626 GE FS

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Lukas007 » 9 lut 2011, 13:30

Wątpie, że na filmie będzie to słychać ... może mieć to związek z delikatnym wyciekiem spod o-ring'u na aparacie zapłonowym ?? ... ogólnie to od momentu złożenia silnika mam przyspieszony zapłon (ok 1cm przekręcony aparat zapłonowy, jeszcze podczas strojenia) a nadal leje paliwo 95 ... może faktycznie trzeba na próbę zalać 98 albo 101 i zobaczyć co się będzie działo ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez piwo » 9 lut 2011, 13:48

dodam tylko ze stukowe przegrzewa mocno silnik i moc leci znacznie w dol.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Lukas007 » 9 lut 2011, 14:10

No właśnie temperaturę mam zdecydowanie za wysoką ... widać jak wskazówka jest odchylona od pionu ... teraz przejechałem się raz jeszcze, wyraźnie słychać trzeszczenie w środku powyżej 4000 obrotów ... najlepiej jednak przy zamkniętych szybach, przy otwartych wydech i tak wszystkie dźwięki zagłusza ... co radzicie ?? ... zalać na początek benzyny 98-101 czy opóźnić zapłon aparatem ??

Co do mocy to jeszcze podczas strojenia opóźnianie zapłonu w stosunku do stanu z jakim przyjechałem na hamownie, dawało spadki w granicach 20KM i 20NM ... dalsze przyspieszanie również osłabiało auto ... obecnie ustawiony zapłon dawał najlepsze rezultaty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 9 lut 2011, 15:57

Masz możliwość ustawiania zapłonu w ecumasterze, po co kręcić aparatem?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 9 lut 2011, 16:00

Nie mam w ECU Master'ze podłączonej regulacji zapłonu ... trzeba to robić aparatem. Jeszcze dwa lata temu, kiedy auto było strojone w Kreatorze Mocy nie zostało to podłączone (nie wiem czemu), a teraz auto było umówione jedynie na remap mapy paliwowej, więc sterowanie zapłonem pozostaje jedynie bezpośrednio z aparatu.

Tak czy inaczej zaleje V-Power Racing i zobacze jak się auto będzie zachowywać, jeżeli to nie pomoże, trzeba będzie opóźnić zapłon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez marmarek » 9 lut 2011, 17:07

to dziwne bo akurat podpiac zaplon to nie jakis wielki problem z mozna na tym tylko zyskac.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez piwo » 9 lut 2011, 17:11

a na strojenei nie zalales pb98 ? bo jak stroiles na 98 a teraz wlales 95 to wiadoma sprawa co nie tak.zalej porzadnego palwia 98 i zobacz.moze to to. a jak nie trzeba szukac dalej.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Lukas007 » 9 lut 2011, 17:58

Stroiłem na V-Power 95. Zalałem teraz V-Power Racing 102 i jest nieco lepiej, ale czasem dalej słychać to brzęczenie ... dziwne, bo we wnętrzu wydaje się, jakby to coś w środku wydawało takie odgłosy, a nie silnik ... poza tym auto trzyma za wysokie obroty na biegu jałowym ~1500 obrotów i dopiero gdy na biegu, trzymając hamulec puszczam sprzęgło, wymuszając spadek obrotów, normują się na poziomie 750 ... na ssaniu zaraz po odpaleniu zimnego silnika obroty utrzymują się w granicach 2500, czyli także za dużo ...

Ten dźwięk występował od momentu złożenia silnika ... może to coś związanego ze złożeniem bloku ... panewki, pierścienie ??

Może to jednak katalizator, w końcu ma już prawie 5 lat ... w sumie jego wycięcie mogło by wyjść tylko na dobre w mojej sytuacji, więc może warto spróbować.

Jeżeli z czasem problem nie ustąpi, trzeba będzie pobawić się z zapłonem. Co do spadku mocy to niczego takiego nie zauważyłem ... ciągnie ładnie do odcięcia, ale może już od początku nie jest tak jak być powinno ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 9 lut 2011, 18:52

Może być felerne paliwo. Stukowe: http://www.youtube.com/watch?v=GGJZ6kKzLus
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez pinky » 9 lut 2011, 19:09

W przedziale 3-4tyś też panew może być słychać.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Lukas007 » 9 lut 2011, 20:53

Taki właśnie dźwięk mam u siebie ... słychać go tylko po zamknięciu szyb we wnętrzu, po otwarciu maski wśród tego całego warkotu nie jestem w stanie tego wychwycić tak jak na filmie powyżej (bez sprzętu). Co do panewek to ten dźwięk utrzymuje się od 4 aż do końca, tie tylko w przedziale 3-4 ... jeżeli problem nie minie z racji zalanego paliwa o wyższej liczbie oktanowej, to będę próbował opóźniać zapłon.

Dokładnie taki dźwięk słyszalny we wnętrzu –> http://www.youtube.com/watch?v=Due7mkTHMlw&feature=related
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Jacek176 » 9 lut 2011, 21:46

A czy Coobcio w trakcie strojenia i kręcenia aparatem zapłonowym używał jakiegoś knock sensora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukas007 » 9 lut 2011, 22:37

Sam właśnie ustawiłem aparatem zapłon tak, że znikły wszystkie niepokojące objawy stuku – nie ma trzeszczenia, nie falują mi obroty, na biegu jałowym chodzi równo. Do tego znacznie lepiej jedzie, nie ma zamulenia na wysokich obrotach. Jednym słowem – problem rozwiązany.

Zobaczymy tylko czy po wlaniu normalnej 98 zamiast 102 V-Power'a coś się zmieni i będzie wymagało to korekty zapłonu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez ravo » 9 lut 2011, 22:53

gdzie wy macie 102 ? bo czytam i nie wierzę ja się spotykam tylko ze 100 octanów
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Lukas007 » 9 lut 2011, 22:56

Wszystko jedno – Racing ma więcej oktanów niż normalne 98. Pamiętam, że u mnie w Biłgoraju na stacji Shell'a przy V-Power Racing było napisane "102 oktanowa" ... po tym wnoszę, że taką zatankowałem, ale przyznam szczerze, że nie teraz zwróciłem na to uwagi ... następnym razem specjalnie się przyjrzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 9 lut 2011, 23:26

No i gitara. Zapłon aparatem ustawiasz w trybie serwisowym? Masz lampę? Ja próbowałem w GE ustawić zapłon i powiem Ci że mocno na oko się ustawia z lampą bo lata po podziałce jak żyd po pustym sklepie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 9 lut 2011, 23:30

Nie, ustawiałem na słuch, bez lampy. Jedynie później przestawiałem aparat co jakieś 2mm w różne strony od stanu w którym silnik "wydawał" się pracować równo i zamykałem się w aucie w celu wychwycenia stuku przy wkręcaniu się na obroty – teraz jest już i równo i bez "trzeszczenia".

W weekend nagram nowy film z przyspieszeniem od 0-140km/h ... wydaje mi się, że teraz jest lepiej, ale oczywiście może być to subiektywne odczucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 10 lut 2011, 07:24

Jacek176 napisał(a):A czy Coobcio w trakcie strojenia i kręcenia aparatem zapłonowym używał jakiegoś knock sensora?


Z tego co się orientuje to nie używał, i raczej nie używa. Człowiek musi być głuchy żeby nie słyszeć stukowego. Czyli musiał ci ostro zapłon wyprzedzić że taka akcja i zastanów się na sterowaniem zapłonu z DET'a dużo wygodniejsze i możesz sobie różnie w różnym zakresie wyprzedzać/opóźniać.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Lukas007 » 10 lut 2011, 08:44

Dziwne jest to, że nie pamiętam, abym zaraz po strojeniu słyszał stukowe ... może zatankowałem później jakieś trefne paliwo i stąd te kłopoty ... póki co jest dobrze, a o zapłonie z DET'a pomyślę, przy okazji kolejnych modów i "dostrajania" silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez soul » 10 lut 2011, 20:09

jak strojone przez Coobcia to zaplon był na granicy stuku :P dobrze ze w pore to ogarnales by na dluzzsza mete by bylo po motorowni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy