Silnik gaśnie podczas hamowania (626 GE FS)

Postprzez ross » 6 kwi 2004, 13:53

Witam
Mam pytanie ,jadąc daną prędkoscią i chcąc się zatrzymać wciskam hamulec i sprzęgło samochód spada z obrotów praktycznie do zera a nawet potrafi go "udusić" .Samochód więcej pali.Myślałem ze to przez gaz ale na paliwie dzieje się identycznie z tego co się pytałem winą jest silnik krokowy.Ale nie jestem pewien wiec pytam was klubowiczów o zdanie .Jesli to silnik krokowy :To czy to jest do naprawy czy się wymienia?? Prosze o podanie ceny jeśli ktos jest zorientowany,ile by mnie to kosztowało.Może to jest cos innego.Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2003, 16:01
Posty: 35
Skąd: Bochnia
Auto: Audi A6 Avant 2.5 TDI

Postprzez marioch » 6 kwi 2004, 13:55

czy pojawiło się to po instalacji LPG?
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 15:51
Posty: 145
Skąd: okolice W-wy
Auto: mazda 626 GD RF7 2D 5d '91

Postprzez Smirnoff » 6 kwi 2004, 14:00

Hmm, zaraz zaraz, jeśli dzieje się tak i na Pb i na LPG, to raczej odpada teza o silniczku krokowym, bo przecież są tu 2 oddzielne systemy zasilania paliwem. Musi być element wspólny. Moze masz pokombinowane z bypassem (często niedouczeni gaziarze kręcą ślimakiem, i robi się głupawka, bo ECU nie wykrywa zamkniętej przepustnicy i nie steruje wolnymi.) A tak swoją drogą, to na Pb od razu spadaja obroty do zera? Nie spadają stopniowo –> najpierw na ok 1000 (szacunkowo), a potem niżej, tylko od razu siup na dół i prawie do 0 ?? Więcej szczegółów please.
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez marioch » 6 kwi 2004, 14:08

temu pytak czy po instalacji LPG to powstało? bo gaziory często partaczą... :P
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 15:51
Posty: 145
Skąd: okolice W-wy
Auto: mazda 626 GD RF7 2D 5d '91

Postprzez Jaksa » 6 kwi 2004, 19:36

bo gaziory często partaczą
Oj tak !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xXx » 6 kwi 2004, 19:57

Debilie dobierają się do Bypasu, nie wiedząc do czego on służy. U Ciebie pewnie ktoś własnie kręcił bypassem i nie ma sterowania wolnymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez ross » 8 kwi 2004, 00:20

Witam
Na wstępie dzięki za odpowiedzi prosze o dalsze wskazówki.Dokładnie teraz opisze :Założyłem instalacje w maju rok temu,i wtedy nie było tego problemu zaczeło sie to dziać juz końcem roku ale wtedy myślałem że zatankowałem dziadowski gaz,co sie później okazało zwróciłem uwage że to tez się dzieje na Pb ale nie zupełnie to samo ,tak jak napisał Smirnoff obroty spadają do około 300 i nie udusi mi samochodu a na LPG potrafi go zdusić ,a dzieje się tak jak samochód złapie temperature,przy zimnym motorze nie spada tak nisko temperatura. Nie wiem gdzie mam z tym jechać tzn.czy do gaziarzy ,mechanika,czy tez do gościa który się zajmuje elektroniką.I to mnie jeszcze denerwuje że pali więcej niż powinien.mimo to że chodzi na ssaniu dłużej niz w lecie bo wiadome nie jest ciepło ale spali mi więcej niz jak były duże mrozy.Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2003, 16:01
Posty: 35
Skąd: Bochnia
Auto: Audi A6 Avant 2.5 TDI

Postprzez Smirnoff » 8 kwi 2004, 01:46

Hmm, to by sie nawet zgadzało. Na zimno ma naturalnie wyższe obroty więc jej nie dusi. Na Pb nie dusi, bo jakoś ECU się pozbiera, na LPG zdusi, no bo jak są za małe obroty i za małe podcisnienie, to w koncu zdechnie. Obstawiam:
1) Sonda lambda dead (o ile LPG z kompem i krokowcem, to sonda gra role, jak nie, to nie gra roli i odpada)
2) zasyfiała przepustnica
3) porąbany TPS (ale jak nikt nie pchał łąp, to raczej nie)
4) filtr powietrza + LPG
5) inne, na razie nie znane

Pierwszą sprawą jaką bym zrobił, to odczytał DTC i zobaczył, czy ECU się o nic nie pluje.
Dopiero potem można coś kombinować
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Paweł » 8 kwi 2004, 02:22

A mozna do tej listy dodac przelacznik pedalu sprzegla, ktory z tego co sie orientuje ma podnosic obroty przy wysprzegleniu?

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Długi » 8 kwi 2004, 07:21

Podejrzewam, że ktoś pokręcił śrubą odbojnikową przepustnicy, teraz trzeba ustawić tą śrubę i sprawdzić czy działa styk zamknięcia przepustnicy.
Czy jak podłączysz TEN do masy wentylatory ruszają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez zibana » 8 kwi 2004, 08:29

ja mam podobne objawy (spadaja mi obroty i przelacza sie na Pb albo zupelnie go dusi) ale tylko na LPG. na Pb idzie jak trza.
czy mozliwe jest ze bierze za duzo powietrza i dlatego sie tak dzieje?
mazda wawaweeeewa!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2004, 19:13
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 626 5d GE '92

Postprzez mtaranti » 8 kwi 2004, 23:42

zibana napisał(a):ja mam podobne objawy (spadaja mi obroty i przelacza sie na Pb albo zupelnie go dusi) ale tylko na LPG. na Pb idzie jak trza.
czy mozliwe jest ze bierze za duzo powietrza i dlatego sie tak dzieje?

mi jak złożyli gaz a było to jeszcze przed remontem silnika i jak wszystko jeszcze grało to też tak się robiło no i tak jeździłem do gaziarzy co kilka dni az w końcu jeden przytkał mi wlot powietrza jakimś kawałkiem plastiku co mnie bardzo zdziwiło. silnik coprawda nie gasł ale i siły to nie miał -z wiadomych przyczyn.
W koncu pojechałem do innego i mi wyregulował gaz i skończyły sie problemy. ocywiscie ten kawałek plastiku wyj..em <killer>
za to teraz zrobiłem remont silnika i mam ciągle jakieś problemy – zwariować można ciągle coś!!!!!!!!!!!!!1
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez makben » 9 kwi 2004, 16:33

Długi napisał(a):Podejrzewam, że ktoś pokręcił śrubą odbojnikową przepustnicy, teraz trzeba ustawić tą śrubę i sprawdzić czy działa styk zamknięcia przepustnicy.
Czy jak podłączysz TEN do masy wentylatory ruszają?


Mam bardzo duże kłopoty z obrotami na PB i LPG. I chyba o to chodzi o czym piszesz, bo gazownik, kuźwa, pokręcił taką małą śrubką zatkaną gumową zatyczką tuż przed wtryskiem – czyli chyba bypassem.

Tak więć gorąca prośba Długi, napisz mi łopatologicznie, bo nic tego nie rozumiem:
1. Czy w 323F BG mam też gdzieś to TEN?
2. Jeżeli tak, to gdzie to się znajduje i w czym?
3. Podłączyć ten do masy tzn. wziąć drut i włożyć do TEN z jednej strony a z drugiej do masy?
4. Wtedy wentylator się załącza lub nie – co jest dobrze, jak się załącza czy jak się nie załącza?
5. Żeby ustawić ten bypass, kręcić śrubką tak długo żeby się wentylator nie załączał lub załączał (w zależności od odpowiedzi na pyt.4)?
6. Kręcić tą śrubką na zapalonym silniku, na przekręcenych kluczykach czy kluczyki w poz. 0?
7. Jakie jeszcze czynności przeprowadzić?
8. I jak sprawdzić czy działa styk przepustnicy?

Bardzo proszę o łopatologiczne wytłumaczenie i z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Przepraszam za moją niewiedzę.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez ross » 9 kwi 2004, 16:35

Witam
Dzięki za wszystkie odpowiedzi na moje pytanie,czyli tak zrobie najpierw pojade i podepne moją Madzie do komputerka i sprawdze co ją tak naprawde boli.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2003, 16:01
Posty: 35
Skąd: Bochnia
Auto: Audi A6 Avant 2.5 TDI

Postprzez Długi » 9 kwi 2004, 17:03

makben napisał(a):
Długi napisał(a):Podejrzewam, że ktoś pokręcił śrubą odbojnikową przepustnicy, teraz trzeba ustawić tą śrubę i sprawdzić czy działa styk zamknięcia przepustnicy.
Czy jak podłączysz TEN do masy wentylatory ruszają?


Mam bardzo duże kłopoty z obrotami na PB i LPG. I chyba o to chodzi o czym piszesz, bo gazownik, kuźwa, pokręcił taką małą śrubką zatkaną gumową zatyczką tuż przed wtryskiem – czyli chyba bypassem.

Tak więć gorąca prośba Długi, napisz mi łopatologicznie, bo nic tego nie rozumiem:
1. Czy w 323F BG mam też gdzieś to TEN?
2. Jeżeli tak, to gdzie to się znajduje i w czym?
3. Podłączyć ten do masy tzn. wziąć drut i włożyć do TEN z jednej strony a z drugiej do masy?
4. Wtedy wentylator się załącza lub nie – co jest dobrze, jak się załącza czy jak się nie załącza?
5. Żeby ustawić ten bypass, kręcić śrubką tak długo żeby się wentylator nie załączał lub załączał (w zależności od odpowiedzi na pyt.4)?
6. Kręcić tą śrubką na zapalonym silniku, na przekręcenych kluczykach czy kluczyki w poz. 0?
7. Jakie jeszcze czynności przeprowadzić?
8. I jak sprawdzić czy działa styk przepustnicy?

Bardzo proszę o łopatologiczne wytłumaczenie i z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Przepraszam za moją niewiedzę.


Witaj
ad1. Oczywiście masz w gnieździe diagostics (opis styków na pokrywce)
ad2. W gnieździe jw (przy przegrodzie jak dobrze pamiętam)
ad3. Tak
ad45678. Jeżeli ktoś kręcił tylko bypassem to kręć tylko tą śrubką pod gumką na pracującym silniku tak aby uzyskać porządane obroty.
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez makben » 9 kwi 2004, 17:21

ok. dzięki. Rozumiem, ze w takim razie zalaczanie wentylatora nie ma w tym przypadku nic wspólnego. Jeszcze raz dzieki za odpowiedz.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez sokolek » 28 kwi 2004, 10:02

nie mam LPG, ale taki sam problem miałem przy padniętym akumulatorze – niby kręcił, zapałał, ale miał zbyt niskie napiecie – nocka na prostowniku i problem zniknął :)
Mazda 323 BG 1.3i 16V '93r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2004, 02:02
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1.3i 16V '93r.

Postprzez panstasio » 28 kwi 2004, 10:45

ooo a czy z GD 626 tyz tak mozna??
pytanie do dlugiego hhehehe niezauwazylem drugiej strony
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez robaszki » 17 gru 2004, 15:10

Dość często zdarza mi się że dgu dojeżdzam do ostrego zakrętu czy dojeżdżam do skrętu na parking zaczynam hamowanie i odruchowo naciskam na sprzęgło to obroty na małą chwilkę spadną mocno poniżej 500 , zachowuje się dość podobnie jak auta jeżdżące na lpg , jak się wysprzęgla przy prędkości ok. 40-50 khm/h to zachowują się jak by miały zgasnąć , ale ja jeżdżę na pb. i nijak nie mogę tego odnieść. Tak myślę o przepustnicy ...ale działo by się tak zawsze a to się dzieje czasami ...wie ktuś co to może być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2004, 21:58
Posty: 106
Skąd: Kwidzynkowo
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Paweł » 17 gru 2004, 15:21

Sprawdzilbym przelacznik sprzegla i ew. biegu. Potem ustawienie wolnych obrotow i czujnika zamkniecia przepustnicy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6