Mazda Xedos 6 CA KF 1997 r.

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez piecu » 3 lut 2011, 22:41

taaa to ja nic nie wiedzialem o takiej opcji... napisalbys mi na PW namiary jakis nr tel albo cokolwiek bo powiem szczerze ze jestem zainteresowany :P pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez piecu » 6 lut 2011, 21:38

..bylem dzisiaj obejzec mazde 626 cronos 2.5 KL bo moge kupic cale auto za 2tys zl, silnik odpalilem po nocy na zimnym nie zakopcila nic, pracuje rowno i cicho, przebieg 214tys km i teraz tak jak sie zagrzala wyjechalem sie nia przejechac iiiii to w ogole nie jedzie tzn na 4 biegu osiagnolem 180km/h i koniec zero mocy nie pojdzie wiecej... i powiedzcie mi czym to moze byc spowodowane?? ogolnie silnik na postoju jak byl juz cieply to pałowałem do max obrotow i nie kopci nic a nic czyli pierscienie i uszczelniacze dobre a mocy nie ma... w ogole slabo sie w obroty kreci tzn sie w moim KF'ie czuc jak wraz z wzrostem obrotow wzrasta moc a tym cronosem jak wkrecalem w obroty to caly czas tak samo tzn sie od dolu do konca idzie w obroty ale bez takiego kopa... moze wie ktos co mu moze byc?? czy to cos z osprzetu?? moze te zaworki Vrisy nie dzialaja albo przeplywka walnieta albo nie wiem co :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez deejay27 » 7 lut 2011, 12:08

Ja juz kolego przyglądam się od jakiegos czasu, na tych ludzi z forum, co przekładali motor kf na kl ,oglądam filmiki z ich wyczynów i dalej jestem zdania ze to nie jest opłacalne,bo koszta i pracę jaką trzeba w to włozyc nie przekładają sie na zbyt duży przyrost mocy,moze ta moc jest na papierze,ale ja nie widze az takiej rożnicy w przyspieszeniu pomiedzy tymi motorami w budzie X6.Wolałbym sprzedac X6 dołozyc troche wiecej niz zaplaciłbym za drugi silnik i robocizne i cieszyc sie naprawde szybszym autem.Ale jest jedno ale:]Cięzko znaleśc cos rownie pięknego za te pieniądze co X6.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez piecu » 7 lut 2011, 16:17

hehe dlatego tez dokladam caly czas do xedoski zamiast kupic cos nowszego :D ..bo jest to naprawde wyjatkowy pod kazdym wzgledem samochod ;] ...ja chyba jednak zostane przy tym co myslalem od poczatku czyli remont KF'a plus kilka malych przerobek ktore na pewno polepsza troche moc, ostatnio naprawde duzo nad tym myslalem i po tym jak przejechalem sie tym 2.5 hehe to jednak nie widze duzego sensu nad wymiana na KL'a jedyne co moglo by przyniesc odczuwalny efekt to KLZE ale to sa duze koszty.... a zrobie sobie pozadnie moje 2.0 i tez bedzie dobrze latac :P pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez ADHD » 7 lut 2011, 20:51

Rozmawiałem o tym właśnie parę dni temu z Julkiem i nynuchem i ...
Prawda jest taka, iż swapując sam goły silnik KL do budy X6 raczej nie możemy niczego oczekiwać.
Bez ingerencji w wiązkę, kompa, dolot, tłumik możemy sobie "poudawać" KLa.
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez sq2jul » 7 lut 2011, 21:35

dolot trzeba zmienic bo seryjny nie podpasuje (troche inny kolektor), a co do wydechu (przy swapie na KL) mam nadzieje, ze obedzie sie bez tego – srednica jest taka sama jak mx-6 KL wiec licze, ze 'wystarczy'. Mozna wsadzic sam silnik (bez swapu osprzetu, wiazki i kompa), jednak w takim wypadku nie ma co sie spodziewac ~160KM.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez piecu » 8 lut 2011, 00:45

noo ja sobie zdaje z tego sprawe dlatego tez rozejrzalem sie za calym autem z silnikiem 2,5 KL zeby miec wszystko do swapa czyli przeplywke, wtryskiwacze, kompa itp. itd... no ale jak sie przejechalem jak juz wyzej pisalem tym cronosem to odrazu mi sie odechcialo swapowac bo jedzie to duzo slabiej od mojego 2.0 tylko ze tam cos musi byc nie tak tzn sie silnik jako goly silnik wydaje sie byc w diobrym stanie bo oleju nie bierze, nie kopci(palona po zimnej nocy, a pozniej jak byla ciepla to pałowalem na maxa i patrzylem czy cos zakopci i nic a nic zadnego dymka nie poscila)...a mocy nie ma czyli cos z osprzetu musi byc walniete i jakbym wiedzial co dokladnie to moglbym to kupic bo w sumie 2 tys zl to nie duze pieniadze a mialbym silnik +skrzynie + kable komp itp a reszte by na czesci sprzedal i jeszcze sie zwroci :D ...nie wie ktos co moze dolegac tej 626?? bo nie wiem co robic a nic innego w mojej okolicy w dobrych pieniadzach nie ma a musze zrobic albo swapa albo silnik bo mnie chu... chce sterzelic bo juz ponad litr na 1000km bierze ;/ a jak dam w pupę to kopci strasznie hehe :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez piecu » 19 mar 2011, 18:03

ostatnio sie wziąłem za sklejanie zderzaka przedniego bo sie w zime połamał tzn prawie cała dokladka sie urwała :D aaale jakoś to po sklejałem, wymieniłem też progi i wymieniłem też felgi na AEZ 18" z oponami 225/40 ;] jeszcze dodałem naklejke na szybe przednią z napisem mazdaspeed, wrzucam kilka zdjęć jak to teraz wygląda.

Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez AmRoZ » 20 mar 2011, 16:36

widzę działasz dalej działasz :D i bardzo dobrze :D 4 18-stki mmmmm :D:D:D:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 13:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Postprzez piecu » 20 mar 2011, 22:27

no działam działam :D teraz czekam na tarcze indiglo od moman, czeka na montaż też kiera sportowa noo i bedzie wymieniana też deska rozdzielcza bo jest pęknieta ;/ aaale juz czekam tylko az koles wymontuje z xeda i bede sie bawic z wymiana tego, no i jeszcze sie szykuje remont silnika :P ale po kolei nie wszystko naraz :) jak cos nowego zrobie to napisze, pozdro ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez buster1982 » 21 mar 2011, 19:33

Kurcze, piękny Xedos, spójna całość i o to chodzi. Fele pasują idealnie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 18:27
Posty: 159
Skąd: Szczecin/Kłodkowo
Auto: CA KF '92

Postprzez Fedu » 21 mar 2011, 21:21

No no... xedosik pierwsza klasa <spoko> alusek jak najbardziej psuję do niego <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez piecu » 17 kwi 2011, 21:49

no i decyzja zapadła, postanowiłem zrobić remont silnika :) mazda już jest od kilku dni u mechanika, głowice będę mieć gotowe na środę a w czwartek będzie składane to wszystko, jeżeli chodzi o części i koszty to jak narazie przedstawia sie to tak:

– pierścienie RIK 350zl
– komplet uszczelek (2x pod głowice, pod kolektory wydechowe, pod ssace itp.) oryginalne Mazdy 740zl
– za remont głowic ponoć ma wyjść ok 1000zł (mam nadzieje ze nie bedzie wiecej :D)
– pasek rozrzadu + rolki 300zł
– filtr oleju 40zl
no i jeszcze dojdzie koszt pracy mechanika :]

zastanawiam sie jeszcze nad tym czy zakladac glowice na tych śrubach ktore sa (glowice 1 raz sa zdjete) czy trzeba kupywac nowe, moze ktos jest w temacie czy trzeba na nowe, bo teoretycznie mi mechanik gada ze niby musza byc nowe ale nie usmiecha mi sie to bo komplet kosztuje 400zl ;/ aa robilem wczesniej silnik w xedosie tylko ten 1.6 i tam bylo na starych i pozniej jezdzilem prawie 2 lata i nic sie nie dzialo tylko ze tam byla zwykla uszczelka pod glowica a tutaj sa metalowe... jak ktos zakladal na starych srubach to niech napisze czy to wytrzyma itp.
W miedzy czasie co by sie nie nudzic wymyslem sobie ze zrobie dolot powietrza, pomaluje pokrywy zaworów, przepustnice i wypoleruje kolektor ssacy :) na dzien dzisiejszy skonczylem robic dolot, pomalowalem pokrywy i przepustnice i zacząłem polerowac kolektor ale nad tym to mi jeszcze kilka dni zejdzie :P mam nadzieje ze do czwartku skończe ;D wklejam zdjecia tego co po robilem :]

Obrazek

Obrazek

Obrazek

...no to tyle narazie, jak wszystko juz skoncze i bedzie zmontowany silnik to wtedy wrzuce foto jak to bedzie wygladac ;] pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez pawelc » 18 kwi 2011, 07:44

Zakładaj stare -ja tak robię i nic z tego powodu jeszcze się nie działo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez sylwo » 18 kwi 2011, 21:02

Piecu Twój xed prezentuje się wyjątkowo. Kolorek bardzo odświeża auto :)
Na przednim zderzaku pusto się zrobiło i gładko <spoko> oby tak dalej <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez piecu » 18 kwi 2011, 23:37

Zakładaj stare -ja tak robię i nic z tego powodu jeszcze się nie działo


...i tak tez zrobie :)


żeby nie bylo ze nic dzisiaj nie robilem :D to wrzucam zdj kolektora jak juz ladnie wyglada ;] jeszcze tylko kilka malych poprawek i bedzie juz skonczony:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez Fedu » 24 kwi 2011, 14:24

Ładnie się błysły <spoko> pewnie dużo czasu poświęciłeś na to.....no ale efekt jest super <spoko> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez piecu » 28 kwi 2011, 20:05

co do remontu silnika i jego kosztów to wyszło dużo więcej niż sądziłem :D w głowicach było dużo więcej do roboty niż myślałem i dlatego też dopiero dzisiaj je odebrałem... jutro mazda będzie składana, ostatecznie koszty są takie:

– komplet pierścieni RIK 350zl
– komplet uszczelek (2x pod głowice, pod kolektory wydechowe, pod ssace itp.) oryginalne Mazdy 740zl
– remont głowic (wymiana wszystkich prowadnic, wszystkich uszczelniaczy, wszystkich zaworów wydechowych, 6szt szklanek i planowanie) razem zapłaciłem 1480zl
– pasek rozrzadu ori mazdy 260zł, rolki 270zł
– filtr oleju 40zl
– komplet świec 6x 9zł
– robocizna 600zł


razem: 3794zł :D :D ...dobrze jest :D na początku myślałęm że 2,5tys mi starczy, później że 3tys. a jeszcze później modliłem się żeby w 4tys. się zmieścić :D hehe mam nadzieje że efekt będzie zadowalający :P pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez Fedu » 28 kwi 2011, 20:18

Jak czytam o tych kosztach to aż nie dowierzam....no ale tylko to i to do wymiany i naleci PLN. Po takich wymianach to będzie śmigał jak z fabryki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez sylwo » 28 kwi 2011, 20:40

A sąsiedzi będą gadać, że za 4 tyś by w idealnym stanie golfa kupili albo nawet xedosa z allegro bo tak "chodzą"...
Co dzień słyszę takie teksty jakby ich bolały kieszenie...

Piękności ta Twoja... <serduszka>
chłopcy będą się za Nią oglądać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy