Czy jest jakiś prosty sposób na dotarcie do tego wiatraka?? Czy są jakieś inne sposoby na zlikwidowanie tego pisku?? Czy trzeba się liczyć z wymianą, czy wystarczy go jakoś nasmarować ;).

W mechanice asem nie jestem więc proszę o wyrozumiałość i pomoc ;).

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 29 mar 2012, 10:56 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 4 razy
Powód: Edycja tematu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 20:43
Posty: 9
Skąd: Święta Warmia
Auto: Mazda 6 2.0 GY – MZR-CD 143 KM – 2006

Postprzez Arek_78 » 14 lut 2011, 21:54

Powiem, że też mam ten problem i przydała by się jakaś fotorelacja jak się tam dostać :)
U mnie go słychac na 1 biegu – na kolejnych już mniej. Ale jest to strasznie wkurzające. Czekam do wiosny i jak nikt mnie nie ubiegnie wcześniej to zabiore się za rozebranie nawiewu i sam zrobię fotorelację.

PS
Ja mam pecha do wentylatorów bo w poprzednim aucie miałem dokładnie tak samo. Mój prześladowca idzie za mną :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez lapa999 » 14 lut 2011, 21:57

A zapchany filtr kabinowy nie może mieć na to wpływu? : )
<nie bić>
Początkujący
 
Od: 10 lis 2010, 12:45
Posty: 22
Skąd: Serock, woj. mazowieckie
Auto: Mazda 6 CiTD kombi , 2.0 121KM

Postprzez Lorento » 14 lut 2011, 22:07

Nie róbta jaj! Fotorelacja jak się dostać do wentylatora nawiewu? Jeżeli żądata takiej solucji oznacza to, że nie możeta się za to brać, bo mata lewe ręce...
Abstrahując od powyższego rzeczone fotosolucje nachodzą się na tym forum, ale do lewych rąk dochodzi lenistwo i ot kłopot gotowy... :|
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Arek_78 » 14 lut 2011, 22:17

Filtr czysty – wymieniam komplet co 10 tys. Praktycznie i tak wywalam czysty bo po polach nie jeżdżę.

Lorento – nie lewe ręce i lenistwo, ale po wywaleniu schowka i tak nie wiele widać za co się tam zabrać żeby silniczek wyciągnąć. Jak jesteś obcykany to walnil fotke i zaznacz za co mamy się brać po kolei :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Lorento » 14 lut 2011, 22:45

Żartujesz, prawda? Żądasz czegoś w stylu jak wyjąć baterie z pilota od telewizora. Przy prymitywnej zabudowie M6 w starej budzie żądanie fotosolucji dostania się do wentylatora jest nie na miejscu. On bezwstydnie sterczy z widocznymi śrubami na zewnątrz. Wystarczy czerep nieco pochylić. Dalej obstawiam lewe górne kończyny z tą jednak różnicą, że dodaje szczyptę niekumatości w pomyślunku :] ...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez budzik27 » 14 lut 2011, 23:26

Apelowałem o spokój w tym temacie, ale zrozumienia widzę brak ;(.

Skoro jest za schowkiem i stamtąd jest dojście to trzeba było tak napisać, a nie trącić cwaniactwem ;(.
Co dwie głowy to nie jedna ;) A po to jest to forum ;)

Aha i czy wystarczy go przesmarować, czy wymiana się szykuje??

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 20:43
Posty: 9
Skąd: Święta Warmia
Auto: Mazda 6 2.0 GY – MZR-CD 143 KM – 2006

Postprzez Arek_78 » 15 lut 2011, 08:58

To się okaże jak się go wyciągnie. Ale myślę, że wystarczy tylko smaru nałożyć i będzie cichutko.
Dobrze, że mamy takiego znawcę na forum. Teraz należy kierować wszystkie pytania do niego, bo po co się męczyć samemu.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez kalatos » 15 lut 2011, 16:06

Mnie też się wydaje, że dwa zdjęcia by się przydały Panie przemądrzały :P Panowie jak to wyciągniecie to wrzucicie dwa zdjęcia jak to wygląda i gdzie to mniej więcej jest... Sam muszę coś z nim zrobić bo jak rano dam nawiew na maksa to jednak troszkę go słychać :) Podejrzewam, że idąc doświadczeniem z komputerami wystarczy go wyczyścić, pewno jest zawalony kurzem i jakimiś innymi śmierciami :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Arek_78 » 15 lut 2011, 21:45

Widzę, że coraz więcej nas ma ten sam problem :)
Niech się zrobi cieplej to zaradzimy temu – też mi się wydaje, że to jakaś pierdoła jest przyczyną.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez agnostyk » 15 lut 2011, 23:43

jak sie zrobi ciepło, to Wam przestanie piszczeć ;)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Enduro » 16 lut 2011, 11:23

moze go tzn. jego lozyska tak lekko olejem bazzapachowym spryskac..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kalatos » 16 lut 2011, 17:04

Myślę że WD-40 mogłoby pomóc... Pytanie tylko, czy amator poradzi sobie z jego wydobyciem na zewnątrz? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Enduro » 16 lut 2011, 20:06

kalatos napisał(a):Myślę że WD-40 mogłoby pomóc... Pytanie tylko, czy amator poradzi sobie z jego wydobyciem na zewnątrz? :)

moze prosciej zanunrkowac pod deske i popraskac na miejsca lozyskowania...?E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jaceeek » 17 lut 2011, 10:27

kalatos napisał(a):Myślę że WD-40 mogłoby pomóc... Pytanie tylko, czy amator poradzi sobie z jego wydobyciem na zewnątrz? :)


Z tego co wiem to WD40 nie służy do smarowania, ale czyszczenia, usuwania smaru.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 10:06
Posty: 24
Skąd: Gliwice, Chrzanów
Auto: GY1

Postprzez Enduro » 17 lut 2011, 11:57

jaceeek napisał(a):Z tego co wiem to WD40 nie służy do smarowania, ale czyszczenia, usuwania smaru.

generalnie wszystko ma wlasciwosci smarujące..nawet woda.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kalatos » 17 lut 2011, 14:02

WD jest tłuste, myślę że da radę :) Jak prysnę to dam znać, czy pomogło :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez agnostyk » 17 lut 2011, 18:35

kalatos napisał(a):WD jest tłuste


i odpowiednio wali, czyli fajny smrodek będziesz miał w kabinie – powodzenia ;) Pomyśl lepiej o czymś bezwonnym, tak jak napisał wcześniej Enduro inaczej będzie u ciebie w kabinie jak za komuny w Starze.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Arek_78 » 17 lut 2011, 22:16

Trzeba rozebrać i przesmarować a nie walic na ślepo środkami i liczyć się uda :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Enduro » 17 lut 2011, 22:25

Arek_78 napisał(a):Trzeba rozebrać i przesmarować a nie walic na ślepo środkami i liczyć się uda :)

nie na ślepo!
popatrzeć i bezzapachowym olejkiem w sprayu przycelować no i psiknąć na miejsca ułożyskowania ośki.
P.S. zawsze warto też sprawdzić czy jakiś śmieć nie wpadł przypadkiem na wirnik i obciera delikantnie..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6