Mazda Xedos 6 CA KF 92' 2.0 V6 BUSTER

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez buster1982 » 15 lut 2011, 18:29

Rozpoczynam nowy temat poświęcony – od soboty 12.02.2011- mojej Madzi Xedos 6, którą kupiłem od kolegi jarusiek. Za mną długa droga z Limanowej do Szczecina (wyszło 730km), a wczoraj licznik nieubłaganie dopiął do 190 tys. <oczy>

Samochód znany z tego forum myślę, że dość dobrze – co prawda nie wziąłem go z tymi pięknymi felgami 17" od 6stki, ale mam na to swój pomysł, jak i kilka innych. Klimat wozu jednak pozostanie ten sam, co wyjdzie tylko na dobre <faja>

PODSTAWOWE DANE:
– rok produkcji 1992
– kraj pochodzenia: Niemcy
– przebieg: 189220 km(data zakupu 12.02.2011)
– kolor nadwozia: Graphite Grey Mica

DANE TECHNICZNE:
– Pojemność – 1998 cm3
– Układ cylindrów – V6
– Ilość zaworów – 24
– Moc maksymalna – 144 KM (do zweryfikowania na hamowni)
– Maksymalny moment obr – 186 NM
– Masa własna: 1210 kg

WYPOSAŻENIE:
– klimatyzacja A/C
– ABS
– elektryczne otwierane szyby i lusterka(podgrzewane)
– elektrycznie otwierany szyberdach
– elektryczna regulacja wysokości reflektorów
– regulacja fotela kierowcy
– tapicerka w alkantarze
– poduszka powietrzna kierowcy
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek
– manualna skrzynia biegów
– podłokietnik

MODYFIKACJE DOKONANE PRZEZ POPRZEDNIEGO WŁAŚCICIELA (jarusiek):
– założenie żarników Xenonowych 6K, postojówki białe LED
– wymiana kompletnego sprzęgła wraz z dociskiem na Exedy Stage One
– założenie kompletnego alarmu z odcięciem zapłonu, czujnikiem położenia i ultradźwiękowym+kluczyk scyzoryk
– wymiana klocków hamulcowych+drążki hamulcowe
-wymiana łączników stabilizatora+tuleje wahaczy
– remont serducha:
pasek alternatora + klimy GOODYEAR
pasek pompy WK + pompy wody GOODYEAR
poduszka silnika tył nad maglownicą – japoński zamiennik
poduszka silnika dół "L" – oryginał Mazda
łożyska napinaczy 6203 FAG
uszczelki kolektora wydechowego TAKOMA x2
uszczelki kolektora dolotowego TAKOMA x2
uszczelki pokryw zaworów oryginał mazda x2
o-ring aparatu zapłonowego oryginał mazda
– malowanie pokryw zaworów
– konserwacja podwozia środkami firmy NOXUDOL
Aktualizacja 17.09.2010
-Amorki KYB Excel G
-chromy papa czerń fortepianowa welcome <faja>
-usunięcie oznaczeń modelu z tyłu+znaczek na masce
-usunięcie standardowego spojlera
-wizyta u lakiernika i malowanie większości wozu
-BOMZ Cold Air Intake
-tłumik końcowy przelot MaxiTune
-sporo części zostało zmienionych w tym- w ostatnich tygodniach nowy rozrząd wraz z pompą wody i uszczelki dekli+zmiana oleju na Pełny syntetyk 5W40 Lotos Traffic (polecam przesiadkę z pół syntetyka, na zalecany przez fabrykę).
-Tarcze 283mm nac/nawierc. MIKODA GT/Klocki TRW
-Zaciski z Mazdy 6GG
Aktualizacja 3.01.2011
– wymiana chłodnicy i termostatu
– nowa sonda lambda NTK
– wymiana sworzni wahaczy i łożysko koła przód
Aktualizacja 17.04.2011
-wymiana drążków i końcówek drążków kierowniczych L/P
Aktualizacja 23.09.2011
-wymiana osłon przegubów zewnętrznych
-nowy tłumik drgań
-nowy zaczep wydechu (guma)
-nowe wycieraczki Mot-Gum
Aktualizacja 9.11.2011
– nowe sworznie wahaczy L/P
– nowy pasek alternator/klimatyzacja Bando
– nowy pasek pompy wspomagania/pompy wody Bando
– nowe przeguby zew. L/P Metelli
Aktualizacja 26.11.2011
– nowe świece NGK
Aktualizacja 10.05.2012
– nowe łożysko koła (lewy przód) NTN
– nowe klocki hamulcowe przód TRW (do Mazdy 6 GG)
– nowy filtr paliwa Knecht
– nowy filtr oleju Knecht (z wymianą oleju 5W40 TOTAL 9000)
– wymiana płynu hamulcowego
– obszycie kierownicy skórą ze wstawkami ze skóry perforowanej (http://www.tapicer.pl)
Aktualizacja 24.05.2012
– nowe łączniki stab. (l/p przód) Delphi
– nowe osłony gumowe przekładni kierowniczej
Aktualizacja 27.06.2012
– regeneracja zacisków hamulcowych (przód)
Aktualizacja 6.12.2012
– nowe tarcze ham. tył ABE
– nowe klocki ham. tył ABE
– nowy alternator (regenerowany)
– nowy przegub zew. LP Japan Line
Aktualizacja 15.11.2013
– nowe miedziane przewody do pompy sprzęgła
– nowy akumulator (Bosch)
Aktualizacja 27.02.2014
– wymiana filtra powietrza
– wymiana filtra oleju i oleju
– wymiana rolki napinacza paska alternatora
– nowy tłumik drgań / spawanie wydechu



FELGI I OGUMIENIE:
– felgi fabryczne Enkei 15"
– Ogumienie:
Lato n/a
Zima Dunlop SP Winter Sport 3d 185/65/R15

AUDIO:
– Pioneer DEH-2320UB

FILTRY:
Filtr Powietrza – Simota 240KM
Filtr Oleju – Knecht (olej Elf STI 10W40) | Ostatnia wymiana przy: 254000km
Filtr Paliwa – Knecht


-- FOTO-KĄCIK:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z POZDROWIENIAMI DLA WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW MazdaSpeed!

Obrazek
Nasza mała rocznica (50k km)

-- VIDEO-KĄCIK:
Wiosna 2011 Złocieniec
Ostatnio edytowano 2 mar 2014, 01:30 przez buster1982, łącznie edytowano 23 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 18:27
Posty: 159
Skąd: Szczecin/Kłodkowo
Auto: CA KF '92

Postprzez People_Hate_Me » 15 lut 2011, 18:32

poprosimy o fotki :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez buster1982 » 15 lut 2011, 18:35

Fotki – takie podstawowe – wkleję w ciągu kilku dni (teraz trzeba zarobić na modernizację ;) ).

Prawdziwa sesja też będzie, kolega jest dobrym fotografem – na pewno będzie co oglądać <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 18:27
Posty: 159
Skąd: Szczecin/Kłodkowo
Auto: CA KF '92

Postprzez People_Hate_Me » 15 lut 2011, 18:38

oki spoko :) to czekamy na zdjątka. jak będa poleci gdzie trzeba :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Bandit » 16 lut 2011, 22:20

buster1982 napisał(a): kupno alufelg 16"

No bez jaj :| 17 to minimum, a pięknie prezentowałby się na 18kach od RX-8 <ok>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez buster1982 » 17 lut 2011, 13:20

Można i 19", ale jest jeszcze kilka innych czynników, które muszę brać pod uwagę niż tylko "look". Chociażby ekonomia, Madzia nie jest niestety drugim samochodem w garażu, a podstawowym wozidłem – mimo, że i nawet na fabrycznych 15" przyciąga wzrok przechodniów <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 18:27
Posty: 159
Skąd: Szczecin/Kłodkowo
Auto: CA KF '92

Postprzez Ania_TM » 17 lut 2011, 21:02

trochę mało fot... <diabełek>
Ania_TM
 

Postprzez deejay27 » 18 lut 2011, 00:11

Jeden z moich ulubionych X6 na forum dbaj o niego,mieszkasz w Szczecinie to calkiem blisko do mnie, moze kiedys, latem na jakis spocik się wybiore do Szczecina, to oglądne na zywca:]
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez buster1982 » 18 lut 2011, 15:48

Witam – no jasne :)

p.s. A ja pracuję z kolesiem z Barlinka, świat mały...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 18:27
Posty: 159
Skąd: Szczecin/Kłodkowo
Auto: CA KF '92

Postprzez AmRoZ » 18 lut 2011, 18:28

Dobra przenoszę gdzie trzeba ....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 13:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Postprzez ADHD » 18 lut 2011, 18:53

Jeśli się nie mylę to wizja Jaruśka odbiegała od Xedosa z kołami od rx8.
Jeśli się nie mylę wizja bustera jest w miarę podobna, więc mam nadzieję, że nie włoży kół od rx8.
Wizja Jarka była wręcz obłędna pod względem spójności i żadne nawet najbardziej kozackie felgi akurat takiego "stylu" nie podrobią.
Pochwal się przed zakupem jakie felgi chcesz założyć. Mam nadzieję, że doradzimy bez zbędnego "wymuszania" :)
Z drugiej strony pomimo tego, że oryginały od xeda nie są piękne to jednak oryginały.
Pomyślał bym o konkretnym odrestaurowaniu ich i nadaniu koloru tak jak na felgach Jar.

Co do obklejenia szyby jestem raczej sceptycznie nastawiony.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że nadal będę z wielką przyjemnością oglądało to auto, które powiem szczerze dało mi dużo do myślenia odnośnie przyszłości (nie chodzi o teraźniejszego xeda).
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez deejay27 » 18 lut 2011, 20:10

Tak kolega dobrze prawi:]te felgi które miał Jarusiek, były super zrobione, w kolor pasujący do auta .Felg wiem ze nie wziełeś, a co ze springami Eibaha?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez jarusiek » 18 lut 2011, 20:59

łał, nie myślałem że moje "byłe" auto jest takie lubiane :P :D Dzięki Koledzy :) Felgi są aktualnie na sprzedaż, link w podpisie. Eibach natomiast pojechał do.... Bartka ;)
Dla Łukasza Xedos głównie służy do wygodnej jazdy bez wyrzeczeń, więc zrobi z felgami jak zechce.

Moją wizję przedstawiłem, po części także jeszcze moje niezrealizowane pomysły przekazałem <faja>
Na pewno pierwsze co teraz bym zrobił to obszycie kierownicy i mieszków jakąś dobrą skórą w czarnym kolorze, przeszytych czerwoną/lub białą nicią. Kierownicę zamienić na tą z ostatnich roczników Xeda. Z innych dupereli to można założyć aluramki na zegary.

W kwestii zewnętrznej to zrobiłem co można, już więcej bym raczej nie zmieniał. Co do przyciemnianej tylnej szyby to jestem raczej na nie ;) Z tego względu że albo całość albo nic, a że w PL z całością problem więc... niech pozostanie seryjnie. Taki pomysł niedawno chodził po głowie, aby na zaciskach z 6tki przykleić, lub odbić od szablonu napis MAZDA w odpowiedniej wielkości- kolor biały. Zaciski są dość spore, więc to jeszcze bardziej by je wyróżniło.'

Może uda się przybyć na Konin, więc zobaczę i inne Xedy <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez buster1982 » 19 lut 2011, 10:48

Co do szyby to rzeczywiście chyba wybiliście mi ją z głowy, zresztą priorytetem są felgi i opony letnie. Zanim kupię, na pewno poradzę się tutaj, tak jak wcześniej pisałem – bling bling to nie dla mnie, w US "portoryki" takimi jeżdzą ;)

Póki co Madzia mile zaskakuje, nie tylko osiągami ale też spalaniem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 18:27
Posty: 159
Skąd: Szczecin/Kłodkowo
Auto: CA KF '92

Postprzez KyRy » 22 lut 2011, 20:50

gratuluję! Warto było się skusić na taki okaz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez buster1982 » 22 lut 2011, 21:27

Dzięki KyRy, myślę, że na pewno :–)
Ostatnio edytowano 24 paź 2011, 18:32 przez buster1982, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 18:27
Posty: 159
Skąd: Szczecin/Kłodkowo
Auto: CA KF '92

Postprzez deejay27 » 22 lut 2011, 23:16

Na tych nowych fotkach,to miejsce w ktorym go fotografowałeś jest bardzo podobne to jednego miejsca w mojej miejscowości nad jeziorem:]Kiedyś się tam wybiore żeby porównac .
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez buster1982 » 25 lut 2011, 20:30

Heh, to dokładnie granica Puszczy Bukowej na obrzeżach Szczecina, w tych okolicach się wychowałem – piękne miejsce...

Jest szansa, że niedługo Madzia dostanie nową skórkę na kierownicę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 18:27
Posty: 159
Skąd: Szczecin/Kłodkowo
Auto: CA KF '92

Postprzez buster1982 » 4 kwi 2011, 00:15

UPDATE 3.04.2011:

– przesmarowanie zawiasów, uszczelek, i innych zakamarków nadwozia olejkiem silikonowym
– radyjko (żeby coś w końcu grało :) ) PIONEER DEH-2320UB zamówione
– zamówione kosmetyki Turtle Wax Platinum Car Wash + Turtle Wax Ice (zestaw) + Sonax gąbka 428 041
– 1 z 4 felg ori ENKEI odnowiona. Efekt postaram się zaprezentować na jakiejś fotce w tygodniu. Felga po 3 godzinach pracy (umycie przemysłowym środkiem do mycia silników, później lekko szczotką mosiężną, papiery 320 + 500W/1000W/2000W, i na koniec pasta AUTOSOL) wygląda o wiele lepiej, można powiedzieć, że "odżyła" :D Planowany koniec operacji – 21/22.04.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 18:27
Posty: 159
Skąd: Szczecin/Kłodkowo
Auto: CA KF '92

Postprzez sylwo » 16 kwi 2011, 11:55

buster1982 napisał(a):Można i 19", ale jest jeszcze kilka innych czynników, które muszę brać pod uwagę niż tylko "look". Chociażby ekonomia, Madzia nie jest niestety drugim samochodem w garażu, a podstawowym wozidłem – mimo, że i nawet na fabrycznych 15" przyciąga wzrok przechodniów <rotfl>

jestem bardzo ZA <spoko>
Auto ma jeździć a nie wyglądać. Musielibyśmy omijać 40% polskich dróg na 16 calowych i większych felgach :/
Osobiście zostawiam 15"
Dobre auto nie wymaga modów... <faja> <ok> <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4290 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy