
oraz uszczelniacz(oczywiscie ORI)

Z narzedzi nalezy przygotowac:
klucz do kol
lewarek
klucz oczkowy wygiety 32mm do odkrecenia piasty(przegubu zewnetrznego)
dwa plaski klucze 17mm
plaski klucz 14mm
grzechotka z nasadka 14 i 12mm
srubokret plaski duzy
plaski klucz 10mm
kombinerki
maly plaski srubokrecik
breszka lub lomik
naczynie w ktore scieknie troche oleju
oraz koziolki zabezpieczajace.(to chyba juz wszystko)
no i oczywiscie jakies szmatki
Na poczatek podnosimy autko i odkrecamy kolo.Pozniej za pomoca klucza 32mm odkrecamy nakretke przegubu zewnetrznego(moga byc z tym problemy.Przyda sie druga osoba,ktora wcisnie pedal hamulca.Mozna tez wczesniej podjechac do wulkanizacji aby odkrecic nakretke,przesmarowac i dokrecic ale juz nie tak mocno).Jesli posiadacie felgi stalowe jest mozliwosc odkrecenia tej nakretki bez sciagania kola

Nastepnie odkrecamy srube mocujaca sworzen dolnego wahacza.Uzywamy do tego klucz plaski 14mm oraz grzechotke z przedluzka i nasadka 14mm

Pozniej odkrecamy mocowanie kabla od ABSu(niebieskie kolko)nasadka 12mm oraz mocowanie amortyzatora(nasadka 17mm i plaski klucz 17mm)zaznaczone kolkami czerwonymi.Z drugiej strony wypinamy za pomoca kombinerek przewod hamulcowy.

Gdy juz wszystko odkrecimy wysuwamy piaste z amortyzatora odchylajac do siebie.Pozniej unoszac ja wysuwamy ze sworznia dolnego wahacza.Gdy juz wyskoczy ciagniemy delikatnie do siebie wciskajac palcem koncowke poloski az wyskoczy z piasty.Gdy to zrobimy powinno to wygladac tak

Nastepnie bierzemy plaski klucz 10mm i odkrecamy dwie sruby mocujace plastikowa oslone.Wtedy przyda sie nam maly srubokrecik i musimy wydlubac kołeczek,ktory tez trzyma ta oslone(skrajny,od prawej strony)Gdy to zrobimy podginamy oslone w taki sposob aby nam nie przeszkadzala lecz nie za mocno,zeby nie pekla.Wowczas zobaczymy piekny widok

Gdy juz sie nacieszymy widokiem wkladamy jakas breszke lub pret w miejsce zaznaczone na rysunku.

Mamy w ten sposob pomoc w wyciagnieciu przegubu wewnetrznego ze skrzyni biegow.Jest tam zabezpieczenie,ktorego nie trzeba wyciagac.Nalezy tylko podwazyc i szapnac cala poloska i powinno wyskoczyc.Pamietajmy aby auto stalo pewnie na lewarku i kobylce!!!!Podkladamy tez jakies naczynie,bo moze troche oleju ze skrzyni biegow wyleciec.Zabezpieczenie przegubu wewnetrznego wyglada tak

Gdy juz sie z tym uporamy zobaczymy sprawce calego zamieszania

Bierzemy teraz duzy plaski srubokret i wyciagamy stary uszczelniacz.Czyscimy skrzynie biegow a zwlaszcza miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz.Gdy to zrobimy wkladamy nowy uszczelniacz uderzajac bardzo delikatnie tepym przedmiotem po brzegu uszczelniacza.Robimy to w ten sposob,zeby w miare rowno wchodzil.Wbijamy do momentu az scianki zrownaja sie z obudowa.Najwazniejsze,zeby simmering byl wbity rowno,bo inaczej ta praca nie da efektu.Jak sie z tym uporamy wkladamy oczyszczona poloske do skrzyni biegow.Wsuwamy ja delikatnie az poczujemy opor,cofamy jakies4cm i jeszcze raz energicznie wciskamy.Zabezpieczenie powinno wskoczyc.Dalej to juz wiadomo co robic.Pamietajcie aby po calej operacji uzupelnic olej w skrzyni biegow.Wazne jest tez dokrecenie nakretki piasty z odpowiednia sila(chyba 144Nm).Ja dokrecam z calej sily kluczem oczkowym wygietym z rurą dlugosci pol metra.Pamietajcie o dokreceniu wszystkich srub.
POWODZENIA
