Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez kixi4 » 14 sty 2011, 16:58

Najważniejsze by był tam wogóle olej ;) A tak na serio mazda zaleca 5w30 więc po co lać inny? A co do zmiany z 10w40 na 5w30 to można... To nie są już silniki jak w 126p gdzie olej musi być gęsty bo temperatura pracy o wiele wyższa, bo przecież brak tam chłodnicy, a jeśli silnik jest zużyty to gęstszy olej już i tak nic nie pomoże... Są stwierdzenia, że po powrocie na pełen syntetyk z półsyntetyka lub mineralnego świeży olej może wypłukać nagary i rozszczelnić silnik ;) Ale tak naprawdę to nagar uszczelnia silnik? Im silnik czystszy w środku tym pracuje lepiej, czystsze i lepiej smarowane pierścienie również działają lepiej. W dieslu mazdy, ogólnie w nowoczesnych silnikach lepiej stosować to co poleca producent, bo olej nie smaruje tylko silnika, ale również co ważne turbosprężarke, pompę podciśnienia. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez kixi4 » 14 sty 2011, 16:58

Najważniejsze by był tam wogóle olej ;) A tak na serio mazda zaleca 5w30 więc po co lać inny? A co do zmiany z 10w40 na 5w30 to można... To nie są już silniki jak w 126p gdzie olej musi być gęsty bo temperatura pracy o wiele wyższa, bo przecież brak tam chłodnicy, a jeśli silnik jest zużyty to gęstszy olej już i tak nic nie pomoże... Są stwierdzenia, że po powrocie na pełen syntetyk z półsyntetyka lub mineralnego świeży olej może wypłukać nagary i rozszczelnić silnik ;) Ale tak naprawdę to nagar uszczelnia silnik? Im silnik czystszy w środku tym pracuje lepiej, czystsze i lepiej smarowane pierścienie również działają lepiej. W dieslu mazdy, ogólnie w nowoczesnych silnikach lepiej stosować to co poleca producent, bo olej nie smaruje tylko silnika, ale również co ważne turbosprężarke, pompę podciśnienia. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez teti » 14 sty 2011, 17:47

kixi4 napisał(a):A tak na serio mazda zaleca 5w30

Wiadomo dlaczego ASO zachęca do lania fullsyntetyka – droższy olej większy zysk i tyle <lol>

kixi4 napisał(a):W dieslu mazdy, ogólnie w nowoczesnych silnikach lepiej stosować to co poleca producent

Czyli w tym przypadku sprawa jest jasna jak słońce skoro Mazda w instrukcji zaleca olej 5w30 lub 10w40 jak już wyżej zaznaczyłem więc "Wolność Tomku.. :)

Poprostu lać markowy produkt, wymieniać systematycznie i obowiązkowo z filtrem, nie grzać zimnego silnika na postoju, nie butować zaraz po odpaleniu, nie gasić momentalnie po ostrej jeździe i czy będzie to 5w30 czy 10w40 napewno spełni swoje zadanie w 100% :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez teti » 14 sty 2011, 17:47

kixi4 napisał(a):A tak na serio mazda zaleca 5w30

Wiadomo dlaczego ASO zachęca do lania fullsyntetyka – droższy olej większy zysk i tyle <lol>

kixi4 napisał(a):W dieslu mazdy, ogólnie w nowoczesnych silnikach lepiej stosować to co poleca producent

Czyli w tym przypadku sprawa jest jasna jak słońce skoro Mazda w instrukcji zaleca olej 5w30 lub 10w40 jak już wyżej zaznaczyłem więc "Wolność Tomku.. :)

Poprostu lać markowy produkt, wymieniać systematycznie i obowiązkowo z filtrem, nie grzać zimnego silnika na postoju, nie butować zaraz po odpaleniu, nie gasić momentalnie po ostrej jeździe i czy będzie to 5w30 czy 10w40 napewno spełni swoje zadanie w 100% :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez Bandit » 14 sty 2011, 18:12

No i temat uważam za wyczerpany :) Dziękuję wszystkim za wyczerpujące wypowiedzi <uklon>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Bandit » 14 sty 2011, 18:12

No i temat uważam za wyczerpany :) Dziękuję wszystkim za wyczerpujące wypowiedzi <uklon>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Hubix » 15 sty 2011, 01:32

5W30 ZAWSZE i tyle

10W40 w zimie ? Po co, żeby silnik miał większe opory przy rozruchu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 15 sty 2011, 01:32

5W30 ZAWSZE i tyle

10W40 w zimie ? Po co, żeby silnik miał większe opory przy rozruchu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kolarek » 7 lut 2011, 13:37

A co sądzicie o oleju ELF EXCELLIUM NF(LDX) 5W40? Na stronie ELF'a wyszukiwarka znalazła mi do mojej Premacy 2.0DiTD między innymi taki.Pytam ponieważ zastanawia mnie czy 5W30 nie będzie miał za niskiej lepkości w zdarzających się u nas upałach powyżej 30 stopni Celcjusza?W mojej Madzi Niemiec zalał w serwisie Nissana jakiś olej własnie 5W40.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:03
Posty: 28 (0/1)
Skąd: DSR- Środa Śląska
Auto: MAZDA PREMACY '99 2,0 DiTD

Postprzez kolarek » 7 lut 2011, 13:37

A co sądzicie o oleju ELF EXCELLIUM NF(LDX) 5W40? Na stronie ELF'a wyszukiwarka znalazła mi do mojej Premacy 2.0DiTD między innymi taki.Pytam ponieważ zastanawia mnie czy 5W30 nie będzie miał za niskiej lepkości w zdarzających się u nas upałach powyżej 30 stopni Celcjusza?W mojej Madzi Niemiec zalał w serwisie Nissana jakiś olej własnie 5W40.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:03
Posty: 28 (0/1)
Skąd: DSR- Środa Śląska
Auto: MAZDA PREMACY '99 2,0 DiTD

Postprzez Bandit » 7 lut 2011, 13:44

Ili ludzi tyle opinii, 5w40 też ujdzie ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Bandit » 7 lut 2011, 13:44

Ili ludzi tyle opinii, 5w40 też ujdzie ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez agnostyk » 8 lut 2011, 05:58

kolarek napisał(a):Pytam ponieważ zastanawia mnie czy 5W30 nie będzie miał za niskiej lepkości w zdarzających się u nas upałach powyżej 30 stopni Celcjusza


bez dramatu, jak nie piłujesz non stop, to spokojnie 30 wystarczy, zresztą te nasze upały nie są aż tak straszne i długotrwałe :)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez agnostyk » 8 lut 2011, 05:58

kolarek napisał(a):Pytam ponieważ zastanawia mnie czy 5W30 nie będzie miał za niskiej lepkości w zdarzających się u nas upałach powyżej 30 stopni Celcjusza


bez dramatu, jak nie piłujesz non stop, to spokojnie 30 wystarczy, zresztą te nasze upały nie są aż tak straszne i długotrwałe :)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Hubix » 8 lut 2011, 17:15

Nie będzie miał, bo silnika w M6 nie zaprojektował kołek tylko inżynier który zapewne rozważył sprzedaż M6 zarówno do Europy, jak i Afryki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 8 lut 2011, 17:15

Nie będzie miał, bo silnika w M6 nie zaprojektował kołek tylko inżynier który zapewne rozważył sprzedaż M6 zarówno do Europy, jak i Afryki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez pegreg777 » 24 lut 2011, 22:52

a jaki olej do m6 2.0l po liftingu zaufany mechanik mówił mi ze 5w20 ?
Początkujący
 
Od: 21 lut 2011, 16:38
Posty: 13
Skąd: rzeszów ,uk
Auto: Mazda 6 2.0 ts benzyna 2005 facelift

Postprzez pegreg777 » 24 lut 2011, 22:52

a jaki olej do m6 2.0l po liftingu zaufany mechanik mówił mi ze 5w20 ?
Początkujący
 
Od: 21 lut 2011, 16:38
Posty: 13
Skąd: rzeszów ,uk
Auto: Mazda 6 2.0 ts benzyna 2005 facelift

Postprzez agnostyk » 25 lut 2011, 01:22

myślę, że najbezpieczniej byłoby 5W-30, ale że w UK lata nie są jakieś upalne, to i może 5W-20 nie będzie czymś złym – ja zalałbym 5W-30
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez agnostyk » 25 lut 2011, 01:22

myślę, że najbezpieczniej byłoby 5W-30, ale że w UK lata nie są jakieś upalne, to i może 5W-20 nie będzie czymś złym – ja zalałbym 5W-30
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6