Na wolnych obrotach napięcie powinno być w okolicach 13,5 -14,0 V
Napięcie czy to na wolnych czy wysokich obrotach nie ma prawa spaść poniżej 13,9 V inaczej zabijamy sobie aku.
Poza tym jak czytam o Waszych problemach to odnoszę wrażenie, że temat dotyczy aut przedliftowych lub dużym przebiegiem
Owszem mój przed Liftem, przebieg w tej chwili 86 tyś, tylko co to ma do rzeczy?
ramzes.79Jeżeli faktycznie mamy tak samo to nie powinno tego być. Przynajmniej nie aż tak, że jest to widoczne.
lecz gdy zwiększamy obroty regulator zmniejsza napięcie by nie dopuścić do popalenia instalacji
Regulator nie ma prawa przepuścić więcej jak 14,4 V ( górna granica 14,8 V) chociaż słyszałem o autach co maja ładowanie w granicach 16 V i jeżdżą.
Regulator nie jest od zmniejszania napięcia, tylko od utrzymania go na pewnym poziomie. W moim przypadku jak pisałem wcześniej jest to spadek z 14,2 V na blisko 13 V, a potem czy to 2000 obr czy 6000 obr wszystko wraca do normy czyli 14,2 V.
Zostaje mi chyba rozebranie alternatora i na początek wymiana regulatora, jak to nie pomoże, postaram się o pożyczenie altka... a jak to nie pomoże to będzie z tym trzeba żyć i kupować najtańsze akumulatory co roku może 2.
Albo zasadzę w układ alternatora kondensator do wzmacniaczy audio tak ze 2 Farady

wtedy na pewno ten efekt nie będzie występował.
