Niestabilność podczas jazdy samoistna zmiana kierunku jazdy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Simon79 » 6 lut 2011, 00:03

Witam
Mam moją Madzię od 11.2010. Podczas szybszej jazdy potrafi zmieniać kierunek jazdy. Mechaniki stwierdzili nic,a więc nie ma żadnych luzów w zawieszeniu.Mam nowe opony,więc to nie jest przyczyna-na poprzednich też tak było. Po prostu jadąc ok 120 km/h muszę pilnować kierownicy,bo auto lekko odbija w bok. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
poza tym,proszę o opinię w sprawie montażu świateł do jazdy dziennej we wnękach na dole zderzaka.W poście na ten temat nie do końca to wyjaśniono.
Pomijam rdzewiejące nadkola,głośne zawiesznie-już o tym przeczytałem
pozdrawiam Wszystkich Użytkowników
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 21:35
Posty: 4
Skąd: Konin
Auto: Mazda 626 GF Liftback 2000r FS HP 100KW

Postprzez noxes » 6 lut 2011, 00:31

Zbieżność i geometria dobre? Mazdy mają dosyć miękkie zawieszenie i po prostu pływają po drodze.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Radex » 6 lut 2011, 11:14

Simon79 napisał(a):Mam moją Madzię od 11.2010. Podczas szybszej jazdy potrafi zmieniać kierunek jazdy. Mechaniki stwierdzili nic,a więc nie ma żadnych luzów w zawieszeniu.Mam nowe opony,więc to nie jest przyczyna-na poprzednich też tak było. Po prostu jadąc ok 120 km/h muszę pilnować kierownicy,bo auto lekko odbija w bok. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?

amorki w porządku?
moja przedliftowa GF tez sciagala troche na prawo, a wszystko niby bylo w porzadku a cudowalem z kolami i w ogole. musialem sie po prostu przyzwyczaic :( i na prostej drodze trzymalem kierownice delikatnie skrecona w lewo :/
tak jak kolega wyzej pisze, nadwozie jest dosc miekkie, dlatego tez po peknieciu przedniej szyby i wymianie na nowa zainwestowalem w rozporke kielichow.
na wiosne -30mm i kółka 205/45/17, powinna być bajka :]
Simon79 napisał(a):poza tym,proszę o opinię w sprawie montażu świateł do jazdy dziennej we wnękach na dole zderzaka.W poście na ten temat nie do końca to wyjaśniono.

WIOCHA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez abrams » 6 lut 2011, 12:15

cos chyba jest z tym sciaganiem w prawo -bo zanim kupilem swoja robilem jazdy probne dwoma innymi
i 1 tez delikatnie sciagala-moja poki co stabilnie trzyma tor jazdy
co do sztywnosci zawieszenia to wg mnie jest ok – a na gorszych drogach malo komfortowo przez te twardosc -jezdzilem ge i tamta to rzeczywiscie sie bujala
ale to moze byc kwestia subiektywna zalezy czym sie jezdzilo i jakie ma sie porownanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Postprzez noxes » 6 lut 2011, 12:35

heh ja jeżdżę GE no i bujanie jest niesamowite, ale to kwestia przyzwyczajenia.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez dejwid21 » 6 lut 2011, 13:07

sprawdź drążki stabilizatora, pamiętam jak miałem 323f to właśnie była przyczyna ściągania auta na jedną stronę,tak powiedziano mi w serwisie.We wcześniejszym aucie przyczyna ściągania na lewą stronę pamiętam że były skrzywione felgi aluminiowe( to też może być przyczyna)
Początkujący
 
Od: 2 lut 2011, 12:22
Posty: 12
Skąd: Kutno
Auto: Kiedyś Mazda 626 GF hatchback 99rok 2.0 DiTD 101 km
obecnie 323F BG GT 1840CM 128KM

Postprzez Simon79 » 6 lut 2011, 13:36

Dzięki wszystkim za odpowiedzi,geometrii nie sprawdzałem,ale niedługo to zrobię. Widzę,że temat zawieszenia jest dość popularny :)
Na lato mam 205 na felgach 16'' i tez lubi popływać po drodze. Ale ja oceniam zawieszenie jako raczej sztywne,a nie miękkie.W sumie to kwestia subiektywna.
Co do światełek dziennych,to po prostu denerwuje mnie to ciągłe włączanie świateł mijania i oświetlanie całego pojazdu zupełnie bez sensu i dlatego zapytałem o to miejsce montażu,no bo gdzie jeszcze można je upchnąć?
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 21:35
Posty: 4
Skąd: Konin
Auto: Mazda 626 GF Liftback 2000r FS HP 100KW

Postprzez motylek322 » 6 lut 2011, 18:00

Piszesz, że auto podczas jazdy odbija w bok. Zawsze w jedną stronę ? Proponuję sprawdzić czy hamulec nie przyciera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Simon79 » 6 lut 2011, 21:53

nie,nie w jedną stronę. Po prostu jakby sam lekko chciał skręcić,ale nie w jedną stronę.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 21:35
Posty: 4
Skąd: Konin
Auto: Mazda 626 GF Liftback 2000r FS HP 100KW

Postprzez makumba1975 » 7 lut 2011, 07:15

Witam.

Moja mazda zawsze po zmianie kół, zaczyna ściągać w przeciwna stronę, niz dotychczas. Podejrzewam że gdy podnoszę auto podnośnikiem, każde koło z osobna, przesuwa mi się dolny sworzeń wachacza, ma trochę luzu, i zmienia się geometria zawieczenia. To takie moje dywgacje.
Co chodzi o światła dzienne mam je zamontowane w otworach na dole zderzaka. Nie znalazlem innego miejsca na ich zamontowanie. Mam już wymienione obydwie lampy, ponieważ poprzepalały sie diody. Czasami ludzie mi mrugaja światłami, gdy jadę na dziennych, ale problemów z policja brak. Po zamontowaniu świateł na dole zderzaka są one zamontowane odrobine zbyt nisko( około 1 cm), względem tego co stanowią przepisy.

Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 21:39
Posty: 43
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.

PostTen post został usunięty przez siegu 8 lut 2011, 22:04.

PostTen post został usunięty przez siegu 8 lut 2011, 22:05.

Postprzez marcys45 » 8 lut 2011, 20:40

ja proponował bym sprawdzenie dobrze ciśnienia w oponach bo miałem podobny problem i okazało się że w prawym kole było o 0,2 bara mniej powietrza i to było przyczyną ściągania
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 21:22
Posty: 22
Skąd: otwock
Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.

Postprzez siegu » 8 lut 2011, 21:56

Simon79 napisał(a):poza tym,proszę o opinię w sprawie montażu świateł do jazdy dziennej we wnękach na dole zderzaka.W poście na ten temat nie do końca to wyjaśniono.
Pomijam rdzewiejące nadkola,głośne zawiesznie-już o tym przeczytałem

I w tych wątkach proszę o wypowiadanie się a nie tworzyć nowych i jeszcze w dodatku zawierających wiele nie powiązanych ze sobą problemów. W tym wątku skupmy się na tym czego dotyczy czyli niestabilności podczas jazdy.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Simon79 » 11 lut 2011, 00:28

OK. Dzięki za wszystkie info. Chyba po prostu sprawdzę jeszcze raz zawieszenie,bo auto zachowuje się jakby była wichura.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 21:35
Posty: 4
Skąd: Konin
Auto: Mazda 626 GF Liftback 2000r FS HP 100KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6