Poduszki silnika | Regulacja (fororelacja) [323f BJ, RF2A]

Postprzez piotrek88z » 28 sty 2011, 20:11

boczek86 napisał(a):umnie tez drży drazek zmainy biegow i tez obstawiam poduszki silnika a ile taka wymiana 4 poduszek ??


Na oryginały to 2 000 zł <płacze> Ale z TEDEGUM wkłady to koszt ok 100 zł. Praktycznie wymienia się tylko 3 poduchy( u mnie wymienione i ciuchutko <serduszka> ) Wymienić można samemu tylko liczę dwa dni roboty przy tym...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez boczek86 » 29 sty 2011, 00:56

piotrek88z napisał(a):Ale z TEDEGUM wkłady to koszt ok 100 zł. Praktycznie wymienia się tylko 3 poduchy( u mnie wymienione i ciuchutko
gdzie kupic te za 100 zl ?? i czemu tylko 3 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez piotrek88z » 29 sty 2011, 10:57

Poczytaj http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=49680 <czytaj>
Wymienia się tylko 3 bo 4 od chłodnicy praktycznie się nie zużywa. Z moich doświadczeń mogę powiedzieć że wkład poduszki TEDGUM od grodzi trzeba lekko poprzepalać na kształt oryginalnej. Wtedy zniknie nie przyjemne dudnienie w kabinie.
http://tedgum.pl/sklep/index.php?cPath=48_961_2039_5403
Tu masz linka do sklepu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez pinky » 29 sty 2011, 18:17

Najlepszym sposobem jest zalanie ori poduszek klejem do szyb. Lub dorobienie z poliuretanów i mieć problem z głowy do końca życia auta.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez decadent » 31 sty 2011, 12:06

Gdybyście uważnie przeczytali wątek, to nie było takich pytań... polecam także przeczytać o poduszkach w dziale DITD.

Właśnie dlatego, że wielu z Was pisze o przerabianiu poduszki od grodzi z tedgumu, uważam, że te poduszki nie nadają się za bardzo....

pinky napisał(a):Najlepszym sposobem jest zalanie ori poduszek klejem do szyb. Lub dorobienie z poliuretanów i mieć problem z głowy do końca życia auta.

gdyby zalanie klejem było dobrym rozwiązaniem, to nikt nie narzekałby na wkłady tedgum, a ja jeździłbym dalej z wkładem od mitsubishi... Właściwa guma – to jest najważniejsze....

Z poduszkami od grodzi jest problem, a najbardziej do benzyny – nie ma w tedgumie, żadna inna firma także nie robi zamienników, używki wszystkie naderwane... oryginał 500 zł. Można dostać tylko zamiennik do protege albo 1.8, ale nie mają łapy na przewody od nagrzewnicy i ciężarka – w ogóle nie wiem czy się nadadzą do np. 1.5. Sęk w tym, że wersji tych poduszek jest od za.... co widać nawet po numeracji w katalogu mazdy.
Niestety tylko oryginał, co potwierdzają też moje obserwacje...

Kupiłem za grosze do mojej 1.5 benz. używkę przy grodzi – ciekawe mam spostrzeżenia... Zaraz edytuję to opowiem... nie wiem kiedy ją wymienię, ale coś przyszło mi na myśl po obejrzeniu tej poduchy..
zrobię zdjęcia także, tej poduchy i tej przy rozrządzie – pokażę ciężarki, które nikt nie wie po co służą...

Edit:
Oczywiście jak każda używka (przynajmniej do wersji benzynowej, a zbadałem ich wiele), ta używka ma około jeden cm naderwanie przy takiej "wypustce", mimo iż rozebrany samochód miał przebieg tylko 120 tys. i nie był bity z przodu. Jeden sprzedawca powiedział, że po roku z nową poduszką będzie to samo (chyba, że z czasem poprawili konstrukcję wkładu gumowego). Postanowiłem zatem kupić używkę i zdziwiłem się jaka ta guma w oryginale jest miękka !!. Lekki ruch ręką wystarczy, by odgiąć poduchę na 20 stopni w każdą stronę... W związku z tym myślę, że poduszka, w której środek jest cały zalany gumą, jak w tedgumie, będzie za twarda – dlatego niektórzy ją rozwiercają...
Z drugiej strony zastanawiam się, jak to jest, że u mnie bardzo twardy wkład spasowany od mitsubishi nie zapobiega szarpaniu przy ruszaniu. Mam poza tym drgania i buczenie. Logiczne, że za twarda, jak buczenie, ale myślałem, że szarpanie powoduje zbyt miękka poducha, a nie za twarda.
Dodam, że inne poduchy nie są przyczyną dolegliwości mojej BJ, bo wymieniałem tę przy rozrządzie, przy chłodnicy regulowałem (i nie tylko).

Skoro poduszka przy chłodnicy (do mojej wersji silnikowej przynajmniej) także praktycznie nie pracuje, o czym było dużo pisane, to wychodzi na to, że w kierunku przód tył silnik ma bardzo miękkie zawieszenie i ma prawo się bujać przód – tył. Może tak ma być, że żeby nie szarpało przy ruszaniu, to silnik musi się ruszać, a nie być sztywno trzymany ? Co myślą na ten temat znawcy ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 1 lut 2011, 00:04

Zależy jakie to szarpanie, jak poduszki masz ok to szukaj przyczyny gdzieś indziej.
Może to być luz w zawieszeniu lub przeniesieniu napędu.
Ostatnio w kolegi aucie (nie Maździe) też szarpało, wyglądało to podobnie jak u mnie przy uszkodzonych poduszkach. A okazało się że padł tłumik drgań skrętnych w tarczy sprzęgła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 1 lut 2011, 10:20

YgooR napisał(a):Zależy jakie to szarpanie, jak poduszki masz ok to szukaj przyczyny gdzieś indziej.
Może to być luz w zawieszeniu lub przeniesieniu napędu.
Ostatnio w kolegi aucie (nie Maździe) też szarpało, wyglądało to podobnie jak u mnie przy uszkodzonych poduszkach. A okazało się że padł tłumik drgań skrętnych w tarczy sprzęgła.


A buczenie i drżenie budy zwłaszcza, jak jest zimno ? To już chyba nie sprzęgło...
Z szarpaniem to może i sprzęgło, ewentualnie tylko to, jeżeli nie poducha. Kiedyś miałem problem z drganiami kiery i wszystko było sprawdzone...
Ale przecież wkład poduszki od grodzi mam od innej marki...

A teraz zdjęcia:
Różne wersje poduszki od grodzi do silników benzynowych:
http://img251.imageshack.us/i/b25f39040be.jpg/
http://img253.imageshack.us/i/bj0n39040.jpg/
http://img517.imageshack.us/i/poduszkas ... gowb2.jpg/
Pewnie dlatego nie ma zamiennika bo za dużo wersji... wkład pewnie taki sam, ale oprawy różne...
a jeszcze dochodzą wersje dieselowskie i do automatu...

Używka którą kupiłem za grosze (wersja do 1.5 benz., a więc z ciężarkiem):
http://img209.imageshack.us/i/uzywka.jpg/
http://img251.imageshack.us/i/uzywkapekniecie.jpg/
http://img192.imageshack.us/i/uzywkapekniecie2.jpg/
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
Pęknięcie jest głębsze niż widać na zdjęciu, ale jak bardzo ciężko stwierdzić. Dochodzi to pęknięcie prawie do połowy szerokości gumy patrząc od przodu poduchy (jak przerywana linia). Poduszka pracuje ok, ale czy warto taką montować ?? Jak już pisałem wszystkie używki to mają... wada konstrukcyjna... ciekawe jak po lifcie, ta jest z 2001 r.
Numer gumy jest taki jak do poduchy 1.3 i 1.8 benz., ale na obudowie numer właściwej poduchy do 1.5..

Sprostowanie – miękka na boki, ale w kierunku przód tył trzyma sztywno...w przeciwieństwie do tego co napisałem we wcześniejszym poście...

Diesel ma chyba inną gumę w środku, natomiast widać, że wszystkie poduszki do benzyny mają jednakowy wkład. Może spróbować kupić nap. do 1.8 (nie ma np. łapy na przewody), i dospawać łapę ?
Nie wiem co tu robić. Poduszki ponadto mają jeszcze różne wersje w zależności od okresu produkcji (A, B, C na końcu numeru kat.)

A teraz o poduszce od rozrządu – kupiłem zamiennik srl, ale oczywiście jest to wersja bez ciężarka. Jak z poduszką wyżej są wersje z i bez obciążenia:
http://img341.imageshack.us/i/mocowanieobciazenia.jpg/ – mocowanie ciężarka w starej poduszce, które odciąłem
http://img411.imageshack.us/i/ciezarek.jpg/ – sam ciężarek
http://img442.imageshack.us/i/mocowanieprzykl.jpg/ – przyklejone mocowanie ciężarka do owej poduszki srl
http://img257.imageshack.us/i/slrzciezarkiem.jpg/ – po zamontowaniu ciężarka do nowej poduchy SRL.

Po co te obciążenia ??
Ostatnio edytowano 3 lut 2011, 09:26 przez decadent, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 1 lut 2011, 13:58

decadent napisał(a):A buczenie i drżenie budy zwłaszcza, jak jest zimno ? To już chyba nie sprzęgło...

Jak jest zimno to wina gumy która jest twarda, jak trochę pojeździsz i ogrzeje się komora silnika to drgania powinny zmaleć.
Co do sprzęgła i drgania budy pozwolę sobie przytoczyć wypowiedź jednego z forumowiczów:

marcys45 napisał(a):Witam już gdzieś na forum było opisywane buczenie silnika i drganie lewarka w madzi.
Koledzy,którzy opisywali te objawy twierdzili ,że przyczyną jest uszkodzenie którejś poduszki silnika.
U mnie było podobnie przepatrzyłem wszystkie poduszki i nie stwierdziłem żadnej usterki.
A właśnie przed wczoraj oddałem moją madzie do mechanika na wymianę sprzęgła, ponieważ zaczął mi
ciężko chodzić pedał sprzęgła i ciasno wchodziły biegi.
Mechanik gdy wyjął skrzynie stwierdził, że zaciera się łożysko na wałku sprzęgła .
Więc wymienił je na nowe. Gdy odebrałem madzie i przejechałem się nią nie mogłem uwierzyć,że to mój samochód. W madzi zrobiło się tak cichutko, że oniemiałem jakbym jechał jakąś limuzyną po prostu super autko. Chciałem się tą wiadomością podzielić ze wszystkimi bo może ktoś ma ten sam problem co ja miałem przez prawie rok czasu
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 1 lut 2011, 14:19

Dzięki Ygor – pamiętam ten post... przeraziłem się trochę, gdy go przeczytałem, bo właśnie u mnie przy ruszaniu czasem słychać to łożysko (piszczy). Tylko, że u mnie sprzęgło chodzi lekko, biegi czasem się haczą, ale generalnie jak się rozgrzeje auto to wchodzą super. Może jak mu skrzynię wyjmowali, to rozprężyli poduszki...
No i oczywiście buczy i drży tylko poniżej 0 stopni C, a wszystkie te rzeczy, łącznie z szarpaniem przy ruszaniu, ustępują gdy dobrze rozgrzeję silnik – tak jak mówisz. Gdyby było wieczne lato, to w ogóle zapomniałbym o poduszkach. Buczy tez przy rozgrzanym silniku jak puszczam gaz i schodzą obroty (hamowanie silnikiem). Niekoniecznie winowajcą musi być tylna poducha, bo tej nowej od rozrządu SRL nie wymieniłem jeszcze – najpierw muszę wymienić tę nieszczęsną tylną przy grodzi, co by nie nadwyrężać nowej przy rozrządzie. Może pamiętasz, przy rozrządzie mam obecnie używkę (od 1.3 bez ciężarka), która też trochę siadła, ale była lepsza niż pierwotna ory (z ciężarkiem).

Czy ktoś wie jakie mają znaczenie te ciężarki ? Tłumią coś czy wyważają ??
A co myślicie o tym pęknięciu, co wcześniej o nim napisałem ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 1 lut 2011, 14:29

decadent napisał(a):Tylko, że u mnie sprzęgło chodzi lekko

marcys45 napisał że dopiero jakiś czas przed oddaniem auta do mechanika zaczął mu ciężko chodzić pedał sprzęgła. Dlatego te drgania to mogą być pierwsze oznaki padającego sprzęgła czego Tobie nie życzę.
Drgania jak jest zimno to jest minus zamienników, ostatnio jak było ciepło na dworze to nie poznałem mojego auta, zero drgań na zimnym jednym słowem ideał. Trzeba sobie załatwić ogrzewany garaż :D
Jak będziesz wymieniał poduszki pobujaj silnikiem tak jak to opisałeś, u mnie pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 1 lut 2011, 16:03

Właśnie te zamienniki, póki co usilnie szukam oryginałów, byle nie za oryginalne ceny...

Zastanawiam się, czy nie przerobic takiego oto zamiennika:
http://www.hdmot.pl/index.php?p8911,pod ... -64-0304-2
Dospawałbym z tej mojej używki łapę i obciążnik, jak tylko udałoby mi się go oderwać z używki.

Lepiej pęknięta używka ory, czy taki zamiennik ? Co myślisz Ygor ?
Na pewno jakiś czas ta używka będzie lepsza, tylko jaki czas... ze względu na tak kiepski dostęp do tej poduchy dobrze byłoby jednak zabezpieczyć się na dłużej....
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Siwy19 » 1 lut 2011, 19:39

nie wiem czy ta poducha nie jest podobna do Diesla jak by tak bylo to bym ja kupil a obciazenie dospawał.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez YgooR » 2 lut 2011, 01:12

decadent napisał(a):Lepiej pęknięta używka ory, czy taki zamiennik ?

Wiesz co tak źle i tak niedobrze, guma w poduszkach ma określone parametry sam widzisz jak zamiennik zachowuje się w niskich temperaturach.
Musiałbyś zostać królikiem doświadczalnym i sprawdzić :P
Nie wiem czy ten zamiennik nie rozleci się za 10kkm lub ory pęknie całkowicie.
Jak ory używaną już kupiłeś to bym ją założył zawsze możesz później kupić ten zamiennik i wymienić bo na próbowanie szkoda kasy.
Siwy19 napisał(a):nie wiem czy ta poducha nie jest podobna

Podobna jest musiałbyś sprawdzić wymiary albo poszukać w katalogu tego producenta do DITD.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 2 lut 2011, 10:35

Dzięki Ygor – tak zrobię, niech tam.. zamontuję używkę i zobaczymy ile wytrzyma. Spróbuję to skleić też, chociaż to na pewno nic nie da, ale może przedłuży żywot... Gdyby łatwiej wymieniało się tę poduchę to eksperymentowałbym do woli...

Siwy – do diesela wkład pewnie jest taki sam jeżeli chodzi o kształt i wymiary, ale nie sądzę, żeby guma była ta sama, na pewno ma inną twardość – wkłady do benzyny mają oznaczenie B25D, przy czym całe poduszki mają oznaczenia B25D, B25F, B25G (ten sam wkład różne oprawy, różnica tylko w ostatniej literce). Do diesela numery katalogowe zaczynają się od liter BJ3A lub B26C, stąd wnoszę, że mają inne wkłady.
Łącznie dla tej jednej konkretnej poduszki występuje 19 numerów katalogowych.....(w zależności od silnika, skrzyni oraz wersje w zależności od daty produkcji...) – jak ktoś chce mam tabelkę.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 2 lut 2011, 15:07

decadent napisał(a):Dzięki Ygor

Nie zamaco :P
decadent napisał(a):jak ktoś chce mam tabelkę

Jak możesz to wklej na forum, będzie przydatna dla potomnych.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 2 lut 2011, 16:18

Zrobiłem w excelu. Jak zapodać taką ?
Wklejanie z worda tez nic nie daje
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Siwy19 » 2 lut 2011, 18:31

zrob Print Screena na klawie i wzoc jako zdjecie
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez decadent » 3 lut 2011, 09:01

Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez szymgreg81 » 3 lut 2011, 13:55

Witam! Jaka jest cena wymiany lub regeneracji poduszek silnikowych w Wawie, i który serwis polecacie? <co?> Pozdro
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 13:07
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F TDI '99r BJ

Postprzez decadent » 3 lut 2011, 14:36

No nie mogę – mam wrażenie że wiele postów o poduszce przy chłodnicy kupy się nie trzyma....w wiekszości moich...
Tyle analiz i główkowania, a tu okazuje się, że głupoty pisałem i kit wciskałem. Jeszcze nie wiem na pewno, ale poduszka przy chłodnicy w benzynie powinna mieć ramię !! Cienka błona jak w fotorelacji Zurekk'a występuje w wersji diesel !!

Zatem zamiennik do benzyny jest do kupienia.
Wychodzi na to, że zarówno ja, jak i Zurekk mamy przez nieuczciwych handlarzy zamontowane poduchy od diesela zamiast od benzyny. Czyżby taki zbieg okoliczności ??
Co ja jeszcze odkryję w tym samochodzie...
Dodam, że odnośnie pozostałych poduszek raczej się nie myliłem, tylko zmyłka z tą przy chłodnicy. Można ją regulować tylko w dieselu...

Poniżej posty, które nie powinny być brane pod uwagę, w których piszę głupoty:

decadent napisał(a):Znalazłem firmę, która robi nowe poduszki do BJ. Firma nazywa się SRL (SRLine), a dystrybutorem jest polcar. Czy ktoś wie coś o tych poduszkach ? Nowa poducha przy rozrządzie kosztuje tylko 125 zł !
Na alledrogo jest poducha, ale przy skrzyni (lewa), a więc ta która najrzadziej siada. Wiem, że produkują też oprócz w/w inne poduchy...
Szukam tej przy grodzi, podobno tedgum za twardy (w dieselu, nie wiem jak dla mojej benz.), ale przede wszystkim dla mnie za drogi....
Nie interesują mnie wkłady...

edit:
A więc mają poduszki przy rozrządzie do diesela i do benzyny, poza tym przy chłodnicy do diesela, a także te przy skrzyni w dwóch wersjach, ale nie wiem czy chodzi o rodzaj skrzyni czy silnika...

Czy wkład poduszki przy chłodnicy do diesela jest inny niż wkład do benzyny ?
To ci zagadka..... już bym kupował bo przecież w katalogu allmazda ma ten sam numer ta przy chłodnicy, zarónow w dieselu jak i w benzynie – 39-050A. Natomiast w moim aucie ta poduszka wygląda inaczej niż na zdjęciu w katalogu polcaru.
http://img821.imageshack.us/i/image003a.png/


zurekk napisał(a):W silniku ZL poduszka przy chłodnicy nie ma tych dwóch ramion a jedynie cienką błonę i raczej nie ma potrzeby jej wymieniać.
Sam również szukam poduszki przy grodzi, jednak jest to najtrudniej dostępna poduszka, używek mało, zamienników raczej brak, tedgum robi wkłady tylko do Diesla choć podobno pasują gabarytowo.


decadent napisał(a):Poduszka 39-050A to poduszka dolna "przy chłodnicy". Ta na pewno nie ma nic wspólnego z lewarkiem. W ogóle to jej raczej nie wymienia się. Także jest zerwana ? Zamiennika właśnie tej to ja nigdy nie widziałem do benzyny – sprawdź jak wygląda.
A te numerki co podajesz to tylko numerki w katalogu allmazda.net – numerki z katalogu mazdy są inne.
A widać uszkodzenie tej poduszki ? Same objawy wcale nie wskazują jednoznacznie na tę poduszkę.
Z tym sprzęgłem to nie wiem, ale ten drążek to drga nawet jak ta poduszka jest w świetnym stanie.
Poza tym podobne objawy może powodować prawa poduszka. Określenie poduszka "skrzyni" może wprowadzać w błąd, przecież skrzynia jest połączona z silnikiem i poduszki trzymają całość.

No ale może jest wyraźnie zerwana...

Poduszka przy skrzyni (niby) lewa to 39-070.

Poduszka 39-050A to poduszka dolna "przy chłodnicy". Ta na pewno nie ma nic wspólnego z lewarkiem. W ogóle to jej raczej nie wymienia się. Także jest zerwana ? Zamiennika właśnie tej to ja nigdy nie widziałem do benzyny – sprawdź jak wygląda.
A te numerki co podajesz to tylko numerki w katalogu allmazda.net – numerki z katalogu mazdy są inne.


decadent napisał(a):Ja miałem poduszkę przy chłodnicy zerwaną totalnie, wkład wyskoczył z gniazda i był pod kątem, ponieważ opadnięta była cała poprzeczka do której mocowana jest od dołu ta poduszka. Urwana była jedna ze śrub. Pomimo tego nigdy lewarek mi nie nurkował, czy coś w tym rodzaju. W tym momencie mam paski gumy wokół osi wkładu, siedzi mocno, ale poprawy nie zauważyłem na razie.

Owszem widziałem zamienniki, ale o innej konstrukcji wkładu niż u mnie – nawet w benzynach po lifcie już ten wkład jest inny, podobnie jak w dieselach. Może właśnie inna konstrukcja wkładu powoduje poprawę ?
Nie widziałem zamiennika z tą cieniutką błoną wokół osi wkładu (tak jak na zdjęciach z regulacji), natomiast widziałem wkłady takie masywniejsze z poprzeczką, nie były takie same jak w moim aucie.


decadent napisał(a):Ciacho, czy ten wkład zamiennik to wyglądał jak na poniższym zdjęciu ? Chodzi o ten z lewej oczywiście.
Jeżeli tak, to u mnie jest inny. Zwróćcie uwagę jakie głupoty piszą w opisach pod częściami.
http://img440.imageshack.us/f/image003dg.png/
http://img821.imageshack.us/f/image003a.png/

Jak zwykle według opisu poducha pasuje do wszystkich silników... tylko, że u mnie jest inna. I takie głupoty potem mówią klientowi w sklepie, że to pasuje – no tak, zamontować się da, ale ciężko przewidzieć, czy działanie będzie poprawne.


decadent napisał(a):Kolejna kłamstwo sprzedawcy – mówię o tej aukcji allegro, a konkretnie stwierdzenia, że do wszystkich wersji silnikowych.
Te poduszki mają identyczne gniazdo, identyczne wymiary zewnętrzne wkładu. Moja poduszka oprawę ma dokładnie taką samą, ale sam wkład jest inny. Wystarczy, że spojrzysz na zdjęcia na początku tego całego wątku, gdzie jest fotorelacja z regulacji poduszki. Tam właśnie autor reguluje dokładnie taki wkład jak u mnie i w innych bejotkach z 98-99 r. może i także z 2000 r. Zwróć uwagę na to, że w przeciwieństwie do tych zamienników guma nie ma ramienia, jest tylko cienka błona między osią poduszki, a zewnętrzną częścią. Nie jest tak zalana.
Wydaje mi się, że u Ciebie ta bardziej masywna poduszka przejęła funkcje poduszki lewej przy skrzyni, albo poduszki grodziowej nawet. To te poduszki powinny mieć wpływ na nurkowanie lewarka i inne cuda przy ruszaniu. Może u Ciebie ta przy chłodnicy blokuje przemieszczanie się skrzyni, choć oryginalnie inne poduszki powinny tu zadziałać. Takie moje gdybanie.

Ps: Jak w jednym sklepie zamówiłem poduszkę przy grodzi do BJ 1.5 benzyna, manual 1999 r., upewniwszy się 3 razy, że to na pewno do mojej wersji, to przytargali mi poduszkę do BA ! <nie>

Cóż, każda z poduszek ma po pięć tysięcy wersji....

EDIT: O ! jest i moja poduszka na allegro – proszę zauważyć różnice (i cenę – zamienników nie widziałem)
http://allegro.pl/nowa-poduszka-przod-s ... 99557.html
Ostatnio edytowano 3 lut 2011, 15:28 przez decadent, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323