Diagnostyka ECU
Witam,
Mam pytanie czy można diagnozować za pomoca kabla + przejsciówka + jakies oprogramowanie diagnostyczne: samochód to mazda 626 cronos '95, 2.5L v6
Pozdrawiam
Mam pytanie czy można diagnozować za pomoca kabla + przejsciówka + jakies oprogramowanie diagnostyczne: samochód to mazda 626 cronos '95, 2.5L v6
Pozdrawiam
- Od: 5 sty 2011, 12:37
- Posty: 5
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była: 626 GE KL 2.5 V6 1995
Jest: 323F BJ 2.0 DiTD 2002
gruszdaname napisał(a):Witam,
Mam pytanie czy można diagnozować za pomoca kabla + przejsciówka + jakies oprogramowanie diagnostyczne: samochód to mazda 626 cronos '95, 2.5L v6
Pozdrawiam
W tym roczniku to chyba tylko kody błyskowe pozostają dla "zwykłego użytkownika", gdyż mało prawdopodobne aby tam miało być OBDII
Owszem – jest możliwość pełniejszej diagnostyki ale TYLKO z firmowym sprzętem mazdy a takowy widziałem u Wieśka w Dębicy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Michel napisał(a):Ogólnie dotyczy modeli z gniazdem OBD I, mam ten sam model co Ty i w mojej Madzi sprawdzałem błędy bez problemu.
Witaj,a dałbyś rade odczytać w 626,bo ja za cholere nie wiem o co chodzi z tymi błyskami diody,ciężko sie połapać.
- Od: 20 cze 2008, 11:17
- Posty: 331
- Skąd: Lublin/Turka
- Auto: 626 GH 2.2 163km
Czy jest możliwe, że komputer nie zapamiętuje błędów? bo ewidentnie mam coś zwalone, pewnie jakiś czujnik, bo w trybie diagnostycznym pracuje ładnie, obroty są na ok800, gdy tylko wyjmę kabel mostkujący, obroty od razu idą na ok 1500. Po podpięciu diody nie wykazuje żadnych błędów (dioda podłączona dobrze, bo miga raz po włączeniu zapłonu, a dalej nic.
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Witam.
Mam mx-3 , 1,6 dohc i potrzebuje pomocy.
Czy ma ktoś moze schemat przyłacza diagnostycznego odb-1, chciałem przetestowac moj komputer i sprawdzic błedy ale nie wiem gdzie co sie znajduje.
NIe moge odnalesc tego zacisku B+..
Czy to bateria dodatnia czy tez jest on gdzies w złaczu diagnostycznym?
Pozdrawiam
Tomek
Mam mx-3 , 1,6 dohc i potrzebuje pomocy.
Czy ma ktoś moze schemat przyłacza diagnostycznego odb-1, chciałem przetestowac moj komputer i sprawdzic błedy ale nie wiem gdzie co sie znajduje.
NIe moge odnalesc tego zacisku B+..
Czy to bateria dodatnia czy tez jest on gdzies w złaczu diagnostycznym?
Pozdrawiam
Tomek
- Od: 8 kwi 2010, 13:42
- Posty: 23
- Skąd: Szczecin
- Auto: MX-3 , 1,6 DOHC , 98r.....
Mazda 3 , 1,6 -105 KM , Mazda 2 1,4 benz 2005 ,
atomekxxxx napisał(a): ....
Czy ma ktoś moze schemat przyłacza diagnostycznego odb-1, chciałem przetestowac moj komputer i sprawdzic błedy ale nie wiem gdzie co sie znajduje.
NIe moge odnalesc tego zacisku B+..
Czy to bateria dodatnia czy tez jest on gdzies w złaczu diagnostycznym? ...
Coś słabo szukałeś – popatrz tutaj: Diagnostyka_OBD-I
Pod pokrywą złącza diagnostycznego masz opis poszczególnych pinów.
B+ to oczywiście +12V
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
też jest w złączu diagnostycznym, u mnie stojąc przodem do silnika jest to najbardziej skrajne gniazdko w lewym górnym rogu, u Ciebie pewnie też
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
damian napisał(a):też jest w złączu diagnostycznym, u mnie stojąc przodem do silnika jest to najbardziej skrajne gniazdko w lewym górnym rogu, u Ciebie pewnie też
... i pisze na nim "DIAGNOSIS" – o takie:

Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):damian napisał(a):też jest w złączu diagnostycznym, u mnie stojąc przodem do silnika jest to najbardziej skrajne gniazdko w lewym górnym rogu, u Ciebie pewnie też
... i pisze na nim "DIAGNOSIS" – o takie:LINK
tzn chodziło mi o ten wtyk B+
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Dzieki bardzo, odlalzłem w sieci zdjecie z opisem pinów.
Dziś sprawdziłem moja mazde i genetalnie nic... Tylko jedno błyśniecie po przekreceniu zapłonu, a poniej ciszaaaaaaaaa.... Czy to dobry znak?
Pozdrawiam
Tomek
Dziś sprawdziłem moja mazde i genetalnie nic... Tylko jedno błyśniecie po przekreceniu zapłonu, a poniej ciszaaaaaaaaa.... Czy to dobry znak?
Pozdrawiam
Tomek
- Od: 8 kwi 2010, 13:42
- Posty: 23
- Skąd: Szczecin
- Auto: MX-3 , 1,6 DOHC , 98r.....
Mazda 3 , 1,6 -105 KM , Mazda 2 1,4 benz 2005 ,
Skoro tak jest to .... chyba wszystko masz OK.
Odłącz przykładowo przepływomierz i powinie pojawić Ci się błąd ob niego a wówczas upewnisz się, że procedurę odczytu kodów wykonywałeś prawidłowo.
Odłącz przykładowo przepływomierz i powinie pojawić Ci się błąd ob niego a wówczas upewnisz się, że procedurę odczytu kodów wykonywałeś prawidłowo.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czy ktoś może podać jak konkretnie odczytać kody błędów maździe 626 gf 2,0 fs 98 r. gdzie nie ma pinów TEN, i FEN. Z tego co wiem to potrzebny będzie interfejs na ELM327 do tego jakiś program no i jak to wszystko podłączyć skoro te interfejsy mają 16 stykowe złącze OBDII, które jak widzę nie będzie pasowało do mojego. Proszę o podpowiedzi, pozdrawiam.
- Od: 28 kwi 2010, 18:29
- Posty: 18
- Skąd: SZTUM
- Auto: MAZDA 626 GF 2,0 FS 97 R. LPG
Ja również mam pytanie.
Kiedyś jak wprowadzałem madzie w tryb serwisowy żeby ustawić obroty niestety pomyliłem piny
Po włączeniu silnika kabelek się upalił i ze złącza poszedł dymek(kumpel do widział) zanim zareagowałem auto samo zgasło, myślałem że to koniec z kompem, silnik w ogóle nie odpalał ale bo krótszych oględzinach okazało się ze wywaliło przekaźnik od pompy paliwa. Wymieniłem go i auto śmiga normalnie.
Ale niestety nie mogę przeprowadzić diagnostyki błędów. Mam zakupiony tester z tej strony link, podłączam go prawidłowo i zawsze dioda cały czas się pali i nic więcej
Czy to znaczy że spaliłem ECU lub piny w złączu DIAGNOSIS mają zwarcie lub coś takiego
I gdzie znajduję się w ogóle ECU może podmiana na inny pomoże 
Kiedyś jak wprowadzałem madzie w tryb serwisowy żeby ustawić obroty niestety pomyliłem piny
Ale niestety nie mogę przeprowadzić diagnostyki błędów. Mam zakupiony tester z tej strony link, podłączam go prawidłowo i zawsze dioda cały czas się pali i nic więcej
- Od: 4 cze 2009, 15:32
- Posty: 171
- Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)
Bacon – faaajna cena za ten "tester", może przerzucę się na produkcję takowych
Czy połączenie kabelkiem pinów złącza TEN i GND (ew. do minusa accu) wprowadza komp autka w tryb serwisowy?
Czy na B+ masz +12V?
Dla rafik78'a i osób z podobnymi problemami polecam (znów!) lekturę tematu: LINK
Czy połączenie kabelkiem pinów złącza TEN i GND (ew. do minusa accu) wprowadza komp autka w tryb serwisowy?
Czy na B+ masz +12V?
Dla rafik78'a i osób z podobnymi problemami polecam (znów!) lekturę tematu: LINK
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Bacon – i jak ten tester,sprawdzileś już?jak to lata ,tylko szkoda że też diodowy,
A może ktoś się orientuje gdzie w lublinie mozna podpiac pod kompa GE oprocz serwisu.
A może ktoś się orientuje gdzie w lublinie mozna podpiac pod kompa GE oprocz serwisu.
Ostatnio edytowano 21 lut 2011, 18:16 przez yaro626, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 20 cze 2008, 11:17
- Posty: 331
- Skąd: Lublin/Turka
- Auto: 626 GH 2.2 163km
Jeżeli ktoś miał podobną przypadłość to proszę o wyjaśnienie tak szybkich błysków przy diagnozowaniu.
U mnie nie występuje jeden długi sygnał przy włączaniu kluczyka na pozycje ON.
Jeżeli ktoś może mi to wyjasnić to bardzo prosze.Autko pali ok 13 litrów
Link do filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=L4N4iRvc9_w
U mnie nie występuje jeden długi sygnał przy włączaniu kluczyka na pozycje ON.
Jeżeli ktoś może mi to wyjasnić to bardzo prosze.Autko pali ok 13 litrów
Link do filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=L4N4iRvc9_w
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Hmmm – te 13 l/100km noPb to w mieście czy na trasie?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Miasto, ok 20 km dziennie. Wydaje Ci się że to norma???
Co z błedami???
Co z błedami???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
13 litrów na ciągłą jazdę po mieście w obecnych temperaturach przy motorku 1.8 to uważam, że nie jest dużo.
A dioda to faktycznie jakoś "dziwnie" Ci miga – na pewno właściwie ją podłączyłeś?
Czy próbowałeś odłączać accu w celu wykasowania błędów?
A dioda to faktycznie jakoś "dziwnie" Ci miga – na pewno właściwie ją podłączyłeś?
Czy próbowałeś odłączać accu w celu wykasowania błędów?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wypinałem aku i nic nie pomaga diode mam razem z opornikiem więc sprzęt jest raczej dobry.Jak zmieniam polaryzację to dioda świeci światłem ciągłym więc podpinam raczej dobrze.
Nie wiem co mam myśleć.Ludzie mają takie motory w swoich Madziach i średnie spalanie mają na poziomie 9,5
Nie wiem co mam myśleć.Ludzie mają takie motory w swoich Madziach i średnie spalanie mają na poziomie 9,5
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki