Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez invi » 31 sty 2011, 15:28

Ja też mam tak jak ty jedrzej. Sekwencja i błędy 16,17, 23 i 24. Wymieniłem obie sondy i też nic. Ciągle to samo. Ja tam się poddałem.
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez Tubi » 31 sty 2011, 16:11

A nie jest przypadkiem tak ,że przy instalacji lpg zawsze będzie wywalał błąd? Najlepiej będzie wiedział Hazu.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez pawelc » 1 lut 2011, 08:12

Teoretycznie przy prawidłowo wyregulowanej sekwencji nie powinien łapać błędu sond ale jest taka możliwość że np przy max.bucie sondy pracują cały czas na bogato (lub ubogo jak instalacja nie wydala) i wtedy może złapać błąd sond .Błąd też może złapać gdy któryś wtrysk przelewa i wtedy jego wymiana dopiero pomoże .Mając interfejs do swojej instalacji LPG można sobie podglądnąć jak pracują sondy o ile gazownik w ogóle je podłączył bo nie jest to wymagane przy sekwencji ,chociaż znacznie ułatwia regulację
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 1 lut 2011, 18:09

jedrzej07 napisał(a):Spalanie w normie w pelni zadowalajace. 11l gazu


u mnie sondy sprawne błędów nie wywalało a spalanie było wyższe i to znacznie

jedrzej07 napisał(a):Wymienilem obie sondy na uzywane ale sprawne (mialem mazde na czesci wiec skorzystalem z dawcy, sondy byly sprawne


Jak sprawdziłeś ich sprawność?

najlepiej będzie podłączyć do komputera i sprawdzić te sondy i i ustawienia lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jedrzej07 » 1 lut 2011, 22:40

tez mnie dziwi ze sondy lapia bledy a spalanie ok.

Sprawdzalem bledy na tamtym aucie przed rozbiorka i nie bylo, stad wniosek ze sondy dobre, a poza tym wszystkie 4 sondy nagle bledy by polapaly??

masz na mysli wizyte u gazownika i zeby sprawdzil dzialanie sond?
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Hazu » 1 lut 2011, 23:04

tak jak napisał pawelc
wystarczy że tylko w pewnym zakresie obciażęń będzie zła mieszanka wysterowana przez sterownik lpg i błędy będą sie pojawiać. (
Np przez:
zapętlanie wtrysków,
nierównomierne dawkowanie paliwa (gazu) spowodowane przez zagięty przewód niewłaściwie rozwiercone dysze, niewłaściwie nawiercone króćce w kolektorze, uszkodzone wtryskiwacze itp.

To nie znaczy ze sondy nie pracują (bajki piszą ci ze jak złapie ECU bład to już nie bierze pod uwagę tego czujnika)
jak tylko sonda działa to jej dane sa brane do obliczeń przez ECU

Najlepiej kup sobie interfejs i sam sprawdź co sie dzieje i kiedy sygnał sondy ma stałą wartość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Memek135 » 3 lut 2011, 22:12

Prawdopodobnie udało mi się rozwiązać problem wysokiego spalania. Przyczyną był jednak błąd, który wyświetlał mi się od samego początku posiadania auta czyli nr 16 tj. zawór układu recyrkulacji spalin EGR. Sterownik silnika przechodził w tryb serwisowy w wyniku wykrytego błędu i stąd takie spalanie. Próbowałem go zdemontować, ale dostęp do niego jest tak utrudniony, że zrezygnowałem. Jednak udało mi się przeczyścić wtyczkę prowadzącą od zaworu i widocznie to wystarczyło, bo po złożeniu wszystkiego (demontowałem dolot i przepustnicę) i po jeździe testowej nie wykryło mi błędu EGR. Co do faktycznego zmniejszenia spalania to będę pewny dopiero na dniach jak trochę pośmigam po mieście.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:42
Posty: 34
Skąd: Olsztyn/Giżycko
Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG

Postprzez Hazu » 3 lut 2011, 23:49

Raczej nie spodziewałbym się zmiany spalania z powodu naprawienia EGR.


Może zacznijmy od początku ;
1 Ile spalał ci benzyny zanim założyłeś gaz?

2. jaką masz instalację (jaki reduktor, jaki sterownik, jakie wtryskiwacze, jakie dysze wtryskiwaczy, jakie ciśnienie gazu, i jaki mnożnik)
3. Na kapciach nie jeździsz hamulce też ci nie blokują?
4. jak z osiągami auta? (płynnie przyspiesza ,bez przymuleń, ładnie wkręca się aż do odcinki?)
5. Silnik identycznie pracuje na gazie i na benzynie?
6. silnik nie bierze oleju?
7 Katalizator nie jest zapchany?

Miałem dwa xedosy KF na sekwencji i ciężko było osiągnąć spalanie wyższe niż 13/ 100 przy dynamicznej jeździe.
Z resztą KL wcale nie jest gorszy pali czasem spali mniej niż KF.

Dla mnie to wygląda tak jakby obydwie sondy lambda wogóle nie działały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Memek135 » 4 lut 2011, 10:49

1. I tu jest problem, bo od razu po zakupie auta zdecydowałem się na założenie instalacji sekwencyjnej, więc nie zdążyłem przetestować na benzynie, mój błąd... Natomiast zaraz po założeniu palił dużo gazu tj. 17 po mieście, a benzyny nawet po ostatnich testach 15-16 po mieście.

2. Instalacja:
Reduktor Vega-i do wtrysku gazu
Wtryskiwacze Stella 4-sekwencyjny typ IG1
Komputer sterujący EOBD 6-8 cyl. ELISA/STELLA
Co do instalacji to była sprawdzana w dwóch zakładach i nie było zastrzeżeń, poza tym wysokie spalanie benzyny sugeruje, że to nie wina instalacji, przynajmniej tak należałoby rozumować

3. Opony pompuję raz w tygodniu, hamulce nie blokują, sprawdzałem

4. Auto dobrze przyśpiesza, dobrze wkręca się powyżej 3500 tysiąca, niedawno jechałem nim 180 i czułem że spokojnie pójdzie dalej, ale nie było warunków, więc z osiągami chyba wszystko w normie.

5. Silnik pracuje dobrze i na gazie i na benzynie, obroty na ok. 750, nie falują.

6. Nie bierze oleju, przymierzam się do wymiany, bo nie wiem jaki jest zalany, więc dolewka w ciemno odpada.

7. Katalizator nie sprawdzony – jeszcze


I co do sond lambda, to zostały wymienione na nowe firmy Bosch dedykowane do Xedosa i sprawdzone dwukrotnie na kompie w zakładzie LPG, działają jak trzeba, prawidłowa oscylacja. Niestety po ich wymianie nic się nie zmieniło, błędy sond nie wyskakiwały, ale pozostał błąd EGR.

Co do mojej teorii z EGR to dostałem taką poradę u poleconych mechaników i natknąłem się na podobny problem w tym temacie tylko że przy Xedos 9:

viewtopic.php?f=154&t=109270&p=1851690&hilit=egr+tryb+serwisowy#p1851690

Pisałem też na priv do osób, które miały podobny problem i potwierdzili moje przypuszczenia, że błąd EGR powoduje przełączanie sterownika w tryb serwisowy.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:42
Posty: 34
Skąd: Olsztyn/Giżycko
Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG

Postprzez invi » 4 lut 2011, 11:39

Memek a możesz mi powiedzieć gdzie serwisujesz swojego Xedosa w Olsztynie? Bo przy okazji jak będę w Olsztynie też sprawdziłbym sobie ten EGR a w Krakowie to jedna wielka żenada jest.
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez Memek135 » 4 lut 2011, 12:53

invi napisał(a):Bo przy okazji jak będę w Olsztynie też sprawdziłbym sobie ten EGR a w Krakowie to jedna wielka żenada jest.

A wywala Ci błąd? Sprawdzałeś błędy?

Ostatnio odwiedziłem polecony serwis Best Auto Serwis na Kieźlinach przy Abramie http://www.bestautoserwis.pl/
Powiedzieli, że to będzie wina EGR i chcieli wymienić lub zaślepić, za zaślepienie chcieli od 300 do 500 zł więc zrezygnowałem :D Chciałem sam wymienić ale wygląda na to że tylko nie łączyło gdzieś na stykach, bo już błędu nie pokazuje. Ogólnie wymiana nie należy do najprostszych, bez przerabiania kluczy i innych kombinacji nie dałoby rady dlatego bardzo mi ulżyło, że nie musiałem tego robić.

Co do LPG to poleciłbym AutoGaz Olsztyn na sprzętowej 4.

Ogólnie wszystko co nie wymaga podnoszenia silnika czy skrzyni biegów to wymieniam sam, bo przejechałem się już chyba na 3 zakładach i jedyny do którego nie mam póki co zastrzeżeń to Bosch Service Polmozbyt na Piłsudskiego 76. Jest u nich dość drogo, ale pełna profeska. Serwisuje tam firmowe, dostawcze auta. Mój brat wymieniał tam m.in sprzęgło, wszystko profesjonalnie.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:42
Posty: 34
Skąd: Olsztyn/Giżycko
Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG

Postprzez invi » 4 lut 2011, 14:15

No ja mam bład EGR i sond i spalanie wydaje mi się zawyżone, więc pewnie to będzie to. Muszę znaleźć ten EGR i zobaczyć ta wtyczke. Mówisz, że trzeba dolot i przepustnice odkrecic. Duzo z tym roboty?
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez Memek135 » 4 lut 2011, 14:57

Jeżeli masz błąd sondy to radziłbym w pierwszej kolejności posprawdzać sondy. One najczęściej odpowiadają za wysokie spalanie. Często też błąd EGR pojawia się przy niesprawnych sondach, więc całkiem możliwe, że błąd zniknie po wymianie sond. U mnie niestety nie zniknął.
Dolot zdejmuje się bardzo szybko, z przepustnicą jest trochę więcej zabawy, zależy czy była wcześniej demontowana. Cieżko było zdjąć zaciski przewodów dochodzących do przepustnicy, były mocno zacisnięte i przewody też ostro trzymały. Radzę robić w jakimś garażu, bo przy minusowych temperaturach gumy są mocniej zaciśnięte. I trzeba uważać żeby nie uszkodzić uszczelki od przepustnicy, musiałem sam wycinać jak urwała mi się w kilku miejscach. Ogólnie dałoby chyba radę dojść do tej wtyczki od EGR bez zdejmowania przepustnicy, ale u mnie sterownik gazu jest zamontowany przy przepustnicy i ciężko by było wcisnąć rękę.

Jednak najlepiej jak w pierwszej kolejności załatwisz sprawę w sondami, prawdopodobnie będą do wymiany. Na nieszczęście sondy są dwie i oryginalne są drogie. Są oczywiście uniwersalne, o wiele tańsze, oscylują gorzej niż oryginalne, ale wydaje mi się że nie na tyle źle żeby mieć wpływ na spalanie.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:42
Posty: 34
Skąd: Olsztyn/Giżycko
Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG

Postprzez invi » 4 lut 2011, 15:20

Sondy były wymienione obie właśnie na uniwersalne NGK i nic to nie dało a błąd EGR 16 i sond 17 24 mam nadal. Spalanie mam zawyżone, ale to może też było spowodowane uwalonym czujnikiem Halla, bo mi też to padło [w innym watku o tym pisze]. Ja mam komputer gazowy w pionie postawiony między aku a dolotem
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez Memek135 » 4 lut 2011, 15:43

To zdejmij dolot i spróbuj odpiąć i wpiąć tę wtyczkę, ewentualnie prysnąć czymś do czyszczenia elektronicznych styków. U mnie to pomogło, ale to może być też problem z wężykiem podciśnienia albo samym zaworem (zawiesił się albo zapchał). Jeżeli kasowałeś błędy i błąd sondy dalej wywala to prawdopodobnie sondy są do bani. Jeżeli są to sondy z allegro za ok 70zł uniwersalne to może tak być.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:42
Posty: 34
Skąd: Olsztyn/Giżycko
Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG

Postprzez jedrzej07 » 4 lut 2011, 15:57

ja dodam od siebie tyle ze mialem problem z bledem EGR co prawda spalanie bylo w normie ale bledu nie moglem sie pozbyc, okazalo sie ze podczas wymiany silnika (to juz inna historia) mechanik pomylil mi podcisnienia... i ciagle wywalalo blad. Znalazlem schemat podcisnien, przestudiowalem wszystko na sucho, potem wszystko dokladnie podlaczylem tak jak w schemacie, skasowalem bledy i od tego czasu (ponad rok) bledu EGR nie lapie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez invi » 4 lut 2011, 16:02

Memek135 napisał(a):To zdejmij dolot i spróbuj odpiąć i wpiąć tę wtyczkę, ewentualnie prysnąć czymś do czyszczenia elektronicznych styków. U mnie to pomogło, ale to może być też problem z wężykiem podciśnienia albo samym zaworem (zawiesił się albo zapchał). Jeżeli kasowałeś błędy i błąd sondy dalej wywala to prawdopodobnie sondy są do bani. Jeżeli są to sondy z allegro za ok 70zł uniwersalne to może tak być.


Sondy po 160zł za sztukę te co są polecane tu na forum. Znajdę chwilę czasu to posprawdzam tą wtyczkę. A może masz jakąś fotkę poglądową dla pewności? Jedrzej podciśnienia miałem sprawdzane, a z silnikiem tak na grubo nie było nic dłubane, więc pewnie to z samym EGR coś jest.
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez Memek135 » 4 lut 2011, 16:39

W tym temacie jest fota gdzie mniej więcej znajduje się ten zawór:
viewtopic.php?t=18434

Sam zawór wygląda tak:
http://allegro.pl/zawor-recyrkulacji-sp ... 25705.html
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:42
Posty: 34
Skąd: Olsztyn/Giżycko
Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG

Postprzez Memek135 » 7 lut 2011, 19:02

Niestety długo nie nacieszyłem się sprawnym egr-em, znowu zaczęło mi wywalać błąd :| Po ponad 3 godzinach walki udało mi się wymontować zawór i teraz płucze go w płynie do czyszczenia elementów silnikowych, żeby go ożywić. Czy ktoś wie czy zawór EGR z xedosa z II serii pasuje do xedosa I serii? Na zdjęciach taki zawór różni się wtyczkami, w nowszej serii wtyczka była od razu przy zaworze a w starszej na krotkiej przejsciowce. Wtyczki pewnie bedą pasować, ale czy otwory mocujące będą pasować?
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:42
Posty: 34
Skąd: Olsztyn/Giżycko
Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG

Postprzez Piotr_ » 13 lut 2011, 13:31

Jak tam Memek rozwiązałeś problem,bo ciekawy jestem?
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6