Grzałka w kolektorze ssącym – problemy, pytania, Comprex
Witam.
W związku z tym,że w założonym przeze mnie temacie dot. kontroli ciśnienia doładowania w dolocie nie uzyskałem odpowiedzi (może znający się forumowicze tego nie czytali ) zakładam kolejny dotyczący bezpośrednio tematu który mnie aktualnie interesuje, licząc na większy odzew znawców.
Myślę,że temat rezystora grzejnego zainteresuje niejednego comprexiaża.
Interesuje mnie w jaki sposób odbywa się sterowanie pracą rezystora grzejnego zamontowanego w kolektorze dolotowym silnika RF-CX?
Miejsce zamontowania rezystora:
URL=http://img210.imageshack.us/i/czujnikodmazdy.jpg/]
[/URL]
Rezystor grzejny:

Kiedy powinien załączyć się przekaźnik, jak długo powinien pracować, skąd jest wysyłany sygnał sterujący przekaźnikiem sprzężonym z rezystorem.
przekaźnik:

W moim przypadku:
swieca(rezystor) jest sprawna – grzeje się.
Przekaźnik pracuje przekazując napięcie na świece, niestety tylko wtedy,gdy podamy zewnętrzny sygnał 12V na cewkę przekaźnika.
Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na ślad gdzie mogę szukać przyczyny braku napięcia sterującego przekaźnikiem?
Myślę,że jest zabezpieczony jakim bezpiecznikiem – gdzie go szukać(wszystkie u mnie są O.K.)
Mam też pewną wątpliwość.
Czy rezystor uruchomiony na chwilę przed odpaleniem auta może mieć jakiś "zbawienny" wpływ na zachowanie się silnika auta.
Podczas sprawdzania pracy grzałem świecę przez ok 2min.
po 30s świeca była cieplejsza od ręki, po minucie bałem się ją dotykać, po dwu minutach była oczywiście dużo cieplejsza niż wcześniej, ale aby poczuć jej żar musiałem bardzo mocno zbliżyć dłoń do jej ścianki.
Nie zaobserwowałem aby zaczęła świecić jak standardowe świece żarowe, mimo,że w garażu zrobiłem "ciemnicę" okrutną i nic nie widziałem.
Czy tak "słabo" jak się mi wydaje grzejący rezystor może w znaczący sposób podgrzać w dolocie powietrze którego przecież jest dosyć dużo i z "jakimś" tam przepływem (nie wiem ile powietrza jest potrzeba na jeden cykl spalania – obrót wału) biorąc pod uwagę fakt,że podczas odpalania Rezystor jest prawie zimny.
Dodatkowo chciałbym zapytać o element który znalazłem przy wiązce przewodowej w okolicy przekaźnika rezystora grzejnego.
Od czego jest ta "dioda". Jaką pełni funkcję? Jeśli można ją pomierzyć "standardowym" elektrycznym sposobem elektrycznym, to u mnie jest niesprawna (nie pamiętam czy u mnie puszcza w obie strony, czy nie puszcza w ogóle, mogę sprawdzić na życzenie)
Dioda:

Uploaded with ImageShack.us
Za wszelkie wskazówki dziękuję.
W związku z tym,że w założonym przeze mnie temacie dot. kontroli ciśnienia doładowania w dolocie nie uzyskałem odpowiedzi (może znający się forumowicze tego nie czytali ) zakładam kolejny dotyczący bezpośrednio tematu który mnie aktualnie interesuje, licząc na większy odzew znawców.
Myślę,że temat rezystora grzejnego zainteresuje niejednego comprexiaża.
Interesuje mnie w jaki sposób odbywa się sterowanie pracą rezystora grzejnego zamontowanego w kolektorze dolotowym silnika RF-CX?
Miejsce zamontowania rezystora:
URL=http://img210.imageshack.us/i/czujnikodmazdy.jpg/]

Rezystor grzejny:

Kiedy powinien załączyć się przekaźnik, jak długo powinien pracować, skąd jest wysyłany sygnał sterujący przekaźnikiem sprzężonym z rezystorem.
przekaźnik:

W moim przypadku:
swieca(rezystor) jest sprawna – grzeje się.
Przekaźnik pracuje przekazując napięcie na świece, niestety tylko wtedy,gdy podamy zewnętrzny sygnał 12V na cewkę przekaźnika.
Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na ślad gdzie mogę szukać przyczyny braku napięcia sterującego przekaźnikiem?
Myślę,że jest zabezpieczony jakim bezpiecznikiem – gdzie go szukać(wszystkie u mnie są O.K.)
Mam też pewną wątpliwość.
Czy rezystor uruchomiony na chwilę przed odpaleniem auta może mieć jakiś "zbawienny" wpływ na zachowanie się silnika auta.
Podczas sprawdzania pracy grzałem świecę przez ok 2min.
po 30s świeca była cieplejsza od ręki, po minucie bałem się ją dotykać, po dwu minutach była oczywiście dużo cieplejsza niż wcześniej, ale aby poczuć jej żar musiałem bardzo mocno zbliżyć dłoń do jej ścianki.
Nie zaobserwowałem aby zaczęła świecić jak standardowe świece żarowe, mimo,że w garażu zrobiłem "ciemnicę" okrutną i nic nie widziałem.
Czy tak "słabo" jak się mi wydaje grzejący rezystor może w znaczący sposób podgrzać w dolocie powietrze którego przecież jest dosyć dużo i z "jakimś" tam przepływem (nie wiem ile powietrza jest potrzeba na jeden cykl spalania – obrót wału) biorąc pod uwagę fakt,że podczas odpalania Rezystor jest prawie zimny.
Dodatkowo chciałbym zapytać o element który znalazłem przy wiązce przewodowej w okolicy przekaźnika rezystora grzejnego.
Od czego jest ta "dioda". Jaką pełni funkcję? Jeśli można ją pomierzyć "standardowym" elektrycznym sposobem elektrycznym, to u mnie jest niesprawna (nie pamiętam czy u mnie puszcza w obie strony, czy nie puszcza w ogóle, mogę sprawdzić na życzenie)
Dioda:

Uploaded with ImageShack.us
Za wszelkie wskazówki dziękuję.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
mi się wydaje ze ma on nikły wpływ na skuteczność odpalania. Jeśli by jakoś szczególnie pomagał to nie rezygnowali by z niego w późniejszych rocznikach 626 IV ja mam 96 rocznik i nie ma u mnie tego rezystora
- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
Nie mniej jednak jest zainstalowany z jakiegoś powodu, i jeśli to możliwe chciałbym, aby pracował prawidłowo – stąd moje zainteresowanie.
Myślę,że mogły wychodzić równocześnie wersje z i bez zamontowanego czujnika w zależności na jaki rynek auto było przeznaczone.
Czy mógłbyś sprawdzić,czy u Ciebie jest ta "dioda" z ostatniego zdjęcia?
Myślę,że mogły wychodzić równocześnie wersje z i bez zamontowanego czujnika w zależności na jaki rynek auto było przeznaczone.
Czy mógłbyś sprawdzić,czy u Ciebie jest ta "dioda" z ostatniego zdjęcia?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Przekaźnik zamontowany jest po lewej stronie chłodnicy patrząc na auto od strony przedniego zderzaka w kierunku kabiny.szukaj przekaźnika przy górnej krawędzi chłodnicy.
Jakieś 20..30cm poniżej niego (jeśli dobrze pamiętam) znajdziesz tą "diodę" – szukaj przy wiązce przewodów z której wychodzą kostki od przekaźnika.
Dioda wpięta jest również poprzez konektorki d instalację auta.
Jakieś 20..30cm poniżej niego (jeśli dobrze pamiętam) znajdziesz tą "diodę" – szukaj przy wiązce przewodów z której wychodzą kostki od przekaźnika.
Dioda wpięta jest również poprzez konektorki d instalację auta.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Sprawdziłem dzisiaj i mam przekaźnik i tą diodę również ale nie sprawdzałem czy to dział i gdzie idą kable od tego przekaźnika bo na pewno nie mam tego rezystora chyba że jest gdzieś indziej zamontowany?
wiec nie powinno być tego przekaźnika chyba że odpowiada on jeszcze za coś innego.
A i u mnie przekaźnik i dioda są zamontowane obok siebie na dole chłodnicy znalazłem je całkiem przypadkiem jak robiłem coś innego bo na początku myślałem że nie mam ich wcale.
i jeszcze przeglądnąłem allegro i zdjęcia silników z różnych roczników i rocznik nie ma znaczenia ponieważ widziałem modele zarówno z 96 r jak i z 97 które maja ten rezystor ale zauważyłem przy tym coś innego że auta posiadające ten rezystor nie posiadają innego elementu który jest zamontowany u mnie ( u Ciebie też tego nie widzę) tzn na allegro są same auta z tym rezystorem.
poniżej zamieszczam zdjęcie tego elementu znalezione gdzieś w necie bo nie mam jak teraz zrobić zdjęcia swojemu silnikowi

wiec nie powinno być tego przekaźnika chyba że odpowiada on jeszcze za coś innego.
A i u mnie przekaźnik i dioda są zamontowane obok siebie na dole chłodnicy znalazłem je całkiem przypadkiem jak robiłem coś innego bo na początku myślałem że nie mam ich wcale.
i jeszcze przeglądnąłem allegro i zdjęcia silników z różnych roczników i rocznik nie ma znaczenia ponieważ widziałem modele zarówno z 96 r jak i z 97 które maja ten rezystor ale zauważyłem przy tym coś innego że auta posiadające ten rezystor nie posiadają innego elementu który jest zamontowany u mnie ( u Ciebie też tego nie widzę) tzn na allegro są same auta z tym rezystorem.
poniżej zamieszczam zdjęcie tego elementu znalezione gdzieś w necie bo nie mam jak teraz zrobić zdjęcia swojemu silnikowi

- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
wygląda znajomo, ale nie wiem z czym to "połączyć".
Na zdjęciu wydaje mi się,że jest rezystor grzejny ale po lewej stronie kolektora dolotowego.
Nie widać dokładnie, ale cóż innego mogłoby być z tymi dwoma kabelkami wkręcone w aluminiową rurę?
Może u Ciebie jest podobnie? też po lewej stronie?
Na zdjęciu wydaje mi się,że jest rezystor grzejny ale po lewej stronie kolektora dolotowego.
Nie widać dokładnie, ale cóż innego mogłoby być z tymi dwoma kabelkami wkręcone w aluminiową rurę?
Może u Ciebie jest podobnie? też po lewej stronie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witam.
Podbijam temat.
Czy ktoś znalazł odpowiedź dotyczącą funkcjonowania rezystora grzejnego w dolocie powietrza comprex'a?
Podbijam temat.
Czy ktoś znalazł odpowiedź dotyczącą funkcjonowania rezystora grzejnego w dolocie powietrza comprex'a?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witam
W moim Comprexie również posiadam ten "rezystor" – choć szczerze mówiąc nigdy nie zastanawiałem się co to jest, myślałem, że to jakis czujnik. Mogę podpowiedzieć Ci tylko tyle, że ten przekaźnik przy chłodnicy o którym była mowa steruje świecami żarowymi. Niestety mój problem jest nieco gorszy, gdyż poszedł mi prąd "po instalacji" i owy przekaźnik kompletnie stracił sterowanie na rzecz ciągłej pracy wentylatora chłodnicy... Nie zauważyłem jednak diody, gdzieś mi umknęła
W wolnej chwili spróbuje zasterować ten przekaźnik i sprawdzę co z tym "rezystorem". Nie jest on raczej odpowiedzialny za ogrzewanie powietrza z oczywistego względu.
W moim Comprexie również posiadam ten "rezystor" – choć szczerze mówiąc nigdy nie zastanawiałem się co to jest, myślałem, że to jakis czujnik. Mogę podpowiedzieć Ci tylko tyle, że ten przekaźnik przy chłodnicy o którym była mowa steruje świecami żarowymi. Niestety mój problem jest nieco gorszy, gdyż poszedł mi prąd "po instalacji" i owy przekaźnik kompletnie stracił sterowanie na rzecz ciągłej pracy wentylatora chłodnicy... Nie zauważyłem jednak diody, gdzieś mi umknęła
-
Mali141
Tak w ogóle to zauwazyłem ze jest bardzo a to bardzo mało tych jak to nazwał muunek "comprexiarzy"
Niewiem ale moim zdaniem trzeba było by tam próbnik żarówkowy badz miernik podpiać, bo nie wiem jak u Was ale u mnie juz po uruchomieniu silnika z kilka razy coś sie załacza pradożernego, myslałem ze sa to swiece zarowe które są w głowicy ale teraz to już nie wiem czy są to te swiece czy moze ten rezystor grzejny w kolektorze.
Poza tym chciałem zapytać bo juz niechce wszukać ani zakładac nowych watków czy jest dostepna ksiazka cos ala "sam naprawiam"
I jeszcze mam pytanie w jaki sposób są regulowane tu zawory , czy luzy są kasowane hydraulicznie czy co jakiś czas tyrzeba przeprowadzic regulacje.
Jescze tak na marginiesie to zastanawiam sie czy te comprexy już na złomie wyladowały czy co bo jakoś ich bardzo mało jest......
Niewiem ale moim zdaniem trzeba było by tam próbnik żarówkowy badz miernik podpiać, bo nie wiem jak u Was ale u mnie juz po uruchomieniu silnika z kilka razy coś sie załacza pradożernego, myslałem ze sa to swiece zarowe które są w głowicy ale teraz to już nie wiem czy są to te swiece czy moze ten rezystor grzejny w kolektorze.
Poza tym chciałem zapytać bo juz niechce wszukać ani zakładac nowych watków czy jest dostepna ksiazka cos ala "sam naprawiam"
I jeszcze mam pytanie w jaki sposób są regulowane tu zawory , czy luzy są kasowane hydraulicznie czy co jakiś czas tyrzeba przeprowadzic regulacje.
Jescze tak na marginiesie to zastanawiam sie czy te comprexy już na złomie wyladowały czy co bo jakoś ich bardzo mało jest......
Wyłącz TV, Włącz myślenie
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
- Od: 27 lis 2011, 15:37
- Posty: 128
- Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
- Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3
Patrząc na ceny części można wyciągnąć wniosek, że podzieliły los poprzednich modeli. A szkoda, bo mi się fajnie tym jeździ, pomimo, iż trafiłem na strasznie dobity egzemplarz (ahhh to kupowanie w nocy
). Zaczęło się od uszczelki pod głowicą, wymiana chłodnicy, termostatu, tylnych tarcz hamulcowych, klocków oraz blaszek (a czekają jeszcze przednie), regeneracji tylnych zacisków hamulcowych, wymiany linki hamulca ręcznego oraz linki otwierania maski, stycznika świec żarowych, obu przednich amortyzatorów, paska compresora (strzelił) oraz rozbiórki samej sprzężarki celem wyciągnięcia fragmentów "sznurka" z łożyska, wymiana swożnia lewego wahacza, prawej końcówki kolumny (drążka), wymiany skrzyni biegów (mechanizm różnicowy strzelał) i zapewne wielu innych, których nie pamiętam – w przeciągu kilkunastu tysięcy kilometrów 
Ja tymczasem jutro zamawiam sterownik (komputer) świec żarowych.
I mam jeszcze jedno pytanie na temat, który męczy mnie od początku. Otóż zauważyłem, że prawy przedni reflektor świeci dużo gorzej od lewego – żarówki są identyczne – zarówno na światłach mijania jak i drogowych. Nie ma kurzu, szkła są czyste. Nie znalazłem na żadnym żadnego oznaczenia ale mam wrażenie, że to jakaś kiczowata podróbka (pomimo, iż wizualnie są identyczne). Nie dość, że świeci po prostu słabiej, to na światłach mijania na krawędzi światła dużo bardziej rozprasza się "na kolory" (w lewym prawie tego nie widać). Spotkał ktoś się z takim problemem kiedyś?
Ja tymczasem jutro zamawiam sterownik (komputer) świec żarowych.
I mam jeszcze jedno pytanie na temat, który męczy mnie od początku. Otóż zauważyłem, że prawy przedni reflektor świeci dużo gorzej od lewego – żarówki są identyczne – zarówno na światłach mijania jak i drogowych. Nie ma kurzu, szkła są czyste. Nie znalazłem na żadnym żadnego oznaczenia ale mam wrażenie, że to jakaś kiczowata podróbka (pomimo, iż wizualnie są identyczne). Nie dość, że świeci po prostu słabiej, to na światłach mijania na krawędzi światła dużo bardziej rozprasza się "na kolory" (w lewym prawie tego nie widać). Spotkał ktoś się z takim problemem kiedyś?
-
Mali141
Jeżeli chodzi o reflektory – to mi po dzwonie takie rzeczy zaczęły się dziać
mimo, że wszystko kupowałem kompletami to mam podobnie. A teraz jeszcze doszedł nowy bajer. Jadąc nocą, gdy nacisne podnoszenie np.2 przednich szyb, widać jak mijania lekko przygasają
(takie efekty specjalny) ale z tego co mi się wydaje to raczej MALO WIELE naturalna sprawa.
- Od: 27 gru 2010, 16:34
- Posty: 30
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'
nacisne podnoszenie np.2 przednich szyb, widać jak mijania lekko przygasają
Podnośniki szyb pobierają dużo więcej prądu niż się nam wydaje i powodują chwilowy spadek napięcia w obwodach co widać po przygasających światłach.
Czyżby akumulator prosił już o rentę inwalidzką?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Przyczyną niejednkowego swiecenia może być słaba styczność kabli masowych, w miejscach gdzie są przykrecane do podwozia nalezało by ich dobrze wyczyscić oraz popsukać jakimś srodkiem do elektryki, smar miedziany w sprayu jest dobry na takie rzeczy.
Wyłącz TV, Włącz myślenie
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
- Od: 27 lis 2011, 15:37
- Posty: 128
- Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
- Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3
muun – on już kombatant..ale znając życie z 2 sezony jeszcze dźwignie
btw. w kabelkach jestem cienki, ale bylem przekonany, ze podczas jazdy to alternator się tym zajmuję.
Sput – orientujesz się, gdzie takich rzeczy mogę szukać(masa) ?
Sput – orientujesz się, gdzie takich rzeczy mogę szukać(masa) ?
- Od: 27 gru 2010, 16:34
- Posty: 30
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'
Witam,
na zdjeciu zaznaczylem 2 elementy:

1 – gwintowany otwor, jakby cos bylo tam kiedys wkrecone, a teraz tego nie ma.
2 – wtyczka.
z bliska:


Czego brakuje i od czego ta wtyczka?
Czy to jest ten element?
http://allegro.pl/mazda-626-ge-2-0d-94r ... 89831.html
"CZUJNIK GRZAŁKA KOLEKTORA"
Jakie on ma zastosowanie i jakie sa konsekwencje jazdy bez niego?
Pozdrawiam.
na zdjeciu zaznaczylem 2 elementy:

1 – gwintowany otwor, jakby cos bylo tam kiedys wkrecone, a teraz tego nie ma.
2 – wtyczka.
z bliska:


Czego brakuje i od czego ta wtyczka?
Czy to jest ten element?

"CZUJNIK GRZAŁKA KOLEKTORA"
Jakie on ma zastosowanie i jakie sa konsekwencje jazdy bez niego?
Pozdrawiam.
[b]...[/b]
- Od: 22 kwi 2007, 22:01
- Posty: 32
- Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel
brakuje dłużej świecy żarowej podgrzewacza powietrza w kolektorze gdzieś chyba mam zapasowy może podeśle ci zdjęcie jak znajdę
u większości ona nie działa bo pojawia się problem z zasilanie przekaźnika ginie prąd sterowania
można śmiało wkręcić zaślepkę i jeździć dalej w późniejszych rocznikach z niej zrezygnowano i nawet otworu nie było
u większości ona nie działa bo pojawia się problem z zasilanie przekaźnika ginie prąd sterowania
można śmiało wkręcić zaślepkę i jeździć dalej w późniejszych rocznikach z niej zrezygnowano i nawet otworu nie było
Ostatnio edytowano 8 lis 2012, 00:14 przez biniloluk, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6