Oleje silnikowe
olej do ditd według zaleceń producenta musi być gęstości na zimę 5w30 na lato 10w30 i jakości CD, więc każdy olej się sprawdzi byle by miał rozsądną gęstość, na przykład 5w40, a na przykład lotos to już będzie i tak o wiele lepszy niż zaleca producent więc po co przepłacać, można najwyżej częściej zmienić
Kolego Murray silniczek mam 1.6 16v 98KM. Przebieg 102 tyś, oleju nie bierze. " Poradnik BJ"Olej silnikowy:
– wymiana co 15 tys km z filtrem (w trudnych warunkach co 10 tys)
– zalecany 5W30, dopuszczalny: 5W40, 10W40 ,dlatego chciałem Elfa 5w30 ,dlaczego elfa czytałem że elf jest bardzo zbliżony do DEXTELII ,a to podobno jest olej rekomendowany do silników mazdy.Tym bardziej że na fakturach za wymianę oleju ,które dostałem razem z samochodem napisane jest, że lana cały czas była Dextelia. No i właśnie poszedłem tym tropem!!..
– wymiana co 15 tys km z filtrem (w trudnych warunkach co 10 tys)
– zalecany 5W30, dopuszczalny: 5W40, 10W40 ,dlatego chciałem Elfa 5w30 ,dlaczego elfa czytałem że elf jest bardzo zbliżony do DEXTELII ,a to podobno jest olej rekomendowany do silników mazdy.Tym bardziej że na fakturach za wymianę oleju ,które dostałem razem z samochodem napisane jest, że lana cały czas była Dextelia. No i właśnie poszedłem tym tropem!!..
- Od: 1 cze 2010, 22:00
- Posty: 15
endy napisał(a):silniczek mam 1.6 16v 98KM
....jak do benzyny to śmiało lej tego elfa SXR....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Jak to jest 323 F BJ to ma jednostkę zmodernizowaną pewnie czyli silnik 1.593 cm³ ZM(1,6), 4 cylindry, 16 zaworowy, 72 kW (98 KM), rok 2001. Na liczniku ma 102 tysia. i nie podpija oleju to ja polecam tobie zalać np: olej Valvoline:
-SynPower 5W-30
albo
-DuraBlend FE 5W-30
Lub innej porządnej marki olej o cyferkach 5W-30 i specyfikacjach podanych w książce serwisowej czyli API i ACEA....
-SynPower 5W-30
albo
-DuraBlend FE 5W-30
Lub innej porządnej marki olej o cyferkach 5W-30 i specyfikacjach podanych w książce serwisowej czyli API i ACEA....
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Witam! Mam pytanko: Czy jest sens zmieniać olej, który mam teraz tzn. LOTOS mineralny 15W40 na półsyntetyk VALVOLINE maxlife 10W40? Pytam, bo zbliża się termin wymiany i nie wiem co zalać???
- Od: 30 kwi 2010, 21:56
- Posty: 122
- Skąd: Otwock
- Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.
roberto81 napisał(a):Witam! Mam pytanko: Czy jest sens zmieniać olej, który mam teraz tzn. LOTOS mineralny 15W40 na półsyntetyk VALVOLINE maxlife 10W40? Pytam, bo zbliża się termin wymiany i nie wiem co zalać???
Pod Benzynę+LPG jest VALVOLINE TURBO 15W-40...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Czyli lepiej pozostać przy mineralnym? A ten olej to dobry jest, ten VALVOLINE TURBO 15W-40 ? Myślałem nad 10W40 Valvoline tylko nie mam pewności czy się silnik nie skopie po wymianie na półsyntetyka? Jak myślicie?
- Od: 30 kwi 2010, 21:56
- Posty: 122
- Skąd: Otwock
- Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.
Właśnie o to chodzi. Był pewien koleś, który mówił o rozszczelnieniu... Ale profilaktycznie można zaaplikować te 10W40 bez strachu? Ten VALVOLINe co wspominałem będzie ok? A przed zmianą z minerala na półsyntetyka nie trzeba robić żadnych płukanek? Czy po prostu wylewam stary i zalewam nowy i heja przez 10tysi?
- Od: 30 kwi 2010, 21:56
- Posty: 122
- Skąd: Otwock
- Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.
roberto81 napisał(a):Czy po prostu wylewam stary i zalewam nowy i heja przez 10tysi?
Dokładnie tak!!!
Hubix napisał(a):Zalewaj 10W40, a nawet 5W40 bez płukanek i w drogę.

My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Zamiast minerała czy oleju klasy 10W-40 proponuje CFE z Fuchs olej tani a zapewni extremalna ochrone przed zużyciem o kórej motul, lotos czy inne mogą pomarzyć :–)
Padło stwierdzenie Amsoil to zupełnie inna półka jakościowa.
Bedę miał pare pozycji jakby kogos interesowało coś to zapraszam na priv, maila itp.
Pozdrawiam goraco.
Padło stwierdzenie Amsoil to zupełnie inna półka jakościowa.
Bedę miał pare pozycji jakby kogos interesowało coś to zapraszam na priv, maila itp.
Pozdrawiam goraco.
a ja mam szybkie pytanie czy auto bez f.czastek stalych (2005r przed liftem) moge zalać jednym z olejów tu szczególnie zalecanych czyli elf evolucion 5w30 – mobil 1 esp 5w30?? czy jednak nie koniecznie olej konkretnie pod auta z tym filtrem i zalać innym olejem 5w30 również bdb 
- Od: 27 gru 2009, 11:24
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 1.6citd(109km)2005r.
msk82 napisał(a):a ja mam szybkie pytanie czy auto bez f.czastek stalych (2005r przed liftem) moge zalać jednym z olejów tu szczególnie zalecanych czyli elf evolucion 5w30 – mobil 1 esp 5w30?? czy jednak nie koniecznie olej konkretnie pod auta z tym filtrem i zalać innym olejem 5w30 również bdb
Możesz śmiało lać olej przeznaczony do samochodów z filfrem cząstek stałych
O Mobilu powiem tyle, że jest olejem o obniżonej lepkości w stosunku do innych produktów ze specyfikacją 5W30, co oznacza, że stawia mniejsze opory przepływu w układzie smarowania, tworzy jednak cienki film olejowy. Jest to olej o minimalnej zawartości popiołów, bardzo dokładnie oczyszczony o dużej zdolności pochłaniania zanieczyszczeń. Specyfikacją jakościową przewyższa wymagania Mazdy.
Polecam zdecydowanie Mobil 5W30 XE

roberto81 napisał(a):Czyli lepiej pozostać przy mineralnym? A ten olej to dobry jest, ten VALVOLINE TURBO 15W-40 ? Myślałem nad 10W40 Valvoline tylko nie mam pewności czy się silnik nie skopie po wymianie na półsyntetyka? Jak myślicie?
Nie pękaj, ja jak już tu wcześniej pisałem przeszedłem z oleju 15W30 na 5W40. Mazda odżyła, silnik lżej i ciszej pracuje, same zalety


Nie zastanawiaj się i uciekaj od tego 15W40.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Także zalewam Mobil super 3000 5w30 i muszę powiedzieć że jestem bardzo zadowolony, nie ubywa ani grama oleju a silnik pracuje super w zimę i w lato.
W ogóle powinni wy cofać oleje 15w40 żeby nikomu nie przyszło do głowy stosować ich w obecnych silnikach.
W ogóle powinni wy cofać oleje 15w40 żeby nikomu nie przyszło do głowy stosować ich w obecnych silnikach.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki