kompletny brak mocy (czuje sie jakbym mial 50 koni po maską)

Postprzez seba136 » 8 lut 2011, 17:36

Witam ! Otóż jako że zobaczyłem że u mnie w madzi jest źle założony aparat zapłonowy (obrócony o kąt 45 stopni) to postanowilem go ustawić tak jak jest u kumpla (ma madzie z tym samym silnikiem, jego zapier.... jak szalona). Ustawilem tak samo no i lipa ;/ auto nawet nie odpalilo, przestawilem tak jak był wczesniej no i od strzała. I teraz pytanie czy to wina złego ustawienia rozrządu wymusiła zmiane położenia aparatu zapłonowego? no i tego braku mocy
Aha jeszcze jedno, da rade ustawić pasek rozrządu bez zdejmowania tego paska od alternatora i jeszcze tego drugiego( nie wiem do czego) Bo szczerze to JESZCZE sie na tym nie znam ;D
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez przemo12345 » 8 lut 2011, 18:24

jakim sposobem masz przestawiony o 45 stopni? to dokręcony był tylko na jedna śrubę? mnie jak kiedyś padł aparat to elektryk powiedział że spasuje od innej mazdy ale może wtedy zapłonu nie ustawić. może u ciebie też jest od innej madzi. łatwiej jest wymienić rozrząd jak zdejmiesz paski.
Ostatnio edytowano 8 lut 2011, 18:43 przez przemo12345, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez gogo » 8 lut 2011, 18:32

Da się ustawić rozrząd bez zdejmowania paska alternator-pompa wody i tego od wspomagania ;]
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez damian » 8 lut 2011, 18:39

gogo napisał(a):Da się ustawić rozrząd bez zdejmowania paska alternator-pompa wody i tego od wspomagania ;]

niby jak? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez przemo12345 » 8 lut 2011, 18:55

nie da rady ustawić bez ściągnięcia pasków. zdejmiesz tylko ta górna część osłony rozrządu ale tej dolnej nie ściągniesz bo jedna śrubka jest pod kołem pasowym pompy wody.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez seba136 » 8 lut 2011, 19:38

przemo12345 napisał(a):jakim sposobem masz przestawiony o 45 stopni? to dokręcony był tylko na jedna śrubę? mnie jak kiedyś padł aparat to elektryk powiedział że spasuje od innej mazdy ale może wtedy zapłonu nie ustawić. może u ciebie też jest od innej madzi. łatwiej jest wymienić rozrząd jak zdejmiesz paski.

na dwie, otóz mam tam wstawioną taką blaszke... ( nie wiem co za [cenzura] kretyn to robił) jutro postaram sie zrobic jakies zdjecia to zobaczycie jak to wyglada. Dzisiaj przestawilem ten aparat tak jak ma być, dopiero teraz wyczytałem ze nalezy to robic w trybie serwisowym. Czyli nawet jeśli byłby juz dobrze ustawiony to i tak nie odpali bo komp nie jest zresetowany ?
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez przemo12345 » 8 lut 2011, 20:29

proponował bym podmienić cały aparat od innego(pisałeś że kolega ma taka sama), będziesz wiedział czy wina jest po stronie aparatu. na 100% nie musisz w trybie serwisowym.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez seba136 » 8 lut 2011, 21:17

mozna, ale nie kazdy sie zgodzi na jakies podmiany. Interesuje mnie bardziej to dlaczego dzieje się tak, ze gdy ustawie ten aparat tak jak ma byc to nie odpali.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez przemo12345 » 8 lut 2011, 21:24

wtyczka od góry na 4 piny? jak tak to powinieneś mieć takie oznaczenie na aparacie: T2T53571 B3F5 Q9
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez seba136 » 8 lut 2011, 21:41

no tak, jutro zobacze co tam jest napisane ;P Musze doprowadzić to padło do takiej mocy jakie powinno mieć ;D Ma ktoś schemat rozrządu ? i jak to kurde ustawic ? bo szukałem ale coś o BG znaleśc nie mogłem.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez przemo12345 » 8 lut 2011, 22:17

na kole zębatym masz jeden znak i na głowicy drugi(muszą się pokrywać), następne masz na kole zębatym wału korbowego.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez seba136 » 8 lut 2011, 23:00

hmm mam rozumieć iż te znaki po wyłączeniu silnika mają sie cały czas pokrywac ? Czy jak to jest ? Może rozrząd mam dobrze ustawiony, moze to cos innego ( w co wątpie)
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez damian » 8 lut 2011, 23:27

żeby ustawić rozrząd musisz zdjąć prawe koło, odkręcić plastikową osłonę, następnie odkręcić koło pasowe (klucz chyba 23), odkręcasz w ten sposób, że zakładasz klucz nasadowy, zakładasz na niego jakąś przedłużkę (kawałek rurki), blokujesz o dolną część wahacza i na chwilę kręcisz rozrusznikiem, wtedy łatwo się odkręci, bo inaczej się będziesz męczył. następnie odkręcasz 4 śrubki kluczem 10, zdejmujesz koła pasowe, uważając, żeby nie wypadł klin. po zdjęciu ukazuje Ci się taki widok:
Obrazek

nad klinem widać znaczek na kole, ma się zgrywać ze znaczkiem na obudowie silnika, tak jak na obrazku
Obrazek

na górnym kole w głowicy masz 2 znaczki

Obrazek

mają się zgrywać ze znaczkami na pokrywie zaworów i głowicy. jeśli coś się nie zgrywa tzn, że masz źle ustawiony rozrząd, żeby go dobrze ustawić musisz poluzować rolkę napinacza, zdjąć pasek i założyć go wtedy, gdy wszystkie znaki będą się zgrywały zakładasz pasek, naciągasz go napinaczem i skręcasz. koło pasowe na wale jest ciężko dokręcić samemu, można zrobić to poprzez wrzucenie biegu i zablokowanie kół, jednak najlepiej zrobić to kluczem pneumatycznym.

oczywiście wcześniej musisz zdjąć paski od alternatora i pompy wspomagania. jak przyjrzysz się pompie to znajdziesz regulację naciągu i poluzujesz pasek. przy alternatorze poluzowujesz śrubę od spodu (klucz 14) i u góry nie pamiętam, czy klucz 12 czy 14, i wtedy poluzowujesz pasek przesuwając alternator do siebie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez seba136 » 8 lut 2011, 23:36

o taką odp. mi chodzilo, dzięki bardzo ;) na dniach sie wezme do roboty
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez jabol.88 » 10 lut 2011, 21:32

Witam, i usterka już zlikwidowana ? Przybyło kucyków ? :D
Bo ja też mam problem podobny tylko w BA Z5 :( jutro odbieram od elektryka ( myślę że już będzie zrobiona :D )
Autko tak jak twoje jest słabe i kręci max do 145km/h i spalanie większe mam o jakąś 1l/100 km. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 09:49
Posty: 97
Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V

Postprzez seba136 » 12 lut 2011, 15:20

nie jeszcze nie zagladalem chory jestem, zdycham w domu ;/ wszystko mnie boli ;/
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez przemo12345 » 12 lut 2011, 15:55

kolego Damian powiedz jeszcze po co na obudowie rozrządu (na dole)jest wybite: 10 i T
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez damian » 12 lut 2011, 16:21

nie mam pojęcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323