Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez sly » 21 gru 2010, 03:03

swiezak napisał(a):Witam wszystkich.
Jako, że mój problem dotyczy istniejącego już tematu to nie zakładam nowego tylko odświeżam obecny.
A teraz do rzeczy, autko (mazda 323F BA 1.5) strasznie ciężko odpala w obecnych minusowych temperaturach. Udaje się dopiero za gdzieś 10 razem albo i gorzej, czasami już prawie się udaje coś tam się odezwie, ale nie daje rady i trzeba dalej próbować. Temat trochę czasu już ma i prawdopodobnie udało się co niektórym rozwiązać problem. Dodam tylko że akumulator jest raczej ok, chociaż go także nie wykluczam. Czasami zapala się kontrolka immo. Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

Pozdrawiam.


mam nie mal identycznie, byłem podpiąc się pod koputer i pokazało mi 2 błędy powiedziano mi że to czujniki temperatury może to być ich winna??
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez swiezak » 21 gru 2010, 21:08

sly180 napisał(a):mam nie mal identycznie, byłem podpiąc się pod koputer i pokazało mi 2 błędy powiedziano mi że to czujniki temperatury może to być ich winna??


Mi żadnych błędów nie wykazało. Teraz sprawdzany jest aku, świece i kable WN. Jeśli chodzi o twoje błędy to jest to możliwe, że to czujniki. Parę postów wyżej masz post waski_lwo i też coś pisał o czujnikach. Ja jak tylko będę wiedział coś więcej to od razu dam znać.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 18:18
Posty: 21
Auto: 323f BA 1.5

Postprzez lol3k323v96r » 22 gru 2010, 19:45

Sly180 witaj, mi tez ciezko odpala madzia 323c 96r 1.3silnik , znaczy sie jak jest zimno musze 3mac gaz bo jakby ssania nie bylo i gasnie a jak podgrzeje silnik jest ok. komp wyrzucil 2 bledy czujnikow (jeden wody drugi powietrza) oba wymienilem i nic nie dalo, dodam ze aku jest od brata z Hondy i jest prawie nowe, kable WN i swiece tez sa nowe, do tego sonda lambda i to na tyle jak narazie. Slyszalem ze wina moze lezec na silniczku krokowym, nie wiem gdzie w tych samochodach jest silniczek, oblookam jutro i ogarne, jak znajde przyczyne to sie odezwe.
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 21:45
Posty: 7

Postprzez scheinwerfer » 22 gru 2010, 20:11

lol3k323v96r napisał(a):omp wyrzucil 2 bledy czujnikow (jeden wody drugi powietrza


wody czy temperatury silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez lol3k323v96r » 22 gru 2010, 20:54

no jeden temepratury wody
(wkrecany w blok po odkreceniu leci plyn chlodniczy)
d
rugi powietrza (w filtrze powietrza)
Oba wymienilem i bledow jz zadnych nie powinno byc, jutro jade troche dalej to sie dowiem jak spalanie, jednego jestem pewien, auto nadal na zimnym silniku gasnie i trzeba przytrzymac gaz zeby sie rozdgrzal i jest ok... Dzis sprobuje jeszcze raz reset zrobic bo sie dopiero ucze i myslalem ze wystarczy oaku odlaczyc --- mazda brata i mu pomagam, ja tam siedze w Hondach Civic i jestem szczesliwy:D
Jeszcze musze ogarnac diagnostyke bledow domowym sposobem bo za kompa u mechanika zaplacilem 50zl a ciekaw jestem czy po wymiane tego wszystkiego usunely sie bledy bo nie wiem jak sprawdzic te czujniki.
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 21:45
Posty: 7

Postprzez sly » 22 gru 2010, 23:01

silniczek krokowy jest w przepustnicy ja u siebie zmieniałem i dalej tak samo odpala;/ ale dodałem do benzyny jakiś specyfik do czyszczenia układu i o dziwo rano jakoś lżej mi zapaliła
Obrazek
Obrazek
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez lol3k323v96r » 22 gru 2010, 23:29

Qrde mi to nie pomoze bo mi to tak robi na benzynie i na gazie...
Auto sie zachowuje jakby ssanie nie dzialalo a one maja automatyczne i za to jest chyba odpowiedialny krokowiec tylko nie jestem pewien i jesli ktos by mi podpowiedzial to byłoby si;]
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 21:45
Posty: 7

Postprzez Buncik » 2 sty 2011, 18:29

Witam!
Przestudiowałem cały temat i jakoś nie udało mi się znaleść odpowiedzi na mój problem.
Mianowice mam problem z odpaleniem mojej mazdy (323f 1.8 16V benzyna z 95r.)
Niedawno w mazdzie wymieniałem głowice, płyny, rozrząd.

Gdy odpalam to silnik normalnie kręci jednak nie chce odpalić jak by brakowało paliwa (świeci się Imo jakieś 2 sek) jednak gdy dodam gazu to po np 3 wdepnięciu odpali. Musze tak odpalać obojętnie czy jest zimny czy ciepły. Jednak głos jaki wydobywa się z tłumika nie jest do konca zadowalający, bo brzmi troche pierdząco (w sumie brzmi prawie normalinie). Ktoś mi doradził ze mogę mieć zapchane wtryski i dlatego w komoże nie spala sie paliwo co daje efekt takiego dźwięku.

Mam pytanie czy pomoże mi ten płyn K2 wymieniony powyżej, czy też powinienem zrobić coś innego?

Z góry dzięki! <nauka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2010, 18:19
Posty: 9
Skąd: Polska Nowa WIeś (Opole)
Auto: Mazda 323f 1.8 16V 1995r 114 KM

Postprzez Pioteq25 » 2 sty 2011, 18:47

Kolego ten płyn, to pomoże jak umarłemu kadzidło. Najważniejsza diagnostyka – typu pomiar ciśnienia paliwa na listwie, kompresja, do sprawdzenia cały układ zapłonowy itd. Jak nie masz doświadczenia w tych tematach lepiej znajdź kogoś kumatego w diagnostyce silników.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sly » 4 sty 2011, 15:28

ten płyn troche pomógł ale problem nadal jest;/ jak zimny musz dlugo kręcić a jak juz raz złapie to na dotyk nie mam już pomysłu co to może być, ktoś już rozwiązał ten problem
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez Radian » 4 sty 2011, 15:38

Miałem podobny problem jak Wy. U mnie winne było zbyt małe ciśnienie w cylindrach i coś tam z wtryskami ale głównym winowajcą była słaba kompresja.
Za pierwszym razem zapalić to była masakra, ale jak już odpalił rano to później przez resztę dnia było ok.
Może u Was jest to samo.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez lesiux » 4 sty 2011, 16:02

dokładnie jak kolega Pioteq25 pisze, zacząłbym od kompresji bo najprościej chyba i najtaniej to sprawdzić. pamiętajcie tylko o odłączeniu wtyczek z aparatu zapłonowego a nie tylko fajek ze świec bo aparat dostanie po pupie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez presik » 5 sty 2011, 11:13

Mysle, ze nasza przypadlosc to wina luzow zaworowych. W przyszlym tygodniu bede chcial oddac samochod do mechanika i zobaczymy co powie. Przeczytalem na tym forum chyba z 200 postow i w kazdym pojawialy sie roznego rodzaju pomysly, ale zchodzilo na luzy zaworowe. Ktos sie orientuje ile taka regulacja kosztuje?

viewtopic.php?f=116&t=70659&hilit=luz+zaworowy&start=20

viewtopic.php?f=116&t=47089

Znalazlem jeszcze jeden temat o tej przypadlosci, wyglada, ze jest bardzo czesta:

viewtopic.php?f=116&t=60329&start=20

Tam jest jeden wpis:

Rozwiazanie problemu .
wyciagnac pompke ze zbiornika wyczyscic sitko dokladnie .
o ile mnie pamiec nie myli brak jest wstepnego nabicia cisnienia
wlacza sie ono dopiero podczas krecenia
gdy sitko jest zapchane lub czesciowostracilo swoja przepuszczalnosc pompa musi miec wiecej czasu na zassanie paliwa i tym samym caly uklad na dobicie do odpowiedniego cisnienia .
Pozdrawiam

Moze ktos zweryfikuje?
presik
 

Postprzez sly » 5 sty 2011, 16:02

presik napisał(a):Tam jest jeden wpis:

Rozwiazanie problemu .
wyciagnac pompke ze zbiornika wyczyscic sitko dokladnie .
o ile mnie pamiec nie myli brak jest wstepnego nabicia cisnienia
wlacza sie ono dopiero podczas krecenia
gdy sitko jest zapchane lub czesciowostracilo swoja przepuszczalnosc pompa musi miec wiecej czasu na zassanie paliwa i tym samym caly uklad na dobicie do odpowiedniego cisnienia .
Pozdrawiam

Moze ktos zweryfikuje?


mam nowa pompke i filtr a dalej sie mecze rano;/ do tego jak jest zimna to nie dymi ale jak sie nagrzeje i jej depne to siwa chmura zamna;( poderzewam uszczelniacz bo mam wyciek oleju mialem na jesieni zrobic ale kasa nie pozwolila

moja kompresja 13,13,11,13 była mierzona na cieplym do znajomego mam okolo 40 km

mi pomoglo wyczyszczenie kopulki i palca
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez radoslaw_sc » 28 sty 2011, 19:03

Podpinam sie do tematu , moja madzia po miesiecznej walce w warsztacie wkoncu zostala zdiagnozowana, tez nie chciała zapalać na zimnie, a jak juz odpaliła to pozniej bez problemu puki nie wystygła, z tym ze od miesiaca wogule nie dalo sie odpalic,wiec zostala odstawiona a w miedzy czasie na wlasna reke wymienilem:
akumulator, swiece kable, caly aparat zaplonowy M3, była proba odpalenia na popych, samostart i nic!!!
diagnozna postawiona przez elektromechanika: padl modul immo, immo mam fabryczny>
Mechanik dalej bedzie z tym walczył, wie ktoś jak obejsc fabryczny immo, ponoć ciezka sprawa:(((!!!
Mechanik mowi ze trzeba kupic z innej mazdy: modul immo, modul silnika i kluczyk i przemontowac, prawda to????? Ma ktos jakies inne rozwiazanie??????
Początkujący
 
Od: 12 cze 2007, 18:00
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1,5 16V 1996

Postprzez benek8000 » 4 lut 2011, 19:22

Witam wszystkich. mam pewien problem w czasie jazdy nie wiem z jakich przyczyn auto zaczęło pracować na 3 gary .Po sprawdzeniu świec jedna zakopcona tak jak by nie dostawała paliwa ,iskrę sprawdzałem i jest tak wiec nie wiem czy wtrysk siadł czy cos sie zapchało ? prosze o rade co moge sprawdzic
KTO MA JAPOŃCA JEZDZI DO KOŃCA !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 19:06
Posty: 36
Skąd: DĘBNO
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V ROK96

Postprzez Majki88 » 4 lut 2011, 19:46

popraw kolego nazwę tematu (duże litery = krzyk)

możesz wypiąć wtyczkę od wtryskiwacza i zobaczyć czy jest jakaś różnica na tym garze, to będziesz wiedział czy wtryskiwacz podaje paliwo
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez benek8000 » 4 lut 2011, 20:10

robiłem teraz test odpalilem auto i wyciągałem wtyczki od wtrysków po kolei i silnik pracowal ale gdy wyciagnołem te 3 a ta 1 zostawiłem to silnik zgasł .
KTO MA JAPOŃCA JEZDZI DO KOŃCA !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 19:06
Posty: 36
Skąd: DĘBNO
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V ROK96

Postprzez benek8000 » 4 lut 2011, 20:13

a jak wyciągnąłem 1 wtyczke tam gdzie nie pracuje to jak by lekko opadły obroty ale to wtyknięciu jej z powrotem silnik nie reagował
KTO MA JAPOŃCA JEZDZI DO KOŃCA !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 19:06
Posty: 36
Skąd: DĘBNO
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V ROK96

Postprzez rafał88 » 4 lut 2011, 21:09

a sprawdzales aparat np od kolegi?? przeloz swiece i wtedy zobacz ja tak mialem jak mi aparat zdechl.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323