Wymiana pierścieni Mazda 323 1.3 91r.

Postprzez jahos » 3 lut 2011, 00:13

Witajcie,
mam Mazdę z 91 roku. Miała szlifowane zawory dzięki czemu nie ma problemu z zapalaniem. Jednakże porażające jest jej zużycie oleju 1l/100km – dokładnie tak 100km. Przymierzam się do wymiany pierścieni i w związku z tym przydałyby się wasze sugestie – czego się mogę spodziewać, na co zwracać szczególną uwagę, czy muszę wymieniać wszystko z zestawy zaproponowanego do innego modelu:
– pierścienie nominalne RIK lub NPR – 250zł/kpl
– uszczelka głowicy OE MAZDA 125zł (na zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze) lub ELRING 99zł/szt (jest)
– uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA – 5zł/szt x16 = 80zł/kpl
– uszczelka kolektora ssącego ELRING – 29zł
– uszczelka kolektora wydechowego ELRING – 39zł
– uszczelniacze wałków rozrządu OE MAZDA – 43zł/szt x2 = 86zł/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 74zł

--------------------

Z góry dzięki za wszelkie zdjęcia, informacje. Przydał by się również namiar na dobrą książkę serwisową od niej...
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 00:07
Posty: 12

Postprzez damian » 3 lut 2011, 09:13

Też przymierzam się do wymiany pierścieni. Poczytałem trochę forum i rozebrałem wczoraj stary silnik i nie jest to wcale takie trudne. odkręcasz miskę olejową (po odkręceniu zewnętrznej jest jeszcze wewnętrzna przykręcona 8 śrubami na kluczyk 12 kątny, ale dało radę odkręcić zwykła nasadką 8). Później odkręcasz korbowód (2 nakrętki na klucz 14 z cienką ścianką) i już możesz wyjmować tłok do góry. Z włożeniem może być problem, bo trzeba mieć specjalny ściskacz do pierścieni, żeby bez problemu włożyć tłok do cylindra. I teraz pytanie do kogoś kto to robił, czy da radę zrobić to 2 osoby, tak, że jedna ściska śrubokrętami pierścień, a druga wpycha tłok, czy w ten sposób można coś uszkodzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez lukaszbroda » 3 lut 2011, 12:45

ale pieścienie to nie wszystko panowie.ważny jest jeszcze stan gładzi cylindra tzn czy nie ma rys,progu i czy nie ma na nim tzw jaja.to wtedy tylko szlif może tu coś dać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez jahos » 4 lut 2011, 00:10

damian napisał(a):Też przymierzam się do wymiany pierścieni. Poczytałem trochę forum i rozebrałem wczoraj stary silnik i nie jest to wcale takie trudne. odkręcasz miskę olejową (po odkręceniu zewnętrznej jest jeszcze wewnętrzna przykręcona 8 śrubami na kluczyk 12 kątny, ale dało radę odkręcić zwykła nasadką 8). Później odkręcasz korbowód (2 nakrętki na klucz 14 z cienką ścianką) i już możesz wyjmować tłok do góry. Z włożeniem może być problem, bo trzeba mieć specjalny ściskacz do pierścieni, żeby bez problemu włożyć tłok do cylindra. I teraz pytanie do kogoś kto to robił, czy da radę zrobić to 2 osoby, tak, że jedna ściska śrubokrętami pierścień, a druga wpycha tłok, czy w ten sposób można coś uszkodzić?


Na forum Hondy dowiedziałem się o fajnym sposobie z wykorzystaniem puszki po piwie:) rozcinasz puszkę i wykorzystujesz w ten sposób tuleję, ale jak to w praktyce wygląda to się za nie długo przekonam:)
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 00:07
Posty: 12

Postprzez jahos » 4 lut 2011, 00:11

lukaszbroda napisał(a):ale pieścienie to nie wszystko panowie.ważny jest jeszcze stan gładzi cylindra tzn czy nie ma rys,progu i czy nie ma na nim tzw jaja.to wtedy tylko szlif może tu coś dać

Mam suwmiarkę także będę badał czy i ewentualnie jak wielkie jest "jajko". Jeśli trzeba szlifować to jakie mogą być tego koszty?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 00:07
Posty: 12

Postprzez damian » 4 lut 2011, 07:50

za szlif ok 200, ale do tego wtedy dochodzą koszty nowych tłoków. puszka po piwie może być za mała, chyba że po faxe :D z normalnej cienkiej blachy można dogiąć taki ściskacz, później wrzucę fotę jak to wygląda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323