Środki Forte – diesel, benzyna

Postprzez Adam74p » 7 sty 2010, 23:52

Forte zalałem do swojej mazdy już drugi raz. Spalanie oraz dynamika bez zmian ale za to silnik pracuje o wiele ciszej, "miękko" i przyjemnie dla ucha nawet przy – 15 stopniowych mrozach.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 gru 2005, 23:48
Posty: 16
Skąd: Chełm
Auto: BG1,6AT/ 323 BJ DiTD 00r.

Postprzez daniel2505 » 26 mar 2010, 09:22

Moja opinia o forte jest jak najbardziej pozytywna. Na potwierdzenie dodam że kupuje juz 3 raz i tym razem biore buteleczke na zapas. Odczucia? Silnik rzeczywiście ciszej pracuje, tak bardziej miekko. Poza tym w moim silniku niesamowicie denerwuje mnie odzywający się wtryskiwacz który sobie popukuje dość nieprzyjemnie. Pewnie nie obędzie się bez wymiany ale jak narazie zalanie FORTE wycisza go skutecznie na kilka tysięcy kilometrów. Muszę powiedzieć ze nie zabardzo wierzę w spadek spalania, czy wzrost dynamiki (może jakiś promil nieodczuwalny). Stosuje tan srodek bardziej wlaśnie prewencyjnie i dla przesmarowania układu wtryskowego. Tez tankuję paliwa premium głównie Schell, BP i Statoil ale u nas kto wie co się tam leje do baku więc lepiej wlac jakiś sprawdzony srodek od czasu do czasu.
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez ogien82 » 26 mar 2010, 21:32

daniel2505 napisał(a):Tez tankuję paliwa premium głównie Schell, BP i Statoil ale u nas kto wie co się tam leje do baku więc lepiej wlac jakiś sprawdzony srodek od czasu do czasu.


Dziś jestem po przeglądzie auta (3 przegląd), wymieniali filtr paliwa tym razem – był czarny!!! A też jeżdżę na paliwach typu premium (głównie VERVA) także widać, że nasze palwa premium są tyle warte co nic. Przegląd był robiony dziś przy 53 000 km, wszystko ogólnie gitara, kalibracja wtrysków bez problemów itp.
Teraz też kolej na kolejną butelkę FORTE, zalewam zawsze po przeglądach ;)
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez vegasnight9 » 3 kwi 2010, 01:32

A czy lanie tego specyfiku do benzyniaka ma jakikolwiek sens.... ?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez ogien82 » 3 kwi 2010, 10:20

vegasnight9 napisał(a):A czy lanie tego specyfiku do benzyniaka ma jakikolwiek sens.... ?


To jets tylko środek do diesla, nie można go użyć do silników benzynowych.
W dziale eksploatacji są specjalne dwa środki do benzyniaków.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez vegasnight9 » 3 kwi 2010, 15:40

Nie chodzi mi o wlewanie FORTE Diesel Fuel Conditioner do benzyniaka. <lol> Pytałem czy ktoś stosował produkty Forte (przeznaczone dla silników benzynowych) i czy odczuł z tego tytułu jakieś korzyści. <ok>
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez aphelium » 8 kwi 2010, 11:47

daniel2505 napisał(a): Poza tym w moim silniku niesamowicie denerwuje mnie odzywający się wtryskiwacz który sobie popukuje dość nieprzyjemnie. Pewnie nie obędzie się bez wymiany ale jak narazie zalanie FORTE wycisza go skutecznie na kilka tysięcy kilometrów.


Mam dokładnie to samo.Dopiero po dwukrotnym zalaniu forte sie wycisza.Wczesniej lałem zwykłe ON.Od kiedy leje tylko VPowera dzwonienie ustało ale po zimie i jednorazzowym zlaniu BP ultima znowu sie odezwało wiec czas zalac forte i poczekac na efekt.Z mojego doswiadczenia wynika ze Shell najmniej szkodzi na wtryskiwacze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Prem(J)aca » 14 maja 2010, 19:13

Aphelium
Czy tak Ci dzwoniło jak nagranie z tego posta?
viewtopic.php?f=89&t=94884&start=0
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 11:52
Posty: 29
Auto: Premacy 2002 2.0 DiTD

Postprzez aphelium » 19 maja 2010, 15:49

Nie jest to takie dzwonienie.Bardziej przypomina tykanie i tylko podczas jazdy przy obrotach 2500-3000
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez sliw » 31 maja 2010, 10:18

kupiłem jakieś 2 tygodnie temu. przesyłkę w domu miałem na drugi dzień.
a teraz odnośnie zastosowania bo właśnie wyjeździłem pełen bak. jakiejś różnicy w mocy nie zaobserwowałem. co do głośności... hmm może na zimnym silniku nieco ciszej ale to chyba sugestia. mój i tak ładnie pracował. natomiast zaskoczyło mnie jedno. 800 km – 52l co daje 6,5 średniej. pół litra mniej niż bywało normalnie. jazda w zasadzie w proporcjach jak zwykle. oby tak zostało.
6,5 w M5 z mocniejszym silnikiem nigdy bym nie przypuszczał ze uda się do tylu zejść przy tej masie auta :). wypalanie dpf-u było jak zawsze.
M5 MZR-CD 143KM 2008r Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 14:00
Posty: 12
Skąd: dolnośląskie
Auto: Mazda 5 MZR-CD 143 KM

Postprzez rafusmaximus » 20 cze 2010, 09:20

sliw, dokładnie to samo zauważyłem: nie ma różnicy w odgłosie pracy silnika, przyspieszeniu, tudzież mocy, bo motorek sam w sobie jest zdrowy, cichy, mocny, szczelny, nie muszę "leczyć" go, jak co niektórzy tutaj, za pomocą panaceum typu Forte, STP itd., a efekt jest jak u Ciebie po kolejnym tankowaniu – u mnie około 0,5 l/100 km mniejsze spalanie z tą różnicą (na plus dla Forte), że tak naprawdę było jeszcze więcej jazdy po mieście niż przy większym spalaniu (czyli w porównywalnych proporcjach różnica w spalaniu mogłaby być jeszcze większa na korzyść Forte). Tak więc jak Forte, to w celu zbicia spalania... przynajmniej u mnie ;P
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez timmy666 » 21 cze 2010, 10:37

Ja już przejechałem cały bak i jeszcze trochę kolejnego i u mnie raczej się nic nie zmieniło ,ani w spalaniu ani w pracy silnika jak chodził tak chodzi więc – najwyraźniej zdrowy motor ;). Chociaż nie widać zmiany to wcale nie znaczy ,że nic się nie zmieniło ( może coś się zmieniło ,ale w środku na + dla silnika ) na pewno nic się nie pogorszyło to jest ważne więc wcale nie powiedziane ,że nie można np. tego raz do roku sobie wlać tak profilaktycznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 12:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez Grzyby » 21 cze 2010, 12:23

Nie chodzi o żadne "leczenie" a profilaktyczne oczyszczanie układu zasilania paliwa.
Chyba łatwo pojąć, prawda?

P.S. A może skoro nie ma żadnych zmian po Forte to jest tak źle z silnikiem że nawet Forte nie daje rady? Pomyśleliście o tym? :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rafusmaximus » 22 cze 2010, 00:17

oj Grzyby, czepiasz się, a może jest tak, że dopiero wtedy, gdy jest źle z silnikiem, to widać zmiany po Forte, na plus? W końcu powinno być tak jak powiedziałeś – profilaktyczne oczyszczanie układu zasilania paliwa – jeżeli robi się to od początku, bądź od momentu, gdy klekot miał "stan swojej świetności", to dla takiego użytkownika dopiero jakiekolwiek zmiany po Forte, na plus, są czymś "niepokojącym" ;P

Nie wiem, czy mnie wcześniej dobrze zrozumiałeś – z mojej strony była lekka ironia n/t TRAKTOWANIA Forte właśnie jako panaceum na wszystkie bolączki silnika (szarpania, drgania, słaba moc itd.) jak to niektórzy stosują i opisują ;) Ja nie oczekuję po Forte nie wiadomo czego, np., że nagle odgłos klekota będzie jak w hybrydzie ;) Po prostu mam czyste sumienie, że nie zaniedbuje "czarnej suczy" i dostaje ode mnie od czasu do czasu "witaminki", co by kapryśna nie była... przynajmniej w tej materii w jakiej Forte ma zastosowanie ;P
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Gearsix » 25 cze 2010, 09:47

Panowie jak jest lepiej zalać Forté Diesel Fuel Conditioner przed wymianą filtra paliwa czy po, a może nie ma to znaczenia?
Szybko ale bezpiecznie
Początkujący
 
Od: 10 lut 2010, 16:42
Posty: 15
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 02'

Postprzez Grzyby » 25 cze 2010, 09:49

Ja bym proponował po wymianie filtra. Po co ma "tracić siłę" na syf ze starego filtra? :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gearsix » 25 cze 2010, 12:46

Forte napisał(a):Szanowni Panowie,

moje wcześniejsze posty może wyglądały na marketingowe formułki. Jaka jest polityka firmy, decyduje sama firma. Poruszany temat cen i różnic, który zawsze budzi kontrowersje. Nic nie jest do ukrycia i każdy stapiający po ziemi na nogach wie, że producent nie będzie sprzedawał sam produktów, do tego musi mieć sieć dystrybucyjną. Przecież nie jeździmy po samochody do Japonii. I każdy z was wie, że nikt nie będzie pracował za darmo. Następna kwestia to różnice kursowe w Polsce. Cena detaliczna jest ustalana raz na rok. Przypomnę, że 3 miesiące temu ! EUR kosztowało 3,4 obecnie nawet 4,1 Cena natomiast pozostaje. Żeby było "sprawiedliwie" cokolwiek to znaczy, głosujmy za jak najszybszym wejściem Polski do strefy EURO.

Czytałem tez poprzednio dobre opinie na temat działania jednego z produktów Forte , mianowicie Forte Advanced Diesel Conditioner. Cieszę się tymi opiniami, ale dodam, że dopiero pełne czyszczenie, przeprowadzone w warsztacie, obejmujące czyszczenie kolektora dolotowego i magistrali olejowej da istotne wyciszenie silnika, podniesie jego sprawność i ekonomiczność. Stanie się to z powodu zdjęcia wszystkich zbędnych oporów wewnętrznych, jakie stawiają zanieczyszczenia.

Co do wątpliwości czy ASO mogą stosować oficjalnie produkty Forte. Tłumaczyłem w poprzednim poście jaki jest skład produktów. Proszę sięgnijcie do niego i odpowiedzcie sobie sami.

Dla kolegi Enduro mam też odpowiedź- więcej luzu i wiary w lepsze jutro, chyba nie ma się o co kłócić, wszystkiego dobrego z okazji Świąt Bożego Narodzenia.


To mam rozumieć że za pomocą środka Forte da się przeczyścić dolot? czy kolega miał na myśli mechaniczne czyszczenie kolektora w warsztacie? bo jeśli ten środek mógłby czyścić kolektor zaoszczędziło by to nam dużo pracy z czyszczeniem mechanicznym.
Szybko ale bezpiecznie
Początkujący
 
Od: 10 lut 2010, 16:42
Posty: 15
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 02'

Postprzez Grzyby » 25 cze 2010, 15:14

<czytaj>
Forte napisał(a):dodam, że dopiero pełne czyszczenie, przeprowadzone w warsztacie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adas » 27 cze 2010, 20:01

Witam
Ja mam jak najbardziej pozytywną opinię o Fortę. Zalałem go już trzeci raz i jeżdżę teraz "na nim".
Przed zalaniem silnik chodził ciężko, głośno, nie miał "płynności" w jeździe i ciężko wkręcał się na obrtoy.. Teraz chodzi duuużo ciszej, miękko i ochoczo w końcu wkręca się na obroty.
Polecam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Bandit » 10 lut 2011, 22:53

Piszę tego posta z kilku powodów:
1. Temat pt. "Opinie n/t zakupu Forte u Ogień82" znalazł się w koszu.
2. Ten wątek (mało wiele) posprzątałem i służy on wypowiedziom na temat samego specyfiku, a nie jego kupna, od zakupów jest dział ogłoszenia i tam kolega Ogień82 powinien założyć nowy temat. (Ewentualnie mogę jego stary temat tam umieścić, ale za zgodą koordynatora forum – Leszka)
3. Wszelkie posty nie dotyczące stosowania i działania preparatu Forte będą prze ze mnie kasowane, a ich autorzy zostaną nagradzani ostrzeżeniami.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki