Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?

Postprzez samu13 » 12 lut 2011, 20:19

właśnie dzisiaj mechanior wymienił w mojej szóstce kompletny rozrząd, jedna rolka prowadząca była już bardzo wyjechana dobrze że nie puściła, poprzedni właściciel olał sprawę i była to pierwsza wymiana przy przebiegu 146ttkm!!! <glupek2> kompletny rozrząd wraz z pompą wody – oryginał:820zł + wymiana 300zł
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 19:53
Posty: 35
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003,2.0,136KM

Postprzez bieski » 12 lut 2011, 22:06

zetek napisał(a):820zł


Nie chce cie martwic ale za 820 to raczej oryginalu nie znajdziesz. Sam kupowałes?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez samu13 » 12 lut 2011, 22:44

tak sam kupowałem, mam gwarancję w postaci faktury
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 19:53
Posty: 35
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003,2.0,136KM

Postprzez zetek » 12 lut 2011, 22:52

A tak z ciekawości jaka była data produkcji ??????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez samu13 » 12 lut 2011, 23:18

prawdę powiedziawszy nie sprawdziłem ale mam opakowanie ze starymi częściami to jutro kuknę, części kupiłem w firmie Japarts z Tarnowa, z resztą data produkcji (może jedynie w przypadku paska) nie ma znaczenia
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 19:53
Posty: 35
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003,2.0,136KM

Postprzez bieski » 13 lut 2011, 01:15

Podejrzewam ze to to:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 19738.html

Niestety pompa nie jest oryginalna w tym przypadku.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez samu13 » 13 lut 2011, 09:37

tak rzeczywiście masz rację że pompa to zamiennik (mam nadzieję że dobry) ale cena przyznasz dobra,jak pytał w dwóch sklepach i u jednego mechanika to za mniej niż 1500zł za części nawet nie było mowy i tylko hydronanapinacz był oryginalny(ntn) za 500zł!!!!co ciekawe dzwoniłem do serwisu i tam za oryginały krzyknęli też ok1500zł!!!+500zł za robociznę,
martwi mnie jednak co innego,patrzyłem dzisiaj na te stare części i o ile 2 rolki i hydonapinacz są- ntn to na pompie nie mogłem znależć producenta a pasek to jakiejś firmy-nado produkcji koreańskiej :| a przebieg 146ttkm!!!ktoś go [cenzura]..przekręcił ciekawe o ile bo stan rolek(zardzewiałe dosyć mocno)nie za ciekawy i pompa też delikatne wżery miała
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 19:53
Posty: 35
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003,2.0,136KM

Postprzez bieski » 13 lut 2011, 13:52

samu13 napisał(a):ale cena przyznasz dobra


Cena moze i dobra, ale za 300 zl wiecej byś miał ori. A tak nie wiadomo ile pompa pochodzi. Moze pasc np. po 50k (czego ci nie zycze) i wyjdzie ci 2x po 820.

Moja oryginalna pompa nie miałą produceta tylko numer rf2
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez adik72 » 17 lut 2011, 20:17

Kilka postów wcześniej pytałem o napinacz paska do silnika benzynowego 2l przed liftem z klimatronic. Teraz mogę sobie sam odpowiedzieć i potwierdzić – pasuje napinacz od Mondeo MkIII 2l benzyna. Niczym się nie różni, cena znacznie mniejsza niż do Mazdy a wybór zamienników jest duży. Przy wymianie była tylko jedna niespodzianka – założony był krótszy pasek bo sprężyna w starym napinaczu się naciągnęła (poprzedni właściciel tak to rozwiązał). W tej chwili mam założony napinacz od Mondeo i pasek według danych katalogowych Mazdy.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 17:46
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda6 GY LF

Postprzez zetek » 20 lut 2011, 20:46

adik72 napisał(a):Kilka postów wcześniej pytałem o napinacz paska do silnika benzynowego 2l przed liftem z klimatronic. Teraz mogę sobie sam odpowiedzieć i potwierdzić – pasuje napinacz od Mondeo MkIII 2l benzyna. Niczym się nie różni, cena znacznie mniejsza niż do Mazdy a wybór zamienników jest duży. Przy wymianie była tylko jedna niespodzianka – założony był krótszy pasek bo sprężyna w starym napinaczu się naciągnęła (poprzedni właściciel tak to rozwiązał). W tej chwili mam założony napinacz od Mondeo i pasek według danych katalogowych Mazdy.


No niewiem czy to mądre bo w MAździe przy orginalnym jest wskaźnik prawidłowego napięcia paska( nie wiem jak w Fordzie) i powinien być na środku. Jeżeli tak nie jest to może to potem mieć wpłym na piszczenie paska siadanie np. łożysk alternatora itp. A rolki pisałem kilka postów prędzej od czego pasują to madzi z tym silnikiem bo mam taką. Na moje bardziej pasuje rolka do napinacza od Mondeo, ale TD. Różnią się grubością ścianek zewnętrznych rolki (czyli jest mocniejsza), a prowadząca od Fiesty lub KA z AC tylko trzeba tulejkę dystansową przełożyć od Mazdy
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez adik72 » 22 lut 2011, 09:20

Rzeczywiście muszę się poprawić. Opisałem sytuację za wcześnie – zanim robota była skończona.Ten napinacz od Mondeo mimo że wygląda tak samo ma jednak inny kąt napinania więc nie pracuje poprawnie. Skończyło się na tym, że napinacz pozostał a wymieniona jest tylko rolka ale nie wiem z czego bo kolega mi ją dopasował w hurtowni.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 17:46
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda6 GY LF

Postprzez bogitar » 23 lut 2011, 14:00

Widzę ze ciągle ktoś mowi o tym pasku klinowym a ja dzis ściągnąlem prawe kolo i osłony nadkola zeby sprawdzic stan napinacza bo od jakiegoś czasu coś mi tam szumiało to od razu wymieniłem łożyska w rolkach prowadzących i pasek. Jednak po założeniu i odpaleniu samochodu zauwazyłem ze napinacz mi skacze i ma dośc duże odchyly około 1cm mi skacze w góre <co?> . Więc tutaj moje pytanie czy tak powinno być dodam ze napinacz przy tej operacji ciężko mi było odgiąć zeby założyć i ściągnąć pasek. Oto mój filmik ;P
http://www.youtube.com/watch?v=10Qw71k2J2Q
co o tym myślicie <co?>
bogitar
Początkujący
 
Od: 4 sty 2011, 13:29
Posty: 4
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 136KM

Postprzez zetek » 24 lut 2011, 11:02

bogitar napisał(a):Widzę ze ciągle ktoś mowi o tym pasku klinowym a ja dzis ściągnąlem prawe kolo i osłony nadkola zeby sprawdzic stan napinacza bo od jakiegoś czasu coś mi tam szumiało to od razu wymieniłem łożyska w rolkach prowadzących i pasek. Jednak po założeniu i odpaleniu samochodu zauwazyłem ze napinacz mi skacze i ma dośc duże odchyly około 1cm mi skacze w góre <co?> . Więc tutaj moje pytanie czy tak powinno być dodam ze napinacz przy tej operacji ciężko mi było odgiąć zeby założyć i ściągnąć pasek. Oto mój filmik ;P
http://www.youtube.com/watch?v=10Qw71k2J2Q
co o tym myślicie <co?>


Nie wiem czy ma tak MAzda, ale w innych Dieslach oznaczać to może do wymiany sprzęgiełko w alternatorze, które ma wyłapywac te drgania
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez mądry » 24 lut 2011, 14:05

zetek napisał(a):
bogitar napisał(a):Widzę ze ciągle ktoś mowi o tym pasku klinowym a ja dzis ściągnąlem prawe kolo i osłony nadkola zeby sprawdzic stan napinacza bo od jakiegoś czasu coś mi tam szumiało to od razu wymieniłem łożyska w rolkach prowadzących i pasek. Jednak po założeniu i odpaleniu samochodu zauwazyłem ze napinacz mi skacze i ma dośc duże odchyly około 1cm mi skacze w góre <co?> . Więc tutaj moje pytanie czy tak powinno być dodam ze napinacz przy tej operacji ciężko mi było odgiąć zeby założyć i ściągnąć pasek. Oto mój filmik ;P
http://www.youtube.com/watch?v=10Qw71k2J2Q
co o tym myślicie <co?>


Nie wiem czy ma tak MAzda, ale w innych Dieslach oznaczać to może do wymiany sprzęgiełko w alternatorze, które ma wyłapywac te drgania

Wymieniaj sprzęgiełko alternatora nim padnie i napinacz ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez koval888 » 9 sie 2011, 17:34

na angielskim forum znalazłem że wymieniają łożyska w napinaczu na takie http://www.ebay.co.uk/itm/SKF-6203-2RS-SEALED-BEARING-17x40x12-SKF-BALL-BEARING-/220600126353?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item335ccacb91 ... dopiero później po zakupieniu ich, znalazłem tutaj że muszą być c3. Czy mogę zamontować 2rs? ...te 2rs to są dwustronnie uszczelniane gumą... czy ktoś coś doradzi?
EDIT
panowie ponawiam pytanie, już wiem że łożyska powinny być c3 o zwiększonym luzie, ale potrzebuję jeszcze wiedzieć czy mogą być dwustronnie uszczelnione metalowe "energy efficient "jak tutaj http://www.ebay.co.uk/itm/SKF-6203-ZZ-C3-ENERGY-EFFICIENT-BEARING-E2-17X40X12-/220528719505?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3358893691 ....będę wdzięczny za szybką odpowiedź...Pozdrawiam wszystkich klubowiczów :)
[color=#800000]Mazda5 CR RF 2008 2.0D 143 KM Sport[/color]
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 26 mar 2012, 22:51.
Powód: post pod postem

Postprzez Szym0n » 23 sie 2011, 16:15

Witam Szanowne towarzystwo.
Niestety ,to ze piszę oznacza ,ze mam kłopot:) Moja Mazda kilka dni temu zaczęła wydawać dziwne odgłosy na wolnych obrotach.Dzwięki te dobywają sie z okolicy wwym elementów, teraz pytanie jak zdiagnozowac ,ktore z tych czesci rzeczywiscie wymagaja wymiany.Wymienilbym wszystkie, ale heheh, koszt nowych podzespołów to około 1700pln +ROBOTA(W ASO).
Moze macie jakes doswiadczenia i części...
Pozdrawiam
TSW
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:05
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 3 wrz 2011, 17:38.

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 3 wrz 2011, 17:39.

Postprzez Szym0n » 28 sie 2011, 22:11

Ale, ale zadam jeszcze jedfno pytanie, bo nie znalazłem odpowiedzi, a szukałem:)
Cy alternator z rf5c jest taki sam jak w rf7j ??
TSW
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:05
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6